Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2007, 17:06   #561
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Kom mij eens bezoeken...
Weer nen rokkejager bij
Welkom bij het ..........
Oud 2 februari 2007, 17:07   #562
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Weer nen rokkejager bij
Jij mag ook eens komen.
Of ben je daar te lui voor?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 17:08   #563
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Kom mij eens bezoeken...
Ja, dat zal ik eens doen hé.
Ik zal je trakteren op een heerlijke frisse pint.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 17:09   #564
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Weer nen rokkejager bij
Alweer jaloers?
Oud 2 februari 2007, 17:13   #565
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom moet ik hier weer op nen vrijdagavond zo lachen?????
Ach ammuzeer U mensen zou ik zo zeggen
Oud 2 februari 2007, 17:16   #566
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom moet ik hier weer op nen vrijdagavond zo lachen?????
Ach ammuzeer U mensen zou ik zo zeggen
Ok, zullen we doen. Ammuseer je ook hé Duveltje en geniet van je weekend.
Oud 2 februari 2007, 17:57   #567
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Elkaar goed weekend wensen zie ik al liever dan dan gezwets over het oorkussen des

Dus: Aan iedereen een goed weekend !

En vanaf maandag weer lekker hard discussiëren. Hopelijk gebeurt er wat interessants dit weekend

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 2 februari 2007 om 17:58.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 17:57   #568
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Je smijt parels voor de zwijnen. Zowel je EQ als je IQ is hoger dan de IQ en EQ van 99 % van de mensen die dit forum bezoeken.
Ja, als men een volkle 2€ per dag voor eten heeft, moet men als gezonde hooggeschoolde wel heel verstandig zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 19:07   #569
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Als ik nog eens ter zake mag komen...
Ik wil gewoon een opmerking maken vanuit mijn persoonlijke ervaringen. Ik ben werkgever te Brussel en heb een tiental Franstalige bedienden. Dat zijn dus Brusselaars (geen Walen!). Verder probeer ik al twee jaar Vlaamse allround medewerkers te vinden, via diverse kanalen, inclusief advertenties in job@. Maar het lijkt onmogelijk ze te vinden. Waarom niet?
Er is de irrationele afkeer voor Brussel (hoofstad van Vlaanderen ), akkoord, maar als je zegt dat er flexibele uren moeten gewerkt worden, inclusief enkele avonden per week, dan krijgt ik geen enkele bekwame en gemotiveerde kracht over de vloer. Zeker als ze horen dat ze geen topinkomen krijgen. De weinige ernstige kandidaten zijn steeds zij die al elders werken en naar een alternatief op zoek zijn. Nooit zijn het werkloze volwassenen, niet één keer op de 15 jaar dat ik mijn zaak heb, is me dat overkomen.
Ik mag dan ook tot de conclusie komen dat werklozen inderdaad lui zijn en niet willen werken.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 19:40   #570
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ja, als men een volkle 2€ per dag voor eten heeft, moet men als gezonde hooggeschoolde wel heel verstandig zijn...
Idd, zo iemand verdiend 1.000 maal meer respect dan een stomme spitsmuis? Je bent zo zielig en je beseft het niet eens.
Oud 2 februari 2007, 19:51   #571
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Idd, zo iemand verdiend 1.000 maal meer respect dan een stomme spitsmuis? Je bent zo zielig en je beseft het niet eens.
Tja, een gezonde hooggeschoolde, die niet wenst te werken, maar verkiest te leven op de kap van de 'hardwerkende Vlaming' (en ten nadele van de echte kansarmen) verdient idd duizendmaal meer respect...

Maar waarvoor?

U moet niet antwoorden, want anders gaat hij morgen, zodra de bib open is, weer klagen als een kleuter dat hij (een anonieme nick) persoonlijk aangevallen wordt (terwijl ik het meest te verduren krijg, maar me dan geen wind van aantrek, omdat ik een brede spitsmuizenrug heb)?

