Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2007, 00:20   #7101
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

nog altijd darover aan het zagen? Jullie zijn gewoon vergissingen van de natuur, en daarmee is't vat af...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 06:52   #7102
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waarom is het kunnen voortplanten geen argument voor jou? Je kunt toch maar moeilijk stellen dat het voortplanten geen deel is van de seksualiteitsbeleving zeker? Dat leren ze de kinderen al op de lagere school hoor.
Bijlange niet. Dat leren ze kinderen helemaal niet op de lagere school. Kinderen leren op de lagere school dat de mens over een voortplantingsstelsel beschikt, maar hoegenaamd niets over seksualiteitsbeleving; twee zaken die duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn.

Citaat:
Je blijft de individuele invulling van seksualiteit verwarren met de reden waarom de soort met seksualiteit is uitgerust.
(Homo)seksualiteitsbeleving IS dan ook per definitie een individuele invulling van seksualiteit die geheel los staat van de verderzetting van de soort.

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 07:02   #7103
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bijlange niet. Dat leren ze kinderen helemaal niet op de lagere school. Kinderen leren op de lagere school dat de mens over een voortplantingsstelsel beschikt, maar hoegenaamd niets over seksualiteitsbeleving; twee zaken die duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn.
Ik mag toch veronderstellen dat jij normaalonderwijs hebt gevolgd? Valt het voortplanten van de soort dan buiten de seksualiteitsbeleving?

Citaat:
(Homo)seksualiteitsbeleving IS dan ook per definitie een individuele invulling van seksualiteit die geheel los staat van de verderzetting van de soort.

Raf.
Inderdaad. Het is dan ook een abnormale invulling van seksualiteit, gezien de de reden waarom de mens met seksualiteit is uitgerust.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 07:09   #7104
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag toch veronderstellen dat jij normaalonderwijs hebt gevolgd? Valt het voortplanten van de soort dan buiten de seksualiteitsbeleving?
Laten we zeggen dat er bepaalde raakpunten tussen beiden te vinden zijn. Gelukkig leidt niet elke seksualiteitsbeleving tot voortplanting. Onze aardkloot zou nogal verdomd snel te klein worden, òf we zouden er maar een verdomd triest seksleven op nahouden...

Citaat:
Inderdaad. Het is dan ook een abnormale invulling van seksualiteit, gezien de de reden waarom de mens met seksualiteit is uitgerust.
Je verwart nog steeds voortplanting met seksualiteit, hetgeen natuurlijk verkeerd is.

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 april 2007, 07:33   #7105
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we zeggen dat er bepaalde raakpunten tussen beiden te vinden zijn.
Bepaalde raakpunten? Het is wel wat meer dat dat hé?! De meest voor de hand liggende manier om kinderen te krijgen is precies die seksualiteitbeleving. Je weet toch wat heterokoppels doen als ze kindjes willen krijgen?

Citaat:
Gelukkig leidt niet elke seksualiteitbeleving tot voortplanting. Onze aardkloot zou nogal verdomd snel te klein worden, òf we zouden er maar een verdomd triest seksleven op nahouden...
Dat is totaal naast de kwestie waarom de soort met seksualiteit is uitgerust.

Citaat:
Je verwart nog steeds voortplanting met seksualiteit, hetgeen natuurlijk verkeerd is.
Raf.
Jij bent verwart. Jij wil maar niet toegeven dat als de soort zich wil voortplanten, de seksualiteitsbeleving daar de uitgelezen manier voor is.

Precies omdat homoseksualiteit daar geen soelaas kan aan bieden, wil je dat gegeven, maar niet aanvaarden als normaal en als argument. Terwijl het weldegelijk de normaalste zaak van de wereld is om via de seksualiteitbeleving voor nakomelingen te zorgen. Het is de evidentie zelf.

Je beseft niet eens dat jij je abnormaliteit andermaal onderstreept door te doen alsof de voortplanting van de soort niks met seksualiteit te maken heeft.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2007 om 07:49.
Oud 6 april 2007, 09:12   #7106
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
nog altijd darover aan het zagen? Jullie zijn gewoon vergissingen van de natuur, en daarmee is't vat af...
Steek maar gauw een nieuw vat en zuip voort.
Oud 6 april 2007, 10:10   #7107
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bepaalde raakpunten? Het is wel wat meer dat dat hé?! De meest voor de hand liggende manier om kinderen te krijgen is precies die seksualiteitbeleving. Je weet toch wat heterokoppels doen als ze kindjes willen krijgen?
Ja hoor: vanalle vieze dingen die ze nog véél vaker doen als ze helemaal geen kinderen willen krijgen...

