Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2007, 16:05   #241
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
toeme, en ik die dacht dat dna nodig was om van rassen te kunnen spreken?
Te moeilijk aan het worden?
??? Ik ben daar zeker niet over begonnen.Maar te moeilijk? Nee hoor.Ik interesseer mij daar veel in , in genen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 16:14   #242
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Gij onnozele zot...racisme heeft niets met politiek te maken en is zeker geen politieke stroming.
Racisme is iets dat in elke mens zit en de politiek maakt hier 'misbruik' van.
we zouden kunnen zeggen dat anti-racisme een politieke stroming is...die wel degelijk misbruikt word door mensen die anders geen reden tot bestaan zouden hebben, en die van vreemdelingen gebruik maken om hun macht in stand te houden...
Oud 3 april 2007, 16:14   #243
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
doe maar verder handclapping. gelukkig zijn er wetenschappers die er aan andere mening over hebben en die zorgen er dan wel voor dat specifieke geneesmiddelen voor specifieke ziekten van specifieke rassen worden ontwikkeld.

Geloof jij maar verder dat aziaten wèl zuivelproducten kunnen verteren of dat zwarten géén specifieke hartziekten ontwikkelen en nog minder dat sommige indianen een andere dieet moeten volgen omdat ze anders per definitie diabeet worden.

Maar 't is niks jong, de racisten hebben dat allemaal al opgelost.
ik vroeg me al wanneer het lactose-intollerantie argument van stal gehaald werd.
Citaat:
The majority of humans stop producing significant amounts of lactase sometime between the ages of two and five.
Citaat:
most modern East Asians, sub-Saharan Africans and native peoples of the Americas and Pacific Islands do not (making them lactose intolerant as adults)

Niet beperkt tot Azië dus. Oops.

Wat betreft die zwarten en hartziekten. Ik las onlangs een interessante studie die aantoonde dat dit vooral een probleem was van Afro-Amerikanen, en niet van de zwarten in Afrika. Zijn Afro-Amerikanen nu ook een ander ras? Het kan hoor, hun oorspronkelijk genetisch materiaal is nogal wat bezoedelt met het genetisch materiaal van hun meesters...

En native amerikans, zijn dat dan ook een apart ras? Die toevallig ook lactose-intollerant zijn, en dan eigenlijk behoren tot het aziatische ras? Zo verwarrend allemaal...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 16:16   #244
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat een onsamenhangende brij. Ik heb echt geen zin om daarop te antwoorden. Iemand?
ik vind dat integendeel een logische , en makkelijk verstaanbare tekst.maar als het te ingewikkeld is, ga dan maar terug "Jommekkes" en "Suske en Wiske" lezen...niemand zal u dat kwalijk nemen...
Oud 3 april 2007, 16:23   #245
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat een onsamenhangende brij. Ik heb echt geen zin om daarop te antwoorden. Iemand?
wat hij wil zeggen is dat de genetische verschillen in feite op twee niveau's bestaan: het uiterlijke verschil (huidskleur, kleur ogen, vorm gelaat enz), en de innerlijke verschillen, die je niet direkt opmerkt, en die dus zouden maken dat een blonde jongen in feite tot het zwarte ras behoort Logisch toch.En Mike Tyson is mischien wel een Vlaming, Mao een Zweed, en Hitler een Papoua...
Oud 3 april 2007, 16:26   #246
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
doe maar verder handclapping. gelukkig zijn er wetenschappers die er aan andere mening over hebben en die zorgen er dan wel voor dat specifieke geneesmiddelen voor specifieke ziekten van specifieke rassen worden ontwikkeld.

