![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5201 |
Banneling
|
![]() Je blijft maar zaken fantaseren. Ik heb dat helemaal niet gezegd. U doet dat waarschijnlijk dan ook bewust. Voor de derde maal dus: Een echt wapenembargo heeft pas zin, als het geldt voor beide strijdende partijen. Ook de soevereine staat Libanon heeft recht op bescherming tegen de agressie van een buurland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5202 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk niet dat een verstandig mens zou wensen Israël van de kaart te vegen. Dat is de excuus die de regering gebruikt om zich te bewapenen en in het Midden-Oosten de politiek van apartheid te behouden en uit te breiden.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
M.a.w.: Het pas 'bevrijde' volk zou voor minstens 13 jaar, de aanwezigheid moeten aanvaarden van de voormalige bezetter, op het eigen grondgebied, zonder enige garantie op beëindiging daarvan na die eerste periode. Dat is natuurlijk al te gek en voor u opnieuw begint "het staat niet op de kaart": Neen, dat staat niet op de kaart maar ik kan het dan ook niet helpen, dat u blijkbaar niet beter geïnformeerd bent. Uw insinuering dat ik zou liegen, toont dan ook, opnieuw, enkel aan dat uw informatie niet bijster up to date is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5205 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5206 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Groene,
Ik kan uw uitleg volgen en begrijp 'm. Maar ik blijf het op essentiele punten met u oneens. Dat komt gedeeltelijk omdat we nu eenmaal onze sympathieen op een andere plek hebben liggen. Ik kan sommige keuzes van de israeli's erg goed begrijpen, hoewel ik het er niet mee eens ben. Andersom zal dat ook wel gelden voor u. Gedeeltelijk komt dat ook omdat ik sommige feiten anders weeg dan u, en andere bronnen prevaleer dan u. Onze perceptie op bijvoorbeeld de arabische oproep tot vluchten en de oorlog van 1967 blijft verschillen. Tegenover elke bron die u aanhaalt kan ik weer een andere tegenover stellen die het tegendeel beweert. Denk niet dat ik blind ben voor de fouten uit het verleden. Of die uit het heden. Vaak zijn ze echter noodgedwongen. In de kern kunt u mij niet overtuigen en ik heb geen enkele illusie dat ik u wel kan overtuigen. Ik blijf wel respect houden voor uw standpunt en uw wijze van redeneren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5207 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5208 |
Banneling
|
![]() Het zogenaamd 'recht op verdediging' dat ook de regering Bush constant gebruikt, is een manier om oorlogsmisdaden goed te praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5209 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5210 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De terreur die oorlog veroorzaakt voor onschuldigen en de vernietiging van hun bezittingen is nog groter dan de oorspronkelijke terreur veroorzaakt door terroristen. Hoe van den regen in den drop geraken. Bovendien neemt oorlog de voedingsbodem voor terrorisme niet weg maar heeft het extra voeding aan deze bodem. Je kan je dan afvragen waarom leiders dan verder zo handelen. Waarschijnlijk omdat het hun persoonlijke belangen dient. Zowel terrorisme als oorlog tegen terrorisme zijn contra-productief. Investeren in vrede lijkt me op termijn beter voor iedereen, behalve voor hen die leven van wapenhandel. Leven van wapenhandel is leven met de hoop op vele duizenden doden. Aanbidders van de dood kan ze noemen.......
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 30 augustus 2006 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5211 | |
|
![]() Citaat:
De meeste Palestijen zijn daar pas veel rrecenter komen wonen. Beiden vormen echter een autochtone bevolking in elke redelijke definitie van dat woord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5212 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5213 |
|
![]() Ze zijn daarin zeer expliciet. Hun doelstelling is de fysieke eliminatie van Israel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5214 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5215 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5216 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5217 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als sommigen dat wensen zal de oorlog in Libanon die wens zeker niet verminderd hebben.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5218 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als sterke volkeren hun macht gebruiken om zwakkere volkeren nog zwakker te maken zal terrorisme vanzelf toenemen. Israël moet de Palestijnen meer rechten geven in plaats van minder rechten. Bij de zuivere wet van de sterkste voelt er zich niemand goed. De sterke leeft in permanente staat van paraatheid, en de zwakke krijgt op zijn hoofd, dat is geen leven ........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 augustus 2006 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5220 | |
|
![]() Citaat:
U weigert gewoon te kijken naar de echte voedingsbodem van het jihadi-terrorisme: een onuitblusbare haat voor ongelovigen. |
|
![]() |
![]() |