Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2006, 14:18   #581
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Waar ik mij over verbaas, is dat het Vlaams Belang, bekend is met de term verdraagzaamheid. Gebruiken, doen ze hem echter niet, behalve, wanneer VB-ers in de fout gaan. Dan is het niet erg en moet iedereen verdraagzaam zijn.
Wel die artiesten die hun medewerking verlenen aan het 1/10 concert, hebben mijn volledige steun en van de artiesten die op het feest van het VB optreden of optraden, zal ik ook geen cd minder kopen.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 15:28   #582
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Waar ik mij over verbaas, is dat het Vlaams Belang, bekend is met de term verdraagzaamheid. Gebruiken, doen ze hem echter niet, behalve, wanneer VB-ers in de fout gaan. Dan is het niet erg en moet iedereen verdraagzaam zijn.
Verbazingwekkend eh; VB'ers die verdraagzaam zijn. Gelijk bij racisme dat enkel maar éénrichtingsverkeer kent; moet verdraagzaamheid ook alleen maar van één kant komen precies.

Laatst gewijzigd door Gorefest : 16 september 2006 om 15:31.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 16:53   #583
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baarle
En slechts weinigen veranderen hun politieke mening omwille van wat een muzikant op het podium verkondigt.
Waarom wordt dan zoveel gezongen op VB feesten?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 17:00   #584
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarom wordt dan zoveel gezongen op VB feesten?
Ja, want zeg nu zelf, een feest met muziek is toch maar raar he.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 17:08   #585
Julius C.
Burger

Standaard

Citaat:
Wel die artiesten die hun medewerking verlenen aan het 1/10 concert, hebben mijn volledige steun en van de artiesten die op het feest van het VB optreden of optraden, zal ik ook geen cd minder kopen.
Het is hierboven pas ook nog eens gezegd. Het artikel van "groot ego" Barman in de Knack half 2005 moet hier nog eens geplaatst worden en dan zal het nogmaals duidelijk zijn dat het concert van 1/10 tegen het VB is. Later
Julius C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 17:29   #586
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Moet dat Knack artikel hier nu weer gezet worden? Weer eens? Nog maar een keer? Opnieuw? Eens te meer?
Je kan ook het recente artikel van HLN eens plaatsen daarin herhaalt hij het nog eens ...

Wat de lafaarden we l gedaan hebben is hun eigen manifest verwijderd van de webstek waarop duidelijk stond dat de concerten er waren om iets te doen tegen het verkeizingsoverwinning van "extreem-rechts" in a'pen .
kan het nog politieker? Maar ze hebben het dus verwijderd , allicht omdat het
zelfs voor die artiesten wat te grotig en te politiek gekleurd was.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 17:48   #587
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
A/ Ik vind persoonlijk dat Filip hier een strategische fout heeft begaan door tegen 0110 te ageren. Hij had zijn volle medewerking moeten aanbieden (hetgeen toch zou zijn geweigerd gezien de onverdraagzaamheid van "links waar iedereen welkom is") onder de slogan "0110 tegen uitsluiting"...
B/ Als dat 0110-gedoe tegen "extreem rechts" bedoeld is dan is dit concert op zich toch totaal overbodig nu het "gerecht" "extreem rechts" heeft "opgerold" en achter de tralies gestoken...
Het is niet toevallig dat VB de laatste tijd zwijgt over de 1/10 concerten. De reactie van FDW was in een opwelling, hij voelde zich aangesproken of beter gezegd bedreigd door de slogan tegen onverdraagzaamheid. Hij weet heel goed dat hij staat voor onverdraagzaamheid en rascisme.
Zijn communicatie-adviseurs zullen hem achteraf erop gewezen hebben dat hij een stomme zet had gedaan door zo publiekelijk te reageren. Hij had eerder moeten reageren om beter het volk te misleiden dat hij staat achter deze concerten. Welke democraat kan nu tegen een concert zijn die als boodschap heeft meer verdraagzaamheid ?
juist geen enkele democraat, maar door de snelle reactie van FDW hebben ze hun ware aard getoond
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 17:54   #588
bk232214
Gouverneur

Standaard ook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het festival tegen extreemrechts dat op 1 oktober in Antwerpen plaatsvindt, heeft uitbreiding gekregen. Ook in Gent en in Brussel zullen optredens georganiseerd worden, een week voor de gemeentraadsverkiezingen.

Naast initiatiefnemer dEUS steunen nu ook een rits andere bekende artiesten van allerlei pluimage het festival "0110".

Samen pleiten ze voor meer verdraagzaamheid en roepen ze op om het racisme te stoppen.

In Antwerpen treden Clouseau, Wannes Van de Velde en Axelle Red op, in Gent staan Helmut Lotti en Gorki op het podium, in Brussel Laura Lynn en Arno.

De affiche in de drie steden:

Antwerpen (Vlaamse en Waalse Kaai): Clouseau, Zita Swoon, Axelle Red, Think Of One, Yasmine, Laïs, Admiral Freebee, Douzi en Wannes Van De Velde.

Gent (Vrijdagmarkt): Helmut Lotti, Flip Kowlier, Sioen, Will Tura, Gorki, Roland, Pieter-Jan De Smet, X!NK, Raf Walschaerts en Kris De Bruyne.

Brussel (Brouckèreplaats): Arno, Adamo, Laura Lynn, Rocco Granata, Axelle Red, Laïs, Roland, Balo, Mousta Largo, Patrick Riguelle, Reggie, A Brand, Laïla Amezian, Manou Gallo, en Marie en Jean Louis Daulne.

Allen daarheen !!!

Laura Lynn die opkomt tegen racisme en voor verdraagzaamheid. Haar grootste fan, nl. "Onze PAJOT" kan u niet anders dan al "haar" cd's te verbranden
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 17:57   #589
bk232214
Gouverneur

Standaard ook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het festival tegen extreemrechts dat op 1 oktober in Antwerpen plaatsvindt, heeft uitbreiding gekregen. Ook in Gent en in Brussel zullen optredens georganiseerd worden, een week voor de gemeentraadsverkiezingen.

Naast initiatiefnemer dEUS steunen nu ook een rits andere bekende artiesten van allerlei pluimage het festival "0110".

Samen pleiten ze voor meer verdraagzaamheid en roepen ze op om het racisme te stoppen.

In Antwerpen treden Clouseau, Wannes Van de Velde en Axelle Red op, in Gent staan Helmut Lotti en Gorki op het podium, in Brussel Laura Lynn en Arno.

De affiche in de drie steden:

Antwerpen (Vlaamse en Waalse Kaai): Clouseau, Zita Swoon, Axelle Red, Think Of One, Yasmine, Laïs, Admiral Freebee, Douzi en Wannes Van De Velde.

Gent (Vrijdagmarkt): Helmut Lotti, Flip Kowlier, Sioen, Will Tura, Gorki, Roland, Pieter-Jan De Smet, X!NK, Raf Walschaerts en Kris De Bruyne.

Brussel (Brouckèreplaats): Arno, Adamo, Laura Lynn, Rocco Granata, Axelle Red, Laïs, Roland, Balo, Mousta Largo, Patrick Riguelle, Reggie, A Brand, Laïla Amezian, Manou Gallo, en Marie en Jean Louis Daulne.

Allen daarheen !!!

Laura Lynn die opkomt tegen racisme en voor verdraagzaamheid. Haar grootste fan, nl. "Onze PAJOT" kan u niet anders dan al "haar" cd's te verbranden
Ook in het sport paleis ik gehoord dat het uitverkocht is spijteg haaaaaaaaaaaaaa
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 17:59   #590
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

Het is niet toevallig dat VB de laatste tijd zwijgt over de 1/10 concerten. De reactie van FDW was in een opwelling, hij voelde zich aangesproken of beter gezegd bedreigd door de slogan tegen onverdraagzaamheid. Hij weet heel goed dat hij staat voor onverdraagzaamheid en rascisme.
Zijn communicatie-adviseurs zullen hem achteraf erop gewezen hebben dat hij een stomme zet had gedaan door zo publiekelijk te reageren. Hij had eerder moeten reageren om beter het volk te misleiden dat hij staat achter deze concerten. Welke democraat kan nu tegen een concert zijn die als boodschap heeft meer verdraagzaamheid ?
juist geen enkele democraat, maar door de snelle reactie van FDW hebben ze hun ware aard getoond

