Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2006, 11:56   #101
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
heel grappig komende van iemand die wegloopt omdat hij geen argumtenten meer heeft
Agumenten genoeg. Tijd om ze volledig uit te werken op een voor jou begrijpelijke manier niet. Je maakt gewoon te veel fouten tegen de logica en neemt gewoon te veel propaganda blind als waar aan.

Citaat:
Ps: wel nog tijd voor persoonlijke aanvallen zie ik
Kost minder tijd, he
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:05   #102
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na afschieten van enkele raketten.
Als ze u met 1 miljoen opsluiten op een smalle strook land...
Citaat:
idd, maar het geeft wel aan dat de politiek daar is om te ontruimen als ze willen.
Wat ze dus duidelijk niet willen mbt Westelijke Jordaanoever.
Citaat:
Ministers verbonden af actief meegeholpen aan terrorisme.
Net zoals de Israëlische staatsleiders dat doen.
(Ok, zelfmoordacties zijn zeer afkeurenswaardig als ze tegen burgers gebruikt worden maar het IDF heeft zelf ook al vele burgerslachtoffers op haar conto (en niet altijd perongeluk hoor), alleen valt dat zo niet op.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 7 november 2006 om 12:06.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 15:02   #103
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Als ze u met 1 miljoen opsluiten op een smalle strook land...
En? Waarom is israel verplicht de arabieren uit gaza israel binnen te laten? Wat omdat er geen marokanen naar belgie mogen komen zonde visum mag marokko belgie aanvallen?

Citaat:
Wat ze dus duidelijk niet willen mbt Westelijke Jordaanoever.
Zoals ik zelf al zei.

Citaat:
Net zoals de Israëlische staatsleiders dat doen.
(Ok, zelfmoordacties zijn zeer afkeurenswaardig als ze tegen burgers gebruikt worden maar het IDF heeft zelf ook al vele burgerslachtoffers op haar conto (en niet altijd perongeluk hoor), alleen valt dat zo niet op.)
Zeg me eens wanneer. Indien dit bekend word dan wordend e soldaten verantwoordelijk aangeklaagd, israel is nog steeds een rechtstaat.

Ja israel is te laks naar burgerslachtoffers toe maar ik weet geen enkel geval waar er opdracht werd gegeven burgers te doden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 15:05   #104
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Je vergelijking over de Gaza-strook is historisch niet correct. Het grootste deel van de 1 miljoen Palestijnen woonden vroeger op gebied dat nu Israel is, of door Israel bezet wordt, of zijn kinderen en kleinkinderen van deze vluchtelingen.
Oud 7 november 2006, 15:20   #105
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Je vergelijking over de Gaza-strook is historisch niet correct. Het grootste deel van de 1 miljoen Palestijnen woonden vroeger op gebied dat nu Israel is, of door Israel bezet wordt, of zijn kinderen en kleinkinderen van deze vluchtelingen.
En geeft hen dat het recht om op israel raketten af te vuren?

Israel stelde in camp david voor dat de vluchtelingen van 48-49 terug mochten keren naar israel .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 7 november 2006, 15:30   #106
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
En geeft hen dat het recht om op israel raketten af te vuren?
Nee. De manier waarop Israel hen onderdrukt geeft hen dat recht.

Het is trouwens opvallend dat linksen als Dr. Strangelove en rechtsen als mijzelf op dit vlak precies dezelfde mening delen. De enigen die die mening niet delen, zijn mensen die door de ADL goedgekeurde zionistische propaganda als zoete koek slikken.

Maar ja, iedereen die slechte dingen zegt over Israel is een antisemiet of is geïndoctrineerd door de propaganda van de o zo machtige Palestijnen. Iedereen is geïndoctrineerd of gewoon een vuile antisemiet, behalve mensen zoals jij
Oud 7 november 2006, 15:40   #107
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht

Het is trouwens opvallend dat linksen als Dr. Strangelove en rechtsen als mijzelf op dit vlak precies dezelfde mening delen. De enigen die die mening niet delen, zijn mensen die door de ADL goedgekeurde zionistische propaganda als zoete koek slikken.

