![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus... Laten we eventjes het relaas van het proces afwachten, ok? De uitspraak van de rechter mag je later bespreken want die ken ik al. Zowat iedere rechter is lid van de loge en die stelt als eis dat het Vlaams Belang moet worden bestreden ook in de proffesionele bezigheden van de loge leden. Lady Justice just got shot down. Bulls Eye (maar dan in het frans). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En jij bent blijkbaar nog nooit geconfronteerd met politieagenten die onnodig geweld gebruiken. Een verdachte kan ook compleet onschuldig zijn. Maar die optie was je waarschijnlijk ontgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Nogal onnozel om te vragen het proces af te wachten en vervolgens te beweren dat het proces hoe dan ook niet eerlijk zal verlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou hier gaan over een dertigtal misdrijven en ongeveer 27 slachtoffers.
Over een "accidentele" uitschuiver zou ik eventueel nog niet vallen, maar dat is het dus duidelijk niet, eerder systematisch zijn boekje te buiten gaan.
Laatst gewijzigd door Pietje : 16 maart 2007 om 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilt eigenlijk zoveel zeggen als : "een VB-er zal altijd onschuldig veroordeeld worden". Zelfs al is hij schuldig.
Laatst gewijzigd door Pietje : 16 maart 2007 om 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() vinden jullie b.debie zo aantrekkelijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() Procureur eist vier jaar cel voor ex-commissaris en VB'er Debie
door Jeroen Verelst VB-veiligheidsadviseur en Antwerps gemeenteraadslid Bart Debie heeft voor de strafrechter alle kleuren van de regenboog gezien. Het Openbaar Ministerie vordert vier jaar cel voor foltering, racisme en het vervalsen van pv's. Antwerps ex-politiechef Bart Debie staat de pers te woord. Ironisch genoeg gaf de van foltering verdachte VB'er ooit aan de politieschool les in geweldbeheersing. ANTWERPEN l De ex-commissaris kwam in nauwe schoentjes toen vijf leden van de Turkse familie Uludogan klacht indienden tegen de Antwerpse politie. De vijf waren op het politiebureel zwaar mishandeld en moesten racistische beledigingen slikken. Uit het gerechtelijk dossier blijkt dat Debie de gangmaker en de grootste agressor was. Toen Interne Zaken de klacht van de Uludogans onderzocht, deed een hele resem ondergeschikten van Debie een boekje open over de chef. "Een gedreven politieman, maar een die snel zijn zelfbeheersing verliest", getuigde een van de inspecteurs. Toen hij een verdachte een vuistslag verkocht, spatte het bloed op zijn nieuwe politiebroek. Daarop ging Debie helemaal door het lint en beukte hij verder op de man in. In vier jaar tijd rammelde hij minstens dertien burgers af. In het korps ging Debie door het leven als Bart Penalty, omdat hij arrestanten graag nog een 'strafschop' tegen het hoofd gaf. Hij wordt ook beschuldigd van inbreuken op de racismewet. De vijf Turkse slachtoffers belandden op het bureel op de avond van het islamitische Offerfeest. "We hebben vijf lammetjes, het Offerfeest kan beginnen", kondigde Debie aan voor hij hen onder handen nam. Ironisch genoeg gaf de commissaris aan de politieschool les in geweldbeheersing en huiszoekingen. Zowel de procureur als de advocaat van de familie Uludogan wezen op de voorbeeldfunctie van Debie, die volgens hen vooral toonde hoe het absoluut n�*ét moet. De procureur tilde ook zwaar aan minstens elf processen-verbaal die door Debie werden vervalst. Zo noteerde hij dat de Uludogans gearresteerd werden omdat ze de agenten aanvielen met 'een ijzeren staaf, een brandblusapparaat en een bezemsteel'. De verdachte die zijn kaak scheurde na de vuistslagen van Debie was in het pv plots 'tegen de trap gevallen nadat hij probeerde te vluchten'. "Als het Openbaar Ministerie niet meer op de processen-verbaal kan rekenen, staat ons hele rechtssysteem op de helling", meende de procureur. Ze vorderde uiteindelijk een effectieve celstraf van vier jaar voor Debie. "Een zogenaamde superflik als Debie hoort thuis in een politiestaat waar we hier in geen geval naartoe willen." Voor de tweede betichte, Allan Mens, die beschuldigd werd van geweld tegen drie leden van de familie Uludogan, vorderde de procureur de vrijspraak wegens gebrek aan bewijzen. Debie waste zijn handen in onschuld. Zijn advocaat argumenteerde dat hij het slachtoffer is van een complot. Zijn steile klim in de hiërarchie van het Antwerpse politiekorps zou ondergeschikten tegen de borst hebben gestuit, daarom wilden ze hun overste treffen. De procureur haalde ook uit naar hoofdcommissaris Serge Muyters, die Debie altijd de hand boven het hoofd hield. "Telkens iemand het gedrag van Debie aan de kaak stelde, koos Muyters onvoorwaardelijk de kant van Debie. Toen een inspecteur klaagde dat Debie na een huiszoeking een laptop achterover drukte, droeg Muyters hem op te zwijgen 'als hij nog in het korps wilde blijven'. Daarom zwegen de agenten zolang. Er is geen complot, ze konden voordien gewoon nergens terecht met hun verontwaardiging." Bron: De Morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Typische uitspraak van mensen die een zondebok zoeken en weigeren de fout in eigen rangen te zoeken. U bent zeker vergeten dat het VB ooit de bokshandschoen op haar verkiezingsaffiche had staan. En het is echt niet de eerste keer dat er geklopt wordt door VB-ers. En wellicht ook niet de laatste keer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Debie is onschuldig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Ocharme Debie als hij veroordeeld wordt. Als die ooit gaat wandelen in de gevangenis zal hij door een man of dertig tegelijk bijeen getrapt worden. Dat gaat zeer doen.
