![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 'Seksistische opmerking doet vrouwen harder werken'
![]() Kray deed een experiment met een groep studenten aan de universiteit. Ze discussieerden over de uitspraken van Harvard hoogleraar Larry Summers die beweerde dat mannen slimmer zijn dan vrouwen. De discussie lokte een onderbewuste reactie uit bij vrouwen die in een volgend experiment waarin een onderhandeling werd nagespeeld, agressiever en meer 'mannelijk' te werk gingen. Dat mannelijke gedrag heeft zijn nadelen: vrouwen zouden tijdens de onderhandelingen ineens geen oog meer hebben voor de overeenkomsten tussen de gesprekspartners en richten zij zich enkel op het behalen van de eigen doelen. Beter dan vrouwen enkel provoceren is het daarom om hen bewust te maken van de kracht van hun vrouwelijke kwaliteiten. Voor de mannen: maken jullie seksistische opmerkingen? Voor de vrouwen: gaan jullie daardoor harder werken? Ik trek mij daar persoonlijk niets van aan, laat ze maar zeggen, ik wéét toch dat ik beter ben ![]()
http://home.scarlet.be/cyniccenter/ Laatst gewijzigd door Cynical Ice : 6 september 2006 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat zijn seksistische opmerkingen? voor de 1 is dat anders dan de andere blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als vrouw reageer ik steeds gevat op seksistische opmerkingen. Gaan ze te ver, reageer ik op iets minder gevatte manier.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je hebt van die vrouwen die zich als vrouw willen overcompenseren tussen mannen en daardoor extra onredelijk zijn. Te mijden als de pest.
Laatst gewijzigd door exodus : 6 september 2006 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Op te vatten in de meest brede zin van het woord.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ik tegen een vrouw zeg: hola, jij ziet er mooi uit vandaag! is dat sexistisch?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Neen dus. Das eerder vleierij, en das zeer zeker toegestaan! ![]()
http://home.scarlet.be/cyniccenter/ Laatst gewijzigd door Cynical Ice : 6 september 2006 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gij ook! Go Johnny, go Johnny
![]()
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga maar eens hard aan het werk! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling