Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2006, 08:46   #161
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wereldvreemd.
Kijk, als jij jezelf vastrijdt in een discussie, dan is het een handige manier om dan maar over iets anders te beginnen leuteren, maar het draagt niets wezenlijk bij tot die discussie. Jij bent diegene die het over de werkomstandigheden in een bedrijf wou hebben met al je principes. De discussie wat een bedrijf maakt, hoort zelfs niet thuis in dat rijtje principes...

Citaat:
Een ondernemer is ook een burger in een samenleving. Zijn onderneming maakt daar deel van uit. De vraag : "Wat maak ik?" zou de eerste moeten zijn, niet de laatste.
Newsflash: als ondernemer kan je niet zomaar om het even wat beginnen maken en heb je het fiat nodig van de samenleving bij monde van de overheid. Zeker voor zaken als atoombommen is dat het geval.
Je argumentatie raakt dus kant noch wal...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 09:25   #162
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Kijk, als jij jezelf vastrijdt in een discussie, dan is het een handige manier om dan maar over iets anders te beginnen leuteren, maar het draagt niets wezenlijk bij tot die discussie. Jij bent diegene die het over de werkomstandigheden in een bedrijf wou hebben met al je principes. De discussie wat een bedrijf maakt, hoort zelfs niet thuis in dat rijtje principes...

Newsflash: als ondernemer kan je niet zomaar om het even wat beginnen maken en heb je het fiat nodig van de samenleving bij monde van de overheid. Zeker voor zaken als atoombommen is dat het geval.
Je argumentatie raakt dus kant noch wal...
Als je zelf maar niet moreel-moet-denken, hé.
Oud 16 juni 2006, 10:29   #163
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Als je zelf maar niet moreel-moet-denken, hé.
En probeer het nu eens met een degelijk argument? 8) Of zijn die opgebruikt?

Je gebruikt grote woorden kat, maar je snapt de betekenis ervan niet... Je gaat er hoogstens van uit dat jouw moraliteit dé enige echte is die in de gehele maatschappij geldt. Quod non...
Oud 16 juni 2006, 10:39   #164
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En probeer het nu eens met een degelijk argument? 8) Of zijn die opgebruikt?

Je gebruikt grote woorden kat, maar je snapt de betekenis ervan niet... Je gaat er hoogstens van uit dat jouw moraliteit dé enige echte is die in de gehele maatschappij geldt. Quod non...
Zeg het toch gewoon zo: jij kiest voor de winst, hoe dan ook. Maar dat wist ik al.
Oud 16 juni 2006, 10:44   #165
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Zeg het toch gewoon zo: jij kiest voor de winst, hoe dan ook. Maar dat wist ik al.
Correctie, dat denk jij te weten...

En nee, ik kies niet automatisch voor de grootste korte termijn winst ('k heb je al gezegd, dat doe ik wel wanneer ik wil dat dat bedrijf binnen hier en 2 jaar niet meer bestaat; korte termijn winst realiseren is dan ook peanuts). Ik kies wat het bedrijf over de hele lijn het beste uitkomt, en dat is wel degelijk een groot verschil, al past dat misschien niet in je simplistische logica en theoretische conceptjes.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be