Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2006, 14:38   #21
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik heb geen glazen bol nodig om eenvoudigweg vast te stellen dat Wilders op dit eigenste ogenblik geïsoleerd staat in het Nederlandse politieke landschap.
Nee maar dat heeft niemand. U beweert alleen dat het om een cordon gaat, terwijl dit niet het geval is.
Oud 27 november 2006, 16:32   #22
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Nee maar dat heeft niemand. U beweert alleen dat het om een cordon gaat, terwijl dit niet het geval is.
Tjonge tjonge...gezien hoe Marijnissen (met een hier verboden extreem rechts programma) en Rutte zich haastten om de ondemocratische stank van het woord "cordon sanitair" in paniek weg te wassen?

In Nederland willen de politiekers net zoals hier aan de macht blijven mits een politiek korrekte "weg met ons"- en blinddoekstrathegie....
Maar onze noorderburen hebben toch nog 10 X meer politiek en democratisch fatsoen dan het politieke krapuul in België (en ik bedoel hier niet alleen een Verhofstadt hoor)

Geert heeft dit magistraal gespeeld...

Moet pijnlijk zijn om door een zwaar onderschatte "Einzelgänger" in prime time zo publiekelijk in het blootje te worden gezet...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 november 2006 om 16:33.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 17:44   #23
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Tjonge tjonge...gezien hoe Marijnissen (met een hier verboden extreem rechts programma) en Rutte zich haastten om de ondemocratische stank van het woord "cordon sanitair" in paniek weg te wassen?

In Nederland willen de politiekers net zoals hier aan de macht blijven mits een politiek korrekte "weg met ons"- en blinddoekstrathegie....
Maar onze noorderburen hebben toch nog 10 X meer politiek en democratisch fatsoen dan het politieke krapuul in België (en ik bedoel hier niet alleen een Verhofstadt hoor)

Geert heeft dit magistraal gespeeld...

Moet pijnlijk zijn om door een zwaar onderschatte "Einzelgänger" in prime time zo publiekelijk in het blootje te worden gezet...
Marijnissen met een extreem rechts programma? Ik zal daar maar niet weer op in gaan, maaar ik vraag me ondertussen wel af hoe er zo'n raar beeld heeft kunnen ontstaan in Vlaanderen.

En de enige die in het slotdebat door Wilders voor schut werd gezet, dat was hijzelf. Zijn poging om een cordon om zichzelf heen te krijgen gegooid was compleet niet overtuigend en zal waarschijnlijk niet werken.
Oud 27 november 2006, 18:44   #24
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marijnissen met een extreem rechts programma? Ik zal daar maar niet weer op in gaan, maaar ik vraag me ondertussen wel af hoe er zo'n raar beeld heeft kunnen ontstaan in Vlaanderen.

En de enige die in het slotdebat door Wilders voor schut werd gezet, dat was hijzelf. Zijn poging om een cordon om zichzelf heen te krijgen gegooid was compleet niet overtuigend en zal waarschijnlijk niet werken.
Marijnissen heeft helemaal geen extreem rechts programma...maar als je hier in België tegen de Europese Grondwet bent (niet dat je ook maar één ogenblik de kans krijgt om dat democratisch te uiten hier)...vóór vrijheid en zelfbeschikkingsrecht voor jouw volk...voorstander van uitvoering van bestaande immigratiestop...enz...dan ben je in België een racistische extreem rechtse neo nazistische fascist...en zal dit epitheton door de schatplichtige openbare pers vlijtig worden uitvergroot...kijk maar eens rond op dit forum...
Oud 27 november 2006, 18:59   #25
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fieseler is niet representatief voor Vlaanderen. Op dit forum zijn de rechts-radicalen trouwens disproportioneel oververtegenwoordigd. Was dit je nog niet opgevallen? Baseer je beeld van wat "Vlaanderen" denkt, ook maar op andere bronnen.
Oud 27 november 2006, 19:14   #26
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Fieseler is niet representatief voor Vlaanderen. Op dit forum zijn de rechts-radicalen trouwens disproportioneel oververtegenwoordigd. Was dit je nog niet opgevallen? Baseer je beeld van wat "Vlaanderen" denkt, ook maar op andere bronnen.
In vlaanderen = Bij sommige vlamingen...