Geloof jij maar verder dat aziaten wèl zuivelproducten kunnen verteren of dat zwarten géén specifieke hartziekten ontwikkelen en nog minder dat sommige indianen een andere dieet moeten volgen omdat ze anders per definitie diabeet worden.

dit vraagt inderdaad om een (wetenschappelijke) verklaring? Vrienden anti-racisten? Weet u iets daarover?
Oud 3 april 2007, 16:35   #247
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dit vraagt inderdaad om een (wetenschappelijke) verklaring? Vrienden anti-racisten? Weet u iets daarover?
Hmm. Het vraagt maar om één ding, eigenlijk. Een vraag.
Zijn er dan ook niet-Aziaten die geen zuivelproducten kunnen verdragen ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 16:55   #248
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Ik heb dat al pagina's geleden gezegd. In wat quasi-academische termen: epigenetische factoren via transgenerationele overerving. Factoren kunnen van geografische aard zijn, maar ook niet-constante factoren spelen even grote rol: de builenpest heeft bepaalde mutaties gecreëerd die positief zijn voor het immuunsysteem tegen aids. Bv. bepaalde afgelegen dorpen in Scandinavië hebben procentueel gezien veel inwoners met die mutatie, heeft te maken met de geschiedenis van de geografische weg die de builenpest had afgelegd.
Dit zal ook hoogstwaarschijnlijk gebeuren met bv. de straling van Tsjernobyl, de eerste rapporten zijn ondertussen al gemaakt betreffende dit onderwerp.
Als u op basis van deze informatie een opdeling in rassen wil maken, dan wens ik u veel goede moed en veel geduld. Ik ben alleszins van mening dat dit op een correct wetenschappelijke manier niet mogelijk zal zijn, zoals ook andere genetici bevestigen (zie bv. mijn artikels enkele pagina's terug).

Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 april 2007 om 16:57.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 17:24   #249
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik heb dat al pagina's geleden gezegd. In wat quasi-academische termen: epigenetische factoren via transgenerationele overerving. terug).
Als je de woorden van 1000 frank bekijkt die hier deze middag al de revue gepasseerd zijn dan is het toch niet verwonderlijk zenne dat die allochtenen een leerachterstand hebben.
Een greep:
lactose-intollerant
aminozuur
DNA
SLC24A5-gen
non-empirische kennis
[cognitieve abstracties
zelfreflexie
ambigue moraliteit
absorptie van abstracte kennis
trial-and-error-mechanisme
Idem dito
contingente omstandigheden
transgenerationele factoren
pocobiologen
neocortex

En die mannen maar worstelen met nederlandse woordjes als werken, plichten, wekker, opstaan ....
Woordjes als GPS, GSM, moto, auto, laptop, sacoche kunnen ze dan uiteraard weer wel vlot uitspreken.

Laatst gewijzigd door Amaj : 3 april 2007 om 17:26.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 17:33   #250
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Als je de woorden van 1000 frank bekijkt die hier deze middag al de revue gepasseerd zijn dan is het toch niet verwonderlijk zenne dat die allochtenen een leerachterstand hebben.
Een greep:
lactose-intollerant
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]aminozuur[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]DNA[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]SLC24A5-gen[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]non-empirische kennis[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]cognitieve abstracties[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]zelfreflexie[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]ambigue moraliteit[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]absorptie van abstracte kennis[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]trial-and-error-mechanisme[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Idem dito[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]contingente omstandigheden[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]transgenerationele factoren[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]pocobiologen[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]neocortex[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][FONT=Verdana][SIZE=2]En die mannen maar worstelen met nederlandse woordjes als werken, plichten, wekker, opstaan ....[/SIZE][/FONT]
Woordjes als GPS, GSM, moto, auto, laptop, sacoche kunnen ze dan uiteraard weer wel vlot uitspreken.
[/SIZE][/FONT]
Als je kijkt naar het verschrikkelijke argumentatievermogen van sommige mensen, is het niet verwonderlijk dat er met sommige posters geen rekening wordt gehouden.

Een paar van je impliciete stellingen in deze tekst:
1. Door de moeilijke woorden in dit forum, hebben allochtonen een leerachterstand.
2. "Moeilijke woorden", oftewel wetenschappelijke termen, mag je niet gebruiken, want dan wordt het te intelligent.
3. Vooroordelen moeten niet meer gestaafd worden, en mogen gewoon als belediging gebruikt worden. Ze zijn ook zonder meer waar, natuurlijk.
4. Alle allochtonen pikken.
5. Spelling staat niet hoog op je prioriteitenlijstje.
6. Zelfreflexie (sic) is een moeilijk woord... Dit zegt heel veel.
Oud 3 april 2007, 17:46   #251
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Als je kijkt naar het verschrikkelijke argumentatievermogen van sommige mensen, is het niet verwonderlijk dat er met sommige posters geen rekening wordt gehouden.

