![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is geen antwoord! Dit is het antwoord op de vlaams-waalse discussie; niet op mijn vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
|
![]() Het is hoog tijd dat Frankofonen beseffen dat zij zich dienen aan te passen indien zij in Vlaanderen komen wonen.
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Superstaaf heeft gelijk: waarom moeten de burgers zich altijd aanpassen aan de overheid. In een modern concept van democratie past de overheid zich aan aan de burgers ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Banneling
|
![]() In sommige faciliteitengemeenten hebben de Franstaligen de meerderheid.
Bovendien hebben ook minderheden in rechten. Er bestaat daar zelfs een Europees verdrag over dat de flaminganten als enigen weigeren goed te keuren. Tenslotte is "individuele tweetaligheid" de oplossing. Zie B.U.B.-programma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
|
![]() Citaat:
nogtans was u hier wel van goede wil... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Banneling
|
![]() De hamvraag is nu of Leterme nog denkt eerste minister te kunnen worden. Een poll op Le Soir geeft aan dat 78% al tegen is. Zo'n polls zijn in het noorden van het land nu nog taboe, denk ik. Maar de vraag is gesteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwoorden, choeke, niet ontwijken maar antwoorden.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
|
![]() Net wat ik bedoel: Franstaligen kunnen geen aanspraak maken op mythische rechten of eisen stellen aan gerecht, administratie, bestuur in een Vlaamse gemeente, het gewest.
![]() |
#310 | |
|
![]() Citaat:
In België maken Vlamingen / Nederlandstaligen een meerderheid van 60% uit. Uitgaande van jouw redenering zouden we kunnen stellen dat het verkieslijker zou zijn om ook het Nederlands op te leggen aan Brusselaars en Walen. We moeten alles op Belgisch niveau bekijken, niet waar?
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 19 augustus 2006 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dude : 19 augustus 2006 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
|
![]() Citaat:
trouwens: definieer "franstaligen"?(een waal, iemand met als moedertaal frans, iemand die etre kan vervoegen,...?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 19 augustus 2006 om 13:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Tu et Il est Nous sommes Vous etes Ils sont Laatst gewijzigd door Dude : 19 augustus 2006 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Vreemdeling
|
![]() En dat was zonder af te kijken he,ik praat regelmatig Frans met Walen hier in Vlaanderen omdat ze mij anders niet verstaan.Ook met Marokanen,Iraniërs,Tunesiërs ed.
Tjah multicultuur is in de omgevingen waar ik vertoef nu eenmaal sterk aanwezig he.Niet altijd evident ze.Maar ik doe wel mijn best en dat kan hier wel niet van iedereen gezegd worden,niet alleen van Vlamingen die zoveel als boosdoener worden afgeschilderd door de minderheden. Laatst gewijzigd door Dude : 19 augustus 2006 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als een kleine groep aankomt zal die zich noodgedwongen integreren en als zodanig 'verdwijnen' onder, in en tussen de meerderheid. Alleen een grote groep ineens kan zich handhaven en dus 'verandering' eisen. Maar wanneer in Antwerpen plots een grote groep Duisters arriveert is het dan niet WO III?? Die grote groep Franstaligen in de Rand zijn niet de oorzaak van de faciliteiten. De faciliteiten zijn ingevoerd om het mogelijk te maken dat de Franstaligen uit Brussel konden vluchten... De taalgrens en ook de faciliteiten kwamen er in 1962, wel pas rond 1950 was Brussel voor meer dan 50% Franstalig. Het is in Brussel wel snel gegevaan, maar mij vertel je niet dat de Franstaligen echt met velen waren in de Rand. Het was getrek, geduw en 'sturen' van talentellingen om een beetje een representatie groep Franstaligen te hebben om met faciliteiten te beginnen en dan konden ze ze laten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
|
![]() Citaat:
Met jou discuteren is toch ook niet alles he...Het gaat hier toch om faciliteitsgemeenten? Hiervan zijn zeker voorbeelden van faciliteitsgemeenten in Wallonië (vb La Calamine) net als er facailiteitsgemeenten zijn in Vlaanderen (vb Ronse) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Leterme uit zijn verontwaardeging en een politieker moet mischien wel genuanceerder te werk gaan maar toch heeft hij gelijk. Laatst gewijzigd door Dude : 19 augustus 2006 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
|
![]() Citaat:
De Waalse gemeenschap? |
|
![]() |
![]() |