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 februari 2007 om 19:57.
Oud 3 februari 2007, 00:17   #572
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Voor werkwillige werklozen moet het bijzonder erg zijn dat zij soms het stigma "lui" opgekleefd krijgen. Dit zou echter opgelost kunnen worden door alle passieve uitkeringen voor wat werkbekwamen zonder (of met onvoldoende) werk betreft af te schaffen én te vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem. Een dergelijk systeem zou het psychisch welbevinden van de huidige werkwillige werklozen vast en zeker ten goede komen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 02:35   #573
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Och komaan maak dat een ander wijs...

Wij zouden onder zo een systeem vlug gedegradeerd worden tot een algemeen derde wereldland... Mensen zouden niet meer optimaal gaan werken (waarom zouden ze ze krijgen het toch) en velen zouden zelf niet meer gaan werken (sommigen zijn blij met 1600€/maand voor twee en kunnen daar heel goed van leven en mee in de bossen gaan leven)... Je zou een systeeem creëren maar een minderheid werkt voor een minderheid (jah want wie wil er begot nog werken van zijn 20 tot zijn 60 jaar ). Je zou luiaards (jawel ik zeg het!) vrije ruimte geven...
m.a.w. U staat voor een systeem dat zo goed als onmogelijk is voor een vooruitstrevend land!
Een typische reactie van iemand die nooit heeft stilgestaan bij het OBI...

Laten we even aannemen dat je gelijk hebt en niemand nog gaat werken omdat iedereen een basisinkomen geniet zonder tegenprestatie....
Dan zou iedereen zijn eigen brood moeten bakken, zelf kleren maken, zelf kippen moeten kweken voor de eieren en het vlees, enzo meer
Niet iedereen is even goed in al die dingen, mensen hebben nl verschillende talenten. Binnen de korste keren zijn er toch slimmerikken die brood voor de buren gaan bakken in ruil voor eieren, gebraden kippen , kleding, enz... omdat het véél eficienter is die dingen te doen waarin men uitblinkt en deze diensten en goederen te ruilen tegen andere goederen en diensten.
En de economie is terug herboren met dat grote verschil dat iedereen er kan aan deelnemen volgens eigen mogelijkheden en behoeften. Mensen die geruggesteund zijn door een inkomensgarantie (basisinkomen) gaan veel sneller een eigen zaak starten omdat deze niet vanaf dag één moet renderen om een inkomen te verwerven om te leven. Anderen verkiezen in loondienst te werken om hun basisinkomen aan te vullen maar hier kunnen ze zelf de voorwaarden onderhandelen als gelijke zakenpartners. Het basisinkomen beschermt hen immers tegen uitbuiterij!
Ook seizoenarbeid en andere tijdelijke arbeid wordt hierdoor terug aantrekkelijk.
Dat alles in volledige vrijheid, zonder enige dwingelandij!

Maar ja, dat is helaas voor vele zelfverklaarde liberalen té liberaal

Laatst gewijzigd door @lpha : 6 februari 2007 om 02:36.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 17:55   #574
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Een typische reactie van iemand die nooit heeft stilgestaan bij het OBI...

Laten we even aannemen dat je gelijk hebt en niemand nog gaat werken omdat iedereen een basisinkomen geniet zonder tegenprestatie....
Dan zou iedereen zijn eigen brood moeten bakken, zelf kleren maken, zelf kippen moeten kweken voor de eieren en het vlees, enzo meer
Niet iedereen is even goed in al die dingen, mensen hebben nl verschillende talenten. Binnen de korste keren zijn er toch slimmerikken die brood voor de buren gaan bakken in ruil voor eieren, gebraden kippen , kleding, enz... omdat het véél eficienter is die dingen te doen waarin men uitblinkt en deze diensten en goederen te ruilen tegen andere goederen en diensten.
En de economie is terug herboren met dat grote verschil dat iedereen er kan aan deelnemen volgens eigen mogelijkheden en behoeften. Mensen die geruggesteund zijn door een inkomensgarantie (basisinkomen) gaan veel sneller een eigen zaak starten omdat deze niet vanaf dag één moet renderen om een inkomen te verwerven om te leven. Anderen verkiezen in loondienst te werken om hun basisinkomen aan te vullen maar hier kunnen ze zelf de voorwaarden onderhandelen als gelijke zakenpartners. Het basisinkomen beschermt hen immers tegen uitbuiterij!
Ook seizoenarbeid en andere tijdelijke arbeid wordt hierdoor terug aantrekkelijk.
Dat alles in volledige vrijheid, zonder enige dwingelandij!