Een paar van je impliciete stellingen in deze tekst:
1. Door de moeilijke woorden in dit forum, hebben allochtonen een leerachterstand.
2. "Moeilijke woorden", oftewel wetenschappelijke termen, mag je niet gebruiken, want dan wordt het te intelligent.
3. Vooroordelen moeten niet meer gestaafd worden, en mogen gewoon als belediging gebruikt worden. Ze zijn ook zonder meer waar, natuurlijk.
4. Alle allochtonen pikken.
5. Spelling staat niet hoog op je prioriteitenlijstje.
Tja, het was nooit de bedoeling iedereen hiermee te plezieren. Echtwaar.
En wat taalfouten betreft.... jij bent zeker degene die het dictee van de nederlandse taal vlekkeloos kan neerpennen.
Ik dacht het niet.
Voor de rest lag het spoor vandaag wel stil door een stakingsactie van de NMBS.
Reden: Als ze niet pikken dan bedreigen ze wel met 4 een treinconductrice
Hou ze maar een hand boven het hoofd.
En ik zou dan af en toe mijn hart niet mogen luchten met een ironische kwinkslag?

Laatst gewijzigd door Amaj : 3 april 2007 om 18:00.
Oud 3 april 2007, 18:12   #252
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Tja, het was nooit de bedoeling iedereen hiermee te plezieren. Echtwaar.
En wat taalfouten betreft.... jij bent zeker degene die het dictee van de nederlandse taal vlekkeloos kan neerpennen.
Ik dacht het niet.
Voor de rest lag het spoor vandaag wel stil door een stakingsactie van de NMBS.
Reden: Als ze niet pikken dan bedreigen ze wel met 4 een treinconductrice
Hou ze maar een hand boven het hoofd.
En ik zou dan af en toe mijn hart niet mogen luchten met een ironische kwinkslag?
Weeral reageer je op niks. Al je argumenten worden ontkracht, en dan ga je gewoon vlot over naar andere standpunten. Nutteloze discussie, als je het mij vraagt.

Natuurlijk is het niet je bedoeling iedereen te plezieren. Je vindt het net leuk dat ik het er niet mee eens ben. Maar het spijt me, Amaj, die stelling is geen "uitvinding" van jou. Het wordt al lang gezegd, door veel mensen. En het wordt al even lang ontkracht door wetenschappers. Maar laat dat je vooral niet tegenhouden.
En over de spelling: Voor iemand die het heeft over de taalachterstand van allochtenen (sic) mag ik al wat strenger zijn, niet ?
PS: Ik mag me toch blij maken met het idee dat ik het Dictee aardig goed kan meeschrijven. Maar hoe doet dit ter zake ? Ga je jouw spellingsfouten in een post over de leerachterstand van allochtonen en moeilijke woorden die ze niet snappen, op die manier goedpraten ? Weer een nulargument, dan.
Ja, dan moet je beginnen met het voeren van een andere discussie.
Maar eerst schrijf je dat alle allochtonen pikken. Nu schrijf je dat zij die niet pikken, bedreigen. Dat kan zelfs niet binnen jouw wereldje.
Het verschil tussen jou en mij is dat ik het nieuws hoorde en dacht: Wat bezielt die mensen om zo te doen voor twee euro, en jij dacht: Kijk, ze zullen wel bruin geweest zijn...
Oud 3 april 2007, 18:14   #253
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ik vroeg me al wanneer het lactose-intollerantie argument van stal gehaald werd.

Niet beperkt tot Azië dus. Oops.

