![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles koning Midas aanraakte veranderde in goud, zo gaat de mythe. Alles wat de Amerikanen op het vlak van de buitenlandse politiek aanraken verandert in een grote puinhoop. En dit is geen mythe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een oorverdovende stilte... Welke kritiek hebben ze gebracht op het feit bvb dat China de VN belette om 'maatregelen' te nemen in de 'zaak Soedan'?... Die amerika-overs zullen wss die eenzijdige linkse kritiek kotsbeu zijn en vandaar hun tactiek, die veel weg heeft van de linkse... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 31 januari 2007 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het spijt me. De Amerikanen hebben ons een grote dienst bewezen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Wij hebben ze daarvoor bedankt en we zijn hun daar eeuwig dankbaar voor en dit is geen grap. Maar voor het ogenblik zijn de Amerikanen op het vlak van de buitenlandse politiek een echte pest voor de hele wereld. Daar kun je niet omheen. Hypocriet bovendien: de staat waar God centraal staat bij veel Amerikanen. Volgens hun grondwet mogen ze niet martelen. Maar wat doen ze?? Ze sturen hun gevangenen naar Syrië of naar Egypte en laten ze daar martelen. Maar zij hebben niet gefolterd natuurlijk. Volstrekt verwerpelijk. En dat zou het gidsland van het Westen moeten zijn. Over cynisme gesproken. Vandaag (dinsdag 31 januari) zijn er zelf 10 CIA-agenten opgepakt in Duitsland die medegewerkt hadden aan een ontvoering van een volstrekt onschuldige Libanees. Abu Graib, Guananamo... Nog voorbeelden hebben? En zij gaan dan 'de democratie vestigen' in andere landen. Je moet maar durven! En dan spreek ik nog niet over hun overloos arrogant opreden overal waar ze hun neus laten zien. En het uiteindelijk resultaat van het Amerikaans optreden in de wereld? Nihil. Eén grote rotzooi. Laatst gewijzigd door system : 31 januari 2007 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat je in de toekomst irak op een andere manier wel had kunnen helpen...ik heb hier al meermaals gevraagt op welke manier dan wel... De enige verantwoordelijke is Saddam, het is door hem dat men heeft ingegrepen. Geef dus kritiek op Saddam voor alles en geef kritiek op amerika dat ze sommige dingen beter hadden kunnen doen, hoewel er geen manier is om terrorisme tegen te gaan. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp zeer goed dat saddam verre van een heilige was, maar is de toestand nu beter? Daar twijfel ik aan, wat heb je aan vrijheid als je er niet veilig van kan 'genieten'.Vele mensen zijn nu gevangen door bommen en allerhande groepen die strijden om macht, vroeger werden ze in de onder de knoet gehouden door saddam. Men kon door 'naar de mond te praten' overleven in dat land. Nu heeft niemand nog zekerheid van overleven. Ook na de oorlog, zal het land niet na 20 jaar een land van melk en honing zijn, er zullen gewoon anderen even hard vechten dan saddam. En uiteindelijk zal men ook evolueren naar hetgeen wat HEN, de burgers van iraq, het beste lijkt... Tot die tijd zullen ze leven in een vrijheid waarvan men evenmin zal kunnen gebruik maken als onder saddam... Dat andere oplossingen naast een oorlog te lang op zich laten wachten is ook enkel een reden om te kijken WAAROM het zolang moet duren, maar is nog steeds geen reden om dan maar ten oorlog te gaan. Citaat:
