![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En als resultaat zijn beide partijen dus mensen aan het "opofferen". De praktijk is hetzelfde, alleen de verantwoording verschilt.
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wanneer Saddam in de iran-irak oorlog mensen vermoord in bloedige omstandigheden en ook nog andere landen bezet, is dat dan met een regulier leger of kan je dat een terroristendaad noemen?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is het niet mogelijk om een gesprek te voeren over meningsverschillen zonder aanvallen op elkaars persoonlijkheid te doen? In post 222 heb ik een nieuwe situatie gesteld over dat concert. Het is dus geen verwarde posting, maar gaat verder over de nieuwe stelling. Als terroristen zich verschuilen achter onschuldigen kan je ze volgens mijn mening niet treffen. Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Hoeveel onschuldigen mogen er sterven om 1 terrorist te treffen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#247 |
|
![]() Ik denk dat er eerst terroristen waren en dan bezetters!
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
|
![]() En waarom werden dan ze terrorist?
![]() |
#249 |
Gouverneur
|
![]() Als iedereen zich met zijn eigen hof bezig houd
en niet moeit met de buren, dan was er geen oorlog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je die oorlog als een 'terroristendaad' wil omschrijven, dan waren de VS op dat moment dus handlangers van terroristen.
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
|
![]() Omdat ze het niet konden aanzien dat het Westen een technologische en economische voorsprong had op hen!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 30 december 2006 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar in Palestina waren ze er tegelijkertijd: de Joodse bezetters waren namelijk terroristen. In Irak had je ook voor de illegale VS-inval al terroristen. Ze pleegden aanslagen met bomauto's tegen het regime van Hoessein en werden daarbij gesteund door de VS. Maar indien er in Palestina geen kolonisten en bezetters zouden zijn, had je daar ook geen zgn. terroristen. Hetzelfde geldt voor Irak: zonder de VS-invasie, was het daar nooit zo'n puinhoop geworden. Je kan de vraag dus beter omkeren: wat moet er eerst weg, de bezetters of de zgn. terroristen. Als je de vergelijking maakt met de terroristen die tijdens WOII de Duitse bezetters hebben aangevallen, dan is de conclusie duidelijk: zodra de bezetters weg zijn, stoppen ook de zgn. terroristen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 30 december 2006 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
1. De VN-Veiligheidsraad keurde 17 resoluties goed inzake Irak, gaande van resolutie 678 (29 november 1990) die alle VN-lidstaten toestemming gaf om Irak aan te vallen, over resolutie 687 (april 1991) die de voornaamste voorwaarden bekrachtigde van de wapenstilstandsovereenkomst met Irak, tot een hele reeks van resoluties die vastelsden dat Irak de wapenstilstandsverplichtingen niet naleefde. De laatste resolutie die ter stemming werd voorgelegd aan de VN-Veiligheidsraad was 1441 (UNANIEM GOEDGEKEURD OP 8 NOVEMBER 2002) waarin nogmaals werd vastgesteld dat Irak de wapenstilstandsvoorwaarden niet naleefde en waarin het "a final opportunity" kreeg om dit wel te doen of anders de gevolgen moest aanvaarden. 2. Er werd daarna geen resolutie meer ter goedkeuring aan de VN-Veiligheidsraad voorgelegd. De VS overwoog eerst nog om, na de laatste vaststelling van niet-naleving, naar de Veiligheidsraad te trekken met een resolutie die expliciet sprak over het gebruik van geweld (ipv de impliciete dreiging van 1441). Chirac liet echter weten dat Frankrijk eender welke resolutie zou tegenhouden met zijn veto. Er werd derhalve geen bijkomende resolutie voorgelegde EN DUS OOK GEEN AFGEKEURD. De VS en haar bondgenoten hervatten de vijandelijkheden op basis van 1441 en 687 en 678. SAMMENVATTEND: Er zijn 17 resoluties goedgekeurd die de basis vormden voor oorlog tegen Irak en er is er GEEN ENKELE afgekeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
Je kan niet zeggen dat het voor de inval een mooie democratische staat was of wel soms!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 30 december 2006 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
|
![]() Citaat:
Het antwoord op u vraag heb ik allang gegeven: zoveel als onvermijdelijk en noodzakelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Gouverneur
|
![]() Jozef, ik ben ook iets beu.
De persoonlijke aanvallen die U gebruikt heb ik mijn mening over. Waarom kan u deze niet achterwege laten? Jozef, ik ga niet meer reageren op uw posts. Ik wil nog wel deze opmerking maken. Ik heb de resolutie gelezen en kon nergens vinden dat een oorlog nodig was of toegelaten. Ik wil met iedereen een gesprek voeren, maar uw stijl staat mij niet aan. Persoonlijke aanvallen kan ik niet mee overweg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |