Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2006, 12:00   #681
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Het feit dat ze ( en met "ze" bedoel ik het kleine groepje homofundi's) dan geen kinderlevens naar de kloten kunnen helpen door ze te adopteren!
*knip*

Persoonlijke aanvallen zijn hier niet gewenst!

Mvg,

Diatonos.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 30 november 2006 om 15:33.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 12:07   #682
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Moet mij dat persé iets opleveren? Dat levert me bij mijn weten niks op.

Ik vind het gewoon belangrijk om dingen te benoemen zoals ze zijn. Ik hou van duidelijkheid, van orde ook. Als we voortdurend normen en waarden gaan verleggen zitten we straks in een decadente samenleving. Ik vind normen en waarden belangrijk. Ze geven richting in een maatschappij en maken het samenleven gemakkelijker. Ik hou niet zo van dat alles-kan-en-alles-mag gedoe. Ik hou van structuur. Daarbij is het belangrijk om te weten wat binnen dan wel buiten de norm valt. Of met andere woorden, wat normaal is en wat niet. Daarenboven vind ik dat ik goeie redens heb om homosexualiteit als niet normaal te beschouwen. Omdat het niet normaal is. Een penis past niet toevallig in een vagina, het is er voor gemaakt en bedoeld. Je kunt toch niet zeggen dat dit geen argument is zekers?!
Dat is inderdaad absoluut geen argument; een penis past bijvoorbeeld eveneens in een mond en in een anus. Maar los daarvan zie ik niet in waarom je die indeling in "normaal" en "abnormaal" zo belangrijk vindt, tenzij je daar bepaalde consequenties aan wil hechten en uit wat je hierboven schrijft, kan ik alleen maar afleiden dat het inderdaad d�*t is wat je wil. Eigenlijk vind je dat homoseksualiteit onze maatschappij "verlaagt" tot decadentie en dat het best kan verboden worden. Het verleggen van de normen en waarden (de jouwe dan toch tenminste) leidt in jouw visie immers tot een decadente samenleving.

Citaat:
En jij. Waarom vind jij homosexualiteit wel normaal? Wat levert jou dat op?

Paulus.
Maatschappelijke aanvaarding. Gelijkheid. Stopzetting van de discriminatie waarvan homoseksuelen nog dagelijks het slachtoffer zijn. Het einde van het gevoel van minderwaardigheid (en al de drama's die daaruit voortvloeien) dat nu nog steeds door de "moreel superieure" heteroseksuele meerderheid wordt opgedrongen aan mensen die "afwijken" van de door hen vastgelegde norm... Dat lijkt me al voldoende om te beginnen, wat jij?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 30 november 2006 om 12:07.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 12:09   #683
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, in de geaardheid en doe niet zo simpel.
In de geaardheid??? En waar ligt die geaardheid precies?

En je hebt ook nooit aangegeven wat de nadelen van die "afwijking" dan wel zouden zijn. Iets wat mi toch een kenmerk van zo'n "meer dan statistische afwijking" moet zijn...

En kan je ineens ook eens een definitie geven voor "afwijking"?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 12:11   #684
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Het feit dat ze ( en met "ze" bedoel ik het kleine groepje homofundi's) dan geen kinderlevens naar de kloten kunnen helpen door ze te adopteren!
Heb jij even pech zeg, want de homoadoptie werd ondertussen goedgekeurd. De meerderheid denkt er dus gelukkig duidelijk anders over dan jij!!

Wat zijn homofundi's trouwens?

Laatst gewijzigd door Edina : 30 november 2006 om 12:20.
Oud 30 november 2006, 12:17   #685
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het gewoon belangrijk om dingen te benoemen zoals ze zijn. Ik hou van duidelijkheid, van orde ook. Als we voortdurend normen en waarden gaan verleggen zitten we straks in een decadente samenleving. Ik vind normen en waarden belangrijk. Ze geven richting in een maatschappij en maken het samenleven gemakkelijker. Ik hou niet zo van dat alles-kan-en-alles-mag gedoe. Ik hou van structuur. Daarbij is het belangrijk om te weten wat binnen dan wel buiten de norm valt. Of met andere woorden, wat normaal is en wat niet.
Nu komt de aap uit de mouw. Als we het normaal zouden vinden, dan zitten we straks in een decadente samenleving??? Leg dat eens uit aub. Gaat die "afwijking" zich dan verspreiden, denk je? Hoe kan het normaal vinden ervan de richting van de maatschappij precies bepalen en hoe kan dat het leven precies moeilijker maken? En je vindt dus eigenlijk dat het niet zou kunnen en mogen? Omdat het jouw structuur en drang naar orde in de war brengt??? Wat heb je eraan om te weten wat buiten de (weliswaar door jou opgestelde) "norm", als je - en daar leek je het mee eens - er toch niets aan kan veranderen wat je geaardheid is??? En hoe rijm je al die onzin die je hierboven schrijft met het niet oordelen over personen precies???