Maar ja, iedereen die slechte dingen zegt over Israel is een antisemiet of is geïndoctrineerd door de propaganda van de o zo machtige Palestijnen. Iedereen is geïndoctrineerd of gewoon een vuile antisemiet, behalve mensen zoals jij
IDD, zowat elke discussie op politics.be waar het woord "palestijnen" en/of "israël" en/of ... in terecht komen draait uit op éénzelfde discussie tussen voor- en tegenstanders van de ADL.

trouwens een leuke annecdote over deze Anti Defamation League van in 2002 ...

Citaat:
De directeur van ‘The Criminal Division of the US Justice Department’, Michael Chertoff, staat boven het FBI. Met ander woorden, FBI baas Robert Mueller dient te rapporteren aan Michael Chertoff, een zionist.

Misschien verklaart dit de pathetische speech van Mueller ter gelegenheid van de 24ste jaarlijkse conferentie van de Anti Defamation League (Anti laster liga) in mei 2002: “Ik heb het werk van de ADL steeds bewonderd en gerespecteerd. Ik apprecieer de niet te onderschatten steun aan het FBI. Ik weet dat dit partnership onder mijn voorganger, Louis Freeh, tot een hoogtepunt is gekomen. Ik ben vastbesloten om deze relatie verder uit te bouwen. Het FBI waardeert jullie objectieven. Jullie inzicht in, en onderzoek naar, extremisme zijn zeer waardevol en werpen een nieuw licht op het veranderend voorkomen van de terroristische bedreigingen voor de VS. Jullie steun in terroristische onderzoeken, die nu een groot deel van het takenpakket van het FBI vormen, is essentieel voor ons. Ook de training die jullie voorzien voor het FBI is nooit zo relevant geweest.”
Donders en bliksems, het FBI heeft een “partnership” met het zionistische ADL en is afhankelijk van deze criminele groepering voor “inzicht en onderzoek” en training! Heeft niemand Mueller ooit verteld dat het FBI in 1993 de ADL kantoren in California is binnen gevallen? Men ontdekte dat het ADL computerfiles bezat van meer dan 10,000 Amerikaanse burgers en dat meer dan 75% van deze informatie op een illegale manier was verkregen van politiediensten, FBI files en geheime staatsgelicenseerde databases? Is Mueller niet op de hoogte van het feit dat de hogere rechtbank van San Francisco een straf van $150,000 heeft uitgesproken tegen het ADL?

Welke andere organisatie kan na het stelen van gegevens van het FBI zomaar een partner worden? Waarom negeert Mueller het criminele verleden van het ADL? Waarom negeert Mueller de vondsten van zijn eigen agenten terwijl hij ADL dankt voor hun adviezen? Is het omdat Mueller en zijn companen ja-knikkers zijn die verstaan dat het niet loont om tegen de zionistische maffia in te gaan? Mouwvegers als Mueller krijgen snel promotie, terwijl eerlijke agenten zoals Wright, Rowley, Edmonds and Cole geen carrière maken.
Oud 7 november 2006, 15:46   #108
k9

Standaard

Citaat:
EN dat is?

Citaat:
Het is trouwens opvallend dat linksen als Dr. Strangelove en rechtsen als mijzelf op dit vlak precies dezelfde mening delen.
EN? Precies alsof Dr. Strangelove niet verkeerd kan zijn. Ik betwijfel trouwens of de man voor de deportatie is van 5miljoen joden.

Citaat:
De enigen die die mening niet delen, zijn mensen die door de ADL goedgekeurde zionistische propaganda als zoete koek slikken.
doe niet belachelijk.

Citaat:
De enige keer dat ik dat woord hie rgeberuikte was toen jij afkwam met als oplossing alle joden uit israel te deporteren, en dat is en blijft anti-semetisme.

Oud 7 november 2006, 15:57   #109
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
EN dat is?
De video in kwestie (waarnaar ik linkte in mijn vorige post) geeft alle uitleg nodig.

Citaat:
EN? Precies alsof Dr. Strangelove niet verkeerd kan zijn.
Het is gewoon opvallend dat dit één van de weinige issues is waar links en rechts op één lijn staan.

Citaat:
Ik betwijfel trouwens of de man voor de deportatie is van 5miljoen joden.
Vraag het hem eens.

Citaat:
doe niet belachelijk.
Ik doe niet belachelijk. Ik ken in het echte leven niemand die zo positief over Israel spreekt als jij. De overgrote meerderheid van mensen die ik op het internet zo positief heb weten spreken over Israel als jou, waren quasi allemaal Amerikanen of joden. Ook zat er zo hier en daar een evangelistische Hollander tussen. Stuk voor stuk zijn dit mensen die hun informatie van zeer subjectieve pro-zionistische bronnen halen.

