![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, geïnteresseerd in een on topic discussie in plaats van uwe flauwe zeik die niet ter zake doet.
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om te begrijpen waarom de bezetters met hun overwicht in materiaal, geld, munitie, enz toch nooit de overwinning zullen kunnen behalen in Irak: bekijk dit filmpje.
Hij doet me wat denken aan de moedige Chinees die op Tien'Anmen voor de tank ging staan. Dit is niet alleen even moedig, het is een pak efficiënter ...
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 19 maart 2007 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor je het weet wordt het etiket "Nestbevuiler" op je geplakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik kan me vinden in de algemeen aanvaarde theorie (in Europa). Ze hadden meer leidinggevende mensen uit de Baath-partij op hun plaats moeten laten. Deze mensen hadden ervaring. Na de tweede wereldoorlog zijn ook een pak hogere officieren uit het leger en de ss op een post gezet om het land wederom op te bouwen.
En misschien belangrijker nog. Hadden ze zo geen gesjoemel toegestaan met het (cash!) geld voor de wederop bouw en was er wel degelijk een verbetering merkbaar geweest in de energietoelevering, in de medische sector, ... dan zouden er waarschijnlijk zoveel mensen niet bereidt geweest zijn zich op te blazen. Waarschijnlijk is het een beetje naiief te denken dat er totaal geen geweld zou geweest zijn. Maar de kans was toch veel kleiner geweest hadden de mensen aan de lijve ondervonden dat de inval ook enkele goede bedoelingen had. Het blijft natuurlijk zo dat na een onderdrukking van tendenzen (nationalistisch-religieus) zoals destijds ook in Yugoslavië het deksel van de pot gelicht wordt de sudderende brij eventjes overkookt. Enfin ja, ik kan het filmpje niet zien dus ik draai hier waarschijnlijk rond de verkeerde pot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U lijkt me bijzonder naief. Uit de leugens die de oorlog moesten verantwoorden is al gebleken dat de waarheid de VS niet interesseert, net zo min als het welzijn van de Irakese bevolking. Zelfs het welzijn van hun eigen kinderen interesseert hen niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof dat ook de Amerikaanse Militaire top al perfect duidelijk gemaakt heeft dat het conflict geen "militaire oplossing" heeft.
VS-militairen worden ingezet omdat de Iraakse regering (een VERKOZEN regering!) het totnogtoe niet schitterend doet....Ze zijn ongetwijfeld in staat om,door hun gewicht,enige escalatie te onderdrukken,maar ze kunnen onmogelijk een oplossing zijn.... (zelfs President Bush moet dat onderhand wel beseffen) Er is blijkbaar een soort "produktiequotum" onder de "terroristen" van "iedere dag minstens een aanslag"..... Bemerk,nogmaals,dat de aanslagen niet zozeer tegen "de VS" gericht zijn,maar tegen mede-Iraqi's,tegen de samenleving,tegen een gevoel van orde en recht..... Soms vraag ik me af of het niet beter zou zijn of de VS zich snel wegtrekt tot ,pakweg,Basra zodat het Iraakse leger en politie GEDWONGEN worden "all-out" te gaan.Sjia- en sunni- moeten eens met hun koppen tegen mekaar geslagen worden,kwestie van te beseffen dat ze nu echt moeten opschieten,ofwel poppetjes worden in een spelletje tussen Saudi-Arabie en Iran ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is niet in tegenspraak met de vaststelling dat de meeste slachtoffers vallen bij aanslagen tegen burgers. De vraag is wie belang heeft bij dit laatste soort aanslagen en wie er dus achter zit.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door sodoirt : 19 maart 2007 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet alle aanslagen gebeuren door religieuze mafkezen of met als doel in de hemel te geraken. Sommige worden gewoon gepleegd om het land te bevrijden van de bezetters.
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Hadden de bondgenoten van de VS niet geweigerd, na de beëindiging van de oorlog, mee te helpen bij het afschermen van de grenzen, dan konden de terroristen het nu niet zo bont maken...
![]() Precies alsof de VS ginder onze belangen niet verdedigt... (aaiai... ik sluit mij oren en ogen nu af) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Waarom die tekst in het rood?
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom dat het naïef en infantiel is? Ik zou het niet weten... Volgens mij hebben/hadden de meeste bondgenoten van de VS ginder een (kleine) troepenmacht... Natuurlijk Frankrijk en Duitsland niet... Die hadden daar blijkbaar andere belangen... Maar waren het humanitaire belangen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=CHIPIE;2538046]Hebt U er belang bij dat de VS ginder afgaat als een gieter[quote]
yep! En ongeveer 70 �* 80 % van de wereldbevolking met mij. Het zal hen er van weerhouden in de komende jaren gelijkaardige illegale orlogen te starten en andere landen te bezetten. Misschien leidt het wel tot "regimechange" in de VS! Citaat:
2) Of die aanslagen door "islamterroristen" gedaan worden, daar ben ik niet van overtuigd.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 19 maart 2007 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de VS nu verdwijnen dan vallen er minsten tienmaal meer doden.. Dat weet zelfs Kaatd... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik weet het niet ... heeft zowel voor- als nadelen voor Europa ... wat is afgaan als een gieter, want zijn ze dat nu al niet afgegaan?
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 19 maart 2007 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |