![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer nen rokkejager bij
![]() Welkom bij het ..........
![]() |
#562 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet ik hier weer op nen vrijdagavond zo lachen?????
Ach ammuzeer U mensen zou ik zo zeggen
![]() |
#566 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Minister
|
![]() Elkaar goed weekend wensen zie ik al liever dan dan gezwets over het oorkussen des
![]() Dus: Aan iedereen een goed weekend ! En vanaf maandag weer lekker hard discussiëren. Hopelijk gebeurt er wat interessants dit weekend ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 2 februari 2007 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Gouverneur
|
![]() Als ik nog eens ter zake mag komen...
Ik wil gewoon een opmerking maken vanuit mijn persoonlijke ervaringen. Ik ben werkgever te Brussel en heb een tiental Franstalige bedienden. Dat zijn dus Brusselaars (geen Walen!). Verder probeer ik al twee jaar Vlaamse allround medewerkers te vinden, via diverse kanalen, inclusief advertenties in job@. Maar het lijkt onmogelijk ze te vinden. Waarom niet? Er is de irrationele afkeer voor Brussel (hoofstad van Vlaanderen ![]() Ik mag dan ook tot de conclusie komen dat werklozen inderdaad lui zijn en niet willen werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar waarvoor? ![]() ![]() U moet niet antwoorden, want anders gaat hij morgen, zodra de bib open is, weer klagen als een kleuter dat hij (een anonieme nick) persoonlijk aangevallen wordt (terwijl ik het meest te verduren krijg, maar me dan geen wind van aantrek, omdat ik een brede spitsmuizenrug heb)? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 2 februari 2007 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Banneling
|
![]() Voor werkwillige werklozen moet het bijzonder erg zijn dat zij soms het stigma "lui" opgekleefd krijgen. Dit zou echter opgelost kunnen worden door alle passieve uitkeringen voor wat werkbekwamen zonder (of met onvoldoende) werk betreft af te schaffen én te vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem. Een dergelijk systeem zou het psychisch welbevinden van de huidige werkwillige werklozen vast en zeker ten goede komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we even aannemen dat je gelijk hebt en niemand nog gaat werken omdat iedereen een basisinkomen geniet zonder tegenprestatie.... Dan zou iedereen zijn eigen brood moeten bakken, zelf kleren maken, zelf kippen moeten kweken voor de eieren en het vlees, enzo meer Niet iedereen is even goed in al die dingen, mensen hebben nl verschillende talenten. Binnen de korste keren zijn er toch slimmerikken die brood voor de buren gaan bakken in ruil voor eieren, gebraden kippen , kleding, enz... omdat het véél eficienter is die dingen te doen waarin men uitblinkt en deze diensten en goederen te ruilen tegen andere goederen en diensten. En de economie is terug herboren ![]() Ook seizoenarbeid en andere tijdelijke arbeid wordt hierdoor terug aantrekkelijk. Dat alles in volledige vrijheid, zonder enige dwingelandij! Maar ja, dat is helaas voor vele zelfverklaarde liberalen té liberaal ![]()
Laatst gewijzigd door @lpha : 6 februari 2007 om 02:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bovendien zou het hun taalgevoel ook nog kwetsen. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 februari 2007 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hardwerkende Vlaming, dat is inderdaad de goedverdienende Vlaming... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reden te meer dat ze werken meer moeten belonen,dus gewoon minden lasten op werk,en de langdurige werkweigeraars al hun overdreven uitkeringen afnemen ,om alzo het werken te bevorderen
![]() |
#578 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hogere beloning bij het werken nog niet. Lijst Dedecker, duveltje! Jonge jonge... Laatst gewijzigd door eno2 : 6 februari 2007 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat die juist voor minder belasting op werk stonden,of niet soms.En de rest moet je mijn onderschrift eens lezen,dat is een doelstelling van lijst Dedecker
![]() |
#580 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ah, ik snap het... Lijst dedecker gaat iets doen aan het Mattheüs-effect ... Kan ik niets op tegen hebben om eindelijk eens het werkelijk sociaal profitariaat aan banden te leggen ![]() |
|
![]() |
![]() |