Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 juni 2006, 21:06   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Ik ken de mensen die de basis van de partij vormen en hoe ze denken .Dat volstaat.
U zevert er weer op los. Ik ken immers ook de mensen van de basis en weet ook hoe ze denken. En wees gerust, ze denken niet zoals u. In onze afdeling hebben we meerdere mensen die zelfs gehuwd zijn met "allochtonen". Het probleem heeft zich nooit gesteld, juist omdat het gaat om mensen die onze levenswijze, onze cultuur, onze waarden, onze taal en onze volksaard zich volledig eigen hebben gemaakt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:06   #102
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard ok

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
kingtiger, die idioten van blokkwatsj lezen met ons mee, let goed op uw anonimiteit

De idioten van blokkwatsj gaan op zeer geslepen manier te werk.
Ik weet het vandaar dat ik op bepaalde vragen vragen niet in detail antwoordt.Veel denken en alles op een min of meer dubbelzinnige manier verwoorden.
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:08   #103
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie het verband niet tussen geadopteerden die nooit iets anders hebben gekend dan onze cultuur, onze gebruiken, onze taal, onze waarden enerzijds en anderzijds migranten die vreemd of zelfs vijandig staan tegenover wat ons dierbaar is.
Zeer juist Jan
Oud 2 juni 2006, 21:09   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het vandaar dat ik op bepaalde vragen vragen niet in detail antwoordt.Veel denken en alles op een min of meer dubbelzinnige manier verwoorden.
Indien u vooreerst de partij genegen zou zijn en mocht het waar zijn wat u eerder schreef, dan had u terwille van de partij al van in het begin gezwegen. Wat u schrijft, is echter larie. En het lijkt er veel op dat u gewoon een provocerend element hier wil spelen.
Oud 2 juni 2006, 21:12   #105
kingtiger
Banneling

Standaard kan zijn

Citaat:
U zevert er weer op los. Ik ken immers ook de mensen van de basis en weet ook hoe ze denken. En wees gerust, ze denken niet zoals u. In onze afdeling hebben we meerdere mensen die zelfs gehuwd zijn met "allochtonen". Het probleem heeft zich nooit gesteld, juist omdat het gaat om mensen die onze levenswijze, onze cultuur, onze waarden, onze taal en onze volksaard zich volledig eigen hebben gemaakt.
Ik ken er zo ook en in hun bijzijn houdt ik mij in wat vroeger niet nodig was.Door het feit dat de partij haar discours moet matigen om wettelijke redenen trekt men ook andere mensen aan.Dat neemt niet weg dat degenen die de echte oorspronkelijke basis van de partij vormen er ideeen op na houden die niet in het openbaar mogen gezegd worden.Vroeger werd er ook op vergaderingen ook veel hardere praat verkocht.Nu moet men dit en petit comite doen.Iemand zoals de genaamde Aisha zou vroeger weggelopen zijn van de schrik.Haha
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:14   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken er zo ook en in hun bijzijn houdt ik mij in wat vroeger niet nodig was.Door het feit dat de partij haar discours moet matigen om wettelijke redenen trekt men ook andere mensen aan.Dat neemt niet weg dat degenen die de echte oorspronkelijke basis van de partij vormen er ideeen op na houden die niet in het openbaar mogen gezegd worden.Vroeger werd er ook op vergaderingen ook veel hardere praat verkocht.Nu moet men dit en petit comite doen.Iemand zoals de genaamde Aisha zou vroeger weggelopen zijn van de schrik.Haha
U "petit comite" (sic) is inderdaad slechts een marginaal "petit comite", en uw racistische discours is nooit die van onze partij geweest. Mensen louter op hun bloedband beoordelen heeft het Vlaams Blok nooit gedaan. Vroeger niet, nu niet.
Oud 2 juni 2006, 21:18   #107
kingtiger
Banneling

