![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe zou je het vinden dat Nederland België een cursus opvoeding geeft? | |||
Precies wat we nodig hebben! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 21,74% |
Laat die Hollanders maar wat aanprutsen, we've got nothing to lose |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,04% |
Blijf met je poten van België af! |
![]() ![]() ![]() |
15 | 65,22% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sorry, ik was te rap.
Had moeten weten dat ik niet aan jou mocht twijfelen.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over de zaken die jij noemt ben ik behoorlijk gedetailleerd op de hoogte. Als jij dat ook bent, waar ik niet aan twijfel, dan weet je ook hoe het zit: De belgische staat heeft in het verleden, door een vijandige opstelling en houding, overeenkomsten hierover flink 'verkloot'. Het is pas sinds de bemoeienis van de vlaamse overheid dat er weer schot in is gekomen. Voor wat betreft je laatste bericht ben ik helemaal akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar, ik zie het niet snel gebeuren, onze premiers durven niet tegen de Franstaligen ingaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Aangezien je geen PB-tjes kunt ontvangen stel ik de vraag maar zo: Ik weet dat je langzamerhand geïnteresseerd bent geraakt in een "Heel-Nederland'. Zou je eens willen kijken in Koetjes en Kalfjes of je ook op de forummeeting in Baarle kunt komen? Vraag twee: Jij hebt een vriend in Baarle. Zou je a. Willen vragen of hij ook komt en b. willen vragen of hij een plek weet (café, restaurant o.i.d.) waar we gericht kunnen brainstormen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Beeld je dus idd maar eens in, dat deze twee landen terug 1 macht worden. Ieder land in Europa en de wereld zal dit proberen te vermijden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
'Tante Trix" is echter niet die die het tegenhoud. Ze heeft er zeker niks bij te verliezen aan prestige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aha, dat klinkt al beter...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.baarle-hertog.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.brouwershuys.be/
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 13 maart 2007 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beeld je maar eens in, dat de Belgische Prinses Elisabeth trouwd met de Nederlandse prinses Alexia, wat volgens de huwelijkswetten in geen van beide landen een probleem is. Er is echter in beide landen een wet die verbied dat troonopvolgers met troonpopvolgers van andere landen trouwen. Kwestie de werkzekerheid in de familie te behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.denbontenos.be/
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 13 maart 2007 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de twee staatshoofden 1 gezin zouden vormen, zouden de twee landen kunnen samenvloeien zonder dat zij er iets tegen kunnen doen. Men heeft in het verenigd koninkrijk gezien, welke macht een land en staatshoofd bekomt, als staatshoofden 1 worden en zo landen samen brengd. De macht van een staatshoofd(koning(in)) word hier nog steeds flink onderschat. Hij/Zij kan regeringen opdoeken en/of samenvoegen. En wat dan met de andere nakomelingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb voor de laatste optie gekozen. Niks curatele, alleen volwaardige samenwerking.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 13 maart 2007 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, dat verklaart nog niet waarom ze het niet zouden willen hé, want de Oranjes kunnen zo blijven regeren en er België bijnemen. Zij hebben niks te verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kunnen elke wet tegenhouden tot deze is zoals zij willen. De benelux konings/hertogshuizen hebben veel meer te zeggen dan jij denkt. Het is echt niet zonder reden dat zij de regeringen beedigen hoor. En het is echt niet zonder reden dat zij van alles op de hoogte worden gesteld. Zij zijn de echte machthebbers binnen de benelux. En Orange niets te verliezen, vergeet het. Zij zouden evensnel als de Van Coburgers door de bevolking van het andere landsgedeelte worden opzij gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De abortuswet? Heeft Boudewijn ze kunnen tegenhouden? Sorry Jantje, ze hebben invloed voor zover de regeringen met hen mee willen, maar daar houdt het op. Ze hebben geen macht die ze kunnen afdwingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() De Benelux is in 1944 in Londen opgericht. Dat betekent dat in ieder geval Wilhelmina indertijd de idee moet hebben gesteund, anders was het van nederlandse zijde niet van de grond gekomen.
Verder heeft Beatrix al veel eerder aangegeven dat zij (lees: Het Koningshuis) de europese integratie niet in de weg wil staan. |
![]() |
![]() |