![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En dat rokers niet willen dat hun longen er zo uit zien, daar ben ik het er volledig mee eens, dus verre van een "leugen" zoals u het zo ongelukkig uitdrukt. Als iemand in een fabriek gaat werken waar de atmosfeer minder gezond is wil dat absoluut niet zeggen dat die persoon wil ziek worden. Laten we de lijn nog verder doortrekken, neem nu de auto, alom geweten de grootste doodsoorzaak, wie met de auto rijdt "wilt" toch ook niet dood? Je neemt de gekende risico's er gewoon bij, daar komt het op neer, niet meer en niet minder. Buiten misschien enkele labiele mensen is er geen enkele roker die kiest om te roken om als doel diens lichaam of delen van hun lichaam (bv longen) te doen aftakelen. En volgens mij zijn de bedenkers van die badge het daarmee volledig eens, maar is het de bedoeling van die badge om rokers dat gevoel te laten krijgen dat ze hun lichaam of delen ervan "bewust" verwaarlozen om zo de wil op te wakkeren om toch te stoppen met roken. Die gedachtengang is goed voor een anti-rokerscampagne, alleen vind ik dat het geen verplichting mag zijn om de badge te dragen, dan is het als een brandmerk en dat mag in een school zeker niet de bedoeling zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() of een badge met 'nee, ik ben geen vlaemsche identiteitshoer'.
Laatst gewijzigd door Mitgard : 28 januari 2007 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mag ik dan een badge met: "Ik zou wel in één land willen wonen met de idioten die begonnen zijn met deze badgeshype"?
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Dat met die badge is ronduit lachwekkend en schandalig ja.
Weet je wat ze hier beter meteen zouden doen;hier ons volledig afschermen,concentratiekampen oprichten en ovens zetten zoals vroeger,toen had je ook niets van vrijheid meer. De geschiedenis herhaald zich;ja,inderdaad,ze herhaalt zich gedeeltelijk alleen niet door het vb zoals sommige beweren. Als je een badge heeft dan stigmatiseer je de rokers ermee,alsof ze criminelen zijn. En wat als een jood rookt?Meteen een best aandoen ook net zoals vroeger mee een jodenster erop? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Figy;ik zal zelf wel beslissen wat ik wil en wat ik niet wil,daar moet mij niemand de baas komen overspelen.
Als ik wil roken dat hebt gij of niemand anders daar iets over te zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Als er antirokerswetten zijn die bepalen dat er op bepaalde plaatsen niet mag worden gerookt, dan hebt ook u zich daar strict aan te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
figy zegt;maar is het de bedoeling van die badge om rokers dat gevoel te laten krijgen dat ze hun lichaam of delen ervan "bewust" verwaarlozen om zo de wil op te wakkeren om toch te stoppen met roken. Daar reageerde ik op. En tgoh ja,nu is het natuurlijk zeer makkelijk voor de niet rokers om af te komen met de wet,pf. Voor mij is het simpel;als er niet meer gerookt mag worden op cafe dan zien ze dermij niet meer,zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gedeelte van de niet-rokers die echter wel graag hun geld verspillen aan cafébezoek, zou u dan zeer dankbaar zijn. Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 januari 2007 om 14:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Waar blijft die badge voor die criminele zatlappen? Nog hogere boetes, nog zwaardere rij-examen invoeren - met jaarlijkse herhalingstesten en wekelijkse bloedtesten op alcoholpercentage. Zodat ze uiteindelijk emigreren naar een land waar ze toleranter zijn, is goed voor Vlaanderen, want dat is toch al overbevolkt.
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je ontwijkt weeral eens,pf. Ik zeg het nogmaals;jij hebt geen fluit over te zeggen wat ik eet,drink,doe ect....Daar heb jij geen bal mee te maken en/of iets over te zeggen. Ik zeg u toch ook niet wat ge moet doen en/of dat ge meer groentjes zou moeten eten. ![]() Ach zo;de rokers zouden hier moeten vertrekken maar als men zegt dat men heel wat vreemdelingen wil terug sturen dan zou het racistisch zijn en discriminatie?lol. Tjiens;de niet leefbaarheid in brussel en antwerpen komen nochthans niet door rokers zenne. ![]() De rokers zwaar doen betalen?Tja,hebt gelijk,men word voor grote onnozelheden zwaarder gestraft dan dat je 2 mensen doodrijd zoals in zottegem aan de java's.De persoon in kwestie heeft in eerste instantie zelfs niet eens een straf gekregen,kunt ge u dat voorstellen?Ik denk het niet. Waar zaten al die niet-rokers toen er in antwerpen een rookvrij cafe was?Juist,nergens niet,de uitbater had terug het roken moeten toelaten. Veel blablabla tot wanneer het zover is,je ziet ze een aantal keer in den beginne en daarachter zie je ze niet meer. De rokers zijn vooral degene die de vaste klanten zijn,die vooral veel geld aan cafe's uitgeven en die ook in meeste gevallen er ook het langste zitten. En wat met mensen die alcohol drinken of dronken achter stuur kruipen?Moeten ze daar geen badge voor aanhebben of mag dat dan wel?Iemand doodrijden?Drugs nemen?En dan achter stuur kruipen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idd. Schitterende en zeer terechte post. Men maakt een heksenjacht op de rokers alsof wij criminelen zijn. Ik vind dan ook maar dat ze meteen alcohol moeten afschaffen want dan kan gewoonweg niemand meer zat zijn,laat staan zat achter stuur kruipen en daardoor zouden er enorm veel mensen nog leven/geleefd hebben nu. Maar daar word natuurlijk zo geen heksenjacht op gemaakt natuurlijk want dat stinkt niet en piekt niet aan de ogen dusja,das dan ook minder erg volgens de niet rokers en maken ze daar helemaal geen spel om. Tot wanneer ze het tegen komen dat er een dronkaard en drugsgebruiker hun kind omver rijdt en bij sommigen zou dit mss eens moeten tegen komen zodat ze eindelijk wakker zouden worden.(Niet dat ik iemand zoiets toewens natuurlijk). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze wet is op puur particratische wijze tot stand gekomen, en reflecteert dus alleen de mening van de heersende elite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() de badges zijn onnozel en onnodig.....
laat ieder voor zichzelf beslissen of hij al dan niet wenst te sterven aan longkanker.......... en by the way......... een school heeft een opvoedende en beschermende functie........ roken op school kan dus niet net zo min als alcohol......... snottebellen van min 18 jaar moeten tegen hun eigen stomiteiten beschermd worden......... onze kindjes kunnen later als ze groot zijn dan zelf wel uitmaken wat ze met hun eigen lichaam uitvreten ! ![]()
![]() |
#78 |
Schepen
|
![]() Maar de wet wel vrees ik. Ik denk ook dat je mijn teksten een beetje verkeerd interpreteert, want ik deel volledig uw standpunt. Maar helaas kan jij noch ik de wet veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Nieuwsflash: zowat alle wetten komen tot stand naar de zinnen van een heersende elite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Gij zult akkoord gaan, dat ge het nu wilt of niet, en anders zorgen wij er wel voor dat ge akkoord gaat. |
|
![]() |
![]() |