![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
waarom zouden we al naar Nederland WILLEN rijden en ik beken , als echte sinjoor heb ik de pest aan die hup hup oranje troepjes die af en toe ronddwalen in de binnenstad. een zeer kleine minderheid komt ECHT consumeren, de rest heeft zelfs hun Heineken mee. en dan heb je natuurlijk nog die oranje caravan-kolonnes die onze wegen komen ontsieren. We zouden ze begot daar alleen al geen 60 maar 600 EURO voor moeten aanrekenen |
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#345 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ach, het heeft zijn charmes: ik hou van dit land, zijn volk en - nou ja - zijn leiders...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 13 januari 2007 om 12:09. |
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Minister-President
|
zelf meegemaakt aan frituur n°1 in Antwerpen :
"Nou meneer, zoveel voor een bakje petat ?" "laat maar zitten, hoor"! "Neem ik wel een koekje, dat vult ook" "fred !!! "freééééEEED ..... Heb je njog vjan die prinze fourrers ? Jaaah, djie mét chocolade natjuurlijk !" "en weetje wat: doe maar gelijk een blik Ice tjea uit de box" "lekker gezeelig toch !!" ![]() |
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Niet te verwonderen dat "Belgen" de naam hebben ietwat dommig te zijn, als je dit soort praat leest... |
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Zelfs een goedkoop vignet zal deze mensen tegen gaan houden, want dat is gewoon weer meer werk. Dan kunnen ze makkelijker binnen Nederland of naar Duitsland op vakantie. Het zal ook de particuliere handel ten nadele komen. De online tweedehands markt is rap aan het groeien. Ebay.de is de grootste veilingsite van Europa, maar er zitten heel veel Belgen op marktplaats.nl. Als het straks 60E extra kost om net dat ene item te kunnen kopen dat in Belgie staat, dan bedenk je je wel twee keer.... Nee, zo'n vignet is echt dom.
|
|
|
|
#350 |
|
Minister-President
|
Het is een primair gevoel, maar het zijn wel dingen die je meemaakt met Nederlanders. Ik heb hier in Den Haag al herhaaldelijk vergelijkbare situaties meegemaakt. Iemand die een cadeau afgeeft en daarbij zegt: "Het was echt niet duur hoor"... Dan zak je toch door de grond...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ohja en onze genen en cultuur zijn voor 95% hetzelfde dus ik zou toch maar eens die grijze massa gaan gebruiken en je eigen gedrag gaan analyseren. Tenzij je jonger dan 18 bent, dan ben je daar natuurlijk nog niet aan toe. Als je ouder dan 30 bent is het al te laat, dan zul je altijd zo heerlijk krom blijven denken als dat je nu doet. Succes!
|
|
|
|
#352 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wat voor zin heeft om dit soort dingen aan Nederlanders te wijten, dan weer eens lekker op de kap van "den Ollander" te zitten? Heeft België dan geen andere bestaansreden dan zich af te zetten tegen Nederland? De vraag stellen is imho ze beantwoorden. |
|
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
en nen echte sinjoor heeft idd de PEST aan hollanders. quasi zonder uitzondering Om Van Peel te citeren : "Nog Liever met 10 Marokkanen op een onbewoond eiland dan met enen ollander" ! en dan moet het dus al wel héél erg zijn. |
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 januari 2007 om 12:22. |
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Misschien is het wel gewoon zo dat Belgen weinig begrip hebben voor andere culturen, en dat ze daarom de Nederlandse afkraken. We spreken immers wel dezelfde taal.
|
|
|
|
#358 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, ze hebben een minderwaardigheidscomplex.
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#360 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Welke internationale studie was het ook weer ? " Nergens ter wereld zijn er twee naties die een taal gemeenschappelijk hebben en naast elkaar leven die zo compleet verschillend zijn qua cultuur en gedrag" t'is niet omdat jullie germanen zijn dat we jullie moeten accepteren |
|
|
|
|