Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2006, 10:13   #161
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Dat is omdat in de meeste lagen van het kapitalisme geen rekening wordt gehouden met externe kosten. Moesten die wel in rekening gebracht worden, werkte het systeem beter dan ooit. Maar ja, zoals elk systeem heeft ook dit zijn deuken en misbruiken. Gelijk welk systeem wat je wilt invoeren werkt in theorie, maar niet in de praktijk. Toch blijf ik ervan overtuigd dat kapitalisme de beste huidige optie is. Gewoonweg omwille van zijn overeenkomsten met natuurlijke systemen.
Jij die zo hoog oploopt met rationaliteit, legt hier onderdaad de vinger op de irrationale wonde van het kapitalisme: het externaliseren van de kosten.
De ontwikkeling en het voortbestaan ervan wordt dan ook bepaald door
zijn vermogen steeds meer de kosten te gaan internaliseren, een sociale functie te gaan incorporeren in tegenstelling tot het huidige alleen-maar-winst- motief (een héél beperkte vorm van rationalisme) en in steeds meer accountability.

Maar de Leeuw zit nu wel in zijn hoekje, we zijn zijn topic vergeten...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 10:16   #162
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Van alle reacties die ik hier mocht ontvangen zijn die van U de meest bedroevende.

Ik heb medelijden met u.

Ik heb niet het gevoel dat ik iemand iets zit wijs te maken hier, noch ergens anders. Ik sta trouwens niet op het OCMW, maar aan de dop, maar ik vraag me zelfs af waarom ik je dat nog zou vertellen, gezien de reacties die je geeft.

Waarom mij hier voor leugenaar proberen neer te zetten ?
Ik werd misselijk van alle commentaren hierboven. Ze kwamen er op neer, dat je een sukkelaar bent die slachtoffer van de maatschappij was en die daar niets aan kon veranderen.

Dit is een verkeerde instelling. Je moet het heft zelf in handen nemen en de instelling aanhouden dat je de problemen wil overwinnen. Je in zelfmedelijden rollen en zielig niets doen daar bereik je niets mee.

Ik heb trouwens hoegenaamd niets tegen jou, maar ik heb een gruwelijke hekel aan fatalisme.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 10:21   #163
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij die zo hoog oploopt met rationaliteit, legt hier onderdaad de vinger op de irrationale wonde van het kapitalisme: het externaliseren van de kosten.
De ontwikkeling en het voortbestaan ervan wordt dan ook bepaald door
zijn vermogen steeds meer de kosten te gaan internaliseren, een sociale functie te gaan incorporeren in tegenstelling tot het huidige alleen-maar-winst- motief (een héél beperkte vorm van rationalisme) en in steeds meer accountability.
Ow, eno, wacht, ik vrees dat je verkeerd bezig bent aan het omspringen met de term 'externe' kost. Ze blijft hoedanook benoemd als 'extern', 'internaliseren' is uit den boze. Je stelt het wel juist als je met internaliseren bedoelt dat ze in rekening moet gebracht worden. Maar dat is hoegenaamd niet hetzelfde als er een interne kost van maken. Maar zelfs al drijf je het principe van 'duurzaam beleggen' en 'ethisch verantwoorde handel' tot aan het maximum door, dan nog zit je met het probleem dat niet alle spelers voldoende capaciteiten hebben het spel te spelen. En dat ga je met elk systeem hebben, dat is eigen aan de mens, eigen aan de natuur, dat is de reden van het bestaan, selectie.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 10:27   #164
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik werd misselijk van alle commentaren hierboven. Ze kwamen er op neer, dat je een sukkelaar bent die slachtoffer van de maatschappij was en die daar niets aan kon veranderen.

Dit is een verkeerde instelling. Je moet het heft zelf in handen nemen en de instelling aanhouden dat je de problemen wil overwinnen. Je in zelfmedelijden rollen en zielig niets doen daar bereik je niets mee.

Ik heb trouwens hoegenaamd niets tegen jou, maar ik heb een gruwelijke hekel aan fatalisme.
Het gaat hier inderdaad om een nogal miserabelistische tekst, gepost op een moment van zwakte en héél ontypisch onsamenhangend voor DE Leeuw. Vooral dat laatste maakte mij ongerust - niet de stijlfiguur van het testament, dat een vaste figuur is om bepaalde toestanden te hekelen.