En geloof me, het is echt niet alleen op dit forum dat er een vertekend beeld van de SP is.
Oud 27 november 2006, 21:15   #27
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En u wou hier een beetje over fascisme komen discussiëren?!

Het is nooit te laat om u te informeren:
http://www3.sympatico.ca/ian.g.mason/Robert_Paxton.htm
http://query.nytimes.com/gst/fullpag...56C0A9629C8B63
http://www.nybooks.com/authors/211
Ik heb uw verwijzingen eens opgesnord en ben niet fameus van de man onder de indruk. Hij heeft een even vage omschrijving ervan als tegenwoordig de gewoonte is. Zijn classificatie van Hitler Duitsland als fascistisch is al even verkeerd als het zgn. islamofascisme waarover hij klaagt.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 01:40   #28
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VB'er Bekijk bericht
Wilders is de nieuwe Fortuyn! Het gaat slecht in Nederland met immigratie, zorg, ... allemaal factoren die ertoe leiden dat mensen niet meer vertrouwen in de gevestigde partijen. Daarom zijn er veel mensen die stemden op de SP en groep WILDERS.
wat bedoel je precies met 'zorg', wat gaat er in Nederland slecht met de zorg?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 01:48   #29
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VB'er Bekijk bericht
Wilders is de nieuwe Fortuyn! Het gaat slecht in Nederland met immigratie, zorg, ... allemaal factoren die ertoe leiden dat mensen niet meer vertrouwen in de gevestigde partijen. Daarom zijn er veel mensen die stemden op de SP en groep WILDERS.
Een VB'er die de resultaten van de SP tracht te recupereren...

De SP heeft, i.t.t. het VB of de groep Wilders, wel degelijk een sociaal en democratisch alternatief voor het heersende neoliberalisme.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 november 2006 om 01:48.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 09:52   #30
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Juist. En WAAROM die afspraak?
Een hele goeie vraag.
Ik heb een invalshoek die zuiver aan het cijferen slaat. Stel het 's zo: het overheidsbudget in Belgie is zo'n 10.000 miljard oude belgische franken. Dat is het bedrag dat de regeringspartien/gevestigde orde jaarlijks kunnen spenderen. Regeren is in Belgie verworden tot 'toewijzing van financiele middelen'. Je kan niet meer zeggen dat er nog echt aan 'beleid' wordt gedaan. De opsplitsing van het land in noord en zuid, de tegenstellingen tussen vlamingen en franstaligen leidt tot een entente om het land bijeen te houden, en deze entente is voornamelijk financieel. Regeringsbeleid is 'financieel' beheer.
Nu is het niet abnormaal dat bij financiele transakties een commissie wordt betaald van 1%. Mijn stelling is dat 1% van het overheidsbudget hetgene is wat de regeringspartijen en gevestigde orde 'verdienen' aan hun financieel beleid. Omgerekend is dat jaarlijks 100 miljard oud belgische franken. Dit kunnen partijen, vakbonden en gelieerde groepen jaarlijks onder mekaar verdelen. Dat 'verdelen' moet je ruim zien, niet enkel in de letterlijke betekenis van geldtransferten, maar ook in de toewijzing van contracten, het opbouwen van vermogens in VZW's, kortom allerlei beslissingen die financiele konsekwenties hebben.
De plotse forse opkomst van een partij die dat verdelingsmechanisme in gevaar brengt verklaart m.i. een groot deel van het cordon sanitaire. In deze optiek is het cordon sanitaire een 'conservatieve' reaktie van groeperingen die zich plots bedreigd zien in hun 'geldbuidel' door een partij die niet beried is volgens dezelfde spelregels mee te doen.
Typisch is dan ook de wijze waarop het VB wordt aangepakt: op een financiele manier. Het VB zal gesanktioneerd worden door financiele middelen af te nemen, dit past perfekt in de logica van zij die zich rond de pot scharen. Dit verklaart ook de harde reaktie van sommigen buitenparlementaire groeperingn op leden die de VB filosofie aanhangen, want daardoor brengen zij het financiele gewin van die groeperingen in het gedrang.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 10:01   #31
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Een VB'er die de resultaten van de SP tracht te recupereren...

