Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2006, 20:32   #3961
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Voor iemand die de koran au sérieux neemt, zijn dat slechts moment-opnamen.
In 'Balkenende wil Arabisch Instituut. REFERENDUM?' merkte je op:
"Er heerst daar slechts 1 "cultuur" en die draait niet om aardappels; de zegeningen daarvan zoals het ritueel slachten van mensen enzo, blijken steeds duidelijker.
Wel lees ik de laatste 3 jaar veel in de koran en vooral hoofdstuk 9 zie ik als een goede "instap". Verder grote overeenkomsten met "Mein Kampf" dat in veel moslimlanden een blijvend kassucces is. Er bestaat ginds slechts 1 "cultuur" want koran/islam is/zijn totalitair. LEES de koran en ((h)er)ken de vijand."

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 9 augustus 2006 om 20:33.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 20:33   #3962
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Mein Kampf" werd ook pas tamelijk laat begrepen / doorzien.
Niet ikke8)
Oud 9 augustus 2006, 20:37   #3963
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor iemand die de koran au sérieux neemt, zijn dat slechts moment-opnamen.
U bent één van de zovelen op dit forum die mensen tracht in vakjes te delen ... U hebt het bij deze aan het verkeerde eind en U bent niet de eerste, zal ook niet de laatste zijn ... het is niet omdat men kritiek uitoefent op het VS-beleid, op Israël dat men onmiddellijk een islamiet is of een links communistje of ...8)
Oud 9 augustus 2006, 20:59   #3964
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
U bent één van de zovelen op dit forum die mensen tracht in vakjes te delen ... U hebt het bij deze aan het verkeerde eind en U bent niet de eerste, zal ook niet de laatste zijn ... het is niet omdat men kritiek uitoefent op het VS-beleid, op Israël dat men onmiddellijk een islamiet is of een links communistje of ...8)
Dat is hooguit jouw mening of indruk.

Nee.
MENSEN ontmoet je per-1; groepen/-ismen/-dommen zijn gevaarlijk.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 9 augustus 2006 om 21:00. Reden: aanvulling
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 21:04   #3965
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is hooguit jouw mening of indruk.

Nee.
?
Oud 9 augustus 2006, 21:04   #3966
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De arme bewoners van Israël ... en in Libanon zijn er geen natuurlijk ... waarom steeds zo ZWART-WIT Chipie?
Aahmmm... De papploeg had het over die categorie...

Ik ben niet zwart-wit... Ik probeerhier maar wat tegengas te geven, want zoals er hier een paar bezig zijn, dat is niet normaal meer... Dat is pas zwart-wit... Of vindt U van niet?

Ik besef maar al te best dat het over en om mensen gaat... Zowel die Joden, Palestijnen als Libanezen...

Maar ik besef ook dat er van vrede geen sprake kan zijn, zolang men met groeperingen te doen heeft die de vernietiging van een andere partij gezworen heeft (vooral als die partij dan toevallig nog veel sterker is)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 9 augustus 2006 om 21:08.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 21:20   #3967
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
?
Goed, dan met meer woorden:

Ik ontmoet en spreek (in eigen land) waarschijnlijk meer allochtonen dan "de gemiddelde autochtoon" gewend zal zijn en tamelijk veel van hun kinderen, basisschoolkameraadjes van de mijne, speelden veilig in mijn redelijk ruime huis en tuin; de Moeders hielden elkaar op de hoogte welke spruit wáár zat en geen kind ging in donker onbegeleid naar huis, al moest ik er zelf bij meelopen of -fietsen. Aantallen op de meeste dagen 3-10.

Tot zover alles o.k., Mensen zijn Mensen.

Bepaalde boeken bevatten/zijn echter vijand-verklaringen en daar neem ik terdege nota van.

Ik ga niet uitweiden over persoonlijke gesprekken en de wijze waarop ik antwoorden loskrijg.
Duidelijk is mij, wat ik "op termijn" van gelovigen heb te verwachten zodra zij voldoende getalssterkte zullen hebben bereikt.
Oud 9 augustus 2006, 21:28   #3968
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Aahmmm... De papploeg had het over die categorie...

