![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het dan nu toch eindelijk duidelijk?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat jij dat goed praat of wat?
Ik kan U niet volgen hoor.....
![]() |
#263 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Leer eerst een goed standpunt innemen, voor je mensen beklad. Je kan niet alles wensen in een maatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelieve mij exact aan te duiden waar ik iets "goedgepraat" heb. Met link naar de betreffende post graag!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, maar sex met mensen onder een bepaalde leeftijd is wel strafbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan komt de vraag,wat is juist seks hebben met kinderen,Vieze praat,betasten,de daad zelf?....
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij aanranding van de eerbaarheid is 16 jaar de sleutelleeftijd. Elke aanranding van de eerbaarheid zonder geweld of bedreiging gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een kind beneden de volle leeftijd van 16 jaar wordt gestraft met opsluiting van 5 tot 10 jaar (art. 372 lid 1 Sw.). De aanranding van de eerbaarheid met geweld of bedreiging gepleegd op personen wordt gestraft met gevangenisstraf van 6 maanden tot 5 jaar (art. 373 lid 1 Sw.). Is de persoon die het voorwerp is van de aanranding 16 jaar oud, maar heeft hij de leeftijd van 18 nog niet bereikt, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van 5 tot 10 jaar (art. 373 lid 2 Sw.). Heeft het slachtoffer de volle leeftijd van 16 jaar nog niet bereikt, dan is de straf oplsuiting van 10 tot 15 jaar (art. 373 lid 3 Sw.). Ook bij verkrachting is de leeftijd van het slachtoffer medebepalend voor de strafmaat. De straf voor een dader die een meerderjarig slachtoffer verkracht bestaat uit 5 tot 10 jaar opsluiting (art. 375 lid 3 Sw.). Wordt het misdrijf gepleegd op de persoon van een minderjarig boven de volle leeftijd van 16 jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van 10 tot 15 jaar (art. 375 lid 4 Sw.). Is het slachtoffer tussen de 10 en 16 jaar oud, dan luidt de bestraffing opsluiting van 15 tot 20 jaar (art. 375 lid 5 Sw.). Heeft het slachtoffer de volle leeftijd van 10 jaar nog niet bereikt, dan is de straf oplsuiting van 20 tot 30 jaar (art. 375 lid 7 Sw.). De etgever tilt dus zwaar aan het feit dat het slachtoffer minderjarig is. Ook incest wordt niet als een zelfstandig misdrijf, maar als een verzwarende omstandigheid van ofwel aanranding van de eerbaarheid, ofwel verkrachting beschouwd (art. 372 lid 2 Sw. en art. 377 Sw.). Ge kunt dus blijven zemelen en emmeren over het begrip pedofilie als "wettelijk", feit is dat, met of zonder goedkeuring van het kind, de wet u bij uw fluit heeft zolang uw conventie nog niet onderhevig is aan verandering. En dat zie ik nog niet zo gauw gebeuren. 13 jaar is overigens een nogal groot verschil met 16.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eric Feremans beweert bijvoorbeeld dat moslima's niet gesluierd mogen op pasfoto's staan. Nu beweert u dat moslima's dat ook mogen. Zoals ik dus al dacht. In Beringen ging het hem net daarover, de geviseerde moslima's waren niet duidelijk herkenbaar. Precies daarom weigerde het gemeentebestuur, en stapten de moslima's naar de rechter, alwaar ze, dacht ik dus, hun gram haalden. Ik vroeg me gewoon af, daar Eric Feremans vermoedt dat een ambtenaar van de openbare stand hier een grote fout maakte, of het wel zo eenvoudig is. Kunnen moslima's ook gesluierd trouwen? Ik bedoel dus niet gewoon een bruidssluier, maar een gezichtsbedekkende sluier, die het op zijn minst moeilijk zou maken om te zien of de vrouw op de pasfoto inderdaad diegene is die trouwt? En als ze dat al dan niet mogen, mag de ambtenaar dan zomaar eisen dat de vrouw in kwestie haar sluier afdoet teneinde herkenbaarheid met de pasfoto te bekomen (wie zou er trouwens opkomen dat ze mogelijk niet dezelfde is) en het risico lopen dat hij of zij wordt beschuldigd van racisme, onverdraagzaamheid en weet ik wat nog meer? Graag verwijs ik in deze moeilijke tijden even naar de Antwerpse sociaal werkster van Nederlandse afkomst Marijke Uijt den bogaard, die onlangs door de stad Antwerpen werd ontslagen, meer bepaald door de verantwoordelijke Schepen van Samenlevingsopbouw Chantal Pauwels. De reden van het ontslag: ze zou in interne (interne dan nog maar hé) rapporten gewag gemaakt hebben van een 'onrustwekkende, anti-westerse radicalisering in bepaalde islamitische middens'. Hoewel de vrouw een ervaren veldwerkster was, met een uitstekende staat van dienst, werd haar deze vervelende, politiek-incorrecte analyse zeer kwalijk genomen. Men schoot op de pianiste en moffelde de rapporten weg. M.a.w.: Welke ambtenaar op welke dienst dan ook kan het zich de dag van vandaag nog permitteren om zijn nek uit te steken? Jij Circe? Ik alvast niet meer, bedankt!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 18 februari 2007 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gaat erom, of je het nou pedofilie noemt of axtraneoflubaitisme wil noemen, dat de vlag in dit geval wel degelijk de lading dekt, en het dus strafbaar is. Door je voortdurende gekronkel en muggeziften over details laat je het overkomen alsof je iets wil verdedigen dat niet te verdedigen valt. Vandaar waarschijnlijk dat zovelen zich geroepen voelen je "persoonlijk" aan te vallen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk, met zo'n reacties gedraag je je als een klein kind. Ipv je als een duivel in een wijwatervat te gedragen, zou je beter eens klaar en duidelijk stellen wat je nu eigenlijk probeert te bereiken. Ik beschuldig je hoegenaamd nergens van, maar moet eerlijk toegeven dat ik ook niet weet waar je eigenlijk heen wilt. Je balanceert op het randje van de uitlokking met je dubieuze posts. Dan kun je toch moeilijk de anderen verwijten dat ze je verkeerd begrijpen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Diatonos : 18 februari 2007 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feremans staat bij mij al maanden op "negeren" trouwens. Het is té ridicuul om de trouw-ambtenaar hier iets in de schoenen te schuiven omdat dié niet zou gecheckt hebben of de (eventueel gesluierde) bruid al dan niet beantwoordde aan de gegevens op haar (vervalste) identificatiepapieren! Als Feremans ergens wil beweren dat énkel nonnen "gesluierd" op de foto mogen, dan bewijst dit weer zijn wereldvreemdheid. meer niet. ik vind het al erg genoeg dat men in dit land wèl met een laken op zijn hoofd op de pasfoto mag staan als je maar zegt dat je moslim bent, maar niet met een hoed op de foto mag staan omdat je zegt dat je een volgeling van Zeus de Theepot bent! Verder sta ik volledig achter mevrouw Marijke Uit den Bogaerd die je vernoemde.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 februari 2007 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat er gewoon om dat jouw dubieuze aversie voor alles wat de naam pedofilie waardig is, in deze of in een ander, je persoon alleen maar in een slecht daglicht stelt. Je zou beter moeten weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap die discussie totaal niet meer hoor,het gaat hij om nen Marokkaan die met een meisje van 13 jaar seks heeft gehad,er zelfs mee getrouwd is,en je mag hier niet van nen vuile pedo praten
![]()