De SP heeft, i.t.t. het VB of de groep Wilders, wel degelijk een sociaal en democratisch alternatief voor het heersende neoliberalisme.
Dat zal dan duidelijk worden vanaf 2010-2115 als de pensioencrisis echt begint toe te slaan. Tien jaar geleden werd becijferd dat de niet geboekte pensioenschuld in Belgie ongeveer even groot was als de totale bestaande overheidsschuld. Eens de babyboomers, en vooral de ambtenaren daaronder, op pensioen gaan zullen we dit alternatief zien. En in tegenstelling tot alle andere rampberichten is er dit één waarvan je zeker weet dat het komt. Het gebrek aan ingrijpen leidt ertoe dat de huidige werkende bevolking al 'gekraakt' wordt om de laatste reserves eruit te halen (althans voor zover ze geen ambtenaar zijn). Buitenlandse investeerders beseffen dit ook en zijn voornamelijk geinteresseerd in wat de komende 10 tot 20 jaar te bieden hebben, en niet zozeer wat de huidige situatie op zich is. De financiele implikaties zullen het best opgevangen worden in landen met een lage overheidsschuld. In Belgie ligt de oplossing in het optrekken van de pensioenleeftijd tot 68 �* 70 jaar.
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat de SPa een alternatief heeft.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 10:04   #32
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik heb uw verwijzingen eens opgesnord en ben niet fameus van de man onder de indruk.
Ik ben niet onder de indruk van uw "niet onder de indruk zijn".

