Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2007, 00:05   #5361
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Op deze site http://www.flwi.ugent.be/cie/1ba/eros_en_polis.htm, kunt u lezen dat er geen sprake was van een norm.
Nuja..dat is een behoorlijk lap tekst, ik zal dat morgen wel lezen.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 00:14   #5362
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Nuja..dat is een behoorlijk lap tekst, ik zal dat morgen wel lezen.
Dit is een belangrijk stukje:

Belangrijker nog is dat er op het vlak van het gedrag en de psychologie géén plaats was voor de opvatting dat iemands seksuele smaak of voorkeur een constitutief aspect zou zijn van zijn of haar persoonlijkheid. In de Griekse context, anders gezegd, impliceerde homoseksueel gedrag geenszins noodzakelijk een "homoseksuele" dispositie of persoonlijkheid. De Grieken - d.w.z. de Griekse mannen - voelden zich in hun eigen ervaring dus niet geconfronteerd met een hetzij/hetzij keuze, tussen een "hetero" dan wel een "homo" te zijn. Integendeel, zoals Dover schrijft (1978:1):
"De Griekse cultuur verschilde van de onze in haar bereidheid het alterneren te erkennen van homoseksuele en heteroseksuele voorkeur in hetzelfde individu, en in haar impliciet ontkennen dat een dergelijke alternering of coëxistentie bijzondere problemen schiep voor het individu of de samenleving".

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 januari 2007 om 00:14.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 11:09   #5363
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hoofdschuldige (h)oerverspreiders lijkt me wel dicht bij de (kwetsende) waarheid

toen ik dat schreef wist ik al dat ge d'r net als m'n puberende dochter een h zou voor plaatsen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 11:25   #5364
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik generaliseer mischien vaak, maar dat is omdat de mens nu éénmaal een kuddedier is.Hun acties zijn zelden het feit van een éénzaat.En zelfs in dat geval, is die éénzaat meestal beïnvloed door een groep gelijkgestemden.
bewijze ook de schrijvers van zulke argumenten

neen hoor, je krijgt ergens gelijk wat betreft die uitspraak van dat kuddedier
vraag blijft dan...waarom je dat selectief als argument gebruikt ?
en dit de ene keer doet ter verexcusering voor het individueel gedrag vanuit dat vermeende groepsgedrag
en de andere keer ter bezwaring en bestaan van het veronderstelde groepsgedrag vanuit het individueel gedrag

de uitspraken van de eenzaat aijn alvast duidelijk beïnvloed door de groep gelijkgestemden
Oud 13 januari 2007, 11:29   #5365
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Inderdaad, en dit gebeurt door vallen en opstaan.
Door afsterven en evolutie.
d�*t betreft dan toch wel een erg harnekkig 'foutje' zenne
Oud 13 januari 2007, 11:36   #5366
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Dus als volgens u werd homoseksualiteit toen bijna als de norm beschouwd? Dat lijkt me toch sterk, er is trouwens geen enkele rede waarom er in die tijd meer homoseksuele contacten werden aangegaan dan nu, het aantal percentages homoseksuelen in de samenleving zijn altijd een stabiel aantal ( ca. 6-7% ) geweest.
er is een verschil tussen homoseksueel zijn en homoseksuele betrekkingen aan te gaan ( idem dito voor heteroseksualiteit )

het eerste blijkt zowat stabiel te zijn, voor zover dit allemaal te checken valt ofcourse , doorheen de tijd en onafhankelijk van de heersende maatschappelijke visie gaande van verhemelend over tolerant tot actieve vervolging
het tweede is natuurlijk sterk afhankelijk

vandaar misschien ?
Oud 13 januari 2007, 11:58   #5367
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

