Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2006, 11:14   #661
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wees dan ook zo eerlijk en consequent in uw denken om homosexualiteit ook als een afwijking te zien. Uiteraard zonder oordeel over de homosexuele mens. Want anders bent u volgens mij niet meer eerlijk bezig.
Paulus, kan je mij even vertellen en aantonen welk onderdeel van het lichaam er precies niet of niet correct functioneert bij homosexuelen?

Want dat is wat er bij echte afwijkingen zoals kleurenblindheid, sikkelcelanemie en hartafwijkingen het geval is. En bepaalt waarom het een afwijking is.

En kan je mij dan ineens ook even vertellen welke nadelen die afwijkingen met zich meebrengen, want ook dat is een kenmerk van de afwijkingen die je opsomt om te vergelijken met homoseksualiteit.

Pfff... ik denk dat het onderhand wel duidelijk mag zijn dat je hier - tegen beter weten in - uit je nek aan het lullen bent.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:15   #662
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik vermoed dat die existentiële angst bij velen ten grondslag ligt aan hun homofobie.
Inderdaad.
Oud 30 november 2006, 11:15   #663
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
ROFL! Een cruciaal punt in de discussie!!! Er is eventjes weinig tegenwind en dat omschrijf je dan maar als een cruciaal punt in de discussie om zo tegelijkertijd iemands post te negeren die niet in je plaatje past. Je moet het maar doen.
Je was er niet bij toen er weldegelijk een doorbraak ging komen. Als de vragen eerlijk waren beantwoord was de doorbraak er ook.

Ik wed dat je niet eens weet over welke vragen ik het heb en nee, ik herhaal ze niet meer voor jou.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:21   #664
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus, kan je mij even vertellen en aantonen welk onderdeel van het lichaam er precies niet of niet correct functioneert bij homosexuelen?

Want dat is wat er bij echte afwijkingen zoals kleurenblindheid, sikkelcelanemie en hartafwijkingen het geval is. En bepaalt waarom het een afwijking is.

En kan je mij dan ineens ook even vertellen welke nadelen die afwijkingen met zich meebrengen, want ook dat is een kenmerk van de afwijkingen die je opsomt om te vergelijken met homoseksualiteit.

Pfff... ik denk dat het onderhand wel duidelijk mag zijn dat je hier - tegen beter weten in - uit je nek aan het lullen bent.
Zoals ik al een paar keer zei in deze thread..., passen twee potjes niet bij elkaar en twee dekseltjes ook niet. Een potje en een dekseltje daarentegen zijn voor elkaar gemaakt, of niet soms?

Een potje die denkt dat hij een dekseltje is of een deksel dat denkt dat hij een potje is, is volgens mij niet normaal. Het is toch niet zo aartsmoeilijk om vast te stellen waarom sexuele organen van mensen precies zo gemaakt zijn toch? Als mensen liever op hun handen zouden lopen, zou je dat ook normaal vinden?

Paulus.
Oud 30 november 2006, 11:21   #665
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je was er niet bij toen er weldegelijk een doorbraak ging komen. Als de vragen eerlijk waren beantwoord was de doorbraak er ook.

Ik wed dat je niet eens weet over welke vragen ik het heb en nee, ik herhaal ze niet meer voor jou.
ROFL!!! Die "doorbraak" was er helemaal niet en zou er ook nooit gekomen zijn, aangezien ze van foute veronderstellingen uitging. Ik weet best over welke vragen het gaat, overigens.

En dan stel ik nu voor dat je eens antwoordt op mijn vragen uit deze post.
Oud 30 november 2006, 11:23   #666
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al een paar keer zei in deze thread..., passen twee potjes niet bij elkaar en twee dekseltjes ook niet. Een potje en een dekseltje daarentegen zijn voor elkaar gemaakt, of niet soms?

Een potje die denkt dat hij een dekseltje is of een deksel dat denkt dat hij een potje is, is volgens mij niet normaal. Het is toch niet zo aartsmoeilijk om vast te stellen waarom sexuele organen van mensen precies zo gemaakt zijn toch? Als mensen liever op hun handen zouden lopen, zou je dat ook normaal vinden?
Je hebt je er dus al proberen tussenuit te murwen. Maar pech, je hebt geen antwoord op mijn vragen gegeven. Welke lichaamsdelen functioneren er niet of niet correct bij homosexuelen en welk nadeel brengt dat met zich mee. Allez, tweede zit!

