![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet beperkt tot Azië dus. Oops. Wat betreft die zwarten en hartziekten. Ik las onlangs een interessante studie die aantoonde dat dit vooral een probleem was van Afro-Amerikanen, en niet van de zwarten in Afrika. Zijn Afro-Amerikanen nu ook een ander ras? Het kan hoor, hun oorspronkelijk genetisch materiaal is nogal wat bezoedelt met het genetisch materiaal van hun meesters... En native amerikans, zijn dat dan ook een apart ras? Die toevallig ook lactose-intollerant zijn, en dan eigenlijk behoren tot het aziatische ras? Zo verwarrend allemaal... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() ik vind dat integendeel een logische , en makkelijk verstaanbare tekst.maar als het te ingewikkeld is, ga dan maar terug "Jommekkes" en "Suske en Wiske" lezen...niemand zal u dat kwalijk nemen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit zal ook hoogstwaarschijnlijk gebeuren met bv. de straling van Tsjernobyl, de eerste rapporten zijn ondertussen al gemaakt betreffende dit onderwerp. Als u op basis van deze informatie een opdeling in rassen wil maken, dan wens ik u veel goede moed en veel geduld. Ik ben alleszins van mening dat dit op een correct wetenschappelijke manier niet mogelijk zal zijn, zoals ook andere genetici bevestigen (zie bv. mijn artikels enkele pagina's terug). Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 april 2007 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een greep: lactose-intollerant aminozuur DNA SLC24A5-gen non-empirische kennis [cognitieve abstracties zelfreflexie ambigue moraliteit absorptie van abstracte kennis trial-and-error-mechanisme Idem dito contingente omstandigheden transgenerationele factoren pocobiologen neocortex En die mannen maar worstelen met nederlandse woordjes als werken, plichten, wekker, opstaan .... Woordjes als GPS, GSM, moto, auto, laptop, sacoche kunnen ze dan uiteraard weer wel vlot uitspreken. Laatst gewijzigd door Amaj : 3 april 2007 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een paar van je impliciete stellingen in deze tekst: 1. Door de moeilijke woorden in dit forum, hebben allochtonen een leerachterstand. 2. "Moeilijke woorden", oftewel wetenschappelijke termen, mag je niet gebruiken, want dan wordt het te intelligent. 3. Vooroordelen moeten niet meer gestaafd worden, en mogen gewoon als belediging gebruikt worden. Ze zijn ook zonder meer waar, natuurlijk. 4. Alle allochtonen pikken. 5. Spelling staat niet hoog op je prioriteitenlijstje. 6. Zelfreflexie (sic) is een moeilijk woord... Dit zegt heel veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En wat taalfouten betreft.... jij bent zeker degene die het dictee van de nederlandse taal vlekkeloos kan neerpennen. Ik dacht het niet. Voor de rest lag het spoor vandaag wel stil door een stakingsactie van de NMBS. Reden: Als ze niet pikken dan bedreigen ze wel met 4 een treinconductrice Hou ze maar een hand boven het hoofd. En ik zou dan af en toe mijn hart niet mogen luchten met een ironische kwinkslag? Laatst gewijzigd door Amaj : 3 april 2007 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het niet je bedoeling iedereen te plezieren. Je vindt het net leuk dat ik het er niet mee eens ben. Maar het spijt me, Amaj, die stelling is geen "uitvinding" van jou. Het wordt al lang gezegd, door veel mensen. En het wordt al even lang ontkracht door wetenschappers. Maar laat dat je vooral niet tegenhouden. En over de spelling: Voor iemand die het heeft over de taalachterstand van allochtenen (sic) mag ik al wat strenger zijn, niet ? PS: Ik mag me toch blij maken met het idee dat ik het Dictee aardig goed kan meeschrijven. Maar hoe doet dit ter zake ? Ga je jouw spellingsfouten in een post over de leerachterstand van allochtonen en moeilijke woorden die ze niet snappen, op die manier goedpraten ? Weer een nulargument, dan. Ja, dan moet je beginnen met het voeren van een andere discussie. Maar eerst schrijf je dat alle allochtonen pikken. Nu schrijf je dat zij die niet pikken, bedreigen. Dat kan zelfs niet