toen ik dat schreef wist ik al dat ge d'r net als m'n puberende dochter een h zou voor plaatsen
madam praha heeft in haar glazen bol gekeken. Nu ja, als ge zulke woorden gebruikt in zo een kontext ("oerversprijders van aids" als ge het over homos hebt), moet je je toch aan zulke reakties verwachten.Net als iemand die je uitdaagt om te vechten, en daar dan staat met zijn handen in z'n zakken, en zijn kop vooruitgestoken: dan krijg je een dreun natuurlijk.In elk geval, laat het gezegd en geweten zijn: voor Praha zijn de homos de Oerversprijders van de Aids-epidemie.Zijn eigen woorden, NIET de mijne dus...Wijsheid komt blijkbaar mert de jaren , Praha.Bravo, je bent op goede weg
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:04   #5368
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
bewijze ook de schrijvers van zulke argumenten

neen hoor, je krijgt ergens gelijk wat betreft die uitspraak van dat kuddedier
vraag blijft dan...waarom je dat selectief als argument gebruikt ?
en dit de ene keer doet ter verexcusering voor het individueel gedrag vanuit dat vermeende groepsgedrag
en de andere keer ter bezwaring en bestaan van het veronderstelde groepsgedrag vanuit het individueel gedrag

de uitspraken van de eenzaat aijn alvast duidelijk beïnvloed door de groep gelijkgestemden
ook ik ben een kuddedier inderdaad, alhoewel mischien op minder uitgesproken wijze als anderen.Ik denk nog zelfstandig, en analyseer wat men mij wil inlepelen inplaats van het direkt te slikken als gesuikerde rijstpap.Daarom krijg ik al die propaganda in het voordeel van homos, godsdienstwaanzinnige islamfanaten, multikulturele militanten en ander gespuis niet door mijn strot, ondanks al de moeite die onze regering(en) hier in Europa daarvoor doen...
Oud 13 januari 2007, 12:06   #5369
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
madam praha heeft in haar glazen bol gekeken. Nu ja, als ge zulke woorden gebruikt in zo een kontext ("oerversprijders van aids" als ge het over homos hebt), moet je je toch aan zulke reakties verwachten.Net als iemand die je uitdaagt om te vechten, en daar dan staat met zijn handen in z'n zakken, en zijn kop vooruitgestoken: dan krijg je een dreun natuurlijk.In elk geval, laat het gezegd en geweten zijn: voor Praha zijn de homos de Oerversprijders van de Aids-epidemie.Zijn eigen woorden, NIET de mijne dus...Wijsheid komt blijkbaar mert de jaren , Praha.Bravo, je bent op goede weg
Ben je wel zeker dat het niet "weishijd" is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:07   #5370
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk nog zelfstandig
WHAAAHAHAHAHAHA...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:47   #5371
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen hoor ... dat zijn al helemaal mijn woorden niet carlgustaafje maar wat jij ervan wenst te maken

ga eens terug lezen misschien...

het dogma dat die initiater-groep uit homo's zou bestaan is het jouwe
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5318
Oud 13 januari 2007, 12:55   #5372
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook ik ben een kuddedier inderdaad, alhoewel mischien op minder uitgesproken wijze als anderen.Ik denk nog zelfstandig, en analyseer wat men mij wil inlepelen inplaats van het direkt te slikken als gesuikerde rijstpap.Daarom krijg ik al die propaganda in het voordeel van homos, godsdienstwaanzinnige islamfanaten, multikulturele militanten en ander gespuis niet door mijn strot, ondanks al de moeite die onze regering(en) hier in Europa daarvoor doen...

dit is echt wel een zeer grappig postje van je
je zou méér zelfstandig nadenken ?
en dat uit zich in het niet slikken van een niet-vooroordelende-visie, vermeende propaganda aldus jou ?

andere propaganda schijn je welliswaar moeiteloos te slikken
Oud 13 januari 2007, 12:57   #5373
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
WHAAAHAHAHAHAHA...

dubbeljoke in één zinnetje...
Oud 13 januari 2007, 12:58   #5374
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke propaganda? Dat heet emancipatie, en alle informatie die verstrekt wordt is objectief, zoals men niet van geestelijke instellingen kan zeggen. Er is uitsluitend biologisch bewijs dat homoseksualiteit deel uitmaakt van het menselijke/natuurlijke systeem.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:58   #5375
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
komaan carlgustaaf ... zelfs jij moet toch ergens een beetje benul hebben dat ge hier onzin aan 't uitkramen zijt ?