Als die binnen gaat zal ik er een kaartje naar sturen: Mijnheer Debie wees voorzichting op de wandeling. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Ach jong,ik ga niet gaan zeggen of hij schuldig is of niet,wij en dan spreek ik ook over die domme linkse rakkers hier waren er niet bij.
Kan best zijn dat de man beetje te ver is gegaan maarja,het is ondertussen wel al geweten dat ook al zijn de linksen hun lieverdjes volledig in de fout ze dan sowieso toch vlug racist/racisme erbij trekken en ze weten dat ze daarmee sterk staan en tja,rooien zijn vliegen natuurlijk,ze vliegen er recht naartoe en geloven alles,daar kan je niets aan veranderen.Laat ze maar doen. Stel dat politieagenten mij hardhandig hebben aangepakt maarja,ik heb mij wel ferm gezet en ze tot en met zitten uitmaken en ja,ik zit dan natuurlijk met redelijk wat blauwe plekken ect....Voila,ik dien een klacht in dat ik niets misdaan heb en dat ze mij mishandeld hebben en ik heb bewijzen door die ferme blauwe plekken en dan zit mss wel de kans er ook in dat die politieagent uiteindelijk ten onrechte zal bestraft worden want tja,er zijn geen getuigen behalve mss de flik z'n partner. Bij ons op het werk vanhetzelfde;een marokkaan zorgt er eerst voor zelfs dat onze chef van ons afdeling word buitengezwierd voor een onnozelheid in feite en nog geen 5dagen later deed'em iets ferm verkeerds;de grote baas had het gezien,wijsde hem erop zoals dat'em bij iedereen doet en wat zegde de marokkaan nadien tegen een aantal mensen van ons;tis ne racist,ts.Allee,telkens iemand hem er gewoon op wijsde dat hij fout bezig was ofzo dan waren dat in zijn ogen allemaal racisten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Ik denk eerder dat( een van de weinigen was die zich NIET liet intimideren door allerlei turkse geweldadige criminelen. Remmeber ook die commisaris die in burger in een vechtpartij met dat krapuul gewikkelt geraakte toen hij met zijn hond wandelde.
bij ons durft de politie zelfs niet optreden als de turken hier met verboden wapens rondlopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over een commissaris die onder meer van FOLTERING wordt beschuldigd! Indien dit het voorbeeld is van "veiigheid" dan gaan de Marokkanen niet verhuizen hoor, die kennen dat in hun land ook. De Turken zijn dat zelf gewoon in hun land. Maar de Vlamingen gaan dan verhuizen, naar een bechaafd land. Die commissaris is nu ingehaald als "veiligheids"expert van het VB. Dat is niet meer om te lachen. Bij mijn weten hadden zelf de nazi partij van Hitler geen folteraar als adiviseur. Indien die man onschuldig is zal dat wel blijken. In het andere geval dient hij zwaar, zeer zwaar gestraft te worden. Of ben jij een voorstander van dit soort "veiligheid"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Vreemdeling
|
![]() Als hij echt schuldig is, een goede zaak niet?
Waarom zijn de VB'ers zo tegen? Het VB is toch altijd voor een strenge aanpak van criminaliteit geweest? nu moeten ze ook niet zagen als iemand van hen tegen de lamp loopt hé |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Jazeker hier een enorm punt heeft: bij de veroordeling van het VB heeft justitie onder druk van hun politieke broodheren de doos van pandora geopend en in het aanschijn van gans de wereld zichzelf totaal onbetrouwbaar gemaakt. Ik ken die Debie niet. Ik ken het dossier niet. Maar áls hij schuldig is zal het eventuele signaal van justitie enorm aan gezag inboeten en slechts aanleiding geven tot meer polemiek. Justitie heeft (zoals andere rechters in hun voorarresten dienaangaande reeds terecht suggereerden) zichzelf in de voet geschoten en kan bijgevolg (spijtig genoeg) enkel nog door geborneerde blinden als gezagsargument worden gebruikt. Daarom wil ik hier met de woorden van Jazeker besluiten: Lady Justice just got shot down. Bulls Eye (maar dan in het frans).
![]() |