Citaat:
Dat is totaal naast de kwestie waarom de soort met seksualiteit is uitgerust.
Je verwart met de reden waarom de soort met een voortplantingsstelsel is uitgerust.

Citaat:
Jij bent verwart. Jij wil maar niet toegeven dat als de soort zich wil voortplanten, de seksualiteitsbeleving daar de uitgelezen manier voor is.
Dat heb ik nooit ontkend, Paulus. Maar jij wil maar niet toegeven dat seksualiteitsbeleving in de overgrote meerderheid van de gevallen niets met voortplanting te maken heeft.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 6 april 2007, 12:27   #7108
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Steek maar gauw een nieuw vat en zuip voort.
Ik hef het glas op de afschaffing van het homo"huwelijk", daarmee gepaard gaande adoptie en voor de gratis uitdeling van tomaten en eireren aan de bevolking, de dagen dat er Gay-parades zijn.Dat er nog eens gelachen kan worden in het land.
Oud 6 april 2007, 12:28   #7109
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja hoor: vanalle vieze dingen die ze nog véél vaker doen als ze helemaal geen kinderen willen krijgen...

Je verwart met de reden waarom de soort met een voortplantingsstelsel is uitgerust.

Dat heb ik nooit ontkend, Paulus. Maar jij wil maar niet toegeven dat seksualiteitsbeleving in de overgrote meerderheid van de gevallen niets met voortplanting te maken heeft.

Raf.
natuurlijk word er niet alleen geneukt om kindjes te krijgen.Maar daarom moet je er nog geen smeerlapperij van maken ook niet.
Oud 6 april 2007, 12:32   #7110
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is het voor jou dan echt onmogelijk om bij het onderwerp te blijven? Valt het voortplanten van de soort onder de noemer sekualiteitsbeleving, of doet het dat niet? Dat is een duidelijk en concrete vraag toch?

Citaat:

Raf.
Dat is niet waar. Ik geef dat wel toe. Denk je soms dat ik twintig kinderen wil misschien?

Maar je ontkent dus niet dat het voortplanten van de soort, een sekualiteitsbeleving is. Dat is dan een bank vooruit Raf. Want tot nu toe heb je altijd staande gehouden dat het voortplanten van de soort niks met seksualiteit te maken heeft.

En aangezien het voortplanten weldegelijk een seksualiteitsbeleving is, die voorbehouden is voor wezens van verschillend geslacht, kan het niet anders dan te besluiten, dat homoseksualiteit minder functioneel is en daarbij afwijkt van het normale. Want het vermogen om zich voort te planten is essentieel voor het bestaan van de soort.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2007 om 12:34.
Oud 6 april 2007, 13:18   #7111
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je ontkent dus niet dat het voortplanten van de soort, een sekualiteitsbeleving is.
Dat ontken ik zeer zeker.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 6 april 2007, 14:33   #7112
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ontken ik zeer zeker.

Raf.
Hoe rijm je deze posting met onderstaande?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Citaat:
Paulus.
Oud 6 april 2007, 14:47   #7113
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel Paulus, voortplanting is afhankelijk van seksualiteit, maar seksualiteit is niet afhankelijk van voortplanting.

En dat is het laatste wat ik over die voortplanting wil zeggen. Dat is in deze discussie niet aan de orde. Hier gaat het niet over voortplanting, maar over seksualiteitsbeleving.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 6 april 2007, 15:01   #7114
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu moet het al rijmen ook. Goed dan.

Er zat eens een duif op een doopfont
die trouwende homo's maar niets vond
Ze hield wel van seks, maar alleen voor de eggs
Kwaad vloog ze nog even de kerk rond

Laatst gewijzigd door Doki : 6 april 2007 om 15:10.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:12   #7115
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Nu moet het al rijmen ook. Goed dan.

Er zat eens een duif op een doopfont
die trouwende homo's maar niets vond
Ze hield wel van seks, maar alleen voor de eggs
Kwaad vloog ze nog even de kerk rond
Een hetero Paulus uit Kallo
was trots op zijn zoon
tot die zei, doodgewoon
Pa: ik ga morgen maar trouwen met Carlo!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 april 2007 om 15:13.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:15   #7116
vulpes
Gouverneur

Standaard

'k denk dat een van de populairste (neen, beter is: langste) topics is...

abnormaal = afwijkend van de norm.

heteroseksualiteit is naar ik begrijp de norm (lijkt mij ook logisch want de dag dat vrouwen en mannen zich niet meer seksueel tot elkaar aangetrokken voelen zal het snel met de mensensoort - via de natuurlijke weg (lees: mannen en vrouwen voelen zich seksueel tot elkaar aan getrokken, hebben dan ook seks.. en daar komen kindjes van)- gedaan zijn..)

in dat opzicht is homoseksualiteit 'ab-normaal' - al gebruik ik het woord niet graag omdat het zo'n negatieve connotatie heeft...

