![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Minister
|
Nee maar dat heeft niemand. U beweert alleen dat het om een cordon gaat, terwijl dit niet het geval is.
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
In Nederland willen de politiekers net zoals hier aan de macht blijven mits een politiek korrekte "weg met ons"- en blinddoekstrathegie.... Maar onze noorderburen hebben toch nog 10 X meer politiek en democratisch fatsoen dan het politieke krapuul in België (en ik bedoel hier niet alleen een Verhofstadt hoor) Geert heeft dit magistraal gespeeld... Moet pijnlijk zijn om door een zwaar onderschatte "Einzelgänger" in prime time zo publiekelijk in het blootje te worden gezet...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 november 2006 om 16:33. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Minister
|
Citaat:
En de enige die in het slotdebat door Wilders voor schut werd gezet, dat was hijzelf. Zijn poging om een cordon om zichzelf heen te krijgen gegooid was compleet niet overtuigend en zal waarschijnlijk niet werken.
|
|
|
|
|
#24 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#25 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#26 | |
|
Minister
|
Citaat:
En geloof me, het is echt niet alleen op dit forum dat er een vertekend beeld van de SP is.
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
wat bedoel je precies met 'zorg', wat gaat er in Nederland slecht met de zorg?
|
|
|
|
|
|
#29 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De SP heeft, i.t.t. het VB of de groep Wilders, wel degelijk een sociaal en democratisch alternatief voor het heersende neoliberalisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 november 2006 om 01:48. |
|||||||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Staatssecretaris
|
Een hele goeie vraag.
Ik heb een invalshoek die zuiver aan het cijferen slaat. Stel het 's zo: het overheidsbudget in Belgie is zo'n 10.000 miljard oude belgische franken. Dat is het bedrag dat de regeringspartien/gevestigde orde jaarlijks kunnen spenderen. Regeren is in Belgie verworden tot 'toewijzing van financiele middelen'. Je kan niet meer zeggen dat er nog echt aan 'beleid' wordt gedaan. De opsplitsing van het land in noord en zuid, de tegenstellingen tussen vlamingen en franstaligen leidt tot een entente om het land bijeen te houden, en deze entente is voornamelijk financieel. Regeringsbeleid is 'financieel' beheer. Nu is het niet abnormaal dat bij financiele transakties een commissie wordt betaald van 1%. Mijn stelling is dat 1% van het overheidsbudget hetgene is wat de regeringspartijen en gevestigde orde 'verdienen' aan hun financieel beleid. Omgerekend is dat jaarlijks 100 miljard oud belgische franken. Dit kunnen partijen, vakbonden en gelieerde groepen jaarlijks onder mekaar verdelen. Dat 'verdelen' moet je ruim zien, niet enkel in de letterlijke betekenis van geldtransferten, maar ook in de toewijzing van contracten, het opbouwen van vermogens in VZW's, kortom allerlei beslissingen die financiele konsekwenties hebben. De plotse forse opkomst van een partij die dat verdelingsmechanisme in gevaar brengt verklaart m.i. een groot deel van het cordon sanitaire. In deze optiek is het cordon sanitaire een 'conservatieve' reaktie van groeperingen die zich plots bedreigd zien in hun 'geldbuidel' door een partij die niet beried is volgens dezelfde spelregels mee te doen. Typisch is dan ook de wijze waarop het VB wordt aangepakt: op een financiele manier. Het VB zal gesanktioneerd worden door financiele middelen af te nemen, dit past perfekt in de logica van zij die zich rond de pot scharen. Dit verklaart ook de harde reaktie van sommigen buitenparlementaire groeperingn op leden die de VB filosofie aanhangen, want daardoor brengen zij het financiele gewin van die groeperingen in het gedrang. |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat de SPa een alternatief heeft. |
|
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Minister
|
Volgens velen is de invoering van de marktwerking in de zorg een fout geweest.
|
|
|
|
#34 |
|
Vreemdeling
|
Drosophila is een fervente aanhanger van stijlfiguren: de hyperbool om de strekking (fascisten!) aan te duiden die Wilders inspireert; het eufemisme dat aangeeft dat een politicus zich genoodzaakt zag om de scène te verlaten ("... het gat...dat LPF heeft nagelaten"), dus doelend op de moord op Fortuyn. Dat Wilders in alle toonaarden wereldkundig maakt dat hij geen uitstaans heeft met het VB, is niet relevant voor Drosophila, hoogstens hinderlijk bij zijn opzet om Wilders te beschadigen. Dat Wilders' discour geen uitstaans heeft met het fascisme is voor Drosophila een tegenvaller, maar niet in die mate dat hij/zij zich laat afschrikken om Wilders te beschadigen. Drosophila weet ook wel dat de allergrondigste schade aangericht wordt door een kreet (fascisten!) en niet door minitieus beargumenteer. En de allergrondigste schade die een Nederlandse politicus kan oplopen is het "gat nalaten", ontdaan van fijne linguïstiek gemeenzaam gekend als "kogel voor de kop". Drosophila mag dan een fijnbesnaarde stilist zijn, zijn/haar boodschap luidt:"Wilders laat zich inspireren door de fascisten". Hoe harder en hoe frequenter deze boodschap weerklinkt, hoe groter da kans dat ook Wilders het befaamde gat nalaat. Niet dat ik Drosophila verdenk van moordlustige plannen, maar hij/zij heeft er niets op tegen om morele houvast te verlenen aan de halvegaren die de vinger op de trekker houden.
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ja, ik weet het, voor één keer ben ik de ketel die de pot verwijt. Maar ik kon de aanvechting niet weerstaan. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Minister
|
Citaat:
|