Voor het andere deel ben ik niet akkord met de manier van oorlog voeren en de regels die men daarbij hanteerd. De situatie die u beschrijft met uw buurman is idd "dan niet de schuld van de amerikanen". Hetgeen ik zeg is dat met oorlog, en dus ook bommen, je niet enkel je doelwit dood, Altijd vallen er onschuldigen. Dat alleen is al een raar contrast met de regels die gelden in je eigen land, "onschuldig tot schuldig is bevonden". In uw eigen land belgie, en ook in amerika, geeft men desnoods DUIZENDEN euros uit om iedereen een eerlijk proces te geven, maar in oorlogstijd is het 'aanvaardbaar' dat onschuldigen sterven. Als ik in amerika iemand 'per ongeluk' stoot en die valt 2 treden van de trap, dan krijg ik een proces omdat ik iemands leven in gevaar bracht... Voor een iraqees onschuldig leven, bwaaa... andere regeltjes... Ik begrijp dat ik misschien veel te idealistisch klink, onrealistisch... maar anderen varen onrealistisch ver weg van de theoretische "idealisme'...Wat veel gevaarlijker kan zijn... Een terrorist is mogelijk een iraqees, maar niet elke iraqees is een terrorist. Wapens als bommen maken daar geen verschil in. En daar ben ik dan ook tegen, hoe 'precies' deze ook mogen zijn... Een ongeluk waar iemands leven bij inschiet is niet 'zomaar' een ongeluk, waarom zou het dat in oorlogstijd dan wel zo zijn, of aanvaardbaar... Ook heeft ELK onschuldig slachtoffer famillie, vrienden, kennissen, collega's, etc etc... Je maakt er meer vijanden mee, dat het 'rechtvaardig' en 'juridisch verantwoord' is in oorlogstijd, daar hebben die geen oren naar hoor...Die interesseren hun niet in 'het oorlogsrecht zoals aanvaard door die en dat land'. Jij pakt hun vriend, moeder,vader, vrouw af, jij bent hun doodsvijand... En dat is zelfs niet eens een abnormale reactie... Men kweekt als het ware de vijanden van morgen... En dat zullen vijanden van IEDEREEN zijn, niet enkel van de amerikanen... Een vriend steekt een helpende hand uit, die raad u niet aan om ten oorlog te gaan.... Laatst gewijzigd door Zyp : 31 januari 2007 om 20:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Parlementslid
|
![]() Ik verdraag zeer zeker dat anderen anders denken... Ik verdraag al minder dat men NIET praat en zomaar handelt... Amerika is een natie die geschrokken is en in paniek uit de heup heeft geschoten... Ik begrijp die reactie wel, maar hoor dat niet goed te keuren. En een natie als amerika kan nu eenmaal niet toegeven dat het een vergissing was... Een vergissing, uit paniek neem ik aan... Sommigen noemen het zelfs geen vergissing maar opgezet spel... Wat ook moge zijn, ik stel me daar vragen bij, jij niet... Als morgen die excuses-schrijvers van bush beweren dat men saddam moest 'afzetten' en ophangen omdat hij een 'alien'was, je zou het nog voor waar aanemen en voor vechten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik hoor u niet zeggen dat ik ongelijk heb als ik zeg dat amerika in paniek uit de heup heeft geschoten... Een vergissing... Als u daar min of meer akkoord mee bent, vraagt u zich dan niet af waarom men dat gewoon niet zegt? Waarom men met excuses alla " massavernietigingswapens" afkomt? Laatst gewijzigd door Zyp : 31 januari 2007 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
#637 |
|
![]() 2 merken zongordijnen .... met 1 gemeenschappelijke / afwijkende raampost .... lijkt vervalsing, ja.
![]() |
#638 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Burger
|
![]() meer soldaten, more stuff to blow up
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Minister
|
![]() Moest de VS iets positiefs doen zou dat idd moeilijker zijn maar er is niks om positiefs te vinden aan heel het tijdperk Bush. De wereld is enkel maar onveiliger geworden sinds 9/11 en terrorisme is enkel maar toegenomen. Terroristische cellen opereren nu autonoom en zijn dus nog moelijker op te sporen. Zelfs de binnenlandse veiligheid is er op achteruit gegaan zonder dat er ook maar terroristen aanwezig zijn of vind u de reactie van de regering Bush op orkaan Catherina een toonbeeld van leiderschap?
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 1 februari 2007 om 00:17. |
![]() |
![]() |