Standaard schrijf

Citaat:
Indien u vooreerst de partij genegen zou zijn en mocht het waar zijn wat u eerder schreef, dan had u terwille van de partij al van in het begin gezwegen. Wat u schrijft, is echter larie. En het lijkt er veel op dat u gewoon een provocerend element hier wil spelen.
Met wat ik hier schrijf kan een tegenstander niets doen.Ik zeg niet dat de genaamde Aisha moest geweigerd worden.Ik zou willen dat de wet het zou toelaten.U zou geen vragen mogen stellen waarop antwoorden geven gevaarlijk zou zijn.Ik hou niet van bepaalde evoluties binnen het VB en hier zeg ik dat.Zelfs op vergaderingen houdt ik mijn mond en laat ik de softies met rust zelfs als ze een gekleurde vrouw hebben.8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:19   #108
smiley

Standaard

Kingtiger is blijkbaar anti Vlaams Belang.
Oud 2 juni 2006, 21:20   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met wat ik hier schrijf kan een tegenstander niets doen.Ik zeg niet dat de genaamde Aisha moest geweigerd worden.Ik zou willen dat de wet het zou toelaten.U zou geen vragen mogen stellen waarop antwoorden geven gevaarlijk zou zijn.Ik hou niet van bepaalde evoluties binnen het VB en hier zeg ik dat.Zelfs op vergaderingen houdt ik mijn mond en laat ik de softies met rust zelfs als ze een gekleurde vrouw hebben.8)
Blijkbaar vindt u dus dat mensen louter omwille van hun huidskleur te verwerpen zijn. Dat is puur racisme. Juist dergelijke opvattingen heeft het Vlaams Blok nooit gekoesterd, nooit uitgedragen en nooit tot de hare gemaakt. U misbruikt dan ook onze partij.
Oud 2 juni 2006, 21:20   #110
kingtiger
Banneling

Standaard

Citaat:
U "petit comite" (sic) is inderdaad slechts een marginaal "petit comite", en uw racistische discours is nooit die van onze partij geweest. Mensen louter op hun bloedband beoordelen heeft het Vlaams Blok nooit gedaan. Vroeger niet, nu niet.
Vlaming is men door afstamming en daar blijf ik bij.Ik zal het VB niet verlaten zelfs al komen er nog meer Aishas.Ik vindt hun aanwezigheid wel onaanvaardbaar en daar blijf ik bij.8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:23   #111
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het verband niet tussen geadopteerden die nooit iets anders hebben gekend dan onze cultuur, onze gebruiken, onze taal, onze waarden enerzijds en anderzijds migranten die vreemd of zelfs vijandig staan tegenover wat ons dierbaar is.
Beste Jan,

Bent u dan voor adoptie van vreemdelingen, die in feite een verdoken vorm is van immigratie ? U moet eens goed rekening houden met de consequenties die dat kan meebrengen.

Wat mij betreft mag er veel meer geld gaan naar ontwikkelingsprojecten voor arme kinderen vanuit een katholiek solidaristische visie. Maar die kinderen naar hier halen ? Men weet echt niet waarmee men begint. Een volksnationalistische partij dient toch ook wel de leefkwaliteit van de etnische Vlaming te steunen. Vlaanderen is al zo dichtbevolkt, kent al zoveel immigratie, dat we dringend een algemene immigratiestop moeten overwegen. Dit willen we in de toekomst niet mensen van een derde of vierde generatie die goed zijn aangepast terug naar hun eigen land sturen. Een dergelijke adoptie is slecht voor Vlaanderen en zijn volk. Want al die immigranten die er nu zijn die krijgen dan nog eens nakomelingen en zo gaat dat maar door.

Laat het wel duidelijk zijn dat ik hiermee geen waardeoordeel wens te vellen over deze vreemdelingen. Het zijn mensen als een andere. Het gaat gewoon over een bezorgdheid over de toekomst van het eigen Vlaamse volk hier in Vlaanderen zelf.