Maar ja, dat is helaas voor vele zelfverklaarde liberalen té liberaal
@lphaatje... de speeltijd nog altijd niet gedaan?
Oud 6 februari 2007, 18:11   #575
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Voor werkwillige werklozen moet het bijzonder erg zijn dat zij soms het stigma "lui" opgekleefd krijgen. Dit zou echter opgelost kunnen worden door alle passieve uitkeringen voor wat werkbekwamen zonder (of met onvoldoende) werk betreft af te schaffen én te vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem. Een dergelijk systeem zou het psychisch welbevinden van de huidige werkwillige werklozen vast en zeker ten goede komen.
Als het maar geen verkapte slavernij was.
En bovendien zou het hun taalgevoel ook nog kwetsen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 februari 2007 om 18:11.
Oud 6 februari 2007, 18:17   #576
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Als ik nog eens ter zake mag komen...
Ik wil gewoon een opmerking maken vanuit mijn persoonlijke ervaringen. Ik ben werkgever te Brussel en heb een tiental Franstalige bedienden. Dat zijn dus Brusselaars (geen Walen!). Verder probeer ik al twee jaar Vlaamse allround medewerkers te vinden, via diverse kanalen, inclusief advertenties in job@. Maar het lijkt onmogelijk ze te vinden. Waarom niet?
Er is de irrationele afkeer voor Brussel (hoofstad van Vlaanderen ), akkoord, maar als je zegt dat er flexibele uren moeten gewerkt worden, inclusief enkele avonden per week, dan krijgt ik geen enkele bekwame en gemotiveerde kracht over de vloer. Zeker als ze horen dat ze geen topinkomen krijgen. De weinige ernstige kandidaten zijn steeds zij die al elders werken en naar een alternatief op zoek zijn. Nooit zijn het werkloze volwassenen, niet één keer op de 15 jaar dat ik mijn zaak heb, is me dat overkomen.
Ik mag dan ook tot de conclusie komen dat werklozen inderdaad lui zijn en niet willen werken.
Als jij mocht kiezen tussen hard werken en bijna verhongeren, en niet werken en bijna verhongeren, wat zou je dan kiezen?
De hardwerkende Vlaming, dat is inderdaad de goedverdienende Vlaming...
Oud 6 februari 2007, 18:30   #577
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij mocht kiezen tussen hard werken en bijna verhongeren, en niet werken en bijna verhongeren, wat zou je dan kiezen?
De hardwerkende Vlaming, dat is inderdaad de goedverdienende Vlaming...
Reden te meer dat ze werken meer moeten belonen,dus gewoon minden lasten op werk,en de langdurige werkweigeraars al hun overdreven uitkeringen afnemen ,om alzo het werken te bevorderen
Oud 6 februari 2007, 18:40   #578
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Reden te meer dat ze werken meer moeten belonen,dus gewoon minden lasten op werk,en de langdurige werkweigeraars al hun overdreven uitkeringen afnemen ,om alzo het werken te bevorderen
Jouw wens is al vervuld voor wat het langdurig werkweigeren betreft.
De hogere beloning bij het werken nog niet.
Lijst Dedecker, duveltje!
Jonge jonge...

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 februari 2007 om 18:40.
Oud 6 februari 2007, 19:03   #579
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw wens is al vervuld voor wat het langdurig werkweigeren betreft.
De hogere beloning bij het werken nog niet.
Lijst Dedecker, duveltje!
Jonge jonge...
Ik dacht dat die juist voor minder belasting op werk stonden,of niet soms.En de rest moet je mijn onderschrift eens lezen,dat is een doelstelling van lijst Dedecker
Oud 6 februari 2007, 19:59   #580
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat die juist voor minder belasting op werk stonden,of niet soms.En de rest moet je mijn onderschrift eens lezen,dat is een doelstelling van lijst Dedecker

ah, ik snap het...

Lijst dedecker gaat iets doen aan het Mattheüs-effect ...
Kan ik niets op tegen hebben om eindelijk eens het werkelijk sociaal profitariaat aan banden te leggen
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be