Citaat:
De enige keer dat ik dat woord hie rgeberuikte was toen jij afkwam met als oplossing alle joden uit israel te deporteren, en dat is en blijft anti-semetisme.
Er is niets antisemitisch aan die stellingname. Je kunt evengoed stellen dat het anti-Duits was om de Duitse bezetter uit België te shotten in de twee wereldoorlogen.

Israel is en blijft gebied dat gestolen is van de Palestijnen. Iets afnemen van een dief en het teruggeven aan de rechtmatige eigenaar is geen diefstal.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 7 november 2006 om 15:58.
Oud 7 november 2006, 16:12   #110
StevenNr1

Standaard

Citaat:
En? Waarom is israel verplicht de arabieren uit gaza israel binnen te laten? Wat omdat er geen marokanen naar belgie mogen komen zonde visum mag marokko belgie aanvallen?
Israël maakt alle verkeer in of uit Gaza onmogelijk (waarmee de humanitaire situatie er niet op verbetert en de weinige handel die er kan zijn, gesabotteerd wordt) en houdt Palestijnse belastinggelden achter.
Oud 7 november 2006, 16:15   #111
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:

EN? Precies alsof Dr. Strangelove niet verkeerd kan zijn. Ik betwijfel trouwens of de man voor de deportatie is van 5miljoen joden.
Euh, ik,kan natuurlijk verkeerd zijn , maar volgens mij wordt ik hier tegen mijn wil als argument in de discussie gebruikt.
Ik heb een heel genuanceerd standpunt over de Palestijnse kwestie, en ik heb mij altijd verzet tegen elke vorm van anti-semitisme of simplistische stellingen over "DE joden". Ik heb daar verschillende posts over geschreven, waarin ik "medestanders" in de discussie die dergelijke uitspraken deden, bekritiseerde. Ik heb mij steeds verzet tegen diegenen die Hamas, Hezbolah of Ahmedinejad meenden te moeten verdedigen. Ik hou niet van het beleid van de Israelische regering, en ook niet van dat van de Bush-adinistratie, maar ik heb niets gemeen met anti-semieten of anti-amerikanisten. Ik bewonder zowel de joodse als de Arabische als de Amerikaanse cultuur.

Ik ben tegen de deportatie van 5 miljoen joden, net zoals ik tegen elke vorm van massa-deportaties ben, van de Palestijnen in '48, van de Tsjetsjenen door Stalin, van de joden door de nazi's, ...

Verder ben ik het niet eens dat "links" en "rechts" op één lijn zouden staan over deze kwestie. Aan de rechterzijde is er duidelijk veel verdeeldheid, zo blijkt uit de verschillende visies van enerzijds Illusion (en ook Roeland Raes bvb) en anderzijds Philip Dewinter en vele rechtse forumhangers, die Israel kritiekloos steunen.
Aan de linkerzijde is er ook veel interne discussie, je moet anders de thread op het "links"-forum eens lezen. De LSP is tegen de tweestaten-oplossing en steunt de Israelische arbeidersklasse, en krijgt hiervoor felle kritiek. De PVDA ging dan weer de vorige verkiezingen in kartel met de AEL/RESIST, die de Hezbollah steunen.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 7 november 2006 om 16:18.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 16:16   #112
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israël maakt alle verkeer in of uit Gaza onmogelijk (waarmee de humanitaire situatie er niet op verbetert en de weinige handel die er kan zijn, gesabotteerd wordt) en houdt Palestijnse belastinggelden achter.
Kort, bondig & correct
Oud 7 november 2006, 16:24   #113
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder ben ik het niet eens dat "links" en "rechts" op één lijn zouden staan over deze kwestie. Aan de rechterzijde is er duidelijk veel verdeeldheid, zo blijkt uit de verschillende visies van enerzijds Illusion (en ook Roeland Raes bvb) en anderzijds Philip Dewinter en vele rechtse forumhangers, die Israel kritiekloos steunen.
Aan de linkerzijde is er ook veel interne discussie, je moet anders de thread op het "links"-forum eens lezen. De LSP is tegen de tweestaten-oplossing en steunt de Israelische arbeidersklasse, en krijgt hiervoor felle kritiek. De PVDA ging dan weer de vorige verkiezingen in kartel met de AEL/RESIST, die de Hezbollah steunen.
Euh,
Enerzijds zegt U dat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove
... Aan de rechterzijde is er duidelijk veel verdeeldheid ...
Anderzijds zegt U dat
Citaat:
... Aan de linkerzijde is er ook veel interne discussie ...
maar voorafgaandelijk zegt U dat
Citaat:
... Verder ben ik het niet eens dat "links" en "rechts" op één lijn zouden staan over deze kwestie ...
Volgens mij heeft IlluSionS667 dus wel gelijk wanneer hij stelt dat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Oud 7 november 2006, 16:27   #114
k9

