Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2007, 18:44   #61
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En de foto's bewijzen wat voor hel Iran wel is

http://www.flickr.com/photos/farhang/page4/
Hoog tijd dat het verlichte Westen daar eens de boel komt platbombarderen.

Wie er van die twee flipt, is niet zo duidelijk vast te stellen...

En U moet mij niet wijs maken hoe het er is...
Op foto of op reis is alles mooi... Zo wist mijn zuster, gehuwd met een communist (foei ) eens na een reis te vertellen dat India het mooiste land ter wereld is...
En dat klopt... zolang men er niet moet leven... of niet in het juiste gezin geboren wordt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 19:43   #62
Babylonia
Parlementslid

Standaard

http://video.google.com/videoplay?do...11283313707032

De cia geeft toe dat haar eerste geslaagde omverwerping van een regering in Iran was in 1953 van de democratisch verkozen premier.

De sjah was hun patsie dat weet heel de wereld
De olieputten waren door de texanen geboord en ze willen ze niet afstaan
Nationalisering werd zo belet.
De CIa richtte de brotherhood op om heel de arabische wereld te destabiliseren...

Achmenijad is dom volgens de iraanse bevolking
die hooggeschoold en zeer fijnbesnaarde mensen zijn.

Iran is in heel haar 6000 jt geschiedenis nooit buiten haar grenzen getreden om een ander land aan te vallen.

Onze neoliberale global elite is tienduizend keer gevaarlijker en ons probleem
wake up pls
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 06:23   #63
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Is dat een ja of een nee? Of bent u alleen voorstander van martelen als het in uw straatje past?
Martelen van terroristen,ongetwijfeld.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 06:25   #64
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
U wilt de nuances niet lezen? Hoe voelt het nu om kleurenblind te zijn? Ik heb me altijd al afgevraagd hoe het zou zijn om alles zwart-wit te zien.
Gij zijt één van die zielige figuurtjes die alles aanbidden wat anti-westers is.Iran vergelijken met een westers land;ge moet het maar kunnen.
Oud 7 april 2007, 06:28   #65
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
Ik geloof eerder die marinier die er geweest is als hij zegt dat we een totaal vekeerd beeld hebben van Iran ... lijkt me logisch.

Aleja, Bush noemt Iran als een land van de "Axis of evil", dat zwart-wit denken leidt tot niets.

Zou je eerder Bush z'n beeld van Iran geloven dan een Britse marinier zonder geheime agenda?

Trouwens ... al die propaganda over Iran dat nucleaire wapens heeft is zo opgeblazen ... de VS wil dat de wereld dat denkt zodat ze een reden hebben om ginder het land binnen te vallen.

De CIA beweerd zelf dat Iran nog 10 jaar geen nucleaire wapens zal hebben:
http://www.news24.com/News24/World/N...032597,00.html

Iran heeft net zoveel nucleaire wapens als dat Iraq "weapons of mass destruction" had ... geen dus

Iran vormt totaal geen bedreiging voor de VS ... maarja de VS zal wel weer een reden vinden om ginder binnen te vallen ... zogezegde nucleaire wapens.

Ze zullen wel moeten Iran binnenvallen als ze het volledige PNAC plan willen uitvoeren ... en nog voor de verkiezingen in 2008 ... dus ik denk dat ze nu hard bezig zijn met een false flag terror-act op te zetten zodat ze een reden hebben om ginder binnen te vallen ... zoiets als "de golf van Tonkin" of "9/11" ... eerste de domme Westerling die niet ens Iran op een kaart kan aanduiden goed bang maken om vervolgend het land plat te leggen en de shit over te nemen .
Dat hebben ze trouwens al eens gedaan , remember the Shah ...
http://www.alternet.org/story/33586

