![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kost minder tijd, he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ze u met 1 miljoen opsluiten op een smalle strook land...
Citaat:
Net zoals de Israëlische staatsleiders dat doen. (Ok, zelfmoordacties zijn zeer afkeurenswaardig als ze tegen burgers gebruikt worden maar het IDF heeft zelf ook al vele burgerslachtoffers op haar conto (en niet altijd perongeluk hoor), alleen valt dat zo niet op.) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 7 november 2006 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja israel is te laks naar burgerslachtoffers toe maar ik weet geen enkel geval waar er opdracht werd gegeven burgers te doden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() Je vergelijking over de Gaza-strook is historisch niet correct. Het grootste deel van de 1 miljoen Palestijnen woonden vroeger op gebied dat nu Israel is, of door Israel bezet wordt, of zijn kinderen en kleinkinderen van deze vluchtelingen.
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Israel stelde in camp david voor dat de vluchtelingen van 48-49 terug mochten keren naar israel .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is trouwens opvallend dat linksen als Dr. Strangelove en rechtsen als mijzelf op dit vlak precies dezelfde mening delen. De enigen die die mening niet delen, zijn mensen die door de ADL goedgekeurde zionistische propaganda als zoete koek slikken. Maar ja, iedereen die slechte dingen zegt over Israel is een antisemiet of is geïndoctrineerd door de propaganda van de o zo machtige Palestijnen. Iedereen is geïndoctrineerd of gewoon een vuile antisemiet, behalve mensen zoals jij ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
![]() Citaat:
trouwens een leuke annecdote over deze Anti Defamation League van in 2002 ... Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Banneling
|
![]() De video in kwestie (waarnaar ik linkte in mijn vorige post) geeft alle uitleg nodig.
Het is gewoon opvallend dat dit één van de weinige issues is waar links en rechts op één lijn staan. Citaat:
Ik doe niet belachelijk. Ik ken in het echte leven niemand die zo positief over Israel spreekt als jij. De overgrote meerderheid van mensen die ik op het internet zo positief heb weten spreken over Israel als jou, waren quasi allemaal Amerikanen of joden. Ook zat er zo hier en daar een evangelistische Hollander tussen. Stuk voor stuk zijn dit mensen die hun informatie van zeer subjectieve pro-zionistische bronnen halen. Citaat:
Israel is en blijft gebied dat gestolen is van de Palestijnen. Iets afnemen van een dief en het teruggeven aan de rechtmatige eigenaar is geen diefstal. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 7 november 2006 om 15:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Israël maakt alle verkeer in of uit Gaza onmogelijk (waarmee de humanitaire situatie er niet op verbetert en de weinige handel die er kan zijn, gesabotteerd wordt) en houdt Palestijnse belastinggelden achter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb een heel genuanceerd standpunt over de Palestijnse kwestie, en ik heb mij altijd verzet tegen elke vorm van anti-semitisme of simplistische stellingen over "DE joden". Ik heb daar verschillende posts over geschreven, waarin ik "medestanders" in de discussie die dergelijke uitspraken deden, bekritiseerde. Ik heb mij steeds verzet tegen diegenen die Hamas, Hezbolah of Ahmedinejad meenden te moeten verdedigen. Ik hou niet van het beleid van de Israelische regering, en ook niet van dat van de Bush-adinistratie, maar ik heb niets gemeen met anti-semieten of anti-amerikanisten. Ik bewonder zowel de joodse als de Arabische als de Amerikaanse cultuur. Ik ben tegen de deportatie van 5 miljoen joden, net zoals ik tegen elke vorm van massa-deportaties ben, van de Palestijnen in '48, van de Tsjetsjenen door Stalin, van de joden door de nazi's, ... Verder ben ik het niet eens dat "links" en "rechts" op één lijn zouden staan over deze kwestie. Aan de rechterzijde is er duidelijk veel verdeeldheid, zo blijkt uit de verschillende visies van enerzijds Illusion (en ook Roeland Raes bvb) en anderzijds Philip Dewinter en vele rechtse forumhangers, die Israel kritiekloos steunen. Aan de linkerzijde is er ook veel interne discussie, je moet anders de thread op het "links"-forum eens lezen. De LSP is tegen de tweestaten-oplossing en steunt de Israelische arbeidersklasse, en krijgt hiervoor felle kritiek. De PVDA ging dan weer de vorige verkiezingen in kartel met de AEL/RESIST, die de Hezbollah steunen.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 7 november 2006 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Kort, bondig & correct
![]() |
#113 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Enerzijds zegt U dat Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#114 | |||||||
|
![]() Citaat:
Leg het zelf maar eens uit wat het probleem is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Israel doet dit onrechtvaardig, maar als er militanten zijn die daar iets aan willen doen, dat ze het IDF aanvallen die hiervoor zorgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Illusion heeft natuurlijk dus wel gelijk als hij zegt dat deze discussie de links-rechts-verdeeldheid overstijgt, maar dat wil niet zeggen dat wij "precies dezelfde mening delen over deze kwestie", zoals hij schrijft.
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik was het dus niet eens met je vergelijking over Gaza, en ik vind ook dat je uitspraak over "waar Arabië ligt" nogal sloganesk is. Het is vooral de Arabische taal die zich heeft verspreid vanuit het Arabisch schiereiland. Zoals anderen ook al schreven zijn er weinig genetische verschillen tussen Palestijnen en die Israeli's die al lang in de regio wonen. Men kan een "volk" trachten te definieren volgens taal, volgens religie en volgens genetische kenmerken. Deze drie definities lopen vaak door elkaar en creëren veel verwarring. De Palestijnen zijn echt niet allemaal uit het huidige Saudi-Arabië geëmigreerd omdat ze toevallg Arabisch speken. Ze zijn gewoon afstammeingen van de mensen die daar al duizenden jaren woonden, en vanaf de 7de eeuw zijn ze Arabisch beginnen spreken, net als de Egyptenaren bvb.
![]() |
![]() |
#118 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welk OS gebruik je? Heb je Flash geinstalleerd? Video.google.com en Youtube zijn tegenwoordig de standaard voor het verspreiden van digitale films, dus je kunt er best voor zorgen dat die je deze kunt gebruiken. Voor zover ik weet heb je voor video.google enkel een installatie van de Flash plug-in nodig, die je ook nodig hebt door massa's andere websites. Ik krijg niet op 5 pagina's beschreven wat in dat filmpje wordt uitgelegd. Één beeld zegt meer dan duizend woorden, weet je?! Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Arabieren hebben het land nooit van iemand afgenomen. Zij hebben niemand uit hun land verjaagd. De joden hebben dat wel gedaan. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Doen ze dat ook niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |