![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Financiële steun bij abortus afschaffen? | |||
| Ja, dat lijkt een goed en ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
21 | 26,25% |
| Ja, zonder meer (andere redenen) |
|
9 | 11,25% |
| Ik kan daar moeilijk over oordelen |
|
7 | 8,75% |
| Neen, zonder meer (andere redenen) |
|
18 | 22,50% |
| Neen, dat lijkt me geen goed of ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
23 | 28,75% |
| Ander antwoord |
|
2 | 2,50% |
| Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De ergste moordenaar van embryo's, is trouwens de natuur zelf: zo'n 75% haalt het niet tot baby. Ik ben daarom meer geneigd om slechts te spreken van moord, van zodra het embryo zich heeft ontwikkeld tot foetus (en het dus ook op een mens "lijkt"), losgemaakt van de baarmoederwand en als "zelfstandig individu" (weliswaar gevoed door de placenta) door het leven gaat. In de praktijk dus na ongeveer 2.5 maand zwangerschap.
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als man zit je inderdaad anders ineen en denk je vaak anders dan vrouwen, en kan je moeilijk begrijpen hoe het voor een vrouw aanvoelt. Abortus blijft een reuzemoeilijke kwestie, alles hangt van situatie tot situatie, in geval van verkrachting sta ik er volledig achter, maar in geval van koppel dat nu nog ff niet kindjes wilt..heb ik toch iets van, dan had je maar beter moeten uitkijken en uw verantwoordelijkheid opnemen. Het blijft een pijnlijke en medische ingreep, ze 'stofzuigen' u letterlijk leeg onder narcose die niet veel helpt, dus mensen die het vaak laten doen, geen idee of het zo gezond is allemaal. En er bestaat nog altijd zoiets als de morning after pil. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Er moet helemaal niet "gestreden" worden tegen tienerzwangerschappen! Jongeren moeten goed voorgelicht worden en -indien zich toch een accident de parcours- voordoet, goed begeleid en omkaderd. Dergelijke initiatieven bestaan trouwens ook én met bijzonder veel succes. Maar de abortusklinieken waar je je nummertje trekt als bij de beenhouwer en achteraf een stempeltje op je klantenkaart laat zetten... d�*�*raan kleeft voor mij teveel een indringende lijkengeur. Wat de dooddoener betreft over "mannen" die het over een "vrouwenzaak" zouden hebben. Plat seksisme, maat... De vader staat zowiezo al in de kou en daarenboven, ooit al eens afgevraagd hoeveel vrouwen zich op basis van dezelfde fundamenteel humanistische motieven tégen abortus uitspreken?
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanaf 7-8 weken is er een hartje dat je kan horen/zien kloppen. Voor mij is het vanaf dan ook daadwerkelijk moord. Er zijn veel onderzoekers die ellelange discussies voeren over het feit dat foetussen al dan niet pijn voelen in een zo vroeg stadium van de zwangerschap. Er zijn foto's genoeg op internet te vinden over abortus waarop de gelaten van foetusjes al gelaatsuitdrukkingen hebben die pijn zouden aantonen. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Moord vereist voorbedachtheid bij de dader en dat is hier zeker het geval. Zoals ik al opperde: er zijn een aantal verschoningsgronden, maar die moet je ook heel strikt opvolgen. Wat mij vooral tot walging drijft is het relatief groot aantal van de tienerzwangerschappen dat beëindigd wordt onder druk van de omgeving. Tja, op een tiener kan je héél effectief inpraten, zo blijkt maar al te vaak.
|
|
|
|
#46 |
|
Banneling
|
Dit is de meest volwassen discussie die op dit forum te vinden is! Eindelijk eens geen plat gescheld en alles goed geargumenteerd...
Staat hier geen prijs op van de moderatoren? |
|
|
|
|
|
#47 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#48 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
jezelf aftrekken en in de pompbak schieten is dan ook moord
die spermatozien zijn allemaal levende wezens. orale seks is dan een superzonde want dat komt neer op kanibalisme. trouwens vlees eten is ook moord en planten ook een levend wezen kan eigenlijk niet anders dan doden op de één of andere manier. doden is onderdeel van het leven. sinds het humanisme is het echter niet meer ethisch om medemensen te doden en dat is goed zo maar een volledig moordloos leven zal niemand van jullie ooit kunnen leiden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 15:22. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
OMG!