binnen jouw wereldje. Het verschil tussen jou en mij is dat ik het nieuws hoorde en dacht: Wat bezielt die mensen om zo te doen voor twee euro, en jij dacht: Kijk, ze zullen wel bruin geweest zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 3 april 2007 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Topicstarter had het over 8 hoofdrassen.Maar dat wilt niet zeggen dat die volledig "puur" gebleven zijn.Maar je kan wel een vlaming zijn met bvb 5 of 10 % genen geïmporteerd uit het verre Azië, of wat Afrikaanse genen in u meedragen zonder dat men dat aan u ziet, zonder dat gij u Aziaat of Afrikaan voelt, en zonder dat ge gele of zwarte kindjes gaat maken. Of je dan blank, geel of zwart bent zal afhangen uit hoeveel percent genen dat je van elk ras bezit.Welk percentage domineert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk! Die hebben dan een AFWIJKING hé pipo!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet dat anders aanpakken denk ik, een beetje modernistischer. "We are all stratiers" of zoiets. Dan begrijpt hij het beter en is de mens gelukkig. (zolang hij maar kan ijveren voor het behoud van de SIBERISCHE tijger en ervoor kan zorgen dat deze ZEKER NIET wordt gemengd met de BENGAALSE tijger! Want d�*t zou verdomme pas een probleem zijn: de natuurlijke diversiteit weetjewel?).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2007 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Burger
|
![]() Het prachtige van al dit genenspel is, dat er steeds nieuwe, prachtige en unieke mensen uit voorkomen, en als we de intelectuele en technische voorsprong die we de laatste 100 jaar hebben meegemaakt bekijken, dan kan dat genenspel alleen maar bewonderd worden, ongeacht welke 'soort' in ons de overhand heeft.
![]() Stel dat we op een bepaald moment in de evolutie gemuteerd zouden zijn uit 8 verschillende apensoorten... Dan moet er een 'trigger' geweest zijn die dit veroorzaakte! Raar is, dat sindsdien de mens ook 'mens' is gebleven, zonder dat al die nieuwe triggers 'Tsjernobyl, Nagasaki, ozongat, chemie, genetische manipulatie, geneesmiddelen enz. daar iets aan veranderd hebben. ![]()
Vrije meningsuiting is een mensenrecht ! ![]() Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 3 april 2007 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien diverse allergieën een "raskenmerk" zouden zijn zijn er zeer veel menselijke rassen en komen er dagelijks bij. Om van verschillende rassen te kunnen spreken moeten er grote homogene groepen bestaan & die bestaan er nu eenmaal niet. Ons Anouk is geen uitzonderlijk aziatische, zoals er nu ook grote groepen overwefgend blanke (?) Noord-Amerikanen zijn die eveneens last hebben van een zuivelproduktenallergie. Dat de pharmaceutische industrie producten onterpt die met diverse allergische reakties rekening houdt, des te beter niet ten bate van diverse rassen, maar ten bate van de ganse mensheid. Het feit blijft dat de individuele verschillen tussen individuën van een etnische groep groter blijken te zijn dan individuële verschillen tussen mensen onafgezien van hun zogenaamd "ras".. Ik zie de relevantie van zulke individeuële verschillen totaal niet...
![]() |
![]() |
#260 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het woordje "allochtenen" bevat gewoon een typfout. En voor alle duidelijkheid, niet de allochtonen komen stelselmatig mijn keel uit. Wel de criminaliteit. En laat het nu net die groep van 10% zijn die 90% van de feiten pleegt. Geef toe...buiten proportie. Het enige wat ik dus wil is dat hiertegen streng opgetreden moet worden. Met te pamperen en dood te zwijgen los je de zaken niet op. Ik heb allochtone kennissen en kameraden en die hebben gevochten om hun kansen waar te maken in de maatschappij. Die krijgen heel wat respect van mij. Maar plunderingen zoals ten tijde van de Vikings daarvan kun je nu toch van mij niet verwachten dat ik mij erbij neerleg. Ikj denk hier bvb aan die Oost-europese bendes. Als jij dit wil goedpraten dan kan ik enkel zeggen: "slaapzacht meneer de president." |
|
![]() |
![]() |