![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wegens gratie van zijne majesteit en wegens plaats gebrek in de gevangenissen. Die is volgens het gerecht toch niet vatbaar voor beterschap. Dus ze laten hem maar loslopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alsof Onkelincx nu net dat ding dat vervangen moet worden zodat het gerechtelijk kutapparaat beter zou werken. Domme mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks het feit dat dat familie is in het 7' knopsgat, vind je dat zelf niet wraakroepend... ? Ze moesten de mensen die dergelijke figuren lossen in de maatschappij zelf in den bak steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand waarvan ze weten dat die onverbeterbaar is moesten ze ergens in een put gooien en verder vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En oplossingen wat een minister zou moeten geven, ga je van haar niet krijgen vanwege desintresse en een dubbele agenda, heimelijk hoop ik dat een Victor H. zich beledigd voelt en zo voor een oplossing zou zorgen maar soit da's ijdele hoop prolly ![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() 14 jaar voor het stelen van een doosje krab ? Geloof er niets van.
Een serieuze krimineel een dagje uit geven en dat die man dan in de natuur verdwijnt. Ik zou hetzelfde doen. Het gerecht is laks of moet laks zijn bij gebrek aan gevangenisplaatsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook eens één geweten die voor drugs, ramkraak, autodiefstal en nog een gans resem andere feiten slechts 2 jaar kreeg en zeker niet aan zijn proefstuk bezig was. Bij hem zat dan weer iemand die voor openstaande boete's van verkeersovertredingen 4 jaar moest verwerken. Ik heb een hormonenboer geweten die 6 heeft mogen zweten, en ze waren hem vergeten vrij te laten ook nog eens. Ik heb een alcoholstoker geweten met 8 jaar. Daarnaast dan weer één die zijn vrouw proberen te vermoorden heeft en slechts 5 jaar kreeg. Ik heb een junkie en klein beetje dealer ook 12 jaar weten doen. Ik heb ook eens een echte zware geweten die 0 kreeg, niet eens moeten verschijnen zelfs. Hoe lang moet ik zulke lijst maken alvorens men wat wakker schiet? Ze doen zij wat ze willen met u. Heb je zo'n rechter vast die "voorbeeldstraffen" aan het uitdelen is dan heb je prijs. Heb je een milde normale rechter heb je geluk. Zo gaat dat! Je kan er gewoon geen rechte eind aan krijgen.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen geloven dat niet zeker ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Onkelinckx is een favoriet onderwerp op dit forum. Ik zou het interessant vinden we als hier een aantal mensen die ons rechtssysteem echt door en door kennen eens kunnen aanstippen wat precies in haar macht ligt en waar ze faalt.
Want gewoon "dat wijf is niet bekwaam" is een beetje simpel vind ik... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() Justitie is nog steed a disaster en dit niet alleen in belgië. Kijk de affaire doutrau in Frankrijk. Justie is onafhankelijk, dus niet controleerbaar, dus gevaar van willekeur, klassejustitie. Denk niet dat dit departement op een moderne wijze funtionneert : jaren achterstand, verouderde informatica, stapels en stapels dossiers soms van duizenden bladzijden. Ik denk dat het gerecht zich teveel bezig houdt met kleine zaken. In België bestaat een zwart circuit gelijk aan 22% van het BNP. Ooit gehoord dat daar iets aan gedaan wordt ? Volgend jaar zoekt men 4 a 5 miljard nieuwe inkomsten, dus gauw een nieuwe belasting : is al in de maak : nieuwe belasting op het spaargeld en de financiele crimilaliteit gaat maar zijn gang
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onckelinx is wel verantwoordelijk voor het gevangeniswezen, met name het gegeven dat er genoeg mensen aan het werk worden gesteld, dat de deuren goed worden gesloten, dat de gevangenen niet met te veel op één kamer moeten huisvesten, dat men niet de verkeerde gevangenen met verlof laat gaan (en omgekeerd) dat de sanitaire voorzieningen degelijk zijn en van die dingen zo allemaal. En op dat vlak denk ik zijn er nog heel wat tekortkomingen (hoelang staken de cipiers nu ook al weer ....?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De paarse politieke cultuur steekt wel schril af met doorgaans in een democratisch land van toepassing is. Ook met vroeger.
Toen Dutroux zijn wandeling maakte, dienden onmiddellijk twee ministers hun ontslag in. Als een minister zelf moordenaars vrijlaat of hen een vrijbrief geeft, dan mag ze blijven zitten. Integendeel is het nog een verkiezingsstunt om burgemeester te worden. Ook de VLD wil daar nog van profiteren. Alhoewel ze al een jaar weten wat er gebeurt en ook in de commissie nog altijd vrijgeleide geven aan Onckelinx, maken ze plots tamtam. Kunnen onze persmensen eens duidelijk aantonen waarover het gaat en de VLD erop wijzen dat ze toch al lang akkoord gaan met de gebruiken die trouwens zijn afgesproken in de regering. Gaan ze nu ook al het systeem Dedecker toepassen die de ene dag het land in rep en roer zet voor de zware boeten en dan in het parlement verzuimd om daar tegen te stemmen. Voor Dedecker was het ook belangrijker Dutroux te bezoeken dan zijn slachtoffers. Nu beschuldigt hij ook liever onze sterwielrenners zonder bewijs dan als in het parlement zetelend politieker zijn verantwoordelijkheid daarover op te nemen en de waarheid te zoeken via een parlementaire onderzoekscommissie. Maar dat is natuurlijk niet spektaculair genoeg, want hij moet direct in de kijker kunnen staan. Laatst gewijzigd door Pol : 25 september 2006 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meesten zijn zo schuldig als de pest immers. Waar het hem om gaat is de willekeur in het uitspreken van het vonnis. Want immers zeker nu volgens de nieuwe criteria is + 3 jaar = gevaarlijk en - 3 jaar = niet gevaarlijk. Dit is totaal onlogisch wanneer een kleine ordinaire dief het dubbel krijgt bv van een kopstuk drugshandel of zo. Ik zie dat toch niet verkeerd denk ik.
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Wie zijn die rechters? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weet ik veel hoe die rechters allemaal noemen alhoewel ik wel enkele namen heb maar zeker niet op internet ga beginnen zetten.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u de nodige gegevens om daar een studie aan te wijden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kijk met wie ze omging in het verleden.
Kijk wat zij en haar man via de politiek verdienen en je begrijpt. Maar of ze een goede keuze is als "minister" betwijfel ik. ![]()
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat men die cijfers nergens zal vermelden. Nog minder bronnen zelfs. Maar ze zijn 100% en telefoonboeken lijsten dik. En ik heb daar een redelijke studie van achter de rug. Jammer genoeg moet ik tot mijn spijt en schande toegeven.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 september 2006 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zou het niet kunnen dat PS/VLD zien wat een rampzalige toestand de begroting is?
Bij een crisis hoeven ze deze klip niet te nemen (onpopulaire maatregelen) en kunnen ze allebei vrij stoer doen over hun standvastigheid. Ik herinner mij lang geleden dat een regering Martens viel over een bepaald item maar dat ze als uitvlucht een rondje Voeren ten tonele brachten voor de val van de regering. |
![]() |
![]() |