Achja, het zal nog wel even duren ... kijk ondertussen dit cool filmje eens:
http://www.youtube.com/watch?v=_Q9nR...%5Fmonth%2Ehtm
Haha.Een marinier kan zich door in een isoleercel te verblijven natuurlijk zeer grondig informeren over iran.Hij weet in ieder geval dat ze grote voorstanders van het gebruik van isoleercellen zijn.
Oud 7 april 2007, 12:31   #66
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik ben al in Iran geweest en het is inderdaad helemaal anders dan andere Midden-Oosten landen, vrij modern, toch in de steden, minder armoede en netter dan in bijvoorbeeld Egypte, veel vrouwen in het straatbeeld, aangename, intelligente, eerlijke en erg gastvrije mensen. Als je geluk hebt wordt je uitgenodigd op een feestje bij iemand thuis, waar al de islamitische kledijvoorschriften verdwijnen en er flessen vodka en westerse muziek voor in de plaats komen. Parken en ski-resorts zijn de geliefde ontmoetingsplaats om met het andere geslacht af te spreken. Stel je dat eens voor in Saudi-Arabië of Pakistan... Er is ook een bloeiende en nauwelijks verborgen prostitutie en veel drugsmisbruik, de overheid deelt echter methadon uit. Drugsgebruikers worden niet gestraft maar dealers krijgen de doostraf, het Iraanse drugsbeleid werd trouwens geprezen door UNCDP. Ook goede wegen, perfect openbaar vervoer en op het eerste zicht weinig corruptie, helemaal anders dan veel Arabische landen of pakistan of zelfs de ex-Soviet steden. Op het eerste zicht een land dat vrij goed lijkt te functioneren. Natuurlijk zijn sommige regio's wel achterlijk, vooral dan in de grensstreek met Pakistan en Afghanistan. Als je met de mensen spreekt blijkt echter wel dat de meeste tegen het regime zijn, dat er wel veel corruptie is, vooral in het bedrijfsleven, en dat mensen de bemoeienissen van de religieuze politie met het dagelijkse leven beu zijn. Toch is er geen enkele die ik sprak die terugwil naar de Shah of een Amerikaanse invasie zou steunen. Iraniërs zijn extreem nationalistisch en als iemand het land aanvalt sluiten ze de rangen, zoals ook in de jaren '80.
Als besluit zou je kunnen zeggen dat Iran een vrij vooruitstrevend land is met een minder vooruitstrevend regime. Toch kan het nog veel erger, zoals de buurlanden van Iran bewijzen.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 april 2007 om 12:35.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 13:53   #67
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef een realistisch beeld. Verdiep uzelf eens in het land en kijk bv eens naar de politieke systemen. Deze verschillen niet fundamenteel van de onze en ik durf zelfs te beweren dat Iran op sommige punten zelfs democratischer is als bv Belgie (one man, one vote).
Voor zover ik weet is Iran wel "wat" democratisch, maar heeft men er toch via een ingewikkeld systeem voor gezorgd dat de bevolking niet gewoon het hele regime kan wegvagen....
Oud 7 april 2007, 14:36   #68
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Op iran worden duidelijk andere maatstaven toegepast.In elke andere context zou uw reactie anders zijn.Ge wilt niet weten dat iran een fundamentalistische staat is,zoveel is duidelijk.We zetten er nog een filmpje bij van mensen die een andere visie op iran geven.Ge zult het natuurlijk weer beter weten,mijnheer de iranvereerder.
http://www.youtube.com/watch?v=GaMBZDtcKFE
http://www.youtube.com/watch?v=CcgXO-vX7dM

Je kunt hetzelfde zeggen op bush & co...
Oud 7 april 2007, 15:15   #69
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt één van die zielige figuurtjes die alles aanbidden wat anti-westers is.Iran vergelijken met een westers land;ge moet het maar kunnen.
Meneer, kunt u uw ongefundeerde verdachtmakingen voor u houden? bvd.
Oud 7 april 2007, 15:16   #70
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Voor zover ik weet is Iran wel "wat" democratisch, maar heeft men er toch via een ingewikkeld systeem voor gezorgd dat de bevolking niet gewoon het hele regime kan wegvagen....
Idd, de raad van hoeders.
Oud 7 april 2007, 17:59   #71
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Brandaan is toch niet aangebrand?
Oud 7 april 2007, 20:58   #72
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als gij dit gelooft zijt gij totaal gek.Ongelooflijke onzin.Bewijst eens temeer hoe iran tot de fetish van de anti-westerse nestbevuilers geworden is.Emigreer onmiddellijk naar iran.
John Bell Dude, effe onder ons. Hebt gij eigenlijk al één keer iets anders gezegd dan "nestbevuiler" en "gij zijt gek"?

