![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
JIJ zegt dat het geweld tegen dat meisje religieus geïnspireerd was: Riep de imam daar toe op, staat dat in de Koran? (btw, voor je antwoordt, lees er de Bijbel eens op na!) Laatst gewijzigd door filosoof : 12 oktober 2006 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
#322 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#323 |
Minister-President
|
![]() Hier zijt ge volgens mij niet helemaal correct. 't Verschil is dat de Belgische wet moorden verbiedt. Heel duidelijk. De Islam daarentegen beschouwt niet-moslims als ondergeschikt en staat toe dat die gediscrimineerd worden. Volgens de Islam moeten niet-moslims 'n extra belasting betalen. Zoek 'n keer op wat Dhimi's zijn? Niet-moslims krijgen dus het Dhimi-statuur. De Belgische wet kent zoiets niet. De sjaria kent dat wél. Da's 't grote verschil. Ik denk dat in elk land wel eens 'n moord gepleegd wordt. Maar de vraag is wat de wet van dat land zegt en hoe de andere mensen daarop reageren. 't Gaat niet alleen om het feit dat Hans die moorden gepleegd heeft. 't Gaat ook om rechtspraak en normen en waarden.
|
![]() |
![]() |
#324 |
Minister-President
|
![]() 'n KLEINE groep. Bovendien kan die school dat meisje haar veiligheid niet garanderen. Hebben die skinheads in Brugge iemand gedood? Ik herinner mij dat niet meer. Die baby kon doodgaan, hoor.
|
![]() |
![]() |
#325 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar je begrijpt nog steeds mijn eigenlijke punt niet: 1. wat heeft dat mogelijke racisme van sommige moslims met hun religie te maken, aangezien zowat 1/3 van de Vlaamse bevolking zélf op een al dan niet openlijk racistische partij stemt? 2. Wat heeft racisme überhaupt met religie te maken? 3. Waarom is het racisme van een moslim voor u erger dan uw EIGEN racisme? Omdat u zelf Vlaams bent natuurlijk, en het niet aandurft om eens in de spiegel te kijken en te constateren dat u net dezelfde mentaliteit heeft als degene waar u haat tegen koestert...
![]() |
#326 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#327 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() 3. Waar heb ik gezegd dat dat erger is? Ik zeg alleen maar dat die skinheads in hun eigen land blijven en die moslims niet. Uw derde punt zuigt ge uit uw duim. Ge legt mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Blijkbaar weet gij niks van mijn mentaliteit. 'n Reden te meer om met nog meer overtuiging op Vlaams belang te stemmen. |
||
![]() |
![]() |
#328 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Christenen mochten niet liegen? ![]() ![]() -Engeland, waar het staatshoofd ook het hoofd van de Anglikaanse Kerk is, of van -Noorwegen waar hun protestants christendom staatsgodsdienst is? -Constantijn die de facto de kerk leidde en het later in 325 zogenoemde "Concilie" van Nikea voorzat? -Theodosius die in 380 het christendom staatsgodsdienst uitriep(en de andere verbood)? De Europese keizers die pas keizer werden n�*dat ze door de paus gekroond waren? -De Kerk die eeuwen lang gewoon zichzelf als eigenares van Rome en omliggende en dus politieke leider van Rome beschouwde, en er pas in 1876 manu militari werd uit ontzet, maar zich door Mussolini een ongehoord recordbedrag liet uitbetalen op 11/2/1929 in Lateranen, bij wijze van schadevergoeding? -De Franse president die erekannunnik is van de basiliek van St Jan van Lateranen (weeral) -Adenhauer, De Gasperi en Jean Monnet die de ondertekening van de eerste akkoorden voor één Europa met een mis "opfleurden", en het Mariasymbool in de Europese vlag kozen? -En de paus die nog altijd het enige niet democratisch verkozen staatshoofd is van de E.U. -België waar het parlementair jaar met een Te Deum wordt afgesloten? Vlaanderen waar tijdens WO2 de pastoors op de kansel opriepen om op het oostfront te gaan vechten? Scheiding van Kerk en Staat zei je toch? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (ik kan nog wat doorgaan, maar ga slapen nu) Voor je over een onderwerp discuteert, informeer je eerst. Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2006 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
#329 |
Minister-President
|
![]() Voor mij is racisme van 'n moslim niet erger dan enig ander racisme. Dat heb ik trouwens nergens gezegd.
