Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2006, 12:16   #21
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 12:35   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Aardolie moet je gewoon oppompen tot het op is, vis wordt door overvangst zo zeldzaam, dat hij weliswaar niet noodzakeijk verdwijnt,
maar de vangst wordt economisch onrendabel.Er zal dan voor de consument geen vis meer zijn (over 4O jaar).
Daar wilde ik ook heen.
Zodra de vis zo zeldzaam wordt dat het onrendabel wordt om hem te vangen stopt de overbevissing vanzelf. De overgebleven exemplaren zwemmen dan in hun voedsel waardoor ze zich kunnen herstellen.
Citaat:
Bovendien zullen we de aardolie binnenkort gewoon in de grond moeten laten zitten ten gunste van CO2-vrije energie.

Om alle bekende voorraden te kunnen opstoken, bij aanvaardbare CO2-levels, hebben we naar schatting tientallen aardes nodig.

Voor al die redenen zal olie nooit op zijn, maar de vis wel, Bobke.
Op die manier.
Ik weet het niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 14:48   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ikzelf lust eigenlijk geen vis of ander water-gedierte,dus daar zit ik al safe....

Er kan echter niet meer weg-gerelativeerd worden dat ze allemaal weg zijn,de ooit zo gigantische bestanden van sardien,haring,kabeljauw,heilbot,zalm,paling,..... .

Daar zien we dan onze vissers langs de Europese kusten hun "shift" noeste arbeid verrichten op het water om terug te keren met wat zielige plastic bakjes visjes.....terwijl zwartwit beelden van "amper" 50 jaar geleden toonden hoe op de trawlers van toen het personeel moest opletten niet te verongelukken in werkelijk kolossale hoeveelheden vis,vis van fantastische grootte overigens (een kabeljauw hoort groter dan 1 meter te zijn!!! )......

Veranderen door het verminderen van de visbestanden op den duur onze wateren in,ofwel groene en (cyaan-)blauwe gifsoepen,of,zoals de Adriatische Zee,superheldere,vrijwel steriele waterwoestijnen?

Niks heeft me zo geschokt als een documentaire,een maand geleden op Arte waarbij,tijdens een onderzoek naar het eventueel nog voorkomen van Witte Haaien voor de Kroatische kust men een week lang,dag en nacht,hengelde,met konstant "voederen" van bloed en resten.....

De vangst: 1 (één) blauw haaitje..... op een stuk zee waar men vroeger beter niet te lang in het water lag....

Als de top-predators vrijwel verdwenen zijn......hoe zou het dan nog zijn met hun prooi denken we?

Maar inderdaad,misschien ,om gejank van de visserij-industrie te vermijden,stopt men beter met wat rest van hun subsidies,en laten we ze maar doen...binnen 5 jaar spreken we er dan niet meer over
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 16:11   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wie eens rondkijkt ziet dat de mensen eigenlijk maar één ding aan het doen zijn; vreten!
Dat altijd alleen zitten is niet goed voor je.
Altijd op restaurant gaan trouwens ook niet, als je dat mocht bedoelen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 november 2006 om 16:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 16:15   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik moet er gewoon nie van weten, van zodra je het uit het water haalt begint het te rotten, nee dank u...
Niets houdt je tegen vis te eten in het water.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be