Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2006, 13:18   #181
PAJOT
Banneling

Standaard

Klacht tegen CGKR

20.05.2006 13.59u - Het moest er eens van komen. Het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding kreeg zopas zelf een klacht wegens discriminatie aan de broek. Aanleiding is de hier reeds eerder vermelde postkaartencampagne met de slogan “vuile hetero”. Jan Van Gucht stapte naar de politie van Menen.

“Ik ben zelf hetero, ik heb dat niet gekozen, ik ben zo geboren en wil daar bijgevolg niet voor uitgemaakt worden. Deze campagne zet aan tot nog meer onbegrip tussen beide groepen. Waar gaat het heen als aan antidiscriminatiecentrum met zulke ‘grapjes’ begint”, zegt de brave man.

Het Centrum staat met de billen bloot en wordt nu zèlf het slachtoffer van een klimaat waarin iedereen zowat iedereen kan beschuldigen van het ‘aanzetten tot discriminatie’ en waarin op de duur niets meer kan of mag gezegd worden. Wie een put graaft voor een ander, valt er vroeg of laat zelf in.

Directeur Jozef De Witte doet een poging om de klacht weg te lachen. “Ik meen te mogen zeggen dat ik hier enkele experts in dienst heb die weten wat discriminatie is. Stigmatiseren van een meerderheid hoort daar niet echt bij. Discriminatie is iets dat per definitie een minderheid overkomt.”

Lees het nog maar eens goed. Stigmatiseren van een meerderheid moet kunnen, zegt De Witte met andere woorden. Wat belet hem om 100.000 postkaarten te drukken met de slogan “vuile witte”? In sommige kringen, steden en wijken is die slogan trouwens al goed ingeburgerd geraakt… Omgekeerd racisme, waarvoor het CGKR in niet geringe mate medeverantwoordelijk is.

De Witte bevestigt met zijn standpunt het “weg met ons”-leidmotief van het beruchte CGKR. Racisme en discriminatie zijn in hun ogen alleen kwalijk en strafbaar als allochtonen of homo’s het slachtoffer zijn. Autochtonen of hetero’s moeten daar vooral niet te zwaar aan tillen. Zij moeten dat maar allemaal slikken. Goed dat De Witte het ook met zoveel woorden zegt. Dat weten we ook weeral.

bron : www.vlaamsbelang.be
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 13:35   #182
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

tja na wat ze het Vb gelapt hebben is het natuurlijk niet verbazend dat deze dit dankbaar aangrijpen om terug te slaan.

Ik blijf er echter bij dat het omkeren van het stigma vanuit een minderheid die steeds door een meerderheid gestigmatiseerd wordt een goede techniek is om de meerderheid te laten voelen wat ze de minderheid eigenlijk konstant aandoen. Dit moet dan evenwel wel vanuit die minderheid zelf komen - dus de holebifederatie zou mijns inziens beter geplaatst geweest zijn om die postkaarten te verspreiden dan het cgkr.

Als de witte bovendien idd gezegd heeft dat enkel minderheden gediscrimineerd kunnen worden dan getuigd dit idd wel van het feit dat disciriminatie door het cgkr volledig theoretisch benadert wordt en dat ze zich zodoende totaal geen beeld kunnen vormen van wat discrimnatie in de praktijk is.

In het begin van deze draad wees ik er ook al op dat het cgkr racistisch is door vroeger zich slechts met één vorm van discrimatie bezig te houden, namelijk racisme. Blijkbaar hebben ze nu toch ook al de discriminatie op basis van seksuele voorkeur ontdekt. Maar er zijn nog vele vormen van discriminatie die ze moeten ontdekken. Zo is er bvb de discriminatie van autochtone armen. En idd men moet ook tenminste open willen staan voor mogelijke vormen van discriminatie van meerderheid. Met moet met een open vizier ( zonder zich te laten verstarren door holle theorietjes zoals discriminatie is enkel mogelijk bij minderheden ) alle mogelijke vormen van discriminatie willen onderzoeken. Doet men dit niet dan discrimineert men idd de ene vorm van discriminatie tov de andere en dan kan men de hele tent beter meteen sluiten.

Om dit te voorkomen denk ik het dat het nodig is dat het cgkr dringend van PC s en eenzijdig theoritische universitairen gezuiverd wordt. Weg met de witte dus !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 mei 2006 om 13:39.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 13:54   #183
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
...

Directeur Jozef De Witte doet een poging om de klacht weg te lachen. “Ik meen te mogen zeggen dat ik hier enkele experts in dienst heb die weten wat discriminatie is. Stigmatiseren van een meerderheid hoort daar niet echt bij. Discriminatie is iets dat per definitie een minderheid overkomt.”

...
Dus de "experts" van het CGKR weten zelf niet eens wat de definitie van discriminatie is. Wie kan hen, en bijgevolg de hele werking van het CGKR, nu nog ernstig nemen?
Oud 20 mei 2006, 14:05   #184
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dus de "experts" van het CGKR weten zelf niet eens wat de definitie van discriminatie is. Wie kan hen, en bijgevolg de hele werking van het CGKR, nu nog ernstig nemen?
het is een strohalm die ze uitreiken waar de linksen op fora ed zich vervolgens kunnen aan vastklampen.

