Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de mensen geschokter reageren?
Ja. 5 26,32%
Nee. 14 73,68%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2007, 21:03   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Lekker lakoniek.
Gij werkt zeker hard?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 21:04   #22
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Toch wel, sunshine Ge past perfect in het plaatje.
Neen, ik doe niks terug.
Gij werkt.
Oud 17 maart 2007, 21:04   #23
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope. Loon naar werk en studies.

Ligt aan hunzelf.
ik vind van niet. ik vind dat iedereen die hard werkt goed zijn boterham moet verdienen.
bovendien vind ik het de schuld van de maatschappij en de winsthonger van de bedrijven dat er zo weinig werkgelegenheid is.
die arme mensen die het slachtoffer zijn van dit onrecht moeten kunnen rekenen op verplichte solidariteit van egoïsten gelijk gij.
slechts dan is er een beetje rechtvaardigheid.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 21:11   #24
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik vind van niet. ik vind dat iedereen die hard werkt goed zijn boterham moet verdienen.
bovendien vind ik het de schuld van de maatschappij en de winsthonger van de bedrijven dat er zo weinig werkgelegenheid is.
die arme mensen die het slachtoffer zijn van dit onrecht moeten kunnen rekenen op verplichte solidariteit van egoïsten gelijk gij.
Ocharmekes toch. Moeten we nu een traantje wegpinken? De arme slachtoffers van het boze grootkapitaal toch

Makker, iedereen kan wel werk vinden, al is het achter de vuilkar lopen. Iedereen die een job heeft, verdient hetzelfde respect, maar daarom niet hetzelfde loon. Voor werkweigeraars bestaat er uiteraard geen plaats in onze maatschappij.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 21:12   #25
Bhairav

Standaard

Wat lekker darwinistisch van u.
Doet gij soms zo amerikaans als gij helemaal alleen zijt en niemand kijkt?
Oud 17 maart 2007, 21:18   #26
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Ocharmekes toch. Moeten we nu een traantje wegpinken? De arme slachtoffers van het boze grootkapitaal toch

Makker, iedereen kan wel werk vinden, al is het achter de vuilkar lopen. Iedereen die een job heeft, verdient hetzelfde respect, maar daarom niet hetzelfde loon. Voor werkweigeraars bestaat er uiteraard geen plaats in onze maatschappij.
empathische mensen zijn uw grootste nachtmerrie hé?
Oud 17 maart 2007, 21:19   #27
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat lekker darwinistisch van u.
Doet gij soms zo amerikaans als gij helemaal alleen zijt en niemand kijkt?
Soms verkleed ik mij als Uncle Sam en zing ik luidkeels the Star Spangled Banner, als het dat is wat ge bedoelt. Maar ik neem er wel foto's van, dus helemaal alleen is het niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 17 maart 2007, 21:19   #28
van Maerlant

Standaard

Citaat:
empathische mensen zijn uw grootste nachtmerrie hé?
Nee. Tamzakken wel.

Oud 17 maart 2007, 21:24   #29
Mitgard
Banneling

Standaard

tamzakken maken meer plezier dan u.
is het misschien dat wat u stoort?
Oud 17 maart 2007, 21:27   #30
van Maerlant

Standaard

Citaat:
tamzakken maken meer plezier dan u.
is het misschien dat wat u stoort?
Tiens, kent gij mij dan? Weet gij hoe ik leef? En zeg nu niet iets als: 'Ik ken uw type maar al te goed', want dan klinkt ge als uw aartsvijand

Oud 17 maart 2007, 21:43   #31
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ja, mensen moeten uit hun zombietoestand gewekt worden. Wanneer bijvoorbeeld aan het licht komt dat er voor elke GSM die ze kopen in de GB twee Congolezen zijn vermoord door een Europees bedrijf, dan moeten de mensen onmiddellijk moord en brand roepen.

Dan moeten de mensen genadeloos de doodstraf voor deze misdadigers eisen, die publiek moet voltrokken worden. Waarna ze moeten vinden dat zulks eigenlijk niet volstaat, waarop ze luidkeels eisen dat het lijk van deze geëxecuteerde criminelen moet worden heropgegraven om aldus nog een tweede keer te kunnen worden terechtgesteld.

Eigenlijk zijn er dagelijks duizende van deze gebeurtenissen die in een normale maatschappij zouden worden aangeklaagd.

Maar het burgerlijk kapitalisme en de democratuur houden de WASP's in hun permanente hallucinatoire, autistische toestand. Hermetisch afgesloten van de realiteit. Het gebrek aan juist geplaatste verontwaardiging over allerlei feiten is tekenend voor dit autisme.

In de plaats ervan komt een obscene vorm van surrogaat-verontwaardiging rond allerlei banale faits divers.

Laatst gewijzigd door C2C : 17 maart 2007 om 21:45.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 21:46   #32
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ja, mensen moeten uit hun zombietoestand gewekt worden. Wanneer bijvoorbeeld aan het licht komt dat er voor elke GSM die ze kopen in de GB twee Congolezen zijn vermoord door een Europees bedrijf, dan moeten de mensen onmiddellijk moord en brand roepen.