Laatst gewijzigd door Edina : 30 november 2006 om 12:19.
Oud 30 november 2006, 12:35   #686
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is inderdaad absoluut geen argument; een penis past bijvoorbeeld eveneens in een mond en in een anus. Maar los daarvan zie ik niet in waarom je die indeling in "normaal" en "abnormaal" zo belangrijk vindt, tenzij je daar bepaalde consequenties aan wil hechten en uit wat je hierboven schrijft, kan ik alleen maar afleiden dat het inderdaad d�*t is wat je wil.
Afgezien van het feit dat jij vind dat een penis zowat overal in past waar je het leuk vindt, leg ik je toch wel uit waarom ik het zo belangrijk vind. Je kunt niet zeggen dat ik je dat niet heb uitgelegd.

Citaat:
Eigenlijk vind je dat homoseksualiteit onze maatschappij "verlaagt" tot decadentie en dat het best kan verboden worden. Het verleggen van de normen en waarden (de jouwe dan toch tenminste) leidt in jouw visie immers tot een decadente samenleving.
Verboden heb ik niet gezegd. Niet aks normaal beschouwen, dat heb ik gezegd.

Citaat:
Maatschappelijke aanvaarding. Gelijkheid. Stopzetting van de discriminatie waarvan homoseksuelen nog dagelijks het slachtoffer zijn. Het einde van het gevoel van minderwaardigheid (en al de drama's die daaruit voortvloeien) dat nu nog steeds door de "moreel superieure" heteroseksuele meerderheid wordt opgedrongen aan mensen die "afwijken" van de door hen vastgelegde norm... Dat lijkt me al voldoende om te beginnen, wat jij?
Voila se Raf. Nu zijn we der he?

Jij wenst van een abnormaliteit een normaliteit te maken omdat het jou voordelen oplevert. Hoe de rest zich daarbij voelt, zal je worst wezen. Ze moeten maar zo kortzichtig niet zijn. Is het niet?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 12:36   #687
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Heb jij even pech zeg, want de homoadoptie werd ondertussen goedgekeurd. De meerderheid denkt er dus gelukkig duidelijk anders over dan jij!!

Pech voor duizenden kinderen, maar ja...? Welke homo kan dat nu iets schelen...

Paulus.
Oud 30 november 2006, 12:41   #688
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pech voor duizenden kinderen, maar ja...? Welke homo kan dat nu iets schelen...
Idioot, er is geen enkel bewijs voor het feit dat een homoseksueel koppel niet even goed kinderen zou kunnen opvoeden dan een heteroseksueel koppel. Hier blijkt nog maar eens je vooringenomenheid. Je oordeelt niet over de mensen zelf, zei je???
Oud 30 november 2006, 12:45   #689
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgezien van het feit dat jij vind dat een penis zowat overal in past waar je het leuk vindt, leg ik je toch wel uit waarom ik het zo belangrijk vind. Je kunt niet zeggen dat ik je dat niet heb uitgelegd.
Je hebt dat helemaal niet uitgelegd.

Citaat:
Je hebt wel degelijk gezegd dat je niet akkoord was met het "alles-kan-en-alles-mag" gedoe en beweert dat het normaal vinden van homoseksualiteit zou leiden tot decadentie. Hoe moeten we dat dan precies begrijpen, beste Paulus.

Citaat:
Jij wenst van een abnormaliteit een normaliteit te maken omdat het jou voordelen oplevert. Hoe de rest zich daarbij voelt, zal je worst wezen. Ze moeten maar zo kortzichtig niet zijn. Is het niet?
Homoseksuelen vragen helemaal geen voordelen, alleen gelijke rechten. Waarom zou jij of iemand anders daar last van hebben?
Oud 30 november 2006, 12:45   #690
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu komt de aap uit de mouw. Als we het normaal zouden vinden, dan zitten we straks in een decadente samenleving??? Leg dat eens uit aub.
Ik heb dat niet gezegd, ik hoef dat dus ook niet uit te leggen me dunkt. Ik heb gezegdt dat als we voortdurend normen en waarden gaan verleggen, we straks in een decadente samenleving zitten en dat is waar ook. Jij maakt daarvan: als we 'homosexualiteit normaal gaan vinden...