Ik ben niet zwart-wit... Ik probeerhier maar wat tegengas te geven, want zoals er hier een paar bezig zijn, dat is niet normaal meer... Dat is pas zwart-wit... Of vindt U van niet?

Ik besef maar al te best dat het over en om mensen gaat... Zowel die Joden, Palestijnen als Libanezen...

Maar ik besef ook dat er van vrede geen sprake kan zijn, zolang men met groeperingen te doen heeft die de vernietiging van een andere partij gezworen heeft (vooral als die partij dan toevallig nog veel sterker is)...
Chipie,

Er zijn er inderdaad die de vernietiging gezworen hebben en daar valt in mijn ogen niet over te discusisëren, weg met die mentaliteit!

Er zijn er echter ook die het niet met zoveel woorden hebben gezegd maar die door hun handelen bewijzen dat ze een gelijkaardig doel voor ogen hebben.

Het probleem is steeds dat de burgers (zowel langs Israëlische als Libanese kant) niets te zeggen hebben in dit soort conflicten. De leiders, met de media in hun pockets, zullen hun kinderen en famlilie niet laten vechten 'on the battlefield', zij bepalen de route die wordt gevaren, zij voeren orders van hoger hand uit ... en de burger is het slachtoffer: Joods, Christen, Islamiet, links, centrum rechts, blank, bruin, groot, klein, ... allez allemaal.

PS: over die bepaalde plakploegen heb ik ook reeds verscheiden malen mijn mening geponeerd en laat mijn 'sympathie' daardoor duidelijk zijn.

Laatst gewijzigd door Gun : 9 augustus 2006 om 21:31.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 21:31   #3969
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Chipie,

Er zijn er inderdaad die de vernietiging gezworen hebben en daar valt in mijn ogen niet over te discusisëren, weg met die mentaliteit!

Er zijn er echter ook die het niet met zoveel woorden hebben gezegd maar die door hun handelen bewijzen dat ze een gelijkaardig doel voor ogen hebben.

Het probleem is steeds dat de burgers (zowel langs Israëlische als Libanese kant) niets te zeggen hebben in dit soort conflicten. De leiders, met de media in hun pockets, zullen hun kinderen en famlilie niet laten vechten 'on the battlefield', zij bepalen de route die wordt gevaren, zij voeren orders van hoger hand uit ... en de burger is het slachtoffer: Joods, Christen, Islamiet, links, centrum rechts, blank, bruin, groot, klein, ... allez allemaal.
JUst... En uw oplossing is?
Oud 9 augustus 2006, 21:40   #3970
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
JUst... En uw oplossing is?
Ik heb er geen ... tenzij ...

Druk van de totale internationale gemeenschap (incluis China, Rusland, UK en VS, ...) om:

- de huidige gevechten te stoppen
- Israël zich terug te trekken tot zijn originele grenzen en de bezette gebieden over te dragen aan de Palestijnen
- een internationale macht te instaleren om Israël te beschermen en de originele grenzen te respecteren
- ...

maar ik maak me niet druk ... it won't happen!
Oud 9 augustus 2006, 21:45   #3971
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Ik zou, zoals Nazi-Duitsland heeft gedaan, een propagandamachine opzetten om een bepaald volk als gevaarlijk en als vijandige criminelen die de wereld willen overheersen, af te schilderen.

Vervolgens zou ik dat volk en iederéén die dit volk zou kunnen ondersteunen, systematisch vernietigen.
Dit zou ik niet gezegd willen hebben. In feite pakken de Israëli's het probleem nog zachtjes aan, als ik lees wat jij zou doen.

Ik begrijp dan ook niet dat je zo hen zo hard veroordeelt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 21:48   #3972
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Ik zou, zoals Nazi-Duitsland heeft gedaan, een propagandamachine opzetten om een bepaald volk als gevaarlijk en als vijandige criminelen die de wereld willen overheersen, af te schilderen.

Vervolgens zou ik dat volk en iederéén die dit volk zou kunnen ondersteunen, systematisch vernietigen.
Noemt men dit naïef-links?
Oud 9 augustus 2006, 21:55   #3973
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Noemt men dit naïef-links?
Neen, echt-links...
Oud 9 augustus 2006, 22:05   #3974
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dit zou ik niet gezegd willen hebben. In feite pakken de Israëli's het probleem nog zachtjes aan, als ik lees wat jij zou doen.