Dan moeten de mensen genadeloos de doodstraf voor deze misdadigers eisen, die publiek moet voltrokken worden. Waarna ze moeten vinden dat zulks eigenlijk niet volstaat, waarop ze luidkeels eisen dat het lijk van deze geëxecuteerde criminelen moet worden heropgegraven om aldus nog een tweede keer te kunnen worden terechtgesteld.

Eigenlijk zijn er dagelijks duizende van deze gebeurtenissen die in een normale maatschappij zouden worden aangeklaagd.

Maar het burgerlijk kapitalisme en de democratuur houden de WASP's in hun permanente hallucinatoire, autistische toestand. Hermetisch afgesloten van de realiteit.
Internationale handel moet menselijker worden, daar ga ik volledig mee akkoord. Een burgerprotest zal daar echter niet voor zorgen. De vrijheid van mensen in Derde-Wereldlanden wordt inderdaad vaak bedreigd door zaken als dumping. De oplossing? Afschaffing van subsidies

Een burgerprotest, zoals in Engeland eind 19de eeuw tegen de concentratiekampen in Suid-Afrika, is tegenwoordig onmogelijk geworden.

Oud 17 maart 2007, 22:12   #33
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Eigenlijk zijn er dagelijks duizenden van deze gebeurtenissen die in een normale maatschappij zouden worden aangeklaagd.

Maar het burgerlijk kapitalisme en de democratuur houden de WASP's in hun permanente hallucinatoire, autistische toestand. Hermetisch afgesloten van de realiteit. Het gebrek aan juist geplaatste verontwaardiging over allerlei feiten is tekenend voor dit autisme.

In de plaats ervan komt een obscene vorm van surrogaat-verontwaardiging rond allerlei banale faits divers.
In de communistische paradijzen kennen ze, ondanks er miljoenen mensen vermoord zijn, geen gsm's...

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 maart 2007 om 22:14.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 22:13   #34
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
In de communistische paradijzen kennen ze, ondanks er miljoenen mensen vermoord zijn, geen gsm's...

Ik had gelezen dat je gebannen was, gelukkig ben je er nog.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 22:15   #35
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik had gelezen dat je gebannen was, gelukkig ben je er nog.
Ik had een weekske verlof genomen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 22:17   #36
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had een weekske verlof genomen...
Je hebt het verdient
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 22:20   #37
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
  • Een vrije markt heeft nood aan werkloosheid, bij 100% tewerkstelling is er immers geen concurrentie meer op de arbeidsmarkt tussen de werknemers onderling.
  • Gehandicapte en/of zieke personen kunnen niet alle banen invullen.
  • Laaggeschoolde personen zitten met een immens probleem als er enkel nog hooggeschoolde arbeid zou worden gevraagd.
  • Een baan doen die je echt niet ligt, leidt tot een ontevreden werknemers, wat leidt tot verminderde productiviteit. Gedwongen tewerkstelling leidt iaw tot verminderde economische productiviteit.

Laatst gewijzigd door Metternich : 17 maart 2007 om 22:21.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 23:32   #38
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit is zeker en vast juist.De lonen zouden trouwens dringend weer eens omhoog moeten.Het minimum-loon opdrijven, onmiddellijk, tot 1500 euros netto zou geen luxe zijn.En om het uitwerken van arbeiders tegen elkaar tegen te gaan:hetzelfde minimum loon in elk Europees land.Wat de baas afdraagt moet ook hetzelfde zijn.
Dat men begint met alle buitenlandse profiteurs buiten te zetten (teruggaan tot de derde generatie, zoals in Rusland vandaag), tweedde stap, delokalisaties verbieden voor elk bedrijf dat winst maakt, op straffe van verbeurdverklaring van hun eigendom, nationalisatie van hun bedrijf.
Ook buitenlandse bedrijven, die geld krijgen van de Staat om hier een bedrijf op te zetten, moeten in plaats daarvan een minimum aantal jaren in België blijven.Nu beginnen ze een zaakske met subsidies, en zogauw ze genoeg verdiend hebben, laten ze een nieuw fabriek bouwen in een ander land, waar de arbeiders goedkoper zijn,laten hier iedereen in de streek en dan beginnen ze écht poen te verdienen.Afschaffen die handel!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 00:52   #39
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk, wanneer een Chinees een GSM koopt - waar dus twee Congolezen zijn voor afgemaakt - dan koopt hij een GSM en daarmee basta. Hij weet niet beter.

Wanneer een Europeaan een GSM koopt - waar dus twee andere Congolezen zijn voor afgeslacht - dan koopt hij niet enkel een GSM, maar, omdat hij beter weet, koopt hij ook gauw een pak fair-trade koffie om zijn geweten te sussen. Dat noemen ze hypocriet.

Geef mij maar de primitieve, materialistische en onwetende Chinees. Het is de hypocrisie van de consument die zeer goed weet hoe de vork aan de steel zit, die echt diabolisch is.

De Chinees krijgt voorlopig het voordeel van de twijfel. Wanneer hij beter weet, en op dezelfde wijze handelt dan de lepe, vege, laffe Europeaan, dan verdient ook hij de put.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 02:42   #40
Heftruck

Standaard

Citaat:
Nee, ze zouden het moeten mogen houden. Belastingen op inkomen zijn onrechtvaardig en overbodig.
Net zoals subsidies.
Alle belastingen zijn onrechtvaardig..
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be