Laatst gewijzigd door Edina : 30 november 2006 om 11:24.
Oud 30 november 2006, 11:25   #667
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is wat jij ervan maakt eruit concludeert. Een afwijking is een afwijking. Maar dat betekent niet dat ik de mens die deze of gene afwijking heeft daarop beoordeel.

Als ik zeg dat kleurenblindheid een afwijking is, zegt toch ook niemand dat ik mensen met deze eigenschap in het verdomdhoekje stop.
U vindt zo'n mensen dan plots "normaal" dus?

Het is zeer bevreemdend dat iemand een bepaalde eigenschap met hand en tand wenst te catalogeren als iets negatiefs, maar dat diezelfde persoon zegt dat mensen die dan die eigenschap ook daadwerkelijk bezitten, daar niet op beoordeeld worden... Wat is dan het nut van die catalogering? Waarom wenst u dat dan toch zo te verdedigen? Ik zie geen andere mogelijkheid dan dat u net op basis van die catalogering bepaalde zaken gaat weigeren aan die mensen (bvb. het aangaan van een huwelijk), waardoor u natuurlijk net wel die mensen zuiver gaat beoordelen op hun (in uw ogen negatieve) eigenschap.
Oud 30 november 2006, 11:27   #668
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit is doodnormaal in dierenwereld

De dieren kunnen er dan ook niet over praten, just do it!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:28   #669
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt je er dus al proberen tussenuit te murwen. Maar pech, je hebt geen antwoord op mijn vragen gegeven. Welke lichaamsdelen functioneren er niet of niet correct bij homosexuelen en welk nadeel brengt dat met zich mee. Allez, tweede zit!
Je moet het nu niet draaien en keren alsof ik zou gezegd hebben dat het om een lichamelijke disfunctie gaat he zeg. Welke toer ga nog allemaal opgaan? een klein beetje eerlijkheid kan toch niet teveel gevraagd zijn;

Paulus.
Oud 30 november 2006, 11:31   #670
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
U vindt zo'n mensen dan plots "normaal" dus?
Neen!

Citaat:
Het is zeer bevreemdend dat iemand een bepaalde eigenschap met hand en tand wenst te catalogeren als iets negatiefs, maar dat diezelfde persoon zegt dat mensen die dan die eigenschap ook daadwerkelijk bezitten, daar niet op beoordeeld worden...
Je begint het eindelijk te snappen.

Citaat:
Wat is dan het nut van die catalogering? Waarom wenst u dat dan toch zo te verdedigen? Ik zie geen andere mogelijkheid dan dat u net op basis van die catalogering bepaalde zaken gaat weigeren aan die mensen (bvb. het aangaan van een huwelijk), waardoor u natuurlijk net wel die mensen zuiver gaat beoordelen op hun (in uw ogen negatieve) eigenschap.
Je kunt het echt niet laten he?!

Ik herhaal het nog een keertje...

Als ik zeg dat kleurenblindheid een afwijking is, zegt toch ook niemand dat ik mensen met deze eigenschap in het verdomdhoekje stop. Maar o wee als je dat zegt van homosexualiteit. Dan ben je van alles en nog wat. Laten we dus maar in het midden laten wie hier de hypocriet is.

Paulus.
Oud 30 november 2006, 11:36   #671
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik zeg dat kleurenblindheid een afwijking is, zegt toch ook niemand dat ik mensen met deze eigenschap in het verdomdhoekje stop. Maar o wee als je dat zegt van homosexualiteit. Dan ben je van alles en nog wat. Laten we dus maar in het midden laten wie hier de hypocriet is.

Paulus.
Ik denk dat je de vraag niet goed begrijpt (of is er een andere reden waarom je weigert daarop in te gaan?): wat is het nut om mensen te catalogeren als "normaal" of "abnormaal"?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:38   #672
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je begint het eindelijk te snappen.
Ik begin het inderdaad te snappen: u roert zich als een duivel in een wijwatervat om de logische conclusie te omzeilen. Waarom is het anders zo moeilijk om te antwoorden op een simpele vraag?

Dus: ik herhaal het nog een keertje, omdat u het blijkbaar niet snapt of wilt snappen:

Citaat:
Wat is dan het nut van die catalogering? Waarom wenst u dat dan toch zo te verdedigen? Ik zie geen andere mogelijkheid dan dat u net op basis van die catalogering bepaalde zaken gaat weigeren aan die mensen (bvb. het aangaan van een huwelijk), waardoor u natuurlijk net wel die mensen zuiver gaat beoordelen op hun (in uw ogen negatieve) eigenschap.

