![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2. Duits 3. Spaans
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ga voor de vrije keuze.
![]() |
#83 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als wij andere talen aanleren, is dit om ons te verrijken; het is trouwens zo dat Vlamingen zich praktisch overal ter wereld verstaanbaar kunnen maken, juist omwille van hun talenkennis en waarvoor we dan ook worden geapprecieerd.
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In essentie zijn de meeste 'talen' die in China gesproken worden te herleiden tot dialecten van het Chinees, die hetzelfde schrift delen. Mijn gebruikt er wel andere idioma's, de woordenschat kan verschillen, maar dat gebeurt met de Nederlandse taal in Vlaanderen en Nederland ook al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
dus maar vier maal zo groot als het NL. Citaat:
Tweede taal : Duits : Duitsland is onze belangrijkste handelspartner. Derde taal : een zuiderse taal als je de zon wil opzoeken in Zuid-Europa, Fr, Sp, Po, It,etc...
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Lodi : 28 maart 2007 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 28 maart 2007 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 1: Engels
2:
Daarnaast zou ik zorgen voor een heropwaardering van klassieke talen, zoals het Grieks en het Latijn. Mijns inziens is dit niet noodzakelijk maar wel nodig en zelfs bruikbaar als basis voor vele kunsten, wetenschappen en opleidingen.
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Meestal ben je ofwel goed in talen ofwel slecht in talen...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil eigenlijk wel eens Waals leren. Maar eerst zou mijn Frans wel een flinke opknapbeurt kunnen gebruiken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk! Dan vraag ik om een les Iñupiaq in te richten. Puur om mijn school op zotte kosten te jagen.
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij "zelfbeschikkingsrecht der steden" zie ik 2 resultaten, maar die komen beide uit mijn eigen post van politics.be. ![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu is het aan de overheid om te beslissen wat jij moet studeren. Terwijl sommige talen je beter liggen dan anderen, en je ouders daar wellicht meer zicht op hebben dan de overheid.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie het eerder zo dat een school een basispakket aanbiedt + daarnaast de vrijheid heeft om andere talen aan te bieden + dat ouders en kinderen vrij kunnen kiezen welke taal ze als eerste, tweede, derde,... taal nemen. Zo zou je trouwens een grotere diversiteit onder de bevolking krijgen. Sommigen zullen beter Duits spreken, anderen beter Frans, anderen beter Engels. Wie een werknemer zoekt die echt goed Duits spreekt, zal er dan ook makkelijker eentje vinden. Veel ingenieurs en dergelijke hebben immers wiskunde-wetenschappen gedaan in 't middelbaar, en daar hebben ze vaak slechts enkele noties van het Duits opgedaan. Diversiteit lijkt me dan beter. Gecombineerd met een vrije keuze voor CLIL, natuurlijk.
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ook Stadstaten hebben zelfbeschikking. De term "Gewest" kennen wij in Nederland niet als een bestuurlijke eenheid,het betekent bij ons een deel van provincie zonder bestuur. Blijkbaar is het een Belgische uitvinding om een Deelstaat een Gewest te noemen. |
|
![]() |
![]() |