Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 20 september 2006, 12:44   #41
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Echt sorry voor het laattijdig antwoord, veel te druk bezig met de
verkiezingen (plakken en herplakken..., folders verdelen en antwoorden op
tal van vragen). Wel, ik was gisteren in de Kelk bij Peter Roose. Wij staan volledig achter het standpunt van de jeugdraad dat de jeugd van Brugge geen mogelijkheden krijgt om iets financieel haalbaar te organiseren. Er is omzeggens nergens plaats voor kleinschalige, financieel haalbare fuiven of party's. Entrepot en Magdalenazaal (haha, één fuif per maand toegelaten) zijn te grootschalig, te duur, en werken bovendien met preferentiële partners. Miljoenen euro belastingsgeld, en nog steeds geen oplossing vor de reëele problemen van vele honderden jongeren. Ik heb zelf twee
dochters en en zoon van 16 jaar, kan er dus van meespreken.
Klasfuiven, verjaardagsfeestjes, betaalbare faciliteiten voor initiatieven
van en voor de niet-georganiseerde jeugd (buiten de jeugdverenigingen zijn nagenoeg onbestaande in de Brugse binnenstad. Eigenlijk geldt dit ook voor de randgemeenten.
Wat de overlast betreft: kleinschalige zaken veroorzaken zelden of nooit overlast, met dit foefje hoeft men niet uit te pakken.
PS: Alex Monballiu van het vroegere Robin Hood (de naam zegt alles) en Z.O.OZ. staat op onze lijst, als dat geen referentie is...
Sjonge jonge, vroeger zou je kinderen gestraft hebben mochten ze met zo'n volk omgaan. En nu, op je 60-ste, zit je er zelf tussen

Flirten met Ward Beysen, met Eddy Hermy de goeroe van de Vlaamse Jongeren Westland, met Ruben Cottenjé van BUB, nu met de oude anarchist Alex Monballiu, met Peter Roose van de linkse Kelk, met het linkse jeugdhuisvolkje van de jeugdraad... Hoe meer politieke slet kun je eigenlijk nog zijn ?

Straks mag de politie je nog uit een boom plukken in het Lappersfort of in Borsbeek.
Oud 20 september 2006, 12:57   #42
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Straks mag de politie je nog uit een boom plukken in het Lappersfort of in Borsbeek.
ilfalco is offline  
Oud 20 september 2006, 14:46   #43
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf twee
dochters en en zoon van 16 jaar, kan er dus van meespreken.
Vreemd. Ik heb weet van drie dochters.
Oud 20 september 2006, 15:40   #44
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, als ge eventjes zééér diep nadenkt...
Nee, toch niet. Knuppel heeft gelijk.
Wanneer de tegenstanders denken dat het Vlaams Belang niet mee kan besturen, bewijs het dan aan de bevolking en laat ons meedoen.
Lukt het ons, zoveel te beter. Lukt het ons niet verliezen we vanzelf de stemmen van onze kiezers. Dat is nu eenmaal zo in een democratie.
Ik snap niet dat de tegenstanders niet beseffen dat wij vooral door de uitsluiting steeds groter en groter worden. Vooral Vlamingen hebben een groot gevoel voor vrijheid en elke beknotting daarop doet hun rebelleren.

Ze snappen evenmin dat wij de enige partij zijn die streeft naar een Vlaamse onafhankelijkheid. Als je nu ziet hoe Leterme in de peilingen omhoog is geschoten na zijn 'straffe uitspraken' aan het adres van de Franstaligen in de faciliteitengemeenten rond Brussel, dan is het toch dat de mensen daarmee bezig zijn? Jammer genoeg hebben ze niet het hele artikel gelezen waarin hij bevestigt dat de solidariteit (of het uitzuigen van Vlaanderen) niet in het gedrang zal komen, zelfs niet wanneer hij premier wordt. Er zal ondanks wat spierballengerol helemaal niets veranderen. Zijn bedoeling was enkel wat stemmen van het VB afsnoepen.