Ik denk evenwel niet dat de organisatoren van de concerten zaten te wachten op de morele steun van Filip De Winter. Indien hij dit toch gedaan had, had men wellicht zelfs openlijk zijn uitgestoken hand geweigerd. En ik denk allerminst dat de organisatie hier enig gezichtsverlies mee geleden had. De algemene reactie was er wellicht één geweest in de aard van 'het hypocriete Vlaams Belang dat om zijn gezicht te redden ineens katholieker geworden is dan de paus'. Waardoor het in dat geval juist het VB was dat zou afgegaan zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 18:24   #591
chev.errant
Burger

Standaard 0110 - Voor verdraagzaamheid

Waar ik mij over verbaas (maar niet zo onverwacht) , is dat zogenaamd "verdraagzame" burgers almaar ageren tegen alles wat maar zou kunnen indruisen tegen alles wat maar enigszins in verband zou kunnen gelegd worden met racisme...Laat 1 ding duidelijk wezen: de globale Vlaamse (Belgische) burger is niet racistisch noch onverdraagzaam... Het zou instruktief zijn voor alle willekeurige pleiters voor verdraagzaamheid om eens een tijdje in een wijk te komen wonen waar de meerderheid van de bevolking uit vreemdelingen bestaat; misschien dat zij dan zouden begrijpen waarom de autochtone bevolking zich onveilig voelt of zelf gediscrimineerd...Om maar 1 voorbeeld te noemen: als autochtone Belgen een feest organiseren met muziek die n�* 10 uur 's avonds door de straten weerklinkt, wordt dit "overlast" genoemd... Als autochtone (Marrokaanse) burgers een dergelijk feest organiseren, moet dit kunnen in naam van verdraagzaamheid... Kwam enige " autochtone verdraagzame" Belg luisteren in de nachten van 13 op 14 en van 14 op 15 september in de Antwerpse Seefhoek en begrijpen waarom autochtone burgers niet konden slapen ? Waarschijnlijk niet en het zal hen ook worst wezen... Voor diegenen die het begrijpen: zij stemmen waarschijnlijk op VB, en voor de anderen: zij stemmen waarschijnlijk op Groen!...Laat 1 ding echter duidelijk wezen: er is geen integratie van Marokkaanse burgers in wijken zoals deze maar een opdringing van Marokkaanse cultuur... Voer voor sociologen, niet ?
Citaat:
chev.errant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 18:27   #592
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaat de linkse kerk nu eens voor één keer een daad stellen waarbij het onweerlegbaar is dat het hen echt om verdraagzaamheid en vrede te doen is?
1 oktober, ja natuurlijk! Omdat ik haat!
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 20:26   #593
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

Het is niet toevallig dat VB de laatste tijd zwijgt over de 1/10 concerten. De reactie van FDW was in een opwelling, hij voelde zich aangesproken of beter gezegd bedreigd door de slogan tegen onverdraagzaamheid.

Is het niet normaal dat FDW reageert als Barman op zijn eerste affiche zegt dat die concerten expliciet tegen het VB gericht zijn?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 20:39   #594
born2bewild
Banneling

Standaard

jaja Filip Dewinter voelt zich bedreigd...

...voor aanslagen zo blijkt...

de petrik is klein bier. Den tarzan van A heeft de rechstreekse burgemeesterverkiezing op tijd kunnen afwenden. U en ik weten waarom.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 september 2006 om 20:48.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 20:46   #595
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:

awel , moest diene barman gewoon optreden op een feest van cd&v , spa of vld zou ik nog wel van hem cd's kopen ( als ik er al van kocht ) , maar als zangers openlijk zich bemoeien met politiek da's wel iets anders he
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 21:03   #596
chev.errant
Burger

Standaard 0110 - Voor verdraagzaamheid

Precieze opmerking ! Die zogenaamd "politieke korrektheid" is gewoon een middel voor vele artiesten om nog maar eens hun naam in de media te krijgen en reclame te verwerven voor de verkoop van hun cd's enz. Kommerciëel is het beter om te heulen met wat "politieke korrektheid" voorhoudt dan om een eigen mening te verkondigen (voor zover er al een "eigen" mening is...)
Ik herinner mij vele kunstenaars en dichters uit de jaren 70 en 80 die dweepten met natuurbehoud en het bouwen van betonnen flatgebouwen misprezen (wat tegenwoordig de "groene gedachte" heet); hoeveel daarvan hebben het gemaakt tot in de 21ste eeuw ? En waar is het gedachtengoed dat zij, om kommerciële redenen, uitschreeuwden, gebleven ? En waar wonen zij nu ? In een betonnen flatgebouw met uitzicht op enkele bomen ? Alles relativerend...?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
awel , moest diene barman gewoon optreden op een feest van cd&v , spa of vld zou ik nog wel van hem cd's kopen ( als ik er al van kocht ) , maar als zangers openlijk zich bemoeien met politiek da's wel iets anders he
chev.errant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 21:13   #597
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chev.errant Bekijk bericht
Precieze opmerking ! Die zogenaamd "politieke korrektheid" is gewoon een middel voor vele artiesten om nog maar eens hun naam in de media te krijgen en reclame te verwerven voor de verkoop van hun cd's enz. Kommerciëel is het beter om te heulen met wat "politieke korrektheid" voorhoudt dan om een eigen mening te verkondigen (voor zover er al een "eigen" mening is...)
Ik herinner mij vele kunstenaars en dichters uit de jaren 70 en 80 die dweepten met natuurbehoud en het bouwen van betonnen flatgebouwen misprezen (wat tegenwoordig de "groene gedachte" heet); hoeveel daarvan hebben het gemaakt tot in de 21ste eeuw ? En waar is het gedachtengoed dat zij, om kommerciële redenen, uitschreeuwden, gebleven ? En waar wonen zij nu ? In een betonnen flatgebouw met uitzicht op enkele bomen ? Alles relativerend...?
Meer verkopen gaan die artiesten door dat optreden niet doen. Er zijn integendeel artiesten die minder platen gaan verkopen omdat een aantal mensen het niet kunnen verdragen dat ze daar optreden.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 21:36   #598
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
Meer verkopen gaan die artiesten door dat optreden niet doen. Er zijn integendeel artiesten die minder platen gaan verkopen omdat een aantal mensen het niet kunnen verdragen dat ze daar optreden.
Maar andere mensen die wel pro die feesten zijn zullen dan weer een nieuwe artiest leren kennen. Vermits er nog steeds minder blokkers zijn dan democratische burgers is het dus een win-win situatie.

Voor elke facist die je verliest win je 2 fans bij!

De vlaamse artiesten danken FDW voor zijn komische immitatie van een ayatollah met zijn fatwa over laura, will en helmut.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 21:45   #599
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
Wilt gij u als burger dan ook eens niet bemoeien met de politiek en uw klep gewoon houden op dit forum. Muzikanten zijn burgers zoals jij en ik. Barman heeft zijn bekendheid niet aan u te danken en hij heeft u ook geen cent gekost. Dus als gij vind dat hij moet zwijgen ist wel ineens tijd om te stoppen met aan dit forum deel te nemen.

Als gij de populairste kruidenier van uw dorp zijt dan zullen er ook meer mensen naar u luisteren dan uw collega kruidenier met 5 klanten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ge misschien wat aan uw populariteit moet doen als burger dan kunt gij net als barman iets zeggen en dan komt dat ook in de gazet. Maar nee mijnheer moet zijn ongenoegen uitten op het forum en in het stemhokje. Zelf is mijnheer niet geengageerd genoeg om zijn demonen zelf in de pers te lijf te gaan
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 22:21   #600
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wilt gij u als burger dan ook eens niet bemoeien met de politiek en uw klep gewoon houden op dit forum. Muzikanten zijn burgers zoals jij en ik. Barman heeft zijn bekendheid niet aan u te danken en hij heeft u ook geen cent gekost. Dus als gij vind dat hij moet zwijgen ist wel ineens tijd om te stoppen met aan dit forum deel te nemen.

Als gij de populairste kruidenier van uw dorp zijt dan zullen er ook meer mensen naar u luisteren dan uw collega kruidenier met 5 klanten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ge misschien wat aan uw populariteit moet doen als burger dan kunt gij net als barman iets zeggen en dan komt dat ook in de gazet. Maar nee mijnheer moet zijn ongenoegen uitten op het forum en in het stemhokje. Zelf is mijnheer niet geengageerd genoeg om zijn demonen zelf in de pers te lijf te gaan

waaaw wa nen aanval seg , klein detail wel barman is een PUBLIEK persoon , ik niet . En op men werk doe ik niet aan politiek al weet men wel men overtuiging

ps dit forum zie ik wel een beetje als pers , en jij die zegt hier niet posten en in de pers wel , trouwens in de pers worden mensen met een teveel aan Vlaams Belang gehalte gemeden uit schrik voor repressaille van 't groot blauw konijn me zen spleet tussen zijn tande
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be