![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke voorstellen voor een vlag vind je het best? | |||
Die van Liberalist |
![]() ![]() ![]() |
15 | 44,12% |
De eerste van Bovenbuur |
![]() ![]() ![]() |
13 | 38,24% |
De tweede van Bovenbuur |
![]() ![]() ![]() |
9 | 26,47% |
De eerste van Burry |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,65% |
De tweede van Burry |
![]() ![]() ![]() |
10 | 29,41% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je iets groots wil bereiken, moet je klein beginnen. Een onafhankelijk Vlaanderen is in de huidige wereld niet meer levensvatbaar. Vlaanderen samen smelten met Nederland, zou gewoon leiden tot het verleggen van de Vlaamse problemen. De Vlaming zou zich dan gewoon onderdrukt en uitgebuit voelen door de Nederlanders. Dit door allerhande historische oorzaken. Een federaal Europa is nog lang politiek en economisch niet mogelijk en zal dus nog een tijd in de lade moeten blijven liggen. De enige mogelijkheid om economisch nog te groeien en politiek iets te gaan betekenen voor de BeNeLux landen is opgaan in een Federale Unie van BeNeLux regio's. Met een gezamelijke juridische en economische wetgeving. Met een gezamelijk belastingsstelsel Met een gezamelijk verkeersbeleid op water, lucht, spoor en wegtransport. Met een gezamelijk immigratiebeleid. Met een gezamelijk sociaalbeleid. En zonder verder onderlinge bestrijding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik haat het als onnozelaars de leeuw niet deftig wapenen. Gelieve de tong en klauwen in keel (rood) te laten a.u.b.
Laatst gewijzigd door Burry : 17 maart 2007 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar is daarom niet minder kunstmatig.
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, want Vlaanderen heeft een volk. Belgique niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Dat is ook slecht een intepretatie van het begrip volk.
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat sommige Belgicisten je misschien vertellen dat die later ingekleurt zijn om 'Belgisch' te lijken tja... De kleuren van Vlaanderen zijn zwart en geel, ook al heeft ie rode klauwen. De Brabantse leeuw (maar het gaat eigenlijk om een sprekend wapen: Löwen - heb je hem? ![]() Het rood van de Belgische vlag, als je de Belgische vlag als heraldiek ziet, komt van het Graafschap Holland, nee als Belg zou ik daar niet mee te koop lopen, of erger de Belgische vlag staat voor het Duitse Rijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In die link staat iets van een 13de eeuwse vlag waar ik toch geen rood in zie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Nee, een definitie.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar mij werd ooit verweten dat ik een vlag met rode klauwen & rode poten op een website had staan en ze zeiden toen dat de echte oorspronkelijke Vlaamse vlag zonder rood is. Persoonlijk zie ik ook veel liever de vlag zonder rood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik zie hem liever met, dan lijkt hij meer op de Brabantse, die is voor zover ik weet met rood.
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan natuurlijk oude afbeeldingen vinden die niet ingekleurd zijn, maar met de streepjescode en dan zijn klauwen en tongen te klein om die kleur te bepalen, of een slechte druk... Je kan, als je het niet goed kan drukken of de afbeelding is te klein, de kleuren van klauwen en tong weglaten, omdat dat die toch nooit een kleur van het wapen zijn en dus niet essentieel, maar als je de technische mogelijkheid hebt, dan kleur je die rood. De oudste ons nog bekende ingekleurde versie heeft netjes rode klauwen en tong en dat is een wapenboek uit de 14de eeuw. Wie dat 'verwijt' ooit is begonnen en waarom weet ik niet, maar het slaat nergens op. Je kan de Belgische vlag ook vanalles verwijten, als Belg dan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() DE tweede van Burry is een mooie moderne vlag - het blauw kan misschien ietsje fletser om wat Luxemburgachtiger over te komen. We moeten ons in alle geval hoeden voor een draak zoals de Zuid-Afrikaanse vlag.
17 horizontale banden rood en geel zou ook niet slecht zijn.
![]() |
#98 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tussen al jullie kinderlijke ruzies door,
Geef eens een reden waarom Belgie moet blijven bestaan in zijn huidige vorm en waarom Vlaanderen onafhankelijk zo moeten bestaan. Ik vind er geen enkel reden voor, niet economisch, niet politiek, en zelfs niet geschiedkundig. Want voor hen die geschiedkundige reden willen aanbrengen, Vlaanderen ligt voor de helft buiten de Belgische landsgrenzen. Economische, Vlaanderen zit dan volledig ingesloten tussen zijn oude vrienden, die dan tot vijanden zijn omgevormd. Dit door grondroof en economische afhankelijkheid om te kunnen overleven. Wallonie is Vlaanderen zijn uitweg naar het Europese interland, Vlaanderen kan het zich niet permiteren deze doorgang te laten sluiten. Vlaanderen is afhankelijk van Nederland om zijn Antwerpse zeehaven bereikbaar te houden, zowel via water, spoor als wegtransport. Ontneem Zeeuws-Vlaanderen van Nederland en deze doorgangen zijn binnen het uur dicht. Vlaanderen is afhankelijk van Frankrijk om zijn Kust-zeehavens bereikbaar te houden, ontneem Frankrijk Frans-Vlaanderen en de kanaalzone tussen Frankrijk en Engeland is binnen het uur dicht voor de scheepvaart naar Vlaanderen. Maar ook de binnenwateren zijn dan gesloten en waar staat Vlaanderen dan nog. Vlaanderen zou een enorme prijs moeten betalen voor zijn onafhankelijkheid. Een prijs die Vlaanderen niet aankan en Vlaanderen zou binnen de korste keren een onder-ontwikkeld land zijn, met lasten die het voorgoed onder het bewind van vreemden zou zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In Engeland zijn er strikte regels wat kan. |
|
![]() |
![]() |