Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 09:11   #121
Kaal
Minister-President

Standaard

Ik heb een vraag : hebben wij de lentepeiling van de LLB al gehad? Die is doorgaans veel dichter bnij de uiteindelijke uitslagen dan die van DS (die systematisch VB onderschat en CD&V overschat)?

Wat deze peiling betreft denk ik dat die redelijk betrouwbaar is, behalve dan voor CD&V en VB :

- Er wordt bevestigd dat links (SPa+Groen+kleine linkse partijen) in Vlaanderen minder dan 30% van de stemmen vertegenwoordigd. Het aantal linkse stemmen stijgt niet, er is enkel een transfer van SPa naar Groen of omgekeerd.
- Het is niet verwonderlijk dat de VLD niet zoveel lager dan 17% zou zakken. 17% dat is de score van de PVV vroeger. Je zou kunnen stellen dat 17% de historische kern vertegenwoordigd en het is dus niet verwonderlijk dat die kern trager afkalft. Ik denk niet dat de VLD minder dan 15% zal halen. Een ding staat vast : de partij is de winst van de laatste 15 jaar volledig kwijt. Het feest is gedaan en wij weten nu al dat Open-VLD de eerste minister niet zal leveren, ook niet in een tripartite. Exit Verhofstadt.

Wat we nog niet weten, dat is wat het VB en N-VA peillen (DS is niet betrouwbaar op dat vlak).
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 09:23   #122
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het gaat over de polarisatie tussen Belang en de cordonpartijen.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die polarisatie precies is wat de cordonpartijen én het Belang graag willen. Het is imho niet per sé in het belang van Vlaanderen en de democratie.
Oud 19 maart 2007, 09:56   #123
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
- Het is niet verwonderlijk dat de VLD niet zoveel lager dan 17% zou zakken. 17% dat is de score van de PVV vroeger. Je zou kunnen stellen dat 17% de historische kern vertegenwoordigd en het is dus niet verwonderlijk dat die kern trager afkalft. Ik denk niet dat de VLD minder dan 15% zal halen. Een ding staat vast : de partij is de winst van de laatste 15 jaar volledig kwijt.
Ik ben het volkomen met je eens.
VLD heeft een vaste aanhang van mensen, die niet al te correct hun belastingen betalen. Vrije beroepen en zo...
Ze werden 8 jaar lang op hun wenken door Reynders bediend.
Bovendien zijn de mensen in hogere belastingen er goed op vooruit gegaan.
Het zijn integendeel Jan & Mie modaal, die altijd de factuur krijgen.
Zij voelen zich bekocht door paars.
Aan de andere kant de uitrekkerswereld , daar moet je afblijven van de SPa-PS familie.
Van de Lanotte heeft gezegd dat er een forse belastingdaling was de laatste 8 jaar en dat het genoeg is , nu moeten meer mensen aan het werk om de SZ te redden.
Blijkbaar kunnen die politici altijd maar één ding tegelijkertijd.
Neem van mij aan , bij een volgende regering (wat ook de kleur is) komt men terug bij Jan & Mie.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 19 maart 2007 om 09:57.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 10:27   #124
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat van belang is, is de oppositie die er straks komt, niet zozeer paars,paars groen of paars plus, of rooms rood.
Als het Belang het straks wat minder goed doet, zullen we het allemaal geweten hebben, en met 'we' bedoel ik mainstream Vlaams rechts.
Vlaanderen is door acht jaar Verhofstadt zo plat geslagen dat het geen belang heeft of er een of andere liberale meerderheid niet meer aan zijn trekken komt. Het gaat over de polarisatie tussen Belang en de cordonpartijen.
idd@ baarle= als vandaag de cdenv ook maar een beetje moeite doet om een vlaams profiel te faken dan komt dat enkel en alleen door de hete adem van het VB.
het zelfde qua veiligheid en migratie. Men moet maar naar de buurlanden kijken om te zien dat het nog veel erger zou kunnen zijn( met moskeen zo groot als 1 divisie voteblastadions en minaretten zo hoog als lichtmasten).

Als het Vb niet verder wint dan breken alle remmen los. Zie naar antwerpen waar men meteen de schepen van veiligheid afschaft nadat het VB onder een vreemdelingentsoenami stagneerde.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 10:41   #125
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wat betreft de VLD. Volgens mij is hun kern veel minder dan die 17%. hoogstens 10%. In veel landen in de Eu is er maar een zeer kleine liberale partij.

Zij halen nog veel stemmen omwille van de mediaandacht.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 13:04   #126
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ach, de VLD zal niet zo fel verliezen als sommigen hier hopen... wel integendeel.

Wait and see.
Ik stem allesinds niet VLD (noch VB, SP.a of CD&V of GROEN)...argh, der is gewoon geen goede keuze, 't is kiezen tussen welk kieken ons't minst gaat kosten de komende jaren
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 13:06   #127
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
@ baarle= denk je echt dat rooms-rood het beter doet?

Ik begrijp dat men de VDL het meeste op de korrel neemt omdat zij het meeste beloofden. Maar neem nu antwerpen. het tsjeefs kartel slikte daar AL haar beloftes in om aan de macht deel te nemen..; en zelfs geen kleine defusie terwijl van peel net voor de verkiezingen een quasi voleldige defusie beloofde.

Kortom het probleem is niet de VLD. het probleem zijn de belgische systeempartijen.

De vlaamse regering is uiteindelijk niet meer dan een paars plus.

En de tsjeven die hakken op paars sturen zelf leterme op pad om overal tripartites te vormen met.... PAARS.