En native amerikans, zijn dat dan ook een apart ras? Die toevallig ook lactose-intollerant zijn, en dan eigenlijk behoren tot het aziatische ras? Zo verwarrend allemaal...
Het meerdendeel van de wereldbevolking is lactose intolerant en het is dus de norm(vandaar dat beide aziaten en indianen het hebben). Het is niet iets dat voor iedere populatie 100% is. Het is wel zo dat lactose tolerantie procentueel het hoogst is onder west europeanen. (ik meen gelezen te hebben dat 90%-95% van de west europeanen het gen hiervoor hebben) Zeggen dat Indianen 'het ook hebben' zegt dus niks, beter zou je kunnen kijken naar andere niet-europese bevolkingsgroepen die zelf ook lactose tolerant zijn.(mongolen bijv.)

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 3 april 2007 om 18:25.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 18:32   #254
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
natuurlijk wel.Maar in een minder hoog percentage als de Aziaten.Waaruit mag blijken dat er aziatische genen in de blanke genenpoel verzeild zijn geraakt...Niets dat ons moet verwonderen, men hoeft slechts terug te denken aan de Mongoolse invallen , met Genghis Khan, en daarna de Hunnen met Attilla...Die jongens zullen er wel duchtig op los verkracht hebben.
Topicstarter had het over 8 hoofdrassen.Maar dat wilt niet zeggen dat die volledig "puur" gebleven zijn.Maar je kan wel een vlaming zijn met bvb 5 of 10 % genen geïmporteerd uit het verre Azië, of wat Afrikaanse genen in u meedragen zonder dat men dat aan u ziet, zonder dat gij u Aziaat of Afrikaan voelt, en zonder dat ge gele of zwarte kindjes gaat maken. Of je dan blank, geel of zwart bent zal afhangen uit hoeveel percent genen dat je van elk ras bezit.Welk percentage domineert.
Oud 3 april 2007, 18:48   #255
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk! Die hebben dan een AFWIJKING hé pipo!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 18:50   #256
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
juist

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 april 2007, 18:51   #257
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk wel.Maar in een minder hoog percentage als de Aziaten.Waaruit mag blijken dat er aziatische genen in de blanke genenpoel verzeild zijn geraakt...Niets dat ons moet verwonderen, men hoeft slechts terug te denken aan de Mongoolse invallen , met Genghis Khan, en daarna de Hunnen met Attilla...Die jongens zullen er wel duchtig op los verkracht hebben.
Topicstarter had het over 8 hoofdrassen.Maar dat wilt niet zeggen dat die volledig "puur" gebleven zijn.Maar je kan wel een vlaming zijn met bvb 5 of 10 % genen geïmporteerd uit het verre Azië, of wat Afrikaanse genen in u meedragen zonder dat men dat aan u ziet, zonder dat gij u Aziaat of Afrikaan voelt, en zonder dat ge gele of zwarte kindjes gaat maken. Of je dan blank, geel of zwart bent zal afhangen uit hoeveel percent genen dat je van elk ras bezit.Welk percentage domineert.
carlgustaf jong! volgens mij gaat hij dit niet snappen zenne!

Ge moet dat anders aanpakken denk ik, een beetje modernistischer.

"We are all stratiers" of zoiets.

Dan begrijpt hij het beter en is de mens gelukkig.
(zolang hij maar kan ijveren voor het behoud van de SIBERISCHE tijger en ervoor kan zorgen dat deze ZEKER NIET wordt gemengd met de BENGAALSE tijger! Want d�*t zou verdomme pas een probleem zijn: de natuurlijke diversiteit weetjewel?).

Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2007 om 18:54.
Oud 3 april 2007, 18:58   #258
Marc Spandel
Burger

Marc Spandel's schermafbeelding

Standaard

Het prachtige van al dit genenspel is, dat er steeds nieuwe, prachtige en unieke mensen uit voorkomen, en als we de intelectuele en technische voorsprong die we de laatste 100 jaar hebben meegemaakt bekijken, dan kan dat genenspel alleen maar bewonderd worden, ongeacht welke 'soort' in ons de overhand heeft.

Stel dat we op een bepaald moment in de evolutie gemuteerd zouden zijn uit 8 verschillende apensoorten...
Dan moet er een 'trigger' geweest zijn die dit veroorzaakte!

Raar is, dat sindsdien de mens ook 'mens' is gebleven, zonder dat al die nieuwe triggers 'Tsjernobyl, Nagasaki, ozongat, chemie, genetische manipulatie, geneesmiddelen enz. daar iets aan veranderd hebben.

