Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2007, 11:52   #341
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Gisteren in ter zake verklaarde Vlaams minister van verkeer Kathleen van Bremt nog dat er waarschijnlijk een variabel tijdsbestek komt waarbinnen het vignet geldig zou zijn, en ik dacht zelfs een aantal weken gehoord te hebben.

Ik begrijp de bezorgdheid van de Nederlanders wel en vond de 60 euro voor een jaar ook zwaar overdreven, maar een beetje genuanceerd en afwachtend reageren kan geen kwaad, zeker als het een maatregel is die nog in de planningsfase zit.
Ze heeft ook letterlijk gezegd dat het vignet voor ALLE wegen van toepassing is, dus niet alleen voor de snelwegen. Ook kan ze geen oplossing bedenken voor de inwoners van Baarle-Nassau dat samen met Baarle-Hertog een administratief lappendeken vormt. Daarom heeft ze bij me de indruk gewekt dat de maatregel nogal ondoordacht is.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 11:55   #342
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als dit werkelijk doorgevoerd wordt dan moet, naar mijn mening, Nederland de grenzen van het zuiden afsluiten, en elke Belg die erdoorheen komt, 60 euro laten neertellen. Het is racisme van de eerste klasse, om deze schandalige geldklopregeling door te voeren.
Doe gerust !
waarom zouden we al naar Nederland WILLEN rijden

en ik beken , als echte sinjoor heb ik de pest aan die hup hup oranje troepjes die af en toe ronddwalen in de binnenstad.

een zeer kleine minderheid komt ECHT consumeren, de rest heeft zelfs hun Heineken mee.

en dan heb je natuurlijk nog die oranje caravan-kolonnes die onze wegen komen ontsieren.

We zouden ze begot daar alleen al geen 60 maar 600 EURO voor moeten aanrekenen
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 11:58   #343
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Doe gerust !

en ik beken , als echte sinjoor heb ik de pest aan die hup hup oranje troepjes die af en toe ronddwalen in de binnenstad.

een zeer kleine minderheid komt ECHT consumeren, de rest heeft zelfs hun Heineken mee.

en dan heb je natuurlijk nog die oranje caravan-kolonnes die onze wegen komen ontsieren.

Ik houd ook niet van voetbalgekte, nergens voor nodig. Maar de Nederlanders geven meer uit dan je denkt. Benzine, supermarkten, uit eten in bv. Antwerpen (heb ik vorige week nog gedaan). Niet elke Nederlander is hetzelfde en gierig dat kun je me nauwelijks noemen. Maar ik hoor dan ook niet meer bij de oude generatie, hé? Mijn vader die is inderdaad gierig als wat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:05   #344
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Wel niet aan mij gericht, maar hier eentje om van te smullen:
Ik werk (hier in Canada) voor een baas, waarvan de familie oorspronkelijk uit Friesland kwam, de naam is Kielstra.

Bij de verpakking van verse kip, wordt ijs toegevoegd, omdat de klant dat nu eenmaal eist: Weet je wat mijn baas zei toen ik ijs begon toe te voegen?

'Don't be Dutch cheap... Put a lot of ice in'
Ik lag toen wel plat van het lachen, en hij spreekt geen woord Nederlands of Fries meer - tweede of derde generatie... Maar het idee nietwaar:
Dutch cheap
Jij woont/werkt in Canada en je verpakt verse kip? Mag ik je vragen wat je heeft doen besluiten om daar naar toe te emigreren? Ben je gewoon gegaan heb je je boeltje gepakt, of... ?
Oud 13 januari 2007, 12:09   #345
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Nou breek m'n klomp. Is dat serieus waar een vrouw? Probleem opgelost dan.

Maar serieus, waar haal je dat wetenschappelijke bewijs vandaan dat Nederlanders zo gierig zijn dan? Ik ben nou toch wel HEEL erg benieuwd waarom ik dat steeeeeds weer tegenkom op dit forum.