Weet ge, er zijn meer woorden en ideeën in de Westerse cultuur dan die twee. 't is maar dat ge uw eigen nest eerst eens wat beter moet leren kennen, voordat ge het reduceert tot de leefwereld van een leeghoofd.

Enfin, ge doet maar: wij wachten rustig het moment af waarop ge toont dat ge uw derde woordje hebt geleerd. Ja, dat kan lang duren, maar wij geven de hoop niet op hé. Ge kunt het! Plus est en vous!

Laatst gewijzigd door C2C : 7 april 2007 om 20:59.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 02:25   #73
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk is Iran niet democratisch, maar er is toch nog altijd meer persvrijheid en meer controle van de bevolking op het bestuur dan in gelijk welk buurland, laat staan Amerikaanse vasalstaten als Saoedi-Arabië.
Sommige kranten bekritiseren openlijk de president, en tijdens de verkiezingen kan de bevolking voor hervormingsgezinden of conservatieven kiezen, die toch een zekere invloed kunnen laten gelden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 08:37   #74
Chipie
Banneling

Standaard De geestelijken hebben in Iran uiteindelijk de macht in handen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Natuurlijk is Iran niet democratisch, maar er is toch nog altijd meer persvrijheid en meer controle van de bevolking op het bestuur dan in gelijk welk buurland, laat staan Amerikaanse vasalstaten als Saoedi-Arabië.
Sommige kranten bekritiseren openlijk de president, en tijdens de verkiezingen kan de bevolking voor hervormingsgezinden of conservatieven kiezen, die toch een zekere invloed kunnen laten gelden.
De Politiek van Iran is uniek in de wereld. Het is het enige land dat zowel een theocratische regering heeft als een democratische regering. Iran is sinds de Iraanse Revolutie van 1979 een Islamitische Republiek. De politiek wordt wel beschreven als het khomeinisme, de interpretatie van het twaalver sjiisme door ayatollah Ruhollah Khomeini.
Het land wordt onder andere door vier entiteiten bestuurd:
De religieus leider of rahbar (Perzisch: رهبر)
De Raad van Hoeders of Shuraye Negahbane Ghanune Assasi (Perzisch:
De president van Iran of Rais-e-Jumhur (Perzisch: ریس جمهور)
Het parlement van Iran of Majlis (Perzisch:مجلس) bestaande uit 290 personen, waaronder 12 vrouwen.

Veel politieke beslissingen worden door de president of het parlement genomen, maar
de geestelijken, zowel de religieuze leider als de Raad van Hoeders, hebben de uiteindelijke macht in handen, omdat zij van al deze beslissingen moeten beslissen of ze in lijn zijn met de islamitische wetgeving.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politiek_in_Iran
Als de president dan nog een vriend is van nar Chavez, dan staat Iran er goed voor...

Sommige commies zouden, indien ze durften, de moslimstaten nog meer democratie toeschrijven dan de Westerse landen.. en natuurlijk zeker de VS...

Laatst gewijzigd door Chipie : 8 april 2007 om 08:39. Reden: Bronvermelding
Oud 8 april 2007, 08:51   #75
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij mijn terechte beschuldigingen aan uw adres.Uw uitlatingen over iran zijn een typisch voorbeld van kruiperigheid tegenover al wat vreemd is.
Oud 8 april 2007, 08:53   #76
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
John Bell Dude, effe onder ons. Hebt gij eigenlijk al één keer iets anders gezegd dan "nestbevuiler" en "gij zijt gek"?