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 3 april 2007 om 18:58.
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 18:58   #259
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik geloof niet alleen dat aziaten wèl zuivelproducten kunnen verteren, ik ken er minstens één die dat kan : miijn geadopteerd kleinkind. In dat opzicht verschilt zij dus meer van een aziatische medemens die de eigenschap heeft niet tegen lactose te kunnen dan van een West-Europese medemens die eveneens geen moeite heeft met het verteren van melk.

Indien diverse allergieën een "raskenmerk" zouden zijn zijn er zeer veel menselijke rassen en komen er dagelijks bij. Om van verschillende rassen te kunnen spreken moeten er grote homogene groepen bestaan & die bestaan er nu eenmaal niet. Ons Anouk is geen uitzonderlijk aziatische,
zoals er nu ook grote groepen overwefgend blanke (?) Noord-Amerikanen zijn die eveneens last hebben van een zuivelproduktenallergie.

Dat de pharmaceutische industrie producten onterpt die met diverse allergische reakties rekening houdt, des te beter niet ten bate van diverse
rassen, maar ten bate van de ganse mensheid.

Het feit blijft dat de individuele verschillen tussen individuën van een etnische groep groter blijken te zijn dan individuële verschillen tussen mensen onafgezien van hun zogenaamd "ras"..

Ik zie de relevantie van zulke individeuële verschillen totaal niet...
Oud 3 april 2007, 19:34   #260
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral reageer je op niks. Al je argumenten worden ontkracht, en dan ga je gewoon vlot over naar andere standpunten. Nutteloze discussie, als je het mij vraagt.

Natuurlijk is het niet je bedoeling iedereen te plezieren. Je vindt het net leuk dat ik het er niet mee eens ben. Maar het spijt me, Amaj, die stelling is geen "uitvinding" van jou. Het wordt al lang gezegd, door veel mensen. En het wordt al even lang ontkracht door wetenschappers. Maar laat dat je vooral niet tegenhouden.
En over de spelling: Voor iemand die het heeft over de taalachterstand van allochtenen (sic) mag ik al wat strenger zijn, niet ?
PS: Ik mag me toch blij maken met het idee dat ik het Dictee aardig goed kan meeschrijven. Maar hoe doet dit ter zake ? Ga je jouw spellingsfouten in een post over de leerachterstand van allochtonen en moeilijke woorden die ze niet snappen, op die manier goedpraten ? Weer een nulargument, dan.
Ja, dan moet je beginnen met het voeren van een andere discussie.
Maar eerst schrijf je dat alle allochtonen pikken. Nu schrijf je dat zij die niet pikken, bedreigen. Dat kan zelfs niet binnen jouw wereldje.
Het verschil tussen jou en mij is dat ik het nieuws hoorde en dacht: Wat bezielt die mensen om zo te doen voor twee euro, en jij dacht: Kijk, ze zullen wel bruin geweest zijn...
Het is je misschien niet opgevallen maar de woorden die in mijn opsomming stonden zijn gewoon een cut and paste. Degene die die fouten geschreven heeft zijn dus mensen uit vorige posts.
Het woordje "allochtenen" bevat gewoon een typfout.
En voor alle duidelijkheid, niet de allochtonen komen stelselmatig mijn keel uit. Wel de criminaliteit. En laat het nu net die groep van 10% zijn die 90% van de feiten pleegt. Geef toe...buiten proportie. Het enige wat ik dus wil is dat hiertegen streng opgetreden moet worden. Met te pamperen en dood te zwijgen los je de zaken niet op. Ik heb allochtone kennissen en kameraden en die hebben gevochten om hun kansen waar te maken in de maatschappij. Die krijgen heel wat respect van mij. Maar plunderingen zoals ten tijde van de Vikings daarvan kun je nu toch van mij niet verwachten dat ik mij erbij neerleg. Ikj denk hier bvb aan die Oost-europese bendes.
Als jij dit wil goedpraten dan kan ik enkel zeggen: "slaapzacht meneer de president."
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be