Volkomen mee eens
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 14:33   #128
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Baarle voor altijd in het klooster dus.
Doe hem dat, en vooral de paters, niet aan.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 14:54   #129
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Doe hem dat, en vooral de paters, niet aan.
Er zijn er anders maar weinigen die de vrucht van hun arbeid zo appreciëren als ik...
Oud 19 maart 2007, 14:55   #130
Ralex
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C.C. Bekijk bericht
LDD haalt de kiesdrempel niet. En als de partij dat wel doet dan haalt dat niks uit. 1 Verkozene weegt nauwelijks op het beleid , dat is dan alleen voordelig voor diegene die gaat zetelen om een mooi geldsommetje op te strijken. Hij is in feite zelf een postjesjager. VB haalt volgens mij wel wat meer dan deze peiling ons doet geloven. De 23 % (+-) lijkt mij een veel realistischer resultaat.
Mis poes. LDD haalt de kiesdrempel. Als zonder enige inspanning op zo'n korte termijn 3.2% kan gehaald worden, dan eindigt LDD dicht in de buurt van 10% volgens mij. Ik vraag je trouwens: met de 20% die VB haalt, hoeveel gewicht hebben zij in de schaal kunnen werpen? Nul komma nul nul nul. LDD haalt de drempel en zal de komende jaren het magneet zijn waarrond een geloofwaardig(!) rechts front gevormd wordt. LDD zal doen waarin het VB nooit geslaagd is ...
Ralex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 15:05   #131
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralex Bekijk bericht
Mis poes. LDD haalt de kiesdrempel. Als zonder enige inspanning op zo'n korte termijn 3.2% kan gehaald worden, dan eindigt LDD dicht in de buurt van 10% volgens mij. Ik vraag je trouwens: met de 20% die VB haalt, hoeveel gewicht hebben zij in de schaal kunnen werpen? Nul komma nul nul nul. LDD haalt de drempel en zal de komende jaren het magneet zijn waarrond een geloofwaardig(!) rechts front gevormd wordt. LDD zal doen waarin het VB nooit geslaagd is ...

LDD haalt de kiesdrempel NIET!
Het Vlaams Belang haalt zeker 24% als het er geen 26% worden!! Het Vlaams Belang heeft noch niets kunnen bewijzen, door het Cordon Sanitaire, ingesteld door de partijen waar u tegenaan leunt.
Dus jullie verliezen de geloofwaardigheid en het Vlaams Belang wint steeds aan geloofwaardigheid.
Wat zal LDD doen waar het Vlaams Belang nooit in geslaagd is? Als ge A zegt moet ge ook B zeggen! vooruit komop!!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 15:32   #132
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Er zijn er anders maar weinigen die de vrucht van hun arbeid zo appreciëren als ik...
De plaatsen in de orde die jij bedoelt zijn beperkt. Ik veronderstel dat een orde van"zwijgende paters" die alleen maar groenten kweken niet onmiddellijk jouw optie is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 17:37   #133
C.C.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralex Bekijk bericht
Mag ik je er toch op wijzen dat het VB wel degelijk weegt op het beleid. De andere partijen willen dat gewoon niet laten merken. Kijk maar eens naar het programma van de CD&V/N-VA. Dat is in feite een flauw afkooksel van wat het VB hardop zegt (maar ze zullen het niet uitvoeren , wees gerust )
VB heeft in mijn ogen dus WEL invloed !
Ik denk niet dat dat rechts front er zal komen rond LDD. Zeker niet met de arrogantie die JMD nu handhaafd.

Ach ja , we zullen wel zien zeker
C.C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 18:04   #134
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
LDD haalt de kiesdrempel NIET!
Ze halen ze WEL!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 18:10   #135
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ze halen ze WEL!
Niet als het aan mijn stemmanipulatieapparatuur ligt!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 18:12   #136
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Niet als het aan mijn stemmanipulatieapparatuur ligt!
Nu heb ik begrepen waarom ze bij cap constant zeggen dat ze de kiesdrempel gaan halen, ondanks het feit dat ze even bekend zijn als mijn kat!....

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 19 maart 2007 om 18:12.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 18:33   #137
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C.C. Bekijk bericht
Mag ik je er toch op wijzen dat het VB wel degelijk weegt op het beleid. De andere partijen willen dat gewoon niet laten merken. Kijk maar eens naar het programma van de CD&V/N-VA. Dat is in feite een flauw afkooksel van wat het VB hardop zegt (maar ze zullen het niet uitvoeren , wees gerust )
VB heeft in mijn ogen dus WEL invloed !
Ik denk niet dat dat rechts front er zal komen rond LDD. Zeker niet met de arrogantie die JMD nu handhaafd.

Ach ja , we zullen wel zien zeker
Kijk hier bijvooorbeeld maar eens:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ko/index.shtml

Wie was de eerste om met dit voorstel af te komen en werd daarvoor verketterd? En wie steekt nu de pluimen op zijn hoed?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 18:40   #138
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wat betreft de VLD. Volgens mij is hun kern veel minder dan die 17%. hoogstens 10%. In veel landen in de Eu is er maar een zeer kleine liberale partij.

Zij halen nog veel stemmen omwille van de mediaandacht.
de vld is GEEN liberale partij als dat nu nog niet duidelijk was.
Oud 19 maart 2007, 18:40   #139
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Nu heb ik begrepen waarom ze bij cap constant zeggen dat ze de kiesdrempel gaan halen, ondanks het feit dat ze even bekend zijn als mijn kat!....
Ik denk niet dat het CAP is die met de overwinning zal gaan pronken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 19:02   #140
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
de vld is GEEN liberale partij als dat nu nog niet duidelijk was.
toch wel,deze "kiesvereniging" is erg "liberaal" met principes
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be