In feite is de eis naar een Vlaamse onafhankelijkheid verkeerd. Wallonië moet onafhankelijk worden en niet afhangen van de (verplichte) gulle Vlaamse hand. Zij willen wel, maar enkel met Brussel aan hun kant. We zouden wel gek zijn om daaraan toe te geven. Het is al erg genoeg dat men van een stuk Vlaanderen al een derde gewest heeft gemaakt. We mogen in geen geval Brussel loslaten. Tenzij het binnen Europa een soort 'Brussel DC' wordt (zonder de faciliteitengemeenten), en onderhouden wordt door alle lidstaten.
Alle andere ex-Belgische instellingen verhuizen dan respectievelijk naar Vlaanderen of naar Wallonië.

En een ander groot punt waar alle andere partijen vierkant hun voeten aan vegen is de grote toestroom van niet-Europese vreemdelingen, het asielbeleid en het steeds fundamentalistische worden van islamieten.
Ook daar liggen de mensen van wakker. Zeker de mensen in bepaalde steden en gemeenten die de eigen volksbuurten zien verdwijnen en ingesloten worden in een buurt waar zij zich niet meer thuis voelen.

Op hun kritiek en smeekbeden kregen ze geen gehoor, integendeel werden ze uitgescholden voor racisten. Vooral die mensen zijn blij met het VB waar ze hun frustratie kwijt kunnen en hopen dat wij de stem zijn voor hen. De stem die anderen duidelijk maakt dat zij - 'het eigen volk' - er ook nog zijn.

Iedereen die denkt dat ik overdrijf wil ik graag eens meenemen naar bepaalde buurten in Antwerpen. Iedereen heeft het nu over 'een leefbaar Antwerpen' maar zolang men niets doet om de stad werkelijk leefbaar te maken voor iedereen, zal de 'witte stadsvlucht' blijven bestaan en worden de lege plaatsen opgevuld door vreemdelingen die daar gedumpt worden. Zij spreken de taal niet, begrijpen onze cultuur niet en vormen absoluut geen enkele meerwaarde aan onze economie noch aan onze samenleving.
Ze krijgen geld en onderdak, maar voor de rest doet de overheid geen enkele moeite...als ze er maar van af zijn. En wie durft de reclameren is een 'verzuurde'.

Dat is voor mij reden genoeg om voor het VB op te komen. En zijn er fanatiekelingen bij? Natuurlijk, die heb je overal, maar daar stoor ikmij niet aan, ik doe en zeg wat ik meen dat er moet gedaan en gezegd worden.
Vicky is offline  
Oud 20 september 2006, 16:16   #45
ilfalco
Minister-President

Standaard

je moet het toch maar doen ... juist aan de frontlinie opkomen. respect!

Citaat:
Jammer genoeg hebben ze niet het hele artikel gelezen waarin hij bevestigt dat de solidariteit (of het uitzuigen van Vlaanderen) niet in het gedrang zal komen, zelfs niet wanneer hij premier wordt. Er zal ondanks wat spierballengerol helemaal niets veranderen. Zijn bedoeling was enkel wat stemmen van het VB afsnoepen
tja vele vlamingen laten zich al jaar en dag met woorden sussen en intussen is Brussel quasi totaal franstalig en verfranst niet alleen de rand. maar een heel deel van vlaams brabant.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 20 september 2006 om 16:17.
ilfalco is offline  
Oud 20 september 2006, 16:21   #46
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Aan de frontlinie? Bedoel je Borgerhout?
Vicky is offline  
Oud 20 september 2006, 16:23   #47
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aan de frontlinie? Bedoel je Borgerhout?
yep.

Als de witte vlucht daar blijft duren zie ik niet in waarom het binnen x- aantal jaar geen islamitische enclave zou zijn. Zoals nu in bepaalde voorsteden van parijs. Waar de grootwarenhuizen zich al aan de islam aangepast hebben.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 20 september 2006 om 16:28.
ilfalco is offline  
Oud 20 september 2006, 16:34   #48
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Dat gaan we nu proberen een beetje tegen te houden.

