![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2801 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ik merk dat sommigen het moeilijk hebben met het begrip "zondig" , vele zaken zijn zondig - zelfs chocolade eten kan dat zijn - maar wil enkel zeggen dat we er ons van bewust moeten zijn dat het *eigenlijk* verkeerd is , zoals pakweg liegen of stelen dat ook is , en idealiter gaan we achteraf biechten. Ik ga niet iedereen vervolgen die iets zondigs doet, immers alle mensen zijn zondaars. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2802 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() U sext ook met een laken tussen jouw en je man zodat het enige vleselijke contact enkel plaatsvindt tussen de geslachtsdelen? Tja je zou er maar eens van moeten genieten he! ![]() Wel geweldig te weten dat onze enige doel op aarde is om legbatterij te spelen en te bidden ![]() Sex is nooit een zonde! Het is een teken van genegenheid tussen 2 mensen wat kan daar nu een zonde aan zijn?
![]() |
![]() |
#2803 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2804 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enerzijds is het het feit dat iemand gekozen heeft voor een specifieke avatar een persoonlijke keuze en heeft in bepaalde gevallen maar weinig van doen met het denken van die persoon. Ter illustratie, zelf ben ik een hard-boiled atheiste en ik gebruik momenteel een religieuze avatar... Dit even terzijde. Anderzijds puilt dit forum uit van de avatars die de politieke of religieuze overtuiging van de forummer in kwestie benadrukken. Geen kat die er ook maar één seconde bij stilstaat of dit al dan niet "doodnormaal" te vinden is. Paulus vindt het evenwel abnormaal dat iemand een avatar gebruikt die mogelijks een sexuele voorkeer aanduidt. Paulus blijft het niet alleen normaal te vinden om iemand hiervoor te veroordelen, hij is ook nog eens de mening toegedaan dat die bepaalde forummer hierdoor zijn gevoelens niet wenst te respecteren. Het verband tussen die twee totaal verschillende zaken is mij evenwel volslagen onduidelijk. Het is de hoogste tijd dat een zekere forummer, Paulus genaamd, eens aan wat introspectie begint te doen, want de manie die hij de laatste tijd tentoon spreidt om anderen te etiketeren en in te delen in normalen en abnormalen begint een serieus "abnormale" vorm aan te nemen...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 december 2006 om 08:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2805 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelet op de vooroordelen die jij hier tentoon spreidt heb ik al serieuze bedenkingen bij dat "opvoeden" van jou. Ik zou bijna wensen dat ik zelf kinderen had, dan kon ik ze ver uit jouw buurt vandaan houden. Kwestie van ze niet geinfecteerd met jouw gedachtegoed te laten geraken.
![]() |
#2806 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2807 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Waarom slechts gelegenheid tussen 2 mensen. Van mij mogen er dat gerust meer zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#2808 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je verwart hier duidelijk normen en waarden. Dat blijkt uit je gebruik van het woord "normaal" : "dat je het niet normaal vindt dat mensen met hun sexuele voorkeur te koop lopen", "Je sexuele voorkeur als avatar gebruiken is "doodnormaal"" Uit deze zinnen blijkt dat je het hier niet hebt over objectieve toetsing aan de norm, maar over een waardeoordeel. Je keurt het eigenlijk af dat mensen hun geaardheid afficheren, enz. alleen zeg je dit niet met zoveel woorden. Het stoort je dat er eens per jaar een gay pride door de straten van onze steden marcheert, en dat daar dan een aantal schaars geklede geile nichten met hun billen staat te shaken. Je vindt dat een zinloze provocatie, en een poging om de normen en de gevestigde waarden van onze maatschappij te doen verglijden. Alleen zeg je dat dus niet zo expliciet, maar het staat in blokletters te lezen tussen de regels. Als je dat nu gewoon zou toegeven, dan zouden we verder kunnen discussiëren. Heb je je al eens afgevraagd waarom deze thread zo'n gigantische proporties aanneemt en waarom je langs alle kanten wordt aangevallen? Dat is omdat homoseksualiteit voor een heel aantal mensen een deel van hun identiteit is. Het raakt dus aan hun persoon. En als iemand de waarde van die identiteit in vraag begint te stellen dan komt er dus reactie. Dat homo's zich geregeld afficheren en zelfs bewust provoceren is een feit. Je moet begrijpen dat homo's vanaf de jaren '50 hun rechten en hun plaats hebben moeten veroveren in de maatschappij, en dat is een harde strijd geweest waarin bijvoorbeeld de ludieke manifestatie van de Gay Pride een grote rol heeft gespeeld. Je kan daar gemakkelijk wat geringschattend over doen, al die halfnaakte mannen die staan te dansen op een wagen, maar besef dat de holebiverenigingen elk jaar vele mensen helpen "uit de kast" te komen en zichzelf te aanvaarden, en zo een niet te onderschatten bijdrage leveren aan de samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2809 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 1. Aan al zij die menen dat seks in de eerste plaats dient om zich voort te planten, en dat genot slechts bijkomstig, en in sommige hopeloze gevallen zelfs zondig is:
Waarom is mens het enige "dier" waarbij de vrouw ook genot kan hebben van seks d.m.v. de clitoris? Bij mijn weten is er geen enkel ander dier waarbij de vrouw een dergelijk genotsorgaan heeft ontwikkeld. En waarom is de penis van de man zowat de "gevoeligste" penis ter wereld? En waarom is al zovele malen bewezen dat "regelmatig" neuken goed is voor de algehele gezondheid van een individu? Dit lijken me allemaal aanwijzingen dat de seksuele beleving bij de mens in de eerste plaats gericht is op genot, en dat voortplanting slechts een bijkomstigheid is. Vooral als je ook weet dat de vrouw een gans defensiemechanisme heeft ontwikkeld om vooral NIET zwanger te geraken, of tenminste toch om enkel door de sterkste zaadcellen bevrucht te worden. 2. Aan al zij die beweren dat kinderen het best door hun natuurlijke moeder en vader worden opgevoed: Is dit geen cultureel bepaald en opgedrongen waanidee als je weet dat in vele culturen de kinderen bijv. door een groep vrouwen, of mannen, of zelfs de gemeenschap worden/werden opgevoed? Het is bovendien nog altijd niet bewezen dat een kind een vader en een moeder nodig heeft tijdens de opvoeding. Dit zijn maar twee bedenkingen die ik maak bij al het bovenstaande gekrakeel over homo's.