Citaat:
Gaat die "afwijking" zich dan verspreiden, denk je?
Ja.

Citaat:
Hoe kan het normaal vinden ervan de richting van de maatschappij precies bepalen en hoe kan dat het leven precies moeilijker maken?
Zoals je weet is er discussie tussen wetenscahppers over de kwaliteit van opvoeding van kinderen door homosexuelen. Daarom alleen al zou het niet mogen kunnen volgens mij.

[/quote]En je vindt dus eigenlijk dat het niet zou kunnen en mogen? Omdat het jouw structuur en drang naar orde in de war brengt??? Wat heb je eraan om te weten wat buiten de (weliswaar door jou opgestelde) "norm", als je - en daar leek je het mee eens - er toch niets aan kan veranderen wat je geaardheid is??? En hoe rijm je al die onzin die je hierboven schrijft met het niet oordelen over personen precies???[/quote]

Dus dus dus. Dat zijn jou conclussies. Niet de mijne. En het is ook niet mijn norm, het is die van de natuur.

Ik besef ook wel dat je homosexualiteit niet kunt verbieden hoor. Maar ik zou het ook niet aanmoedigen door te doen alsof het om een normaal iets gaan. Niet meer maar ook niet minder.

Paulus.
Oud 30 november 2006, 12:50   #691
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt doordat je er maar niet in schijnt te slagen om seksualiteit en voortplanting los te zien van elkaar. Seksualiteit (ook tussen man en vrouw) is oneindig veel meer dan alleen maar voortplanting.

Citaat:
Je bent aan het zeveren, Paulus. Als je aan dat onderscheid geen consequenties kan verbinden, is het ook volkomen zinloos en zou je er bijlange zo veel belang niet aan hechten.

Citaat:
Voila se Raf. Nu zijn we der he?

Paulus.
Natuurlijk! Wat heeft "de rest" uiteindelijk te maken met wat ik in bed doe en met wie?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 30 november 2006 om 12:51.
Oud 30 november 2006, 12:52   #692
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt dat helemaal niet uitgelegd.
dan kun je niet begrijpend lezen.

Citaat:
Je hebt wel degelijk gezegd dat je niet akkoord was met het "alles-kan-en-alles-mag" gedoe en beweert dat het normaal vinden van homoseksualiteit zou leiden tot decadentie. Hoe moeten we dat dan precies begrijpen, beste Paulus.
Ah? Nu heb ik het wel uitgelegd?
Ik heb niet gezegd 'niet akkoord'. Ik heb gezegd dat ik er niet van hou. Ik heb ook niet gezegd dat het normaal vinden van homosexualiteit tot decatentie zou leiden, ik heb gezegd dat het voortdurend verleggen van normen en waarden dat zou doen.

En als ik nog veel elke zin van een reactie aan jou zal moeten beginnen met 'ik heb dat niet gezegd' en vervolgens herhalen wat ik wel gezegd heb, zet ik je op mijn negeerlijstje voor een week of zo.

Man wat is dat toch godgeklaagd zeg. Altijd dingen in mijn mond leggen die ik niet gezegd heb en dan een reactie daarop vragen. Je mag gerust weten dat ik dat ook niet 'normaal' vind hoor!

Ik vraag me af het nut daarvan is.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 november 2006 om 12:52.
Oud 30 november 2006, 12:53   #693
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat niet gezegd, ik hoef dat dus ook niet uit te leggen me dunkt. Ik heb gezegdt dat als we voortdurend normen en waarden gaan verleggen, we straks in een decadente samenleving zitten en dat is waar ook. Jij maakt daarvan: als we 'homosexualiteit normaal gaan vinden...
Schenk dan eindelijk eens klare wijn, Paulus. Wat is dan het bezwaar om homoseksualiteit als normaal te beschouwen?

Citaat:
Oud 30 november 2006, 12:56   #694
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het aanvaarden van homoseksualiteit als normaal, zou in ieder geval bijdragen tot die decadente samenleving. Totaal belachelijk en daar kan je geen enkel serieus argument voor geven.

Citaat:
Ja.
ROFL. Nu ga je weer beweren dat het niet aangeboren is, terwijl je eerder beweerde dat je dat wel dacht.

