![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Een les in debattering van Prof Stouthuysen uit een vijdelige reeks over vrije meningsuiting deze week in de Standaard. Vele mensen hier zouden er beter wat lessen uit trekken.
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() t' is waar, maar ga dat eens in Somalie gaan zeggen tegen de islamrechtbanken en hun stelletje huurmoordenaars die al wie een andere mening dan de hunne heeft een kopje kleiner aan het maken is.
En ze zijn ondertussen ook al in Ethiopië bezig. Diezelfden dus! Laatst gewijzigd door Mambo : 29 december 2006 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alleen grijze mussen houden zich met zo'n onderwerpen bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Pseudo-intellectualistische onzin, als ge 't mij vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ja mambo, t'is niet wat je zegt, maar hoe je het zegt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Vrij goede en correcte tekst m.i., chapeau
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Om Stouthuyzen te parafraseren, de vrije meningsuiting is totaal of ze is niet. Iedere uiting of bewering, die door de toerekeningsvatbare luisteraar op basis van eigen geweten en verstand kan beoordeeld worden, dient te worden toegelaten, zonder meer. Al de rest is tirannie.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je nu eens gewoon zegt hoe het is?
't is hier geen braderie hé!
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk die zeggen ook gewoon zoals het is; paf op hun snikkel!
![]() Doodstraf in Somalië als je niet genoeg bidt Een drugsgebruiker krijg zweepslagen in Somalië. Inwoners van de Zuid-Somalische stad Bulo Burto die niet vijf keer per dag bidden, worden onthoofd. Dat heeft de plaatselijk leider van de fundamentalistische Unie van Islamitische Rechtbanken, sjeik Hussein Barre Rage, woensdag bekendgemaakt. Compleet Tijdens gebedstijd moeten winkels, theehuizen en andere openbare gelegenheden in Bulo Burto gesloten zijn. "Als moslims moeten we onze religie compleet praktiseren en niet gedeeltelijk, dat is waartoe onze religie ons aanspoort." Lijstraffen De nieuw ingestelde rechtbanken in het zuiden van Somalië zijn niet overal even streng als in Bulo Burto. Sommige hebben openbare executies ingesteld, lijfstraffen ingevoerd en vrouwen verboden in de zee te zwemmen. Vanwege de verschillen tussen de rechtbanken heeft de Unie van Islamitische Rechtbanken een hof opgezet waar veroordeelden in hoger beroep kunnen gaan. ---------------- Dus zolang dat bezig is moeten ze hier niet afkomen met enige verdraagzaamheid en andere onzin van bij de onnozele kindertjes. Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2006 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Goed geprobeerd van Stouthuysen: smoor elke aanzet tot debat in "de complexiteit van de materie". We zullen nog enkel discussiëren in lange en zeer genuanceerde traktaten en dan nog enkel onder professoren en deskundigen.
In wezen hoef je zelfs niet over de inhoud van e.e.a. te debatteren. Ik kén de islam in al z'n gelaagdheden te weinig om er relevante uitspraken over te doen. Ik stel enkel vast dat bepaalde "meningen" niet kunnen gepubliceerd worden uit schrik voor geweld. Nog een Mohammed-cartoon gezien de laatste tijd? Is het "beledigen" van moslims dan zoveel erger dan het "beledigen" van christenen? Als jurist weet ik dat je door middel van diepgravende analyses en uitgebreide bronvermelding zelfs de meest rechttoe-rechtaan beoordeling op de helling kan zetten. Stouthuysen zou er ongetwijfeld nog in slagen om mensen te laten twijfelen dat de zon overdag schijnt...
![]() |
#13 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Deel II Citaat:
Hij lijkt me toch niet zo een voorstander van censuur, niet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() [quote=Mambo;2287088]Kijk die zeggen ook gewoon zoals het is; paf op hun snikkel!
![]() Doodstraf als je niet genoeg bidt niet vijf keer per dag bidden, wordt onthoofd. Ja, dat staat mij ook te wachten, ik geloof niet, dus richt ik niet mijn kop ten hemel om daar ééntje te zoeken, of met mijn kop tegen een muur staan te bonken, of mijn oude ledematen op de grond te werpen richting ..... en de grond staan te aanbeden, of wieltjes staan te draaien en wierookstokjes aan te steken in de hoop dat er ergens een geest te voorschijn komt, neen ik geloof niet, daarom ten dode opgeschreven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Kan wel voor een gedeelte waar zijn, maar over hoe het gesprokene dan wel word gehoord en begrepen door de ontvanger van de boodschap, dat heeft uwe prof dan voor het gemak volledig buiten beschouwing gelaten, of maakt die ontvanger dan geen deel uit van het communicatiegebeuren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geef misschien in het vervolg onmiddellijk de volledige tekst in plaats van u te verlagen tot dergelijke onnozele praktijken. Een woord voor uw intellectueel oneerlijke praktijk: laag! Je kan misschien best beginnen met zelf eens na te denken over de titel die je zelf aan deze thread gaf. Als je eerlijk wilt debatteren - met je praktijk van hierboven bewijs je dat je dit niet van plan was - dan geef je zo volledig mogelijke informatie en poog je geen verachtelijk spel te spelen door het achterhouden ervan.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 1 januari 2007 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() @La Chunga, hij vermeldt toch dat er nog andere delen zijn in de beginpost. En verder, die eerste tekst op zich moet niet persé 'negatief' beoordeeld worden.
|
![]() |
![]() |