Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welke allochtone politicus/politica heeft volgens de meeste kwaliteiten?
Meryem Kaçar (Groen!) 3 6,12%
Fauzuya Talhoui (Spirit) 3 6,12%
Anissa Temsamani (sp.a) 6 12,24%
Ergun Top(CD&V) 4 8,16%
Nahima Langri(CD&V) 4 8,16%
Zohra Othman (PVDA) 1 2,04%
Seçil Tarhan (BUB) 1 2,04%
Pieter van Boxel (VB) 7 14,29%
Aisha van Zele (VB) 5 10,20%
Linda Mbungu(N-VA) 2 4,08%
Sami Sougir(VLD) 0 0%
Andere niet in peiling staande 13 26,53%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2006, 15:39   #81
globalisator
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Er wordt geen oordeel over een persoon geveld;er wordt een vaststelling gedaan over de wijze waarop hij hier gekomen is en het feit dat hij aan de enge definitie van vlaming zijn niet beantwoord.Ik denk dat er behoorlijk veel zoals ik en max in het VB zitten en ik doe er alles aan om er nog meer te recruteren.

eng (bn.)1 nauw 2 beperkt 3 [inf.] griezelig

-> lijkt me hier drie maal toepasselijk

Laatst gewijzigd door globalisator : 26 december 2006 om 15:39.
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 15:42   #82
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
eng (bn.)1 nauw 2 beperkt 3 [inf.] griezelig

-> lijkt me hier drie maal toepasselijk
Een onbedoeld compliment.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 15:44   #83
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gaan uw gevoelige maag repecteren door geen details te geven.
Nou, ik zou toch graag weten wat u met mijn maag zou willen doen (in de toekomst).
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 23:39   #84
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De geschiedenis heeft al bewezen dat mits de nodige wil de gevolgen van migratie altijd nog kunnen ongedaan gemaakt worden.
Hoe meer ik je posts lees, hoe meer ik begin te geloven dat je waarschijnlijk totaal niets met het VB te maken hebt, en waarschijnlijk ook een fervente tegenstander bent... (?)

Een persoon die gewoon dit medium misbruikt om het VB in een slecht daglicht te brengen...

Maar laten we eens kijken wat FDW zelfs zegt...

http://www.eo.nl/portals/programs/ep...pisode=5910844
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 00:20   #85
Jos_be
Burger

Standaard

De man in de straat heeft een andere perceptie van het begrip allochtoon dan wat de politieke elite ervan maakt. Door het begrip allochtoon zodanig te definiëren dat het gaat over alle recente inwijkelingen, kunnen ze vlot bewijzen dat ze heel verdraagzaam zijn. Voor de meeste mensen is het begrip allochtoon synoniem voor islamieten en zware criminelen. Indien we deze definitie als norm gebruiken om een nieuwe poll te maken dan krijg je een ander beeld. Dan krijg je een beeld van welke partijen welke gemeenschappen naar voor schuift en ze daardoor ook macht geeft om plaatselijk de lakens te mogen uitdelen.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 00:41   #86
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Mimount Bousakla staat er niet bij. Ik herinner me nog dat zij zich op 8 oktober naast Ergun Top vastreed op de VRT door tegenstrijdige dingen over het cordon te zeggen. Ook zei ze dit :

[FONT=MyriadLS-Regular][SIZE=2]
Citaat:
[FONT=MyriadLS-Regular][SIZE=2]
Je suis pour un
élargissement de
la Région bruxelloise.
Bruxelles est
une grande ville
internationale, capitale
de l’Europe et beaucoup
plus connue que beaucoup
d’autres grandes villes
belges. Mais ce problème ne
m’intéresse pas. D’autres choses
préoccupent les gens.
[/SIZE][/FONT]
[/SIZE][/FONT]
Oud 27 december 2006, 05:23   #87
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Op een anoniem forum kan men natuurlijk beweren wat men wil....
Ik kan verkeerd zijn maar hij doet me sterk denken aan kingtiger, een forumgebruiker van een tijdje terug die geloof ik geband werd.
Of Van Boxel uit opportunistische redenen naar het Vlaams Belang stapte weet ik niet.
Ik merk dat het nogal tot verhitte discussies kan komen tussen hardliners en gematigden want het probleem is natuurlijk (we moeten eerlijk zijn hé) dat Dewinter iets zei over een blank Europa een hele tijd terug en dat "Belg kan je worden, Vlaming word je geboren"
Dat was natuurlijk een hele tijd terug dus ik neem dan ook aan dat het Vlaams Belang inderdaad veranderd is anders ga je niet die kerel electoraal uitspelen en er op foto mee gaan staan.
Hoe dan ook; hoe meer voorstanders voor het Vlaams Belang (al zijn het honden of indianen) hoe beter.
Ook al omarmt het Vlaams Belang (VB) niet al zijn voorstanders, feit is dat een voorstander al geen tegenstander meer kan zijn. Zolang Van Boxel het Vlaams Belang programma uitvoert en ernaar handelt kunnen er alleen maar winnaars en gelukkigen zijn.