Ik begrijp dan ook niet dat je zo hen zo hard veroordeelt.

Paulus.
Ik ben eerlijk gezegd nogal verbaasd dat jij dit conflict zo eenzijdig beziet. Ik had van jou wel eens iets meer genuanceerd standpunt verwacht. Vindt jij meer dan duizend doden als zogezegde wraak voor de ontvoering van welgeteld twee soldaten niet ietwat overdreven? Wat is je mening over de Israëlische bezetting van de Shebaa-farms en Golanhoogte en het verband hiervan met de vijandigheid van Hezbollah tegenover Syrië en de Syrische steun aan Hezbollah?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 22:14   #3975
willem1940NLD

Standaard

Het zou kunnen dat de ontvoering van 2 soldaten de spreekwoordelijke druppel was die de emmer deed overlopen. Er lijkt toch 6 jaar lang niet onaanzienlijk geduld tussen te zitten.
Oud 9 augustus 2006, 22:16   #3976
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben eerlijk gezegd nogal verbaasd dat jij dit conflict zo eenzijdig beziet. Ik had van jou wel eens iets meer genuanceerd standpunt verwacht. Vindt jij meer dan duizend doden als zogezegde wraak voor de ontvoering van welgeteld twee soldaten niet ietwat overdreven? Wat is je mening over de Israëlische bezetting van de Shebaa-farms en Golanhoogte en het verband hiervan met de vijandigheid van Hezbollah tegenover Syrië en de Syrische steun aan Hezbollah?
Shebaa-farms is grongebied van Syrë bezet door Israel. Dit is door de VN erkend. En de zogenaamde wraak op twee soldaten is wel een beetje simplistisch. Niet vergeten dat er ook soldaten werden vermoord en er rakketten op Israel werden afgevuurd.( op burgerdoelwitten)
En syrië steunt Hezbollah niet, heeft zelfs met andere landen op een samenkomst van de Arabische Liga zich uitgesproken tegen Hezbollah. Het is Iran dat Hezbollah steunt en dicteert.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 22:25   #3977
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Shebaa-farms is grongebied van Syrë bezet door Israel. Dit is door de VN erkend. En de zogenaamde wraak op twee soldaten is wel een beetje simplistisch. Niet vergeten dat er ook soldaten werden vermoord en er rakketten op Israel werden afgevuurd.( op burgerdoelwitten)
En syrië steunt Hezbollah niet, heeft zelfs met andere landen op een samenkomst van de Arabische Liga zich uitgesproken tegen Hezbollah. Het is Iran dat Hezbollah steunt en dicteert.
Inderdaad: Shebaa-farms is door Israël bezet gebied. Dat is al een duidelijke voedingsbodem voor de huidige oorlog. Wat die raketten betreft, vergeet je wel even dat die er grootschalige beschietingen er slechts kwamen na de Israëlische invasie van Libanon. Dat Syrië Hezbollah niet steunt klopt niet. Hezbollah wordt gesteund door Syrië én Iran.
Oud 9 augustus 2006, 22:27   #3978
willem1940NLD

Standaard

O, een raketje per dag of per week moet maar kunnen, 6 jaar lang?
Oud 9 augustus 2006, 22:29   #3979
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou kunnen dat de ontvoering van 2 soldaten de spreekwoordelijke druppel was die de emmer deed overlopen. Er lijkt toch 6 jaar lang niet onaanzienlijk geduld tussen te zitten.
Nogmaals: niet vergeten dat de twee soldaten niet ontvoerd werden op Israëlische bodem maar in de Shebaa-farms, wat bezet gebied is. Je kan niet verwachten dat vrede komt zolang de bezetting voortduurt.
Oud 9 augustus 2006, 22:55   #3980
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij bent dan diegene die in de thread 'Balkenende wil Arabisch Instituut. REFERENDUM?' hebt gezegd: "Er bestaat ginds slechts 1 "cultuur" want koran/islam is/zijn totalitair. LEES de koran en ((h)er)ken de vijand."
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be