Citaat:
Zoals je weet is er discussie tussen wetenscahppers over de kwaliteit van opvoeding van kinderen door homosexuelen. Daarom alleen al zou het niet mogen kunnen volgens mij.
Er is helemaal geen discussie over tussen wetenschappers. Alle studies tonen aan dat er geen negatief effect is. Dat er wetenschappers zijn die zonder enige studie terzake het tegendeel blijven beweren, maakt het helemaal geen discussie natuurlijk. Daarvoor zijn er feiten nodig.

Citaat:
Dus dus dus. Dat zijn jou conclussies. Niet de mijne. En het is ook niet mijn norm, het is die van de natuur.
Je hebt geschreven, wat je hebt geschreven hé Paulus. Homoseksualiteit is algemeen voorkomend in de dierenwereld en heeft er zelfs biologische functies. Het is dus alvast niet de natuur die bepaald dat het abnormaal is. Zucht, het wordt een beetje zielig.

Citaat:
Ik besef ook wel dat je homosexualiteit niet kunt verbieden hoor. Maar ik zou het ook niet aanmoedigen door te doen alsof het om een normaal iets gaan. Niet meer maar ook niet minder.
Je kan dat niet aanmoedigen, omdat je er NIET VOOR KAN KIEZEN. Wanneer dringt dat eindelijk door???
Oud 30 november 2006, 12:56   #695
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
"Aanmoedigen"? Hoe kan je homoseksualiteit "aanmoedigen"? Bedoel je dat als ik jou maar genoeg "aanmoedig", je uiteindelijk zal zwichten en tussen mijn lakens belanden?

Is er misschien iets dat je met ons wil delen, Paulus?

Citaat:
Oud 30 november 2006, 12:57   #696
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt doordat je er maar niet in schijnt te slagen om seksualiteit en voortplanting los te zien van elkaar. Seksualiteit (ook tussen man en vrouw) is oneindig veel meer dan alleen maar voortplanting.
Jij moet sexualiteit loskoppelen wel van voortplanting maar daarvoor hoeft een hetero dat nog niet te doen hoor. sexuele gevoelens komen nu eenmaal uit ons voortplatingsinstinct. Ik begrijp dat je dat negeert.

Citaat:
Je bent aan het zeveren, Paulus. Als je aan dat onderscheid geen consequenties kan verbinden, is het ook volkomen zinloos en zou je er bijlange zo veel belang niet aan hechten.
De consequentie is het niet als normaal te beschouwen.

Citaat:
Natuurlijk! Wat heeft "de rest" uiteindelijk te maken met wat ik in bed doe en met wie?
Wel laat de rest dan ook met rust en ga niet voortdurend bij ze aankloppen voor meer rechten en normverlegging.

Paulus.
Oud 30 november 2006, 12:58   #697
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En Paulus, waarom negeer je "toevallig" deze post? Want ik zou daar graag eens een duidelijk antwoord op krijgen.
Oud 30 november 2006, 12:59   #698
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schenk dan eindelijk eens klare wijn, Paulus. Wat is dan het bezwaar om homoseksualiteit als normaal te beschouwen?
Het niet normaal zijn.

Paulus.
Oud 30 november 2006, 13:01   #699
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De meerderheid van wat?

homofundi's = homofiele fundamentalisten.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 30 november 2006 om 13:01.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 13:03   #700
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het aanvaarden van homoseksualiteit als normaal, zou in ieder geval bijdragen tot die decadente samenleving. Totaal belachelijk en daar kan je geen enkel serieus argument voor geven.
Ja en inderdaad.

Citaat:
ROFL. Nu ga je weer beweren dat het niet aangeboren is, terwijl je eerder beweerde dat je dat wel dacht.
aangeboren en aangeleerd.

Citaat:
Er is helemaal geen discussie over tussen wetenschappers. Alle studies tonen aan dat er geen negatief effect is. Dat er wetenschappers zijn die zonder enige studie terzake het tegendeel blijven beweren, maakt het helemaal geen discussie natuurlijk. Daarvoor zijn er feiten nodig.
Er is wel discussie over

Citaat:
Je hebt geschreven, wat je hebt geschreven hé Paulus. Homoseksualiteit is algemeen voorkomend in de dierenwereld en heeft er zelfs biologische functies. Het is dus alvast niet de natuur die bepaald dat het abnormaal is. Zucht, het wordt een beetje zielig.
Het is niet omdat het in de natuur vookomt dat het normaal is. Ook al duizend keer gezegd en gestaaft met voorbeelden.

Citaat:
Je kan dat niet aanmoedigen, omdat je er NIET VOOR KAN KIEZEN. Wanneer dringt dat eindelijk door???
Ga dat eens vertellen in een Turkse gevangenis.

Paulus.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be