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 22 december 2006 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "bloot gat" in kwestie is het bijzonder appetijtelijke kontje van Keanu Reeves, die - voor zover mij bekend - toch behoorlijk hetero is. Ik vind dit een mooie foto, erotisch, sexy, en allesbehalve vies of smerig, van een acteur die ik persoonlijk als de meest aantrekkelijke man van Hollywood beschouw.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2811 | |
|
![]() Citaat:
en niks voor niks geldt nog altijd dat the evil is in the beholder's eye.
![]() |
![]() |
#2812 |
Parlementslid
|
![]() Als er stigma's of vooroordelen opduiken zit er meestal ook een grond van waarheid in. Ideeen krijgen niet zomaar dag op dag vorm. Daar gaat meestal een lange periode van negatieve ervaring aan vooraf. Waarom nemen homo's niet de verpesters in hun eigen rangen aan? Het zijn niet de hetero's die het verwijfde beeld van de homo gecreeerd hebben maar hun kontendraaiende en sjakoschenzwierende collega's. In mijn dorpje is er een café dat uitgebaat wordt door een homokoppel. In de beginperiode zat het er vergeven van die voze janetten en wekelijks ambras. Hetero klanten werden er honend onthaalt en geprovoceerd. Nu een paar jaar later zie daar van die typekes niet meer. Het klienteel bestaat er haast volledig uit oudere heterokoppel en het homokoppel heeft er een bloeiende zaak. Hadden ze niet ingegrepen en hun "vriendjes" hun gang laten gaan was de zaak waarschijnlijk binnen de korste keren over kop gegaan.
Durf soms eens de hand in eigen boezem te steken en doe ook eens aan zelfkritiek ipv van steeds met het vingertje naar anderen die er een andere mening op nahouden te wijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2813 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2814 |
|
![]() Alle zoogdieren (en zelfs een aantal soorten van andere klassen) hebben een clitoris en bij sommige soorten (zoals de gevlekte hyena, doodshoofdaapjes en slingerapen) is die zelfs veel sterker ontwikkeld dan bij de mens. Bij die soorten spreekt men zelfs van pseudo-penis. Het is bovendien bewezen dat vrouwtjes van verschillende niet-menselijke primaten ook een orgasme kunnen hebben. En het orgasme is natuurlijk niet noodzakelijk om te kunnen genieten van seks. Het feit dat vrouwtjes bij verschillenden soorten ook seks hebben buiten de vruchtbare perioden en bovendien ook masturberen, wijst er alleszins op dat ze er wel degelijk ook van genieten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2815 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hou het aub bij dat 'bijna'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2816 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2817 |
Minister
|
![]() Zo zie je maar dieren kunnen ook pervers zijn, zouden die dieren ook een paus/imam hebben die dat als een zonde, onnatuurlijk, afwijking, psychische stoornis...ect bestempelen?
![]() |
#2818 | |
|
![]() Citaat:
Hee, daar bedenk ik me wat. Ze zijn toch niet nutteloos of zelfs onnatuurlijk bezig? Oh, Oh! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2819 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs daarover denken is al onnatuurlijk. De hele menselijkheid is eigenlijk natuurlijk. Het feit dat de mens van het natuurlijk gedachtepatroon over is gegaan naar een vooruitstrevend gedachtepatroon is ook al onnatuurlijk. Wij mensen zijn dus de laatsten die mogen oordelen over normaal of abnormaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2820 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kunnen we overigens voortaan stoppen met het opbouwen van karikaturen aub ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Priesters brengen een offer , ze doen niet aan voortplanting maar doen wel andere zaken, zoals zieleheil verzorgen van de mensen.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
||||
![]() |
![]() |