Met Vlaamse nationaal solidaristische groet

Max

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 21:25.
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:25   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaming is men door afstamming en daar blijf ik bij.Ik zal het VB niet verlaten zelfs al komen er nog meer Aishas.Ik vindt hun aanwezigheid wel onaanvaardbaar en daar blijf ik bij.8)
Uw mening is totaal marginaal. Gelukkig heeft onze partij dergelijke verwerpelijke standpunten nooit tot de hare gemaakt. Vroeger niet, nu niet.

Daarenboven moet u mij eens omschreven wat "door afstamming" juist inhoudt. Ben ik bijvoorbeeld Vlaming, alhoewel ik een bedovergrootvader heb in de familielijn die geen Vlaming was?
Oud 2 juni 2006, 21:25   #113
kingtiger
Banneling

Standaard vlaming

Citaat:
Blijkbaar vindt u dus dat mensen louter omwille van hun huidskleur te verwerpen zijn. Dat is puur racisme. Juist dergelijke opvattingen heeft het Vlaams Blok nooit gekoesterd, nooit uitgedragen en nooit tot de hare gemaakt. U misbruikt dan ook onze partij.
Vlaming is men door afstamming.Migratie is onaanvaardbaar.Iemand die de letterlijke belichaming is van de verwerpelijke migratie zou moeten kunnen geweigerd worden in een partij die tegen migratie is.Voor het overige kan de dame heel sympathiek en overigens heel mooi zijn maar daar heeft het niets mee te maken.Ik heb niets persoonlijk tegen een vreemdeling.Ik ben tegen migratie en mijn houding tegenover de genaamde Aisha is dus gewoon een kwestie van logisch zijn met mezelf.8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:28   #114
smiley

Standaard

8)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Beste Jan,

Bent u dan voor adoptie van vreemdelingen, die in feite een verdoken vorm is van immigratie ? U moet eens goed rekening houden met de consequenties die dat kan meebrengen.

Wat mij betreft mag er veel meer geld gaan naar ontwikkelingsprojecten voor arme kinderen vanuit een katholiek solidaristische visie. Maar die kinderen naar hier halen ? Men weet echt niet waarmee men begint. Een volksnationalistische partij dient toch ook wel de leefkwaliteit van de etnische Vlaming te steunen. Vlaanderen is al zo dichtbevolkt, kent al zoveel immigratie, dat we dringend een algemene immigratiestop moeten overwegen. Dit willen we in de toekomst niet mensen van een derde of vierde generatie die goed zijn aangepast terug naar hun eigen land sturen. Een dergelijke adoptie is slecht voor Vlaanderen en zijn volk. Want al die immigranten die er nu zijn die krijgen dan nog eens nakomelingen en zo gaat dat maar door.

Laat het wel duidelijk zijn dat ik hiermee geen waardeoordeel wens te vellen over deze vreemdelingen. Het zijn mensen als een andere. Het gaat gewoon over een bezorgdheid over de toekomst van het eigen Vlaamse volk hier in Vlaanderen zelf.

Max
Dat u dan in de toekomst enkel adopties toelaat van weeskinderen van hier doch kinderen zoals Aisha die opgevoed zijn door Vlaamse ouders en niks anders kennen dan onze cultuur, taal en waarden zijn Vlamingen. Zij denken en voelen zich op en top VLAAMS. Aisha is een Vlaamse en daarmee uit ! 8)

Laatst gewijzigd door smiley : 2 juni 2006 om 21:31.
smiley is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:28   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Indien u dit meent te kunnen ontwaren in mijn antwoorden, dan moet u toch dringend eens Nederlands leren. Ik stel wel duidelijk dat een geadopteerde persoon die nooit iets anders heeft gekend dan onze levenswereld op geen enkele wijze te vergelijken valt met de migranten waarmee we nu te maken krijgen.
Oud 2 juni 2006, 21:30   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaming is men door afstamming.Migratie is onaanvaardbaar.Iemand die de letterlijke belichaming is van de verwerpelijke migratie zou moeten kunnen geweigerd worden in een partij die tegen migratie is.Voor het overige kan de dame heel sympathiek en overigens heel mooi zijn maar daar heeft het niets mee te maken.Ik heb niets persoonlijk tegen een vreemdeling.Ik ben tegen migratie en mijn houding tegenover de genaamde Aisha is dus gewoon een kwestie van logisch zijn met mezelf.8)
Die persoon is helemaal niet de "letterlijke belichameling van de verwerpelijke migratie". Die persoon werd eens geadopteerd en is bijgevolg in niets te vergelijken met de ongecontroleerde toestroom van migranten.

U bent gewoon een pure racist die mensen verwerpt omdat ze een bepaalde huidskleur hebben. Had Aïsha een witte huid gehad en bijvoorbeeld van Noorse, Hongaarse of Ierse oorsprong geweest, dan had u geenszins problemen ermee gehad.
Oud 2 juni 2006, 21:31   #117
kingtiger
Banneling

Standaard afstamming

Citaat:
Uw mening is totaal marginaal. Gelukkig heeft onze partij dergelijke verwerpelijke standpunten nooit tot de hare gemaakt. Vroeger niet, nu niet.

Daarenboven moet u mij eens omschreven wat "door afstamming" juist inhoudt. Ben ik bijvoorbeeld Vlaming, alhoewel ik een bedovergrootvader heb in de familielijn die geen Vlaming was?
Probeer het niet belachelijk te maken.Drievierde volstaat.Overigens is het gewoon een kwestie van logica dat als men tegen migratie is daaruit voortvloeit dat de nationaliteit alleen door afstamming kan verkregen worden.Het een vloeit voort uit het andere en het VB is altijd tegen mhgratie geweest.Hoe kan men de nationaliteit verkrijgen anders dan door afsgtamming als men geen migratie toelaat en dat laatste is altijd het standpunt van het VB geweest.Vlaanderen is overbevolkt.Punt gedaan.8)
kingtiger is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:31   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
8)

Dat u dan in de toekomst enkel adopties toelaat van weeskinderen van hier doch kinderen zoals Aisha die opgevoed zijn en niks anders kennen dan onze cultuur, taal en waarden zijn Vlamingen. Zij denken en voelen zich op en top VLAAMS. Aisha is een Vlaamse en daarmee uit ! 8)
Inderdaad. Alles wat er al gezegd werd tegen Aïsha verraadt gewoon puur racisme: het verwerpen van mensen enkel en alleen omwille van hun huidskleur.
Oud 2 juni 2006, 21:31   #119
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Jan,

Max
adoptie is bovendien het perfekte alternatief voor abortus.

Dan zullen de mensen weer Vlaamse kindjes kunnen adopteren ipv Nigeriaantjes en Vietnameesjes.

Wij hebben geen import van het buitenland nodig, er is genoeg aanbod in eigen land.
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 21:33   #120
kingtiger
Banneling

Standaard fout

Citaat:
Die persoon is helemaal niet de "letterlijke belichameling van de verwerpelijke migratie". Die persoon werd eens geadopteerd en is bijgevolg in niets te vergelijken met de ongecontroleerde toestroom van migranten.

U bent gewoon een pure racist die mensen verwerpt omdat ze een bepaalde huidskleur hebben. Had Aïsha een witte huid gehad en bijvoorbeeld van Noorse, Hongaarse of Ierse oorsprong geweest, dan had u geenszins problemen ermee gehad.
Verkeerd.Ik aanvaardt geen migratie .Niet gekleurde migratie gaat ook niet.Vlaanderen is vol voor iedereen ongeacht de kleur.Alles is een kwestie van logisch zijn met zichzelf.8)
kingtiger is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be