Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 18:25   #61
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus iemand die haar weg kent in den Haag, veel politieke en bekende vrienden heeft mag sjoemelen ?
Nee, ik zal het u proberen uit te leggen:

Verdonk heeft zich in de kwestie Ali '[SIZE=-1]onzorgvuldig, onbehoorlijk en onfatsoenlijk' [/SIZE]gedragen, volgens de overgrote meerderheid van de kamer, waaronder haar eigen partij.
Als ze dat al doet bij iemand die 'de weg kent in Den Haag en veel politieke en bekende vrienden heeft', wie zegt dan dat ze dat niet doet tegen mensen die die ingangen niet hebben?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 18:35   #62
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
@ Bobke: Zo hoor je het ook eens van een ander. De hertog is nochtans geen linkse tafelspringer, zo lijkt mij. (@Hertog: correct me if I'm wrong )
Ik ben inderdaad geen linkse tafelspringer en heb dan ook VVD gestemd. Zoals ik hier al eens eerder heb gezegd: Op Laetitia Griffith, de nr. 5 van de partij. Mijn laatste mogelijkheid om nog op de partij te kunnen stemmen van mijn ideologische keuze.
Oud 14 december 2006, 18:41   #63
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik ben inderdaad geen linkse tafelspringer en heb dan ook VVD gestemd. Zoals ik hier al eens eerder heb gezegd: Op Laetitia Griffith, de nr. 5 van de partij. Mijn laatste mogelijkheid om nog op de partij te kunnen stemmen van mijn ideologische keuze.
Het is U vergeven!
Oud 14 december 2006, 18:49   #64
Dimitri

Standaard

Opvallend is ook wederom de slechte regie van Balkenende. Hij liet zich wederom gijzelen door de VVD, die zich op haar beurt weer liet gijzelen door Verdonk.

Iedereen had twee weken geleden al kunnen zien aankomen dat dit zou gebeuren. Als Balkenende contact had opgenomen met Bos en in onderling overleg de zaak had geregeld, was er niets gebeurd en was deze wanvertoning over de hoofden van tigduizend mensen niet nodig geweest. Maar wederom houdt Balkenende Verdonk de hand boven het hoofd en beweert het hele kabinet twee weken lang dat opschorting van de uitzettingen niet kan om vervolgens 180 graden te draaien en alsnog te stoppen met uitzetten.

Het lijkt wel alsof het CDA anticipeert op een evt. noodzakelijke samenwerking met Verdonk als partijleider van de VVD in de toekomst. Dat de VVD Verdonk niet laat vallen is tot daar aan toe, maar dat Balkenende gegeven het gedrag van Verdonk achter haar blijft staan is toch wel bizar.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 18:56   #65
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Dat de VVD Verdonk niet laat vallen is tot daar aan toe, maar dat Balkenende gegeven het gedrag van Verdonk achter haar blijft staan is toch wel bizar.
Tsja. Ze �*s directeur bij de BVD geweest. Soms vraag ik me weleens af: Zou ze soms iets van al die politici weten?
Oud 14 december 2006, 18:57   #66
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het is U vergeven!
Dank u.

Maar even terzijde: Dat 'Politiek 24' is toch wel een mooie service van de publieke omroep. Ik heb alles goed kunnen volgen. Het is verslavend.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 14 december 2006 om 19:00.
Oud 14 december 2006, 19:03   #67
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat ze uitgerangeerd is. Ik vind haar een van de meest bekwame politici van Nederland. Zij had voorzitter moeten worden van de VVD.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 19:08   #68
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
’Moeten we dan onze kinderen ook aan Verdonk toevertrouwen?’

Oud-fractieleider Willem Aantjes van het CDA, twijfelt hevig of hij deze keer zijn stem zal uitbrengen op zijn partij. Hij heeft grote moeite met een mogelijke nieuwe coalitie met de VVD. „Ik ben er nog lang niet uit, ik weet niet op wie ik mijn stem ga uitbrengen, op het CDA of misschien de ChristenUnie? En dat is al zeer te betreuren. Want ik ben altijd lid van de partij geweest en ook altijd loyaal. En ik blijf ook lid, maar mijn stem uitbrengen, dat is deze keer iets anders.’’
Waarom twijfelt u?
„Het sociale gezicht van het CDA is in de afgelopen jaren verhard. Daar is weinig aandacht voor geweest. En het vreemdelingenbeleid. Uit alles blijkt dat mijn partij uit is op een nieuwe coalitie met de VVD. Ik heb grote moeite hoe Rita Verdonk met vreemdelingen om gaat. Nu wordt gezegd dat ze wellicht minister van onderwijs kan worden. Gaan we nu ook onze kinderen aan haar toevertrouwen? Ik hoop het niet. Ik wil geen coalitie met de VVD mogelijk maken.’’
Ze gaat nu toch jeugdbeleid doen...
Oud 14 december 2006, 19:17   #69
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Maar even terzijde: Dat 'Politiek 24' is toch wel een mooie service van de publieke omroep. Ik heb alles goed kunnen volgen. Het is verslavend.
Zeker, maar het zou mooi zijn als het ook gewoon op de tv te zien is, voor mensen die geen computer of snelle internetverbinding hebben. Dus Politiek 24 overal op de kabel, in de ether en op de satelliet. De draadomroep kan er dan wel vanaf. Misschien een ideetje om aan te kaarten bij de Kamer...
Oud 14 december 2006, 19:30   #70
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Spijtig dat ze uitgerangeerd is. Ik vind haar een van de meest bekwame politici van Nederland. Zij had voorzitter moeten worden van de VVD.
Ze is een leugenaar. Uit alle Nederlandse politici vindt u haar het best?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 20:03   #71
Dimitri