Laatst gewijzigd door Internaut : 27 december 2006 om 05:25.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 11:40   #88
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Het staat in ieder geval vast dat de allochtone politici zich absoluut niet bekommeren om Vlaanderen. Hen interesseert enkel het statuut van de vreemdelingen.

Hoe zou het ook anders, ze zijn niet van hier en hebben ook geen historische gevoelens met Vlaanderen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 13:57   #89
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe meer ik je posts lees, hoe meer ik begin te geloven dat je waarschijnlijk totaal niets met het VB te maken hebt, en waarschijnlijk ook een fervente tegenstander bent... (?)

Een persoon die gewoon dit medium misbruikt om het VB in een slecht daglicht te brengen...

Maar laten we eens kijken wat FDW zelfs zegt...

http://www.eo.nl/portals/programs/ep...pisode=5910844
In het VB zijn er net als in elke partij schakeringen.Mijn standpunt over de vreemdelingen ligt overigens niet ver van het partijstandpunt.U bent er blijkbaar een van degenen die zich aanvaardbaar willen maken bij het regime en in het kader daarvan zijn radikalere partijleden ineens vervelend en dus ontkent men hun bestaan.Helaas ben ik lid sinds het eerste uur en al verscheidene malen kandidaat bij verkiezingen,steeds op vraag van de partij. .
Oud 27 december 2006, 14:13   #90
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het staat in ieder geval vast dat de allochtone politici zich absoluut niet bekommeren om Vlaanderen. Hen interesseert enkel het statuut van de vreemdelingen.

Hoe zou het ook anders, ze zijn niet van hier en hebben ook geen historische gevoelens met Vlaanderen.
Kortzichtig simplisme

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 15:45   #91
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Klopt:ze worden ook alleen op lijsten gezet om de stemmen van allochtonen te trekken.Sommige kiekens willen ze daarvoor zelfs op VB lijsten zetten.Ongelooflijk dat het zover kan komen.
Oud 27 december 2006, 15:51   #92
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Dus heb jij en max inderdaad totaal niets te zoeken in het VB...
spreek eens voor u eigen man

ik ben geen VB'er dus ik kan op afstand objectief oordelen over jullie discussie: elkaar verwijten dat ge er niet bij hoort is wel het slechtste dat ge kunt doen voor uw partij. Leg u anders eens neer bij de verschillende strekkingen binnen een partij.
of sticht uw eigen clubje
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 16:02   #93
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Het kan mij persoonlijk niet veel schelen of een allochtoon politicus al dan niet een exotische achternaam heeft. Inhoud primeert nog steeds boven de verpakking, en het is wat de inhoud betreft dat ik me meer zorgen maak: sommigen van die allochtone politici hebben banden met Turks extreem rechts, maar zij komen wel op voor 'democratische' partijen.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 16:06   #94
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
sommigen van die allochtone politici hebben banden met Turks extreem rechts, maar zij komen wel op voor 'democratische' partijen.
idd, maar dat telt niet. ze zijn allochtoon dus handig om allochtone stemmen. Puur opportunisme!! wat een hypocrisie!
(idd Turk extreemrechts, meer zelfs: Turks staatsnationalistisch imperialisme, support voor onderdrukking van het koerische volk, etc)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 01:41   #95
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De geschiedenis heeft al bewezen dat mits de nodige wil de gevolgen van migratie altijd nog kunnen ongedaan gemaakt worden.
Citaat:
In het VB zijn er net als in elke partij schakeringen.Mijn standpunt over de vreemdelingen ligt overigens niet ver van het partijstandpunt.
Waar u subtiel naar verwijst is genocide....ik wil wel eens lezen waar dit "niet ver ligt van de partijstandpunten" ? (of heb ik het slecht begrepen )

Citaat:
U bent er blijkbaar een van degenen die zich aanvaardbaar willen maken bij het regime en in het kader daarvan zijn radikalere partijleden ineens vervelend en dus ontkent men hun bestaan.
oh nu bent u radikaal ? Nee u bent een racist, een groot verschil.

Citaat:
Bij de modale vlaming lopen er nog altijd een behoorlijk aantal rond met extreem racistische opvattingen die niet voor het VB stemmen.
Citaat:
De bedoeling moet juist zijn dat nog veel meer vlamingen met negatieve opvattingen over migratie voor het VB stemmen
U geeft dus zelf toe, dat u meer personen in het VB wil met extreem racistische opvattingen (zoals u ?).