Standaard

Citaat:
De video in kwestie (waarnaar ik linkte in mijn vorige post) geeft alle uitleg nodig.
DIe ik niet kan zien en die volgens de commentaar een documentaire is over de media?

Leg het zelf maar eens uit wat het probleem is.

Citaat:
Het is gewoon opvallend dat dit één van de weinige issues is waar links en rechts op één lijn staan.
Onzin, meningen zijn verdeeld van extreem links naar extreem rechts.

Citaat:
Vraag het hem eens.
Hoef ik niet hij antwoorde al en zoals ik al dacht denkt hij er zoals mij over, beide kanten zijn schuldig en beiden moeten compromissen sluiten voor er vrede zal zijn.

Citaat:
Ik doe niet belachelijk.

Citaat:
Ik ken in het echte leven niemand die zo positief over Israel spreekt als jij. De overgrote meerderheid van mensen die ik op het internet zo positief heb weten spreken over Israel als jou, waren quasi allemaal Amerikanen of joden. Ook zat er zo hier en daar een evangelistische Hollander tussen. Stuk voor stuk zijn dit mensen die hun informatie van zeer subjectieve pro-zionistische bronnen halen.
Al de bronnen die ik hier al gegevn heb zijn niet pro-zionistisch, en blijkbaar kan je niet goed lezen en heb je de kritiek die ik over israel typ gewoon overgeslagen.

Citaat:
Er is niets antisemitisch aan die stellingname. Je kunt evengoed stellen dat het anti-Duits was om de Duitse bezetter uit België te shotten in de twee wereldoorlogen.
Domme vergelijking, belgie was geen brits mandaat gebied, was niet bevolkt door grote groepen duitsers en is was niet 60 jaar onder duitse controle.

Citaat:
Israel is en blijft gebied dat gestolen is van de Palestijnen. Iets afnemen van een dief en het teruggeven aan de rechtmatige eigenaar is geen diefstal.
Wat is de rechtmatige eigenaar? Volgens jou dus de dief ervoor? Zoals ik al zei: zoek eens op waar arabie ligt.

Oud 7 november 2006, 16:31   #115
k9

Standaard

Citaat:
En? Sorry hoor beide acties rechtvaardigen nog niet het afschieten van raketten op israelische burgers.

Israel doet dit onrechtvaardig, maar als er militanten zijn die daar iets aan willen doen, dat ze het IDF aanvallen die hiervoor zorgt.

Oud 7 november 2006, 16:39   #116
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Euh,
Enerzijds zegt U dat Anderzijds zegt U dat maar voorafgaandelijk zegt U dat
Volgens mij heeft IlluSionS667 dus wel gelijk wanneer hij stelt dat
Wat ik dus bedoel is dat er binnen zowel de linkerzijde als de rechterzijde verschillende opinies over de Palestijnse kwestie bestaan. Daarom kan men niet in de veralgemende termen links en rechts spreken als men het hierover heeft.
Illusion heeft natuurlijk dus wel gelijk als hij zegt dat deze discussie de links-rechts-verdeeldheid overstijgt, maar dat wil niet zeggen dat wij "precies dezelfde mening delen over deze kwestie", zoals hij schrijft.
Oud 7 november 2006, 16:48   #117
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
?

Hoef ik niet hij antwoorde al en zoals ik al dacht denkt hij er zoals mij over, beide kanten zijn schuldig en beiden moeten compromissen sluiten voor er vrede zal zijn.