Je mag ook persoonlijke ervaringen delen anders.
Je hebt gelijk: Nederlanders zijn niet gierig, ze zijn zuinig en ze nemen waar ze recht op hebben... Voorbeelden? Een man die met een bon voor een gratis oliebol ruzie staat te maken aan een wafel- en oliebollenkraam omdat hij met die bon een wafel wil. Boekhandels die onder de voet gelopen worden wanneer het gratis boekenweekgeschenk wordt uitgedeeld. De Koninklijke Bibliotheek die hetzelfde meemaakt wanneer een ander boek wordt uitgedeeld tijdens zo'n typische nationale week, ook al zijn er net daar geen te krijgen. Mensen die met een bon voor een gratis weetikveel naar een winkel gaan, niets kopen en enkel de bon incasseren. Hele caravans die vol conserven, aardappelen, groenten en kratten bier de grens over gaan. De Airmiles die het geweer van schouder moesten veranderen omdat je slechts één gratis ticket kon krijgen en de andere dan moest betalen - de gratis handdoeken hadden meer succes. Reclames waarin de prijs belangrijker is dan de goede kwaliteit van het product (Geen cent teveel hoor! - Het mag van Calvijn!)...

Ach, het heeft zijn charmes: ik hou van dit land, zijn volk en - nou ja - zijn leiders...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 13 januari 2007 om 12:09.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:09   #346
bruut geweld
Minister-President

Standaard

zelf meegemaakt aan frituur n°1 in Antwerpen :

"Nou meneer, zoveel voor een bakje petat ?"
"laat maar zitten, hoor"! "Neem ik wel een koekje, dat vult ook"
"fred !!! "freééééEEED ..... Heb je njog vjan die prinze fourrers ? Jaaah, djie mét chocolade natjuurlijk !" "en weetje wat: doe maar gelijk een blik Ice tjea uit de box" "lekker gezeelig toch !!"

MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 13 januari 2007, 12:10   #347
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Ze heeft ook letterlijk gezegd dat het vignet voor ALLE wegen van toepassing is, dus niet alleen voor de snelwegen. Ook kan ze geen oplossing bedenken voor de inwoners van Baarle-Nassau dat samen met Baarle-Hertog een administratief lappendeken vormt. Daarom heeft ze bij me de indruk gewekt dat de maatregel nogal ondoordacht is.
De commotie die is ontstaan wordt toch voor het grootste deel veroorzaakt door mensen die tijdens de uittocht vrezen 60 euro te moeten neertellen voor een dubbele doorrit door Belgie niet? Want dat is toch wat ik kan afleiden uit de irrationele en rancuneuse reacties op de website van de telegraaf. Dan is ten minste toch aléén probleem van de baan, de Nederlanders kopen gewoon 2 keer een vignet van enkele dagen, en tellen rustig enkele euro's neer om de slijt veroorzaakt aan aan onze wegen te vergoeden, net zoals in frankrijk.
Oud 13 januari 2007, 12:12   #348
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"fred !!! "freééééEEED ..... Heb je njog vjan die prinze fourrers ? Jaaah, djie mét chocolade natjuurlijk !" "en weetje wat: doe maar gelijk een blik Ice tjea uit de box" "lekker gezeelig toch !!"

Allé, het primaire anti-Ollandisme aan het werk.

Niet te verwonderen dat "Belgen" de naam hebben ietwat dommig te zijn, als je dit soort praat leest...
Oud 13 januari 2007, 12:14   #349
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Maar enfin, wat een onzin is dat toch...

Gij zijt op reis en gaat onderweg een brood kopen. Waarop de bakker zegt: het is 60 euro. Gij, een beetje verlegen: is dat niet wat duur? Neen, zegt de bakker, het is voor een heel jaar, elke week een brood. Een koopje dus.

Belgicistische logica, zeker?
Leuk voorbeeld maar een voorbeeld is helemaal niet nodig. Zoals ik al eerder zei: Er wonen een paar miljoen mensen in de Randstad vlak onder en boven de rivieren. Behalve die mensen die met hun kids en caravan door Belgie moeten naar Frankrijk, zijn er miljoenen Nederlanders die misschien EEN of hooguit twee keer per jaar even een korte vakantie naar Gent, Brugge of Antwerpen nemen. Die mensen raak je kwijt, want voor die mensen is 60E voor even een dag of twee op en neer teveel.

Zelfs een goedkoop vignet zal deze mensen tegen gaan houden, want dat is gewoon weer meer werk. Dan kunnen ze makkelijker binnen Nederland of naar Duitsland op vakantie.

Het zal ook de particuliere handel ten nadele komen. De online tweedehands markt is rap aan het groeien. Ebay.de is de grootste veilingsite van Europa, maar er zitten heel veel Belgen op marktplaats.nl. Als het straks 60E extra kost om net dat ene item te kunnen kopen dat in Belgie staat, dan bedenk je je wel twee keer....