die zogezegde hoofdschuldige(n) dat zijn nu net de mensen als je dan toch ergens over schuld of onschuld wilt klappen nét niet schuldig zijn daar ze nog in totale mist verkeerden wat die ziekte betrof en al helemaal over het mechanisme ervan

de volgende(n), zowel homo's, hetero's en biseksuelen zijn dus in zekere zin meer schuldig
en naargelang de graad van roekeloos gedrag kan je dat nog meer bezwarend noemen
het wordt pas echt genant voor diegenen die wisten dat ze HIV-positief waren en hub partner(s) nooit hebben ingelicht

noem die eerste groep dan misschien hoofdverspreiders of oerverspreiders ofzo ... dan kan ik me d'r in vinden
noem die eerste groep dan oerverspreiders...daarmee bedoel je toch de homos, nee?Wat zaag je nu weer?Altijd ontkennen, kronkelen, rond de pot draaien...typisch voor jou, en je bende van de Pro Homo Liga...
Oud 13 januari 2007, 12:59   #5376
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

dit is echt wel een zeer grappig postje van je
je zou méér zelfstandig nadenken ?
en dat uit zich in het niet slikken van een niet-vooroordelende-visie, vermeende propaganda aldus jou ?

andere propaganda schijn je welliswaar moeiteloos te slikken
???Welke dan wel?
Oud 13 januari 2007, 13:01   #5377
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
WHAAAHAHAHAHAHA...

aan het klaarkomen of wat?
Oud 13 januari 2007, 13:01   #5378
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke propaganda? Dat heet emancipatie, en alle informatie die verstrekt wordt is objectief, zoals men niet van geestelijke instellingen kan zeggen. Er is uitsluitend biologisch bewijs dat homoseksualiteit deel uitmaakt van het menselijke/natuurlijke systeem.
gevolg van het propageren door de kudde dat het propaganda zou zijn
Oud 13 januari 2007, 13:06   #5379
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals in de titel van het onderwerp gevraagd word: is homoseks doodnormaal in de dierenwereld, zou men indien het antwoord "ja" is, daarvan mogen afleiden dat homoseks mischien een onderdeel van onze bestiale neigingen is.Een overschot van uit lang vervlogen tijden, toen we (de mensheid) nog halve beesten waren?
Indien dat het geval is, is laten geloven dat het deel uitmaakt van onze menselijke natuur in feite maar een halve waarheid, die meer op propaganda lijkt, en zeker met emancipatie niks te maken heeft.Men kan dan beter over regressie spreken.
Oud 13 januari 2007, 13:10   #5380
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
noem die eerste groep dan oerverspreiders...daarmee bedoel je toch de homos, nee?
neen, helemaal niet...
ik deel je mening dat die eerste groep uitsluitend zou bestaan door homo's helemaal niet... dat jij dat ervan maakt spreekt boekdelen

ik wees je er enkel op indien ge ( gij dus ) dan toch überhaupt wilt spreken van schuld/onschuld ed ( blijkbaar iets heel belangrijks voor je )
je de volgende groepen ( chronologisch ) pas echt schuldig kunt noemen daar de eerste zich al helemaal van niets bewust was

waar lees jij daarin dat ik je tegemoet zou komen met je absurde stelling dat de initiators uitsluitend zouden bestaan uit homo's ?

Citaat:
Wat zaag je nu weer?Altijd ontkennen, kronkelen, rond de pot draaien...typisch voor jou, en je bende van de Pro Homo Liga...
ach ja ... het onbevoordeeld zijn en het niet slikken van het verhaaltje homofiele mannelijke sekstoeristen die het deden met negers die het vooraf deden met apen ... is ruim voldoende om dat labeltje opgekleefd te krijgen
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be