Wat is de rechtmatige eigenaar? Volgens jou dus de dief ervoor? Zoals ik al zei: zoek eens op waar arabie ligt.
Ik geloof inderdaad dat beide zijden compromissen moeten sluiten om tot vrede te komen, daarover zijn we het eens.
Maar ik was het dus niet eens met je vergelijking over Gaza, en ik vind ook dat je uitspraak over "waar Arabië ligt" nogal sloganesk is. Het is vooral de Arabische taal die zich heeft verspreid vanuit het Arabisch schiereiland. Zoals anderen ook al schreven zijn er weinig genetische verschillen tussen Palestijnen en die Israeli's die al lang in de regio wonen.
Men kan een "volk" trachten te definieren volgens taal, volgens religie en volgens genetische kenmerken. Deze drie definities lopen vaak door elkaar en creëren veel verwarring. De Palestijnen zijn echt niet allemaal uit het huidige Saudi-Arabië geëmigreerd omdat ze toevallg Arabisch speken. Ze zijn gewoon afstammeingen van de mensen die daar al duizenden jaren woonden, en vanaf de 7de eeuw zijn ze Arabisch beginnen spreken, net als de Egyptenaren bvb.
Oud 7 november 2006, 17:03   #118
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de rechterzijde is er duidelijk veel verdeeldheid, zo blijkt uit de verschillende visies van enerzijds Illusion (en ook Roeland Raes bvb) en anderzijds Philip Dewinter en vele rechtse forumhangers, die Israel kritiekloos steunen.
De stem van het VB is alleszins marginaal aan rechterzijde en wordt voor zover ik weet enkel gedeeld door blinde xenofoben. Een VB-lid en goede vriend van mij heeft trouwens net als mij het vermoeden dat het VB enkel een pro-Israelisch standpunt inneemt als charme-offensief tov de Antwerpse joden. Ik ken alleszins niemand in de rechtse beweging die niet overtuigd anti-zionistisch is.

Citaat:
Wat is dan de visie van de LSP met betrekking tot Israel? In welke mate is de visie van de LSP ten slotte vertegenwoordigd in Vlaanderen?

Citaat:
DIe ik niet kan zien en die volgens de commentaar een documentaire is over de media?
Het gaat over de situatie in Israel/Palestina, de organisaties in de VS die daar de media manipuleren en de manier waarop ze dat doen.

Welk OS gebruik je? Heb je Flash geinstalleerd? Video.google.com en Youtube zijn tegenwoordig de standaard voor het verspreiden van digitale films, dus je kunt er best voor zorgen dat die je deze kunt gebruiken. Voor zover ik weet heb je voor video.google enkel een installatie van de Flash plug-in nodig, die je ook nodig hebt door massa's andere websites.

Citaat:
Leg het zelf maar eens uit wat het probleem is.
Ik krijg niet op 5 pagina's beschreven wat in dat filmpje wordt uitgelegd. Één beeld zegt meer dan duizend woorden, weet je?!

Citaat:
Onzin, meningen zijn verdeeld van extreem links naar extreem rechts.
Verdeeld tussen de drie oplossingen die ik gegeven heb, ja.

Citaat:
Al de bronnen die ik hier al gegevn heb zijn niet pro-zionistisch, en blijkbaar kan je niet goed lezen en heb je de kritiek die ik over israel typ gewoon overgeslagen.
So. Goebbels kloeg ook wel eens over Hitler. De Neo-conservatieven klagen momenteel over Bush. Zwak argument, hoor.

Citaat:
Domme vergelijking, belgie was geen brits mandaat gebied, was niet bevolkt door grote groepen duitsers en is was niet 60 jaar onder duitse controle.
So? In beide gevallen gaat het over gebieden die gestolen waren door een vreemde bevolking.

Citaat:
De Arabieren hebben het land nooit van iemand afgenomen. Zij hebben niemand uit hun land verjaagd. De joden hebben dat wel gedaan.
Oud 7 november 2006, 17:12   #119
StevenNr1

Standaard

Citaat:
En? Sorry hoor beide acties rechtvaardigen nog niet het afschieten van raketten op israelische burgers.

Israel doet dit onrechtvaardig, maar als er militanten zijn die daar iets aan willen doen, dat ze het IDF aanvallen die hiervoor zorgt.
Doen ze dat ook niet?
Oud 7 november 2006, 17:14   #120
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een VB-lid en goede vriend van mij heeft trouwens net als mij het vermoeden dat het VB enkel een pro-Israelisch standpunt inneemt als charme-offensief tov de Antwerpse joden.
Correcte analyse

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be