Citaat:
Hij heeft een even vage omschrijving ervan als tegenwoordig de gewoonte is. Zijn classificatie van Hitler Duitsland als fascistisch is al even verkeerd als het zgn. islamofascisme waarover hij klaagt.
U bent wel een snelle. Gisteren had u nog nooit van de man gehoord, en nu hebt u zijn "The Anatomy of Fascism" al uit!?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 11:27   #33
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
wat bedoel je precies met 'zorg', wat gaat er in Nederland slecht met de zorg?
Volgens velen is de invoering van de marktwerking in de zorg een fout geweest.
Oud 29 november 2006, 17:43   #34
quasar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wilders heeft zich gewoon op de Vlaamse Fascisten geïnspireerd om in het gat te duiken dat de LPF heeft nagelaten. En heeft nu al een cordon aan zijn been
Drosophila is een fervente aanhanger van stijlfiguren: de hyperbool om de strekking (fascisten!) aan te duiden die Wilders inspireert; het eufemisme dat aangeeft dat een politicus zich genoodzaakt zag om de scène te verlaten ("... het gat...dat LPF heeft nagelaten"), dus doelend op de moord op Fortuyn. Dat Wilders in alle toonaarden wereldkundig maakt dat hij geen uitstaans heeft met het VB, is niet relevant voor Drosophila, hoogstens hinderlijk bij zijn opzet om Wilders te beschadigen. Dat Wilders' discour geen uitstaans heeft met het fascisme is voor Drosophila een tegenvaller, maar niet in die mate dat hij/zij zich laat afschrikken om Wilders te beschadigen. Drosophila weet ook wel dat de allergrondigste schade aangericht wordt door een kreet (fascisten!) en niet door minitieus beargumenteer. En de allergrondigste schade die een Nederlandse politicus kan oplopen is het "gat nalaten", ontdaan van fijne linguïstiek gemeenzaam gekend als "kogel voor de kop". Drosophila mag dan een fijnbesnaarde stilist zijn, zijn/haar boodschap luidt:"Wilders laat zich inspireren door de fascisten". Hoe harder en hoe frequenter deze boodschap weerklinkt, hoe groter da kans dat ook Wilders het befaamde gat nalaat. Niet dat ik Drosophila verdenk van moordlustige plannen, maar hij/zij heeft er niets op tegen om morele houvast te verlenen aan de halvegaren die de vinger op de trekker houden.
quasar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:41   #35
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quasar Bekijk bericht
Drosophila is een fervente aanhanger van stijlfiguren: de hyperbool om de strekking (fascisten!) aan te duiden die Wilders inspireert; het eufemisme dat aangeeft dat een politicus zich genoodzaakt zag om de scène te verlaten ("... het gat...dat LPF heeft nagelaten"), dus doelend op de moord op Fortuyn. Dat Wilders in alle toonaarden wereldkundig maakt dat hij geen uitstaans heeft met het VB, is niet relevant voor Drosophila, hoogstens hinderlijk bij zijn opzet om Wilders te beschadigen. Dat Wilders' discour geen uitstaans heeft met het fascisme is voor Drosophila een tegenvaller, maar niet in die mate dat hij/zij zich laat afschrikken om Wilders te beschadigen. Drosophila weet ook wel dat de allergrondigste schade aangericht wordt door een kreet (fascisten!) en niet door minitieus beargumenteer. En de allergrondigste schade die een Nederlandse politicus kan oplopen is het "gat nalaten", ontdaan van fijne linguïstiek gemeenzaam gekend als "kogel voor de kop". Drosophila mag dan een fijnbesnaarde stilist zijn, zijn/haar boodschap luidt:"Wilders laat zich inspireren door de fascisten". Hoe harder en hoe frequenter deze boodschap weerklinkt, hoe groter da kans dat ook Wilders het befaamde gat nalaat. Niet dat ik Drosophila verdenk van moordlustige plannen, maar hij/zij heeft er niets op tegen om morele houvast te verlenen aan de halvegaren die de vinger op de trekker houden.
quasar is een fervent aanhanger van het sofisme, maar moet nog veel oefenen als hij/zij mij op overtuigende wijze de stelling "Wilders is een fascist en verdient de kogel" in de mond wil leggen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 22:37   #36
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ik heb geen glazen bol nodig om eenvoudigweg vast te stellen dat Wilders op dit eigenste ogenblik geïsoleerd staat in het Nederlandse politieke landschap.
hij kan nu advies vragen aan het Vlaams Belang na jaren ervaring in Belgenland... Zijn partij kan alleen maar groeien
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 08:07   #37
quasar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
quasar is een fervent aanhanger van het sofisme, maar moet nog veel oefenen als hij/zij mij op overtuigende wijze de stelling "Wilders is een fascist en verdient de kogel" in de mond wil leggen.
Fascisten! Sofisten! Een kreet wint aan kracht als er een uitroepteken achter staat. Een uitroepteken verschijnt door een simpele beroering van het klavier. Een handeling die -in tegenstelleng tot het opzetten van een redenering- geen oefening vraagt. Of hoe de ene forumganger gebaat is met oefenen en de andere er beter aan verzaakt.

Ja, ik weet het, voor één keer ben ik de ketel die de pot verwijt. Maar ik kon de aanvechting niet weerstaan.
quasar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 10:48   #38
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quasar Bekijk bericht
Fascisten! Sofisten! Een kreet wint aan kracht als er een uitroepteken achter staat. Een uitroepteken verschijnt door een simpele beroering van het klavier. Een handeling die -in tegenstelleng tot het opzetten van een redenering- geen oefening vraagt. Of hoe de ene forumganger gebaat is met oefenen en de andere er beter aan verzaakt.

Ja, ik weet het, voor één keer ben ik de ketel die de pot verwijt. Maar ik kon de aanvechting niet weerstaan.
Oftewel, u heeft geen idee wat sofisme is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be