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
|
Citaat:
Er zit namelijk ook iets oneerlijks in. Bij 'de daad' zijn zowel een vrouw als een man betrokken. Om verschillende redenen is die man vaak niet meer in beeld. Moeten alle kosten nu afgewimpeld worden op de vrouw? Koste wat kost moet voorkomen worden dat de vrouw in het 'alternatieve circuit' terechtkomt van kwakzalvers, breinaalden en kleerhangers. Gezondheidszorg moet gebaseerd zijn op solidariteit. Er zijn meedere zaken in deze maatschappij waar ik principieel tegen ben en waarvoor ik toch moet (mee)betalen. Vette pech voor mij maar het moet wél zo blijven. Wat de gemeenschap echter wél kan doen is zorgen voor goede alternatieven: 1. Investeren in een goede seksuele voorlichting voor iedereen; 2. Anti-conceptie in het ziekenfondspakket.; 3. Mogelijkheden voor adoptie en opvang-ouders, 4. etc. etc. Zodanig dat een vrouw ook inderdaad een keuze heeft die ze weloverwogen kan nemen. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
Nee, niet afschaffen wanneer het om abortus uit overmacht gaat (verkrachting, levensbedreigende situaties, edm), ja afschaffen wanneer het gaat over abortus om nalatigheidjes op te smukken. Abortus dient immers niet als excuus om ondoordacht op elkaar te beginnen kruipen en voor zo'n situaties hoeft een maatschappij al helemaal niet op te draaien.
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
|
Citaat:
het vws is bovendien een kolderieke revolutionaire beweging
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 15:30. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
|
Citaat:
er is geen tijd daarvoor dus en abortus moet als het gebeurt zo snel mogelijk gebeuren. en wat als bvb het condoom scheurt bij het op elkaar kruipen ? moet je dan dat gescheurde condoom mss meenemen als bewijs om een gratis abortus te krijgen ? je kan dat bewijs dan trouwens altijd vervalsen he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 juni 2006 om 15:36. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
|
Citaat:
De enige mogelijkheid is de betreffende vrouw hierin te vertrouwen. Het alternatief is dat vrouwen die het niet kunnen betalen en toch persé geen kind willen 'ongelukjes' gaan veroorzaken. Vertrouwen, daar draait het om. Én goede alternatieven. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
|
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Europees Commissaris
|
Gratis geneeskunde voor het volk !
Gratis condooms ! Gratis abortus ! Gratis anti-conceptiepillen ! Gratis in virtro fertilizatie ! Gratis adoptie (ook voor holebi's) ! ... & kwaliteit aub ! Voor iedereen. Als je er over nadenkt kom je vlug tot de vaststelling dat dit systeem goedkoper is dan alle beperkingen die er nu zijn... |
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Europees Commissaris
|
Beste Zwarte Spion,
De lucht die je inademt is ook niet gratis, het kost in feite zeer veel geld om die inadembaar te houden. De oude grieken staken een obool onder de tong van een overledene : want de tocht naar de onderwereld was ook niet gratis. Gratis in de betekenis die ik gebruik betekent eigenlijk dat wij als gemeenschap ervoor opdraaien, zoals wij ervoor opdraaien als ons Arm Belgisch Leger op humanitaire actie gaat, zoals we het leeuwendeel van de kosten voor het opleiden van artsen betalen, kinder- en peutertuinen, wegen, toelagen voor staatshoofd en familie, werkloosheidsvergoeding enz.. De vraag is eigenlijk : loont het de moeite, krijgen wij voor het feit dat we 5 1/2 jaar "voor de overheid" werken hier een "return" voor. Natuurlijk "werken wij niet voor de overheid" wij financieren een apparaat dat aan werken in het openbaar gemeenschappelijk belang doet. In het geval van "het nageslacht" hebben we er alle belang bij dat dit er een gezond (in alle opzichten) is & dus eerst en vooral een "gewenst". Een nageslacht bestaande uit "ongewenste" kinderen opgevoed door onbekwame ouders is niet bepaald iets om naar uit te kijken. Anderzijds zijn er ook mensen met een grote kinderwens, zelfs naar een groot gezin, die zich veel financiële offers en psychologische testen moeten verdragen om aan de voor onze maatschappij zo noodzakelijke kinderen te geraken (bekijk de geboortecijfers maar). Mijn oproep voor "gratis" is dus in die gevallen zeker maatschappelijk verantwoord want het resulteert rechtstreeks in minder kinderen voor "onwaardige " ouders en gemakkelijker kinderen krijgen voor "bekwame" want geteste ouders. "Gratis" bestaat inderdaad niet : wat de overheid uitgeeft (mijn en Uw geld) moet een verantwoorde uitgave zijn maw er moet een "return" tegenover staan.
|