Maar niets, niets vergoelijkt jouw crapuleuse pose van zelfuitgeroepen dispensor van parasitaire stigma's die je in het voorfront van de galerie plaatst van een notoire galerij van andere crapuleuse poseurs als dispensors van parasitaire stigma's hier op forum.
Oud 26 september 2006, 10:30   #165
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het gaat hier inderdaad om een nogal miserabelistische tekst, gepost op een moment van zwakte en héél ontypisch onsamenhangend voor DE Leeuw. Vooral dat laatste maakte mij ongerust - niet de stijlfiguur van het testament, dat een vaste figuur is om bepaalde toestanden te hekelen.

Maar niets, niets vergoelijkt jouw crapuleuse pose van zelfuitgeroepen dispensor van parasitaire stigma's die je in het voorfront van de galerie plaatst van een notoire galerij van andere crapuleuse poseurs als dispensors van parasitaire stigma's hier op forum.
Je tekst is te moeilijk om te begrijpen.

Je reacties zullen LL er toch niet blijer om gemaakt hebben, veronderstel ik. Mijn reactie zullen tenminste nog de woede opgewekt hebben, welke dan meestal uitmonden in actie om het tegendeel te bewijzen.
Oud 26 september 2006, 10:31   #166
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ow, eno, wacht, ik vrees dat je verkeerd bezig bent aan het omspringen met de term 'externe' kost. Ze blijft hoedanook benoemd als 'extern', 'internaliseren' is uit den boze. Je stelt het wel juist als je met internaliseren bedoelt dat ze in rekening moet gebracht worden. Maar dat is hoegenaamd niet hetzelfde als er een interne kost van maken. Maar zelfs al drijf je het principe van 'duurzaam beleggen' en 'ethisch verantwoorde handel' tot aan het maximum door, dan nog zit je met het probleem dat niet alle spelers voldoende capaciteiten hebben het spel te spelen. En dat ga je met elk systeem hebben, dat is eigen aan de mens, eigen aan de natuur, dat is de reden van het bestaan, selectie.
De internalisering kan nooit volledig zijn, dat is waar, externe kosten zijn eigen aan elke economische activiteit.
Maar ik stel vast, dat we ons al een heel eind op een gemeenschappelijke weg bevinden, als we ze inderdaad steeds meer in rekening gaan brengen.
Dit komt tenslotte een correcte prijsvorming ten goede en uiteindelijk een eerlijker en beter werkende vrije markt.
Oud 26 september 2006, 10:33   #167
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je tekst is te moeilijk om te begrijpen.

Je reacties zullen LL er toch niet blijer om gemaakt hebben, veronderstel ik. Mijn reactie zullen tenminste nog de woede opgewekt hebben, welke dan meestal uitmonden in actie om het tegendeel te bewijzen.
Nou ja, crapuleus is ook niet echt zo moeilijk om te begrijpen.
Of ik de leeuw blijer maakte of niet: ik ging alleen wat dieper in op wat hij niet eens zo verbloemd suggereerde.
Oud 27 september 2006, 09:23   #168
eno2
Banneling

Standaard

@Geertje:
Het is tropuwens allerminst aan jou de Leeuw iets in de mond te leggen, je hebt hem al genoeg kots te vreten gegeven.
Oud 27 september 2006, 10:49   #169
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
@Geertje:
Het is trouwens allerminst aan jou de Leeuw iets in de mond te leggen, je hebt hem al genoeg kots te vreten gegeven.
Oud 28 september 2006, 11:05   #170
Geertje

Standaard

Citaat:
@Geertje:
Het is tropuwens allerminst aan jou de Leeuw iets in de mond te leggen, je hebt hem al genoeg kots te vreten gegeven.
Ik moedig LL aan en duw hem niet nog wat meer in de slachtofferrol.
Oud 28 september 2006, 11:58   #171
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen die een leefbaar minimuminkomen ontzegd wordt, is een slachtoffer van een hardvochtige en ongrondwettelijke behandeling.