Zelf geloven ze die onzin wellicht ook niet.
Oud 20 mei 2006, 14:09   #185
PAJOT
Banneling

Standaard

In de context van de Tutsi-minderheid in Rwanda krijgt het argument overigens een nogal wrange bijsmaak ...

Die stigmatiseerden een meerderheid. Met alle gevolgen vandien.
Oud 20 mei 2006, 14:13   #186
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

kapitalisten stigmatiseren en discrimineren ook een meerderheid - en dat wereldwijd
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 mei 2006 om 14:14.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 14:47   #187
Shadowman
Burger

Standaard

Damn, ik heb nog nooit zo'n hilarisch nieuwsbericht gezien als diene meneer die klacht indient omdat hij zich beledigd voelt Het nieuws kan dus best wel leuk zijn! Dit is beter dan Geert Hoste op zijn best.
Shadowman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 15:43   #188
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
"homofobie" is weer zo'n fabeltje dat bepaalde kringen in leven houden omdat ze er zelf beter van worden. Wie heeft er nu schrik van holebi's?
Ik durf 's nachts toch niet door het Citadelpark lopen
Oud 20 mei 2006, 15:54   #189
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
doe zo een middeleeuws harnas aan
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 16:02   #190
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 20 mei 2006, 16:04   #191
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik ben gek op droedels, maar dit is toch een moeilijke. Ben ik een talloor?
Oud 20 mei 2006, 16:05   #192
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
doe zo een middeleeuws harnas aan
Misschien eerder:

Oud 20 mei 2006, 17:33   #193
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben gek op droedels, maar dit is toch een moeilijke. Ben ik een talloor?
Maar neen!
Da's om in uw broek te steken als ge door 't Citadelpark wilt wandelen.
Als ge ze toch vergeet, raap dan nooit een muntje op...........
Oud 20 mei 2006, 17:36   #194
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Dat zijn er dan een hele boel, me dunkt! Kijk, de menselijke soort (en misschien ook wel dieren, I don't know...) blijkt zoiets te hebben als erogene zones: sommigen raken extra opgewonden door aanraking van de tepels, de liesstreek, de schaamstreek, anus, knieën, tenen, oorlelletjes, noem maar op. En typisch voor al deze erogene zones is dat ze voorkomen bij mannen en vrouwen, homo's en hetero's (en alle tussensoorten). Let op de al...
M.a.w. ook de meneer die met zijn madam in bed ligt kan van 'anale stimulatie' houden. Dus wie weet verhuist de vibrator van madam wel eens naar meneer (en aangezien zijn neusgaten daarvoor te klein zijn...). Ook de madam kan anale seks leuk vinden. Of niet zo heel erg. Of helemaal niet.
Idem voor homo's, wat iedereen ook moge beweren. Er zijn er die helemaal niet van receptieve anale seks houden en het dus ook nooit of zelden hebben. Je bent dus geen abnormale homo omdat je anale seks niet ziet zitten.
In een studie door Pomroy, Rice, Noble, et. al. (sorry, geen jaartal gevonden) werd vastgesteld dat 67% van de Amerikaanse vrouwen en 47% van de mannen (dus ongeveer de helft!) ooit iets in hun anus hadden gestopt (gekregen) tijdens het seksen.
Wat de homo's betreft, constateerden Saghir & Robbins in 1978 dat slechts 53% van de homomannen anale seks hadden gehad.

Zelfs al zijn die onderzoeksresultaten niet nauwkeurig, zelfs al kan je aannemen dat de situatie in Europa niet dezelfde is als in de V.S., dan nog zal de essentie overeind blijven: zowel bij homo's als hetero's zijn er die van anale seks houden en zijn er die er niet van moeten weten. Op dat vlak blijken homo's dus niet zoveel te verschillen van hun hetero-collega's...
Goeie intro... ooit al eens aan gedacht om voor een sexlijn te werken?
Oud 20 mei 2006, 17:37   #195
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
opvallen...opvallen...wie valt er het meest op? Ik of de Gay Parade
Ik ben ook tegen de Gay Parade...en jij bent er het levende bewijs dus van dat ik er op tegen ben....
Oud 20 mei 2006, 17:41   #196
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hangt van uwe smoel af...
Oud 20 mei 2006, 17:45   #197
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Hangt van uwe smoel af...
Ga jij veel wandelen cookie?
Oud 20 mei 2006, 18:34   #198
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ga jij veel wandelen cookie?
Waarom zou ik, ben niet zo wanhopig om in het citadelpark te gaan vertoeven...
Oud 20 mei 2006, 18:37   #199
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ieder diertje zijn pleziertje?

On topic: Die vuile hetero campagne lijkt mij nogal idioot, want: doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan wilt worden, toch?.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 18:40   #200
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ieder diertje zijn pleziertje?

On topic: Die vuile hetero campagne lijkt mij nogal idioot, want: doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan wilt worden, toch?.
Oog om oog, tand om tand zegt men ook vaak...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be