Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2006, 12:14   #101
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dan zit jij wel in de stront, want dat zullen er veel meer worden.

En vier procent zeg je? Vééll zeg, als je weet dat 0,00001% is al genoeg om je keel af te snijden.
Die 0,00001 % die je keel af snijdt kan evengoed een Vlaams Belanger zijn als een vreemdeling. Sommige Vlaams Belangers en vreemdelingen zijn moordenaars, maar niet alle Vlaams Belangers en vreemdelingen zijn moordenaars, en zels niet alle moordenaars zijn Vlaams Belanger of vreemdeling... Als jouw argument een geldige reden zou zijn om alle vreemdelingen uit het land te zetten, dan is het ook een geldige reden om alle Vlaams Belangers het land uit te zetten... Het mes snijdt (letterlijk en figuurlijk) langs 2 kanten...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 12:14   #102
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Tegenwoordig bestaat er goeie medicatie tegen paranoia.
Maar blijkbaar heeft pc de goede medicatie tegen hun tegenstanders nog niet gevonden, en dit ondanks alle pogingen tot hersenspoeling.
Zal ne hint geven. Begin met goed bestuur.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 12:16   #103
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Geëngageerde leraars die zich geroepen voelen om hun eigen politieke mening aan hun leerlingen kenbaar te maken moeten niet schrikken dat ze dan tegenwind krijgen.

In de school waar mijn kinderen naartioe gaan hebben wij het volgende al meegemaakt :

Een Vlaams-nationalistische leraar Geschiedenis die een franstalige leerling verplicht om "met vuur" een paar nationalistische teksten aan de klas voor te lezen.

Een andere leraar geschiedenis die de helft van zijn lestijd besteedt aan denigrerende commentaar over Georges Bush (normaal moest hij het over de XIXde eeuw hebben)

Een leraar latijn die soms 15 minuten aan elkaar anti-Bush commentaar geeft.

Een leraar Nederlands die tijdens de les soms niets anders doet dan kakken over eigenaars van dikke auto's.

Ik heb dus een probleem als leraars een aanzienlijke portie van hun lesuur besteden aan het verkondigen van hun mening. Het doet er niet toe dat die mening rechts of links is. Leraars mogen van mij gerust hun mening geven. Ze moeten ook niet neutraal zijn. Zij moeten wel hun job doen. Een leraar geschiedenis die op jaarbasis meerdere uren besteedt aan ZIJN kijk op Georges Bush die doet zijn job niet, sorry.

Ik ben vertaler. Ik steek mijn eigen mening niet in mijn vertalingen. Ik mag dus van een leraar verwachten dat hij les geeft over wat er in het programma voorzien is. Als hij absoluut zijn mening kwijt wil, dan mag hij dat gerust doen, maar niet 15 minuten lang. En dan de week erop nog eens 20 minuten. En een maand later nog eens.
Leraars zijn mensen, en zo lang ze dat op een sympathieke manier zijn, is er niets aan de hand.
Ik heb liever een leraar die zaagt over Bush of over dikke voituren dan een saaie piet die zijn gezicht verbergt achter een masker.
Leerlingen moeten in een normaal klimaat leven: waar allerleid figuren passeren, met hun gebreken en hun kwaliteiten.
Leraars moeten vooral kunnen boeien, en aan het denken zetten.

Je kan ze niet vervangen door computers.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 12:17   #104
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Niemand wil het risico nemen dat een staat in Europa ontstaat met een partij erin vol gekken en leeghoofden.
Alsof wij nu niet bestuurd worden door gekken en leeghoofden.
Oud 6 september 2006, 12:18   #105
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leraars zijn mensen, en zo lang ze dat op een sympathieke manier zijn, is er niets aan de hand.
Ik heb liever een leraar die zaagt over Bush of over dikke voituren dan een saaie piet die zijn gezicht verbergt achter een masker.
Leerlingen moeten in een normaal klimaat leven: waar allerleid figuren passeren, met hun gebreken en hun kwaliteiten.
Leraars moeten vooral kunnen boeien, en aan het denken zetten.

Je kan ze niet vervangen door computers.
...dus moeten boeiend kunnen vertellen over de president van Iran...
Oud 6 september 2006, 12:21   #106
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Geëngageerde leraars die zich geroepen voelen om hun eigen politieke mening aan hun leerlingen kenbaar te maken moeten niet schrikken dat ze dan tegenwind krijgen.

In de school waar mijn kinderen naartioe gaan hebben wij het volgende al meegemaakt :

Een Vlaams-nationalistische leraar Geschiedenis die een franstalige leerling verplicht om "met vuur" een paar nationalistische teksten aan de klas voor te lezen.

Een andere leraar geschiedenis die de helft van zijn lestijd besteedt aan denigrerende commentaar over Georges Bush (normaal moest hij het over de XIXde eeuw hebben)

Een leraar latijn die soms 15 minuten aan elkaar anti-Bush commentaar geeft.