Nee, zo'n vignet is echt dom.
Oud 13 januari 2007, 12:15   #350
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet te verwonderen dat "Belgen" de naam hebben ietwat dommig te zijn, als je dit soort praat leest...
Het is een primair gevoel, maar het zijn wel dingen die je meemaakt met Nederlanders. Ik heb hier in Den Haag al herhaaldelijk vergelijkbare situaties meegemaakt. Iemand die een cadeau afgeeft en daarbij zegt: "Het was echt niet duur hoor"... Dan zak je toch door de grond...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:17   #351
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe gerust !

Ga lekker Frans leren ofzo...

Ohja en onze genen en cultuur zijn voor 95% hetzelfde dus ik zou toch maar eens die grijze massa gaan gebruiken en je eigen gedrag gaan analyseren.

Tenzij je jonger dan 18 bent, dan ben je daar natuurlijk nog niet aan toe. Als je ouder dan 30 bent is het al te laat, dan zul je altijd zo heerlijk krom blijven denken als dat je nu doet. Succes!
Oud 13 januari 2007, 12:17   #352
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Het is een primair gevoel, maar het zijn wel dingen die je meemaakt met Nederlanders. Ik heb hier in Den Haag al herhaaldelijk vergelijkbare situaties meegemaakt. Iemand die een cadeau afgeeft en daarbij zegt: "Het was echt niet duur hoor"... Dan zak je toch door de grond...
En met "Belgen" maak je geen genante situaties mee?

Wat voor zin heeft om dit soort dingen aan Nederlanders te wijten, dan weer eens lekker op de kap van "den Ollander" te zitten? Heeft België dan geen andere bestaansreden dan zich af te zetten tegen Nederland?

De vraag stellen is imho ze beantwoorden.
Oud 13 januari 2007, 12:18   #353
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is inderdaad wel anti-Ollandistisch, en het klopt dan nog niet ook. Frituur n° 1 in Antwerpen is gewoon veel te duur
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:19   #354
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:

héla stukske keeskop, t'is Vlaming hé

en nen echte sinjoor heeft idd de PEST aan hollanders. quasi zonder uitzondering

Om Van Peel te citeren : "Nog Liever met 10 Marokkanen op een onbewoond eiland dan met enen ollander" !
en dan moet het dus al wel héél erg zijn.
Oud 13 januari 2007, 12:20   #355
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja schiet ons lekker af jongen....
Oud 13 januari 2007, 12:22   #356
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zijn asocialen. Daar ga ik geen verantwoording voor afleggen. Maar onthoud, zo zijn we echt niet allemaal.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 januari 2007 om 12:22.
Oud 13 januari 2007, 12:23   #357
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Hoezo zak je dan door de grond? (dit is serieus bedoeld)

Misschien is het wel gewoon zo dat Belgen weinig begrip hebben voor andere culturen, en dat ze daarom de Nederlandse afkraken. We spreken immers wel dezelfde taal.
Oud 13 januari 2007, 12:25   #358
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo zak je dan door de grond? (dit is serieus bedoeld)

Misschien is het wel gewoon zo dat Belgen weinig begrip hebben voor andere culturen, en dat ze daarom de Nederlandse afkraken. We spreken immers wel dezelfde taal.
Nee, ze hebben een minderwaardigheidscomplex.
Oud 13 januari 2007, 12:26   #359
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
héla stukske keeskop, t'is Vlaming hé

en nen echte sinjoor heeft idd de PEST aan hollanders. quasi zonder uitzondering

Om Van Peel te citeren : "Nog Liever met 10 Marokkanen op een onbewoond eiland dan met enen ollander" !
en dan moet het dus al wel héél erg zijn.
Want met tien marokkanen weet je meteen wie er het eerste in z'n kont genomen wordt? Sorry ik weet wel dat Belgen echt van jongs af aan ingegoten wordt dat Nederlanders slecht zijn, maar het blijft moeilijk om zo verguisd te worden door mensen die dezelfde taal spreken...
Oud 13 januari 2007, 12:27   #360
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ga lekker Frans leren ofzo...

Ohja en onze genen en cultuur zijn voor 95% hetzelfde dus ik zou toch maar eens die grijze massa gaan gebruiken en je eigen gedrag gaan analyseren.

!
van dommigheid gesproken.

Welke internationale studie was het ook weer ? " Nergens ter wereld zijn er twee naties die een taal gemeenschappelijk hebben en naast elkaar leven die zo compleet verschillend zijn qua cultuur en gedrag"

t'is niet omdat jullie germanen zijn dat we jullie moeten accepteren
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be