Ik weet niet of u de laatste maanden/jaren aanwezig was, maar de VB kopstukken hebben het al meerdermaal zeer duidelijk gemaakt, dat er voor zulke personen geen plaats is in het VB.
Zo simpel is het....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
spreek eens voor u eigen man

ik ben geen VB'er dus ik kan op afstand objectief oordelen over jullie discussie: elkaar verwijten dat ge er niet bij hoort is wel het slechtste dat ge kunt doen voor uw partij. Leg u anders eens neer bij de verschillende strekkingen binnen een partij.
lees hierboven...die paar gekken zullen echt niet het verschil maken hoor.
Het VB is de laatste jaren juist groot geworden door zulke personen niet meer het woord te laten voeren....
Oud 28 december 2006, 03:36   #96
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nog iets, de hele discusie is juist begonnen, omdat meneer vind dat personen met een andere huidskleur niet in het VB zouden mogen aanwezig zijn...
Met andere woorden valt hij zijn andere partij leden aan, want er zijn nu eenmaal anders gekleurden in het VB, en dit op een publiek forum.

Citaat:
Helaas ben ik lid sinds het eerste uur en al verscheidene malen kandidaat bij verkiezingen,steeds op vraag van de partij. .
Ik vraag mij af, of u daar ook zo te koop loopt met uw racistische uitspraken ? Of doet u dit alleen hier op een forum, waar u lekker anoniem kan blijven ?

Laatst gewijzigd door DenDane : 28 december 2006 om 03:52.
Oud 28 december 2006, 14:27   #97
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar u subtiel naar verwijst is genocide....ik wil wel eens lezen waar dit "niet ver ligt van de partijstandpunten" ? (of heb ik het slecht begrepen )

oh nu bent u radikaal ? Nee u bent een racist, een groot verschil.

U geeft dus zelf toe, dat u meer personen in het VB wil met extreem racistische opvattingen (zoals u ?).

Ik weet niet of u de laatste maanden/jaren aanwezig was, maar de VB kopstukken hebben het al meerdermaal zeer duidelijk gemaakt, dat er voor zulke personen geen plaats is in het VB.
Zo simpel is het....

lees hierboven...die paar gekken zullen echt niet het verschil maken hoor.
Het VB is de laatste jaren juist groot geworden door zulke personen niet meer het woord te laten voeren....
Gij zijt iemand met een perverse verbeelding.Genocide is ongetwijfeld een wijze om migranten weg te krijgen maar veel te duur en te omslachtig.Er zijn subtielere methodes.
Net als het partijstandpunt ben ik totaal tegen migratie;ik misschien nog een ietsje scherper.Ik durf ook nog spreken over het terugdraaien van de erfenis van het verleden zij het niet meer door gedwongen terugkeer.De partij zegt daar zoveel niet meer over maar ongetwijfeld is dat in de geesten van oude getrouwen nog steeds sterk aanwezig.U mag zoals onze tegenstanders doen op mij het etiket racist opplakken;daarmee stelt ge u duidelijk in het politiek correcte kamp.De radikale nationalisten zijn lange tijd de meerderheid geweest van de aktieve kern van de partij;de laatste jaren zijn ze door de verloedering van het ledenbestand naar verhouding minder sterk aanwezig maar in de aktieve kern blijven ze sterk.Ik probeer effectief andere radikalen die weggegaan zijn te overtuigen terug te komen.We mogen de partij niet overlaten aan mensen zoals u.Ik neem wat kopstukken in het openbaar zeggen met een korrel zout.
De partij is vooral groot geworden door een scherp vreemdelingenstandpunt waarvoor een meerderheid bestaat in de bevolking en waarvoor het VB een totale exclusiviteit heeft.Een partij moet zich kunnen differentiëren van de andere.Sommigen zoals u willen het werk van karel dillen ongedaan maken en van het VB een copie van de NVA maken.Net als anderen zal ik mij daar tegen verzetten.
Oud 28 december 2006, 14:43   #98
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog iets, de hele discusie is juist begonnen, omdat meneer vind dat personen met een andere huidskleur niet in het VB zouden mogen aanwezig zijn...
Met andere woorden valt hij zijn andere partij leden aan, want er zijn nu eenmaal anders gekleurden in het VB, en dit op een publiek forum.

Ik vraag mij af, of u daar ook zo te koop loopt met uw racistische uitspraken ? Of doet u dit alleen hier op een forum, waar u lekker anoniem kan blijven ?
VBers zijn vlamingen zoals alle andere en op een vergadering zal er wel eens een pittige opmerking over vreemdelingen gemaakt worden.Ik steek mijn opvattingen niet onder stoelen of banken.Ik ben er al bij van in het prille begin toen ook de huidige topmensen een minder gekuist woordgebruik hadden.Ik ben dezelfde gebleven;helaas is de partij na haar succes overstroomd met mensen die ideologisch minder betrouwbaar zijn.De laatste jaren is de partij meer en meer verloederd en zijn sommigen zoals u alleen geïnteresseerd om ten allen prijze zoveel mogelijk zitjes te halen.De ideeen zijn bijzaak.Men gaat zelfs zover om een paar jonge snaken zonder enige verdienste alleen maar in het licht te zetten wegens hun bruine kleur.Ik ken ook een paar overlopers met veel meer verdienste in de vlaamse strijd maar helaas hadden ze een blanke kleur en dus kwamen ze niet op de foto met de partijtop.Het is ver gekomen.Uw reactie is een reden temeer om het verzet voort te zetten en ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be