Standaard

Slot van het hoofdartikel van de NRC, waar ik het volmondig mee eens ben:

"De kern van het gedrocht (het bereikte akkoord, D.) is echter het aanblijven van demissionair-minister Verdonk (Integratie, VVD). Zij heeft wel het belangrijkste onderdeel van haar portefeuille, Vreemdelingenzaken, afgestaan aan demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie, CDA). De historische ironie hiervan is dat het twaalf jaar geleden juist Hirsch Ballin was die, demissionair, de eer aan zichzelf hield toen de Kamer hem in verband met de IRT-affaire verbood zich nog langer met zware criminaliteit te bemoeien. Dat was een prijzenswaardige opstelling. Maar Verdonk blijft in functie ook al is zij op het procrustesbed van Balkenende ontdaan van haar meest wezenlijke taken. Tegen haar is een motie van afkeuring aangenomen door de Tweede Kamer. Dan rest maar één mogelijkheid: aftreden. Regels zijn regels."

(Voor de Vlamingen: "regels zijn regels" is het handelsmerk van Rita Verdonk.)
Oud 14 december 2006, 20:07   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, misschien kan je de titel van de draad eens lezen, oh groot verstand.

En waarom geef je geen antwoord op mijn twee heel concrete vragen?
Reageerde ik op de titel of op de post van Edina ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 20:10   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het rood, op aanvraag van Bobke.
Nu snap ik het, Dimitri i= Edina.
Dan geef ik u gelijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 22:02   #74
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slot van het hoofdartikel van de NRC, waar ik het volmondig mee eens ben:

"De kern van het gedrocht (het bereikte akkoord, D.) is echter het aanblijven van demissionair-minister Verdonk (Integratie, VVD). Zij heeft wel het belangrijkste onderdeel van haar portefeuille, Vreemdelingenzaken, afgestaan aan demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie, CDA). De historische ironie hiervan is dat het twaalf jaar geleden juist Hirsch Ballin was die, demissionair, de eer aan zichzelf hield toen de Kamer hem in verband met de IRT-affaire verbood zich nog langer met zware criminaliteit te bemoeien. Dat was een prijzenswaardige opstelling. Maar Verdonk blijft in functie ook al is zij op het procrustesbed van Balkenende ontdaan van haar meest wezenlijke taken. Tegen haar is een motie van afkeuring aangenomen door de Tweede Kamer. Dan rest maar één mogelijkheid: aftreden. Regels zijn regels."

(Voor de Vlamingen: "regels zijn regels" is het handelsmerk van Rita Verdonk.)
En vooral: Niet aftreden, maar optreden!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 00:59   #75
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Zeker, maar het zou mooi zijn als het ook gewoon op de tv te zien is, voor mensen die geen computer of snelle internetverbinding hebben. Dus Politiek 24 overal op de kabel, in de ether en op de satelliet. De draadomroep kan er dan wel vanaf. Misschien een ideetje om aan te kaarten bij de Kamer...
Zojuist gekeken naar kabinetsformaties vanaf 1946 tot nu. Voor politiek-geinterresseerden prachtige kost.
http://www.nos.nl/politiek24/

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 december 2006 om 01:03.
Oud 15 december 2006, 01:32   #76
jedi govna
Banneling

Standaard

Dit moet gevierd worden!!!
jedi govna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 04:39   #77
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik vond de uitslagen van de Nederlandse verkiezingen nu niet direct getuigen van een enorme populariteit voor uitgesproken rechtse partijen... Het geeft op z'n minst toch al te kennen dat in het oude parlement er geen meerderheid bestond voor de regularising van asielzoekers, en dat die meerderheid er nu wel is...
Je wilt kennelijk het verschil niet zien of weten tussen verkiezingen en een REFERENDUM.
Oud 15 december 2006, 04:55   #78
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
HertogVanGelre: De asielwet is vijf jaar geleden al aangepast en is een succes. Het gaat hier om een afgebakende groep schrijnende gevallen, waarvoor NIET een generaal pardon is gevraagd. Er is slechts gevraagd om, in afwachting van nieuw beleid, geen onomkeerbare stappen te nemen.
Dit heet in handelskringen wel een "wisseltruc": tot het uiterste bleef men proberen de wet NIET in practijk te brengen en "volksvertegenwoordigers" proberen uitstel = afstel door te drukken op het moment dat er slechts een demissionair kabinet ter beschikking is.
Wie was ook alweer de voornaamste auteur van aanpassingen van die wet? Was dat niet Mijnheer Cohen?

Rita is/was de enige die de wet serieus neemt.

Zou het Referendum er komen dan zul je nog ráár opkijken van wat het volk, links of rechts, echt wil.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 05:00   #79
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus iemand die haar weg kent in den Haag, veel politieke en bekende vrienden heeft mag sjoemelen ?
Ja, alleen mag je dat zó niet zeggen.
Oud 15 december 2006, 05:15   #80
willem1940NLD

Standaard

@Hertog: kom me a.u.b niet met Hr Aantjes als referendaris aan boord.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Aantjes
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be