Et alors?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 15:22   #7117
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel Paulus, voortplanting is afhankelijk van seksualiteit, maar seksualiteit is niet afhankelijk van voortplanting.
Is er hier iemand die iets anders beweert?

De vraag is of voortplanten een seksuele belevenis is. Dat is nu toch niet zo moeilijk? Gewoon ja of nee antwoorden.

Voor alle duidelijkheid. De vraag is niet of het ene afhankelijk is van het andere.

Citaat:
En dat is het laatste wat ik over die voortplanting wil zeggen. Dat is in deze discussie niet aan de orde. Hier gaat het niet over voortplanting, maar over seksualiteitsbeleving.
Raf.
Het wordt weer eens te warm onder je voeten hé?! Het kunnen voortplanten is hier weldegelijk aan de orde. Het is de reden waarom mensen met seksualiteit zijn uitgerust. Daarom is het weldegelijk een argument.

Waarom het ‘kunnen voortplanten’ (lees: de reden waarom mensen met seksualiteit zijn uitgerust.) geen geldig argument is voor het bepalen van de norm volgens jou, blijft al vier, -wat zeg ik- vijf maanden onbeantwoord.

Trouwens gaat de discussie niet over seksualiteitsbeleving, maar over de geldigheid van argumenten bij het beoordelen van homoseksualiteit als normaliteit.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2155
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=352

Maar ja…
Ik begrijp dat het niet leuk is om door de mand te vallen.

Paulus.
Oud 6 april 2007, 17:50   #7118
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
heteroseksualiteit is naar ik begrijp de norm (lijkt mij ook logisch want de dag dat vrouwen en mannen zich niet meer seksueel tot elkaar aangetrokken voelen zal het snel met de mensensoort - via de natuurlijke weg (lees: mannen en vrouwen voelen zich seksueel tot elkaar aan getrokken, hebben dan ook seks.. en daar komen kindjes van)- gedaan zijn..)
Ik vind dat maar een bizarre reden om heteroseksualiteit tot "de norm" te verheffen. De overgrote meerderheid van de seksuele activiteiten tussen mensen hebben in de verste verte niets met "kindjes krijgen" te maken. Seksualiteit tussen mensen is oneindig veel meer dan louter voortplanting. Moeten mensen zich trouwens tot elkaar aangetrokken voelen om zich voort te kunnen planten?

Citaat:
in dat opzicht is homoseksualiteit 'ab-normaal' - al gebruik ik het woord niet graag omdat het zo'n negatieve connotatie heeft...
Ik ben blij dit te horen. Voor sommige mensen hier is het nu juist die negatieve connotatie die hen ertoe noopt om mensen als "abnormaal" te kwalificeren. Vandaar mijn eerdere vraag: waarom moet er überhaupt iemand als "abnormaal" bestempeld worden, waar het gaat om een statistische minderheid? Blonde mensen met blauwe ogen wijken ook af van de norm omdat ze een minderheid zijn, maar niemand die goed bij zijn hoofd is, zal die mensen toch als "abnormaal" gaan bestempelen? Dan rest natuurlijk alleen nog de vraag waarom die mensen daar dan toch zo krampachtig aan willen blijven vasthouden... Het antwoord dat m.i. het meest voor de hand ligt, wordt hier door sommigen dan ineens als "beledigend" ervaren... Vreemd, nietwaar?

Citaat:
Et alors?
Dat is inderdaad nog de meest pertinente vraag: et alors? Voor sommigen is dit namelijk voldoende grond om mensen gelijke rechten en een gelijke behandeling te ontzeggen. Daar zal het 'm wel allemaal om te doen zijn zeker?

Citaat:
Oud 6 april 2007, 18:18   #7119
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ik hef het glas op de afschaffing van het homo"huwelijk", daarmee gepaard gaande adoptie en voor de gratis uitdeling van tomaten en eireren aan de bevolking, de dagen dat er Gay-parades zijn.Dat er nog eens gelachen kan worden in het land.
Hoewel het misschien niet zo lijkt, zijn die parades er niet om te provoceren, maar om een statement te maken. Als je met eieren gooit, maak je ook een statement, namelijk dat je een gevoelloze asociale bent.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 18:38   #7120
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoewel het misschien niet zo lijkt, zijn die parades er niet om te provoceren, maar om een statement te maken. Als je met eieren gooit, maak je ook een statement, namelijk dat je een gevoelloze asociale bent.
Als ik met eieren gooi naar een holebi parade,ben ik per definitie asociaal,nee mss juist heel sociaal omdat de meeste mensen tegen holebis zijn....

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be