Een leraar Nederlands die tijdens de les soms niets anders doet dan kakken over eigenaars van dikke auto's.

Ik heb dus een probleem als leraars een aanzienlijke portie van hun lesuur besteden aan het verkondigen van hun mening. Het doet er niet toe dat die mening rechts of links is. Leraars mogen van mij gerust hun mening geven. Ze moeten ook niet neutraal zijn. Zij moeten wel hun job doen. Een leraar geschiedenis die op jaarbasis meerdere uren besteedt aan ZIJN kijk op Georges Bush die doet zijn job niet, sorry.

Ik ben vertaler. Ik steek mijn eigen mening niet in mijn vertalingen. Ik mag dus van een leraar verwachten dat hij les geeft over wat er in het programma voorzien is. Als hij absoluut zijn mening kwijt wil, dan mag hij dat gerust doen, maar niet 15 minuten lang. En dan de week erop nog eens 20 minuten. En een maand later nog eens.
Correct, leerkrachten moeten zich houden aan de eindtermen. Af en toe mag er wel ruimte zijn voor persoonlijke visies op de te geven leerstof, maar in zeer beperkte mate. Als de leerkracht dat onvoldoende vindt, dan kan hij nog steeds de leerlingen vrijwillig uit nodigen om buiten de school daarover verder te praten.
Dat spreekt niet tegen dat hij bepaalde dingen mag kaderen, dingen die gebeuren in de XIXde eeuw kan ook nog vandaag invloed hebben. Als men het heeft over de kruistochten mag men toch kort aan halen dat die kruistochten invloed hebben gehad op de gespannen houding tussen moslims en christenen die tot op vandaag merkbaar blijft...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 6 september 2006, 12:21   #107
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch zonneklaar dat jij bulkt van de xenofobie: wie heeft nu zo'n angst voor 4 procent van de bevolking? Je strontpartij heeft er 25...
Maar ze verdelen wel 100% van de subsidies (maar ja, sfinkxfestival en zo, zijn dan ook heel belangrijk).
Oud 6 september 2006, 12:23   #108
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alsof wij nu niet bestuurd worden door gekken en leeghoofden.
als we dan toch moeten kiezen tussen verdraagzame gekke leeghoofdige bestuurders die op democratische wijze verkozen zijn en onverdraagzame gekke leeghoofdige bestuurders die de democratische besluitvorming niet respecteert, dan kies ik toch voor de eerste. Al had ik natuurlijk liever verdraagzame verstandige bestuurders gehad, maar als ik moet kiezen tussen een verkoudheid en de pest, dan kies is voor de verkoudheid...
Oud 6 september 2006, 12:28   #109
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Dat spreekt niet tegen dat hij bepaalde dingen mag kaderen, dingen die gebeuren in de XIXde eeuw kan ook nog vandaag invloed hebben. Als men het heeft over de kruistochten mag men toch kort aan halen dat die kruistochten invloed hebben gehad op de gespannen houding tussen moslims en christenen die tot op vandaag merkbaar blijft...
Volledig mee eens.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 12:36   #110
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

als we dan toch moeten kiezen tussen verdraagzame gekke leeghoofdige bestuurders die op democratische wijze verkozen zijn en onverdraagzame gekke leeghoofdige bestuurders die de democratische besluitvorming niet respecteert, dan kies ik toch voor de eerste. Al had ik natuurlijk liever verdraagzame verstandige bestuurders gehad, maar als ik moet kiezen tussen een verkoudheid en de pest, dan kies is voor de verkoudheid...

Maar die wel niet democratisch besturen (een particratie is nu eenmaal geen democratie).
Het land gaat in elk geval den dieperik in, wallonie en brussel al een stuk meer dan vlaanderen (enkel gekken en leeghoofden twijfelen hieraan).
Ik persoonlijk zou het oplossen door het cordon af te schaffen (wat voor zin heeft dit trouwens op gemeentelijk vlak) en bij elke regeringssamenstelling vrije onderhandelingen te voeren (zal trouwens niets veranderen op gewestelijk en federaal vlak, maar het komt mij toch al een stuk democratischer over).
En trouwens, mijn idee. Belgie in zijn huidige vorm is ten dode opgeschreven. Het wordt enkel nog aaneengehouden door de transfers.
Oud 6 september 2006, 12:37   #111
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals: het valt mij op hoe paternalistisch jullie uitspraken over moeten komen bij leerlingen. De meerderheid heeft echt wel verstand en karakter genoeg om op een nuchtere manier met mogelijke indoctrinatie om te gaan. Of ze nu links of rechts is. Een goede leerkracht stimuleert bovendien zijn leerlingen om zelf op zoek te gaan naar antwoorden ipv alles voor te kauwen en ik heb het genoegen mogen smaken om vroeger van een aantal leerkrachten van dat kaliber les te krijgen.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 12:39   #112
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Nogmaals: het valt mij op hoe paternalistisch jullie uitspraken over moeten komen bij leerlingen. De meerderheid heeft echt wel verstand en karakter genoeg om op een nuchtere manier met mogelijke indoctrinatie om te gaan. Of ze nu links of rechts is. Een goede leerkracht stimuleert bovendien zijn leerlingen om zelf op zoek te gaan naar antwoorden ipv alles voor te kauwen en ik heb het genoegen mogen smaken om vroeger van een aantal leerkrachten van dat kaliber les te krijgen.
Moeten we dit als een verklaring voor het sukses van het vb zien
Oud 6 september 2006, 12:49   #113
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik veronderstel dat je nu van alle linkse partijen (allé dus alle niet VB-partijen, want voor jullie is alles wat niet extreem rechts is links) de punten uit hun programma (met bronverwijzing) kan citeren waaruit blijkt dat ze voorstander zijn van diefstal, etc...