Het is waar dat sommige buurten al heel gevaarlijk zijn, en dan moet je daar eens gaan 'bussen' voor het Vlaams Belang.
De heel gevaarlijke buurten heb ik, samen met Bart Debie, toch maar voor alle zekerheid op een zondagmorgen om halfzeven gedaan, dan slapen ze nog.
Vicky is offline  
Oud 20 september 2006, 16:56   #49
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
Dat gaan we nu proberen een beetje tegen te houden.

Het is waar dat sommige buurten al heel gevaarlijk zijn, en dan moet je daar eens gaan 'bussen' voor het Vlaams Belang.
De heel gevaarlijke buurten heb ik, samen met Bart Debie, toch maar voor alle zekerheid op een zondagmorgen om halfzeven gedaan, dan slapen ze nog.
schrikschijter
Oud 20 september 2006, 16:57   #50
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
die een heeft hij onterft omdat het een kutlekkerke is de smeerlap
Oud 20 september 2006, 17:09   #51
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel Bekijk bericht
schrikschijter
Inderdaad, beter bange piet, dan dooie piet.
Vicky is offline  
Oud 20 september 2006, 17:29   #52
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je als je luistert naar uw leugenachtige en lasterende vrienden...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 20 september 2006, 20:03   #53
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
Inderdaad, beter bange piet, dan dooie piet.
gij hebt gene piet (denkiktoch, rofl)

Laatst gewijzigd door Duvel : 20 september 2006 om 20:03.
Duvel is offline  
Oud 20 september 2006, 22:40   #54
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Geloof mij maar op m'n woord.
Vicky is offline  
Oud 21 september 2006, 11:16   #55
vl_pieter
Burger

vl_pieter's schermafbeelding

Standaard

terug naar het onderwerp verkiezing :d
vl_pieter is offline  
Oud 21 september 2006, 12:28   #56
Piet Hein
Minister

Standaard

Kom je met een volledige lijst op.
Piet Hein is offline  
Oud 21 september 2006, 12:48   #57
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Kom je met een volledige lijst op.
Jawel, 23 dames en 24 mannen. Zevenveertig (47) stuks, met uit voorzichtigheid een dame en een heer in reserve. Bleek niet nodig te zijn... We maken ons weinig illusies, een grote stad geeft zelden nieuwe initiatieven een goede kans. De desinformatie is groot, de financiële middelen van de 'groten' aanzienlijk, de schatplichtige pers doet de rest.
Daar bovenop de onverschilligheid en de domheid van de doorsnee kiezer. Die lijken last te hebben van het Stockholmsyndroom...
We gaan er niettemin voor !
Oud 21 september 2006, 12:58   #58
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Jawel, 23 dames en 24 mannen. Zevenveertig (47) stuks, met uit voorzichtigheid een dame en een heer in reserve. Bleek niet nodig te zijn... We maken ons weinig illusies, een grote stad geeft zelden nieuwe initiatieven een goede kans. De desinformatie is groot, de financiële middelen van de 'groten' aanzienlijk, de schatplichtige pers doet de rest.
Daar bovenop de onverschilligheid en de domheid van de doorsnee kiezer. Die lijken last te hebben van het Stockholmsyndroom...
We gaan er niettemin voor !
Zet je dat ook in je persberichten en je verkiezingsdrukwerk ?

Ervoor gaan Lucien !
Oud 21 september 2006, 13:16   #59
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zet je dat ook in je persberichten en je verkiezingsdrukwerk ?

Ervoor gaan Lucien !
Ik zeg het in elk geval overal, zet koetje Blaere op de eerste plaats van de CD&V en ze is burgemeester van Brugge.
Oud 21 september 2006, 13:37   #60
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
WIE? IK WIL EEN NAAM!
Verschrikkelijk belangrijk!
luc broes is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be