Laatst gewijzigd door Turkje : 30 november 2006 om 11:39.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:39   #673
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat je de vraag niet goed begrijpt (of is er een andere reden waarom je weigert daarop in te gaan?): wat is het nut om mensen te catalogeren als "normaal" of "abnormaal"?
Dan kun je net zo goed vragen naar het nut van de normen en waarden zelf vind ik.

Paulus.
Oud 30 november 2006, 11:39   #674
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet het nu niet draaien en keren alsof ik zou gezegd hebben dat het om een lichamelijke disfunctie gaat he zeg. Welke toer ga nog allemaal opgaan? een klein beetje eerlijkheid kan toch niet teveel gevraagd zijn
Als het geen lichamelijke disfunctie (weer een nieuw woord!) is, maar wel meer is dan een statistische afwijking, kan je dan eens precies omschrijven waar de afwijking juist zit???
Oud 30 november 2006, 11:42   #675
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan kun je net zo goed vragen naar het nut van de normen en waarden zelf vind ik.

Paulus.
Je ontwijkt de vraag, Paulus. Waarom hecht je er zoveel belang aan om homoseksuelen met alle geweld als "abnormaal" of "afwijkend" te catalogeren? Wat levert jou dat op?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:42   #676
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het geen lichamelijke disfunctie (weer een nieuw woord!) is, maar wel meer is dan een statistische afwijking, kan je dan eens precies omschrijven waar de afwijking juist zit???
Ja, in de geaardheid en doe niet zo simpel.

Paulus.
Oud 30 november 2006, 11:49   #677
eno2
Banneling

Standaard Verbranding van homosexuelen

Illusion
Citaat:
Citaat:
Verbranding van homosexuelen? Dertien eeuwen?

Overconsumptie van smilies kan je zalige maar onverlichte onwetendheid niet verdoezelen, alleen extra in de verf zetten

Marginalen in de geschiedenis: over beulen, joden, hoeren, zigueners en andere zondebokken.
Fernand van Hemelryck
uitg Davidsfonds.

citaat p192:

Door een edict van 6augustus 39O veroordeelde de (christelijke ) keizer
Theodosius de homosexuelen tot de brandstapel.
...Gedurende ongeveer 15 eeuwen zullen er brandstapels opgericht worden voor homosexuelen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2006 om 11:50.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:51   #678
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, in de geaardheid en doe niet zo simpel.
En wilt u dan ook individuen bepaalde zaken ontzeggen omwille van die "afwijking van de geaardheid"? Of gaat u, zoals u zelf bij hoog en bij laag beweert, mensen beoordelen op wie ze zijn (in toto), en niet zuiver op basis van die (in uw ogen negatieve) eigenschap?
Oud 30 november 2006, 11:57   #679
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ontwijkt de vraag, Paulus. Waarom hecht je er zoveel belang aan om homoseksuelen met alle geweld als "abnormaal" of "afwijkend" te catalogeren? Wat levert jou dat op?
Het feit dat ze ( en met "ze" bedoel ik het kleine groepje homofundi's) dan geen kinderlevens naar de kloten kunnen helpen door ze te adopteren!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:58   #680
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet mij dat persé iets opleveren? Dat levert me bij mijn weten niks op.

Ik vind het gewoon belangrijk om dingen te benoemen zoals ze zijn. Ik hou van duidelijkheid, van orde ook. Als we voortdurend normen en waarden gaan verleggen zitten we straks in een decadente samenleving. Ik vind normen en waarden belangrijk. Ze geven richting in een maatschappij en maken het samenleven gemakkelijker. Ik hou niet zo van dat alles-kan-en-alles-mag gedoe. Ik hou van structuur. Daarbij is het belangrijk om te weten wat binnen dan wel buiten de norm valt. Of met andere woorden, wat normaal is en wat niet. Daarenboven vind ik dat ik goeie redens heb om homosexualiteit als niet normaal te beschouwen. Omdat het niet normaal is. Een penis past niet toevallig in een vagina, het is er voor gemaakt en bedoeld. Je kunt toch niet zeggen dat dit geen argument is zekers?!

En jij. Waarom vind jij homosexualiteit wel normaal? Wat levert jou dat op?

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be