![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3961 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Er heerst daar slechts 1 "cultuur" en die draait niet om aardappels; de zegeningen daarvan zoals het ritueel slachten van mensen enzo, blijken steeds duidelijker. Wel lees ik de laatste 3 jaar veel in de koran en vooral hoofdstuk 9 zie ik als een goede "instap". Verder grote overeenkomsten met "Mein Kampf" dat in veel moslimlanden een blijvend kassucces is. Er bestaat ginds slechts 1 "cultuur" want koran/islam is/zijn totalitair. LEES de koran en ((h)er)ken de vijand." Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 9 augustus 2006 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3962 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3963 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3964 | |
|
![]() Citaat:
Nee. MENSEN ontmoet je per-1; groepen/-ismen/-dommen zijn gevaarlijk.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 9 augustus 2006 om 21:00. Reden: aanvulling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3965 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3966 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben niet zwart-wit... Ik probeerhier maar wat tegengas te geven, want zoals er hier een paar bezig zijn, dat is niet normaal meer... Dat is pas zwart-wit... ![]() Ik besef maar al te best dat het over en om mensen gaat... Zowel die Joden, Palestijnen als Libanezen... ![]() Maar ik besef ook dat er van vrede geen sprake kan zijn, zolang men met groeperingen te doen heeft die de vernietiging van een andere partij gezworen heeft (vooral als die partij dan toevallig nog veel sterker is)... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 9 augustus 2006 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3967 |
|
![]() Goed, dan met meer woorden:
Ik ontmoet en spreek (in eigen land) waarschijnlijk meer allochtonen dan "de gemiddelde autochtoon" gewend zal zijn en tamelijk veel van hun kinderen, basisschoolkameraadjes van de mijne, speelden veilig in mijn redelijk ruime huis en tuin; de Moeders hielden elkaar op de hoogte welke spruit wáár zat en geen kind ging in donker onbegeleid naar huis, al moest ik er zelf bij meelopen of -fietsen. Aantallen op de meeste dagen 3-10. Tot zover alles o.k., Mensen zijn Mensen. Bepaalde boeken bevatten/zijn echter vijand-verklaringen en daar neem ik terdege nota van. Ik ga niet uitweiden over persoonlijke gesprekken en de wijze waarop ik antwoorden loskrijg. Duidelijk is mij, wat ik "op termijn" van gelovigen heb te verwachten zodra zij voldoende getalssterkte zullen hebben bereikt.
![]() |
#3968 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn er inderdaad die de vernietiging gezworen hebben en daar valt in mijn ogen niet over te discusisëren, weg met die mentaliteit! Er zijn er echter ook die het niet met zoveel woorden hebben gezegd maar die door hun handelen bewijzen dat ze een gelijkaardig doel voor ogen hebben. Het probleem is steeds dat de burgers (zowel langs Israëlische als Libanese kant) niets te zeggen hebben in dit soort conflicten. De leiders, met de media in hun pockets, zullen hun kinderen en famlilie niet laten vechten 'on the battlefield', zij bepalen de route die wordt gevaren, zij voeren orders van hoger hand uit ... en de burger is het slachtoffer: Joods, Christen, Islamiet, links, centrum rechts, blank, bruin, groot, klein, ... allez allemaal. PS: over die bepaalde plakploegen heb ik ook reeds verscheiden malen mijn mening geponeerd en laat mijn 'sympathie' daardoor duidelijk zijn.
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 9 augustus 2006 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3969 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3970 |
|
![]() Ik heb er geen ... tenzij ...
Druk van de totale internationale gemeenschap (incluis China, Rusland, UK en VS, ...) om: - de huidige gevechten te stoppen - Israël zich terug te trekken tot zijn originele grenzen en de bezette gebieden over te dragen aan de Palestijnen - een internationale macht te instaleren om Israël te beschermen en de originele grenzen te respecteren - ... maar ik maak me niet druk ... it won't happen! ![]()
![]() |
#3971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dan ook niet dat je zo hen zo hard veroordeelt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3972 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3973 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3974 |
Banneling
|
![]() Ik ben eerlijk gezegd nogal verbaasd dat jij dit conflict zo eenzijdig beziet. Ik had van jou wel eens iets meer genuanceerd standpunt verwacht. Vindt jij meer dan duizend doden als zogezegde wraak voor de ontvoering van welgeteld twee soldaten niet ietwat overdreven? Wat is je mening over de Israëlische bezetting van de Shebaa-farms en Golanhoogte en het verband hiervan met de vijandigheid van Hezbollah tegenover Syrië en de Syrische steun aan Hezbollah?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3975 |
|
![]() Het zou kunnen dat de ontvoering van 2 soldaten de spreekwoordelijke druppel was die de emmer deed overlopen. Er lijkt toch 6 jaar lang niet onaanzienlijk geduld tussen te zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3976 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En syrië steunt Hezbollah niet, heeft zelfs met andere landen op een samenkomst van de Arabische Liga zich uitgesproken tegen Hezbollah. Het is Iran dat Hezbollah steunt en dicteert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3977 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3978 |
|
![]() O, een raketje per dag of per week moet maar kunnen, 6 jaar lang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3979 |
Banneling
|
![]() Nogmaals: niet vergeten dat de twee soldaten niet ontvoerd werden op Israëlische bodem maar in de Shebaa-farms, wat bezet gebied is. Je kan niet verwachten dat vrede komt zolang de bezetting voortduurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3980 |
Banneling
|
![]() En jij bent dan diegene die in de thread 'Balkenende wil Arabisch Instituut. REFERENDUM?' hebt gezegd: "Er bestaat ginds slechts 1 "cultuur" want koran/islam is/zijn totalitair. LEES de koran en ((h)er)ken de vijand."
|
![]() |
![]() |