Zo niet: dan doe je aan pure laster en ben je dus een leugenaar...

Weer leren lezen man. Waar zeg ik dat? Het feit dat je die vraag stelt, toont aan dat jij de grootste lasteraar bent. Je vraagt uitleg over iets wat ik niet gezegd heb, blijkbaar een handelsmerk van jou.
Ik heb het over linkse misdaden en drama's, niet over programma's.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 12:51   #114
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten we dit als een verklaring voor het sukses van het vb zien
Het is alleszins een overtuigend argument tegen een belachelijk initiatief als het aangeven van leerkrachten. Zelfs als ze zouden indoctrineren helpt het blijkbaar toch niet.
Oud 6 september 2006, 12:54   #115
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Precies. Het enige wat nu nog uit het buitenland naar hier komt zijn nieuwe ziekten en ziekten waarvan we dachten dat ze bedwongen waren.
De meeste geneesmiddelen komen uit het Amazonegebied. Staat vandaag een interessant artikel in De Tijd.
Jo Creten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:12   #116
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Het is alleszins een overtuigend argument tegen een belachelijk initiatief als het aangeven van leerkrachten. Zelfs als ze zouden indoctrineren helpt het blijkbaar toch niet.
Ik merk terloops even op dat het brainwashen niet helpt:
het katholieke onderwijs, dat ons allen een zak geld kost, is er in geslaagd om er voor te zorgen dat geen enkele kandidaat te vinden was voor het priesterschap dit jaar.
QED.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:27   #117
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik persoonlijk zou het oplossen door het cordon af te schaffen (wat voor zin heeft dit trouwens op gemeentelijk vlak) en bij elke regeringssamenstelling vrije onderhandelingen te voeren (zal trouwens niets veranderen op gewestelijk en federaal vlak, maar het komt mij toch al een stuk democratischer over).
En trouwens, mijn idee. Belgie in zijn huidige vorm is ten dode opgeschreven. Het wordt enkel nog aaneengehouden door de transfers.
Er zijn toch al vrije onderhandelingen? De vrijheid van onderhandelen houdt toch ook in om ervoor te kiezen om geen onderhandelingen te beginnen met een partij wiens standpunten te veel in druisen tegen je eigen standpunten. Het Vlaams Belang heeft er voor gekozen om nooit te onderhandelen met Groen, SP.a of PvdA, VLD wil ook niet met Groen of PvdA praten en ja, ook een boel partijen vinden de standpunten van Vlaams Belang te extreem om nog maar aan onderhandelingen te beginnen. Als niemand met jou wil praten kan je natuurlijk alle schuld bij hen leggen of kan je je af vragen waarom niemand met jou wil praten...
Oud 6 september 2006, 14:27   #118
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zie je, dat is het nu precies. Het is niet begonnen met de kruistochten, het is begonnen met de islamitische veroveringen van de christelijke koninkrijken in Jeruzalem, Tripoli etc, en met honderden jaren van islamitische aanvallen op Europa, allemaal netjes voor de kruistochten. Die kruistochten waren verdedigingsoorlogen. Vuile oorlogen, daar niet van, maar nog steeds verdedigingsoorlogen na eeuwen van islamitische expansie in christelijk Midden-Oosten en Europa.

Dat is nu precies de waanzin van links. De blanke man is stout, en de rest is braaf. Ze zien de werkelijkheid niet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:30   #119
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk terloops even op dat het brainwashen niet helpt:
het katholieke onderwijs, dat ons allen een zak geld kost, is er in geslaagd om er voor te zorgen dat geen enkele kandidaat te vinden was voor het priesterschap dit jaar.
QED.
Het één staat volledig los van het ander. Alweer je reinste nekkletserij, niet dat ik het niet gewoon ben van een nulredenaar als jij. Je zou je zo afvragen, als je jou bezig hoort, waarom het katholiek onderwijs nog steeds het populairst is.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 6 september 2006 om 14:31.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:37   #120
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Dat is nu precies de waanzin van links. De blanke man is stout, en de rest is braaf. Ze zien de werkelijkheid niet.
wij zijn gewoon erg kritisch op onszelf.
zelfkritiek, zelfspot... tekenen van beschaving.

extreem nationalisme: waanzin!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be