Weet ge, er zijn meer woorden en ideeën in de Westerse cultuur dan die twee. 't is maar dat ge uw eigen nest eerst eens wat beter moet leren kennen, voordat ge het reduceert tot de leefwereld van een leeghoofd.

Enfin, ge doet maar: wij wachten rustig het moment af waarop ge toont dat ge uw derde woordje hebt geleerd. Ja, dat kan lang duren, maar wij geven de hoop niet op hé. Ge kunt het! Plus est en vous!
Wanneer ge u als een anti-westerse nestbevuiler gedraagt moet ge er tegen kunnen als zodanig aangesproken worden.
Gij hebt u hier al zoveel keer tegengesproken dat gek het juiste woord is voor u.
Met de afbeelding van stalin de democraat uithangen is een giller.
Oud 8 april 2007, 08:55   #77
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De iranezen hebben weinig keuzemogelijkeid,ze kunnen het regime niet veranderen.
Muslimfundamentalisten zijn in ieder geval de vijand
Oud 8 april 2007, 14:19   #78
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij mijn terechte beschuldigingen aan uw adres.Uw uitlatingen over iran zijn een typisch voorbeld van kruiperigheid tegenover al wat vreemd is.
Ik heb u al meermaals gevraagd waarom ik dan een "nestbevuiler" zou zijn, maar u heeft daar nog steeds geen uitleg over gegeven. dixit, uw beschuldiging is ongefundeerd.

Het maakt mij verder niet uit dat u mij als nestbevuiler ziet, maar ik zou het zeer op prijs stellen als u de redenatie daarachter aan mij uitlegt. Ik hoop dat er een goed doordachte redenatie achter zit, maar ik vrees dat het gewoon een nietszeggende term van u is die u gebruikt jegens idereen met een mening die afwijkt van de uwe.
Oud 8 april 2007, 14:27   #79
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Met Rusland hebben sommige massamoordenaars aanhangers het wel degelijk minder moeilijk dan met de VS...
Dat land mag de mensenrechten op allerlei gebied zwaar schenden, eigen steden plat bombarderen en eigen burgers massaal doden...
Het mag zelfs de EU praktisch volledig afhankelijk maken wat energiebevoorrading betreft...

Kortom, voor sommigen het land van de toekomst, want het zal ook het eerste land zijn dat in aanmerking komt om het rotcommunisme terug in te voeren...

Allez... en nu in koor: communisme=vrijheid...
kerel, moet gij nu echt in élke topic kunnen afgeven op de "commies"? ook als het er geen zak mee te maken heeft?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 16:10   #80
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
kerel, moet gij nu echt in élke topic kunnen afgeven op de "commies"? ook als het er geen zak mee te maken heeft?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Hoe bedoelt ge? Vindt ge het niet gesofistikeerd dat Iran (1) eerst wat mariniers gijzelt, (2) daardoor de olieprijzen dramatisch stijgen, (3) waardoor de inkomsten voor de Iraanse staat even dramatisch stijgen, (4) terwijl de beurzen dalen, waardoor aandelen in uiterst winstgevende bedrijven een koopje worden, (5) welke aandelen Iran lustig koopt met een deel van zijn verhoogde olie-opbrengsten, (6) waardoor het land nog meer cash binnenrijft, (7) waardoor het nog meer kan investeren in defensie, net nu het nodig is (Russische raketten en luchtafweer bijvoorbeeld), (7) en zijn verrijkingsprogramma makkelijk nog een versnelling hoger draait?
Zeg Bixske, ik leef voorlopig nog niet onder het systeem van uw dromen...

Zou het niet kunnen zijn dat U en uw bende van vier (want veel meer stelt Uw clubje niet voor) de VS en de westers gezinde landen duizendmaal meer bij topics betrekken, die er niets mee te maken hebben?...

U kunt trouwens mijn gezever links laten liggen...
Dat doe ik meestal ook met uw postings...

Laatst gewijzigd door Chipie : 8 april 2007 om 16:10.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be