|
![]() |
![]() |
#330 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#331 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
19e en 20e eeuw heeft er helemaal niks mee te maken. Heel grappig dat ge dat hier bovenhaalt. Is totaal naast de kwestie. |
|
![]() |
![]() |
#332 |
Partijlid
|
![]() En geen klein beetje.
Nogal sjans dak van uitdagingen hou.
#333 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat ik zeg kunt GIJ ZELF ONAFHANKELIJ VERIFIEREN. Ik heb u hier al uitgedaagt om in Sint Niklaas(waar gij zit, een stad met een grote moslim gemeenschap) ook maar 1 besneden vrouw te vinden bij de Marokanen en de Turken daar. Me veel sjans vind ge der eentje bij de centraal Afrikaanse gemeenschap in Sint Niklaas en dan hebde even veel kans dat het een Christelijke Afrikaanse vrouw is die besneden is). Ik heb u rechtstreeks passages uit de Koran gequote om te tonen dat he GEEN Islamitisch gebruik is en ik heb rechtstreeks de Koran gequote om te tonen dat ik niet in geweld geloof en waarom ik vanuit mijn Moslim zijn een sociaal pacifist ben. Allemaal dingen die U ZELF onafhankelijk van wat ik zeg kan verifieren met simpele google searches. Ik heb me hier paginas lang uitgesloofd om links te bezorgen naar externe bronnen en mijn best gedaan om uit te leggen hoe en waarom. En wat doet u? U veegt alles van tafel en noemt mij per definitie een leugenaar omdat ik een Moslim ben ondanks het feit dat ik niet alleen mijn argumentenb onderbouwd heb met externe links maar ook nog eens serieus wat van mijn kostbare tijd verspild heb om uit te leggen waarom ik en de meerderheid van de Moslims totaal vreedzame mensen zijn. Het doet er allemaal niet toe want u hebt blijkbaar in uw hersenen gebrand dat Moslims per definitie kronkelaars en leugenaars zijn en dus veegt u alles dat ik gezegd hebt ongeacht hoe goed onderbouwd en ongeacht de historische en religieuze voorbeelen die ik aangehaald hebt gewoon van tafel en zegt: Allemaal leugens. Zucht indeed.
![]() |
#334 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik trouwens ook.
![]() |
#335 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En daarmee veegt ge gelijk alle argumenten van tafel die ik aangebracht heb ongeacht het feit dat je ze zelf onafhankelijk kunt verifieren. Heel convenient.
![]() |
#336 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ze begint ondertussen ook te beseffen dat de dingen waarvan zij dacht dat het Islamitische gebruiken waren(zoals vrouwelijke besnijdenis) niks met slam te maken hebben. Ze is opgegroeid in een van de meest represieve landen en dat heeft haar opvatingen serieus gekleurd, naarmate ze ouder wordt zal ze gegarandeerd gematigder worden, dat is nu al bezig trouwens.
![]() |
#337 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Moeten we daaruit soms concluderen dat alle Christenen zo zijn? En dan hebben we het nog niet eens over massa moorden in Afrika gehad in de naa van het Rooms Katholicisme. IVM vrouwelijke besnijdenis, tbegint hier heel eentonig te worden maar de overgrote meerderheid(zelfs bij de meeste fundamentalisten) van de Islam is het gewoon zo dat vrouwelijke besnijdenissen een verwerpelijk gebruik zijn die niks te maken hebben met het geloof.
![]() |
#338 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#339 | |
Minister-President
|