Verder geef ik nog eens de reactie van de Leeuw zelf op jouw 'goedbedoelde' (sic) interventies:

Citaat:

LL:
Van alle reacties die ik hier mocht ontvangen zijn die van U de meest bedroevende.
.
Oud 28 september 2006, 12:30   #172
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Jij moedigt helemaal niemand aan. Je barst van de vooroordelen, hebt nul begrip voor je medemens als die het moeilijk heeft. Je bent gewoon gevoelloos.
Slachtofferrol, wat een zever. Als een mens op een bepaald moment slachtoffer is van één of ander systeem dan is dat geen rol maar een feit.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 13:06   #173
eno2
Banneling

Standaard

Zo ne goeie hebben wij nog nie gehad
Zo ne goeie hebben wij nog nie gehad
Oud 28 september 2006, 21:34   #174
Geertje

Standaard

Tja, je zult altijd de 'believers' hebben dat een arme mens ALTIJD het slachtoffer is van de VERSCHRIKKELIJKE maatschappij. Het is de taak als individu de kracht te vinden om zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen en zich niet een slachtofferrol te wentelen.

Daar kom je geen sikkepit mee vooruit. Als ik dan de zogenaamde 'vrienden' zie die hem voluit dieper duwen in de slachtofferrol, dan is dat eigenlijk hemeltergend.

Ipv hem op te monteren en hem vooruit te duwen, duw je hem nog wat meer in passieve slachtofferrol. Leuke vrienden.

Meer woorden ga er niet meer aan vuil maken. Het is toch parels voor de zwijnen.

Case closed !

Laatst gewijzigd door Geertje : 28 september 2006 om 21:35.
Oud 28 september 2006, 21:45   #175

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, je zult altijd de 'believers' hebben dat een arme mens ALTIJD het slachtoffer is van de VERSCHRIKKELIJKE maatschappij. Het is de taak als individu de kracht te vinden om zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen en zich niet een slachtofferrol te wentelen.

Daar kom je geen sikkepit mee vooruit. Als ik dan de zogenaamde 'vrienden' zie die hem voluit dieper duwen in de slachtofferrol, dan is dat eigenlijk hemeltergend.

Ipv hem op te monteren en hem vooruit te duwen, duw je hem nog wat meer in passieve slachtofferrol. Leuke vrienden.

Meer woorden ga er niet meer aan vuil maken. Het is toch parels voor de zwijnen.

Case closed !
Niet ieder slachtoffer zit in een "slachtofferrol" zoals jij aangeeft hoor. Er zijn er wel, maar er zijn er ook anderen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 21:51   #176
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Case closed !
Tja, je zult altijd de 'believers' hebben die onzin verkopen ook. Daar kom je geen sikkepit mee vooruit. Als ik die zogenaamde betweters dan bezig zie, dan kan ik alleen maar hopen dat het hen nooit overkomen zal. Ipv dan kritiek op anderen te geven, kan je zelf het eens ondervinden dan.
Meer woorden ga ik er niet meer aan vuil maken. Wat baten kaars en bril...
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 09:08   #177
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Case closed !
Case closed...
Dat zou je maar al te graag willen.
Je zal nog raar opkijken.
Het geval van de mensen die onder de armoededrempel leven in een rijke en beschaafde beschaving als de onze blijft open tot het naar behoren opgelost is.
Als niemand jouw parels opraapt is het misschien zwijnenvoer...

Maar wat ik feitelijk voorstel is dat je beter iedereen die pareltjes in de mond neemt zoals "parasieten" beter links kan laten liggen op forum.
Dat is tenminste wat ik al met een paar zulke parelstrooiertjes doe...

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 september 2006 om 09:21.
Oud 29 september 2006, 13:57   #178
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Dat verstandige en gezonde mensen meer dan de helft van hun actief leven op de rug van anderen geleefd hebben/leven en die dan nog uitschelden, is natuurlijk niet de fout van die verstandige en gezonde mensen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 september 2006 om 13:59.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 14:05   #179
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dat verstandige en gezonde mensen meer dan de helft van hun actief leven op de rug van anderen geleefd hebben/leven en die dan nog uitschelden, is natuurlijk niet de fout van die verstandige en gezonde mensen...
Over wie heb je het hier eigenlijk? Je spreekt weer eens in raadsels om je interessant te maken.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 14:22   #180
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Over wie heb je het hier eigenlijk? Je spreekt weer eens in raadsels om je interessant te maken.
Over verstandige en gezonde mensen, die meer dan de helft van hun actief leven op de rug van anderen geleefd hebben/leven...

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 september 2006 om 14:23.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be