Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2007, 18:06   #21
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zwakke uitleg, Tavek...
En dat moeten die ouders met hun twee kindjes bekopen?...
En het verlies van al de andere firma's en zelfstandigen, die daar onrechtstreeks bij betrokken zijn en er geen bal mee te maken hebben... dat zal U ook worst wezen...

En dan bent U, zoals ik me meen te herinneren, tegenstander van het 'eigen volk' eerst... maar dus niet van 'eigen zak'" eerst...

Tja, maar allee, ze hebben wss maaltijdcheques getrokken....

En spelregels ivm stakingen (stakingsaanzeg enz)... dat telt allemaal niet?
Ook dan zou je nog kritiek hebben gehad. In jouw filosofie moeten werknemers immers mak en gedwee de werkgevers "dienen" zonder te protesteren. De werknemers moeten van jou misschien net niet zelf betalen of voor de werkgevers te MOGEN werken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 18:36   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ook dan zou je nog kritiek hebben gehad. In jouw filosofie moeten werknemers immers mak en gedwee de werkgevers "dienen" zonder te protesteren. De werknemers moeten van jou misschien net niet zelf betalen of voor de werkgevers te MOGEN werken.
Neeje, Pietje...

Vanzelfsprekend zijn er vakbonden nodig, maar geen stalinistische...

Moderne vakbonden, die weten wat de noden zijn van een bedrijf en van de werknemer...

Geen vakbonden, die de werkgever als vijand beschouwt...

En spelregels dienen, al dan niet met mijn akkoord, nageleefd te worden...
Was U niet die hevige voorstander van hoge verkeersboetes... Zelfs als men 's nachts 32 km/uur rijdt waar maar 30 km mag gereden woden... (schoolomgeving)

Maar zakken die een hele economie plat legt en duizenden onschuldige mensen gijzelt, zelfs zonder de minimale spelregels te respecteren, dat moet kunnen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 20:55   #23
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wie heeft er geijverd om de luchtvaart te privatiseren? Wie wou er te allen prijze dat woekeraars, geldzieke private "investeringsmaatschappijen" en allerhande quasi-maffieuse benden geldwolven het "allemaal véééél beter gingen doen dan die tamzakken van de staat" ?
Niet de vakbewegingen dacht ik.

Wel...men oogst wat men zaait.
Oud 13 april 2007, 21:22   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Wie heeft er geijverd om de luchtvaart te privatiseren? Wie wou er te allen prijze dat woekeraars, geldzieke private "investeringsmaatschappijen" en allerhande quasi-maffieuse benden geldwolven het "allemaal véééél beter gingen doen dan die tamzakken van de staat" ?
Niet de vakbewegingen dacht ik.

Wel...men oogst wat men zaait.
Tja...

Toen Sabena ons miljarden frankskes verlies per jaar opleverde, toen waren er geen stakingen...

Sabena werd niet alleen slecht beheerd (o.a. door de bonden)... De vakbonden staakten het gewoon kapot...

Of gaat men hier beweren dat dit niet het geval was?

En noem eens één staatsbedrijf dat goed marcheert/marcheerde..

Butien de RTT, de Post en de Spoorwagen, natuurlijk...
Want die deden het altijd keigoed...

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 april 2007 om 21:24.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 21:42   #25
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Misschien 's je licht opsteken bij mensen die beide situaties hebben gekend en die dus de vergelijking kùnnen maken.

Citaat:
En noem eens één staatsbedrijf dat goed marcheert.
Alle overheidsbedrijven waarmee ik beroepshalve in contact kom werken een stuk klantvriendelijker en transparanter dan de privéoplichters die van die twee kwaliteiten alleen maar een holle reklameslogan maken om de klant gewetenloos te bedriegen.

Laatst gewijzigd door Daphne : 13 april 2007 om 21:43.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 21:50   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De bekommernis voor de werknemers primeert weer voor Chipie, zoals we dat van hem gewoon zijn.

Btw, spontane acties hebben altijd een groter "shock-effect" en zijn ook vlugger voorbij.
De bekommernis voor de klant primeert weer voor Pietje.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 21:53   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al ooit eens dingen niet gekregen waar ge wel recht op hebt ?
Inderdaad en dan ga ik naar de rechtbank in plaats van anderen te gijzelen.
Oud 13 april 2007, 21:54   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is duidelijk dat er vanalles misliep in het personeelsbeleid. Zaken die blijkbaar al lang tevergeefs werden aangeklaagd. Dan moet je niet verwonderd zijn dat er vroeg of laat een spontane staking uitbreekt hé! Blijkbaar was het nodig. Het protest moet dus gericht zijn tegen de directie die al die tijd heeft geweigerd om te luisteren naar de klachten.
Zo is het.
Oud 13 april 2007, 21:57   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wend je tot de directie. Zij hebben blijkbaar nog nooit van spelregels gehoord.
Ik denk van wel.
Indienen van de stakingaanzeg is er één van.
Oud 13 april 2007, 22:47   #30
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja...

Toen Sabena ons miljarden frankskes verlies per jaar opleverde, toen waren er geen stakingen...

Sabena werd niet alleen slecht beheerd (o.a. door de bonden)... De vakbonden staakten het gewoon kapot...

En noem eens één staatsbedrijf dat goed marcheert/marcheerde..

Butien de RTT, de Post en de Spoorwagen, natuurlijk...
Want die deden het altijd keigoed...
Chipie ge gaat het aan uwen tikker krijgen als ge u zo blijft opwinden,ik wil maar een ding kwijt chipie,was het niet bij de directie van Sabena dat men de zwarte kas ontdekt heeft overlaatst? En hoeveel keer heeft men in de zakken van de werknemers gezeten(minder loon ,premie)
En moet volgens u een overheid altijd werken om winst te maken,of zit er voor een deel ook dienstbetoon in?
Ik kan met u akkoord gaan dat men beter kan hoor,maar dat is dan niet de schuld van de werknemers,maar van de bepalende figuren die de pionen uitzetten(politiek en directie).
Oud 14 april 2007, 06:27   #31
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Stakingen vervangen door opgelegde arbitrage.De stakers moeten strafrechterlijk en burgerrechterlijk kunnnen aangepakt worden.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 06:29   #32
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
En gelijk hebben ze...de brandweer willen opdoeken om kosten te besparen en het laten afhangen van vrijwillige brandweermensen uit de rand rond de luchthaven is onverantwoord.
Niet meer dan normaal dat deze mensen staken...en iedereen zou dit moeten steunen...moest ik ooit 'crashen' op Zaventem wil ik opgeleide brandweermannen ipv vrijwilligers die van toeten of blazen weten hoe ze dit moeten aanpakken.
Er is geen verschil tussen wilde stakers en crilinele afpersers;wilde stakers horen thuis achter de tralies.Ze hadden ook kunnen onderhandelen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 07:14   #33
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkelen gijzelen voor de zoveelste maal duizenden mensen... voor hun eigen zak...
niks gijzeling: de reizigers konden vrijelijk de luchthaven verlaten, kregen geen zak over hun hoofd, er werd niemand Allah-ouakbargewijs gekeeld. Geen gijzeling dus.

Citaat:
Waarom laat men de politie niet ingrijpen om die egoïsten te verwijderen
daarmee heb je dan nog steeds geen brandweer. Leuk hé die simplismes.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 07:15   #34
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Egoistisch krapuul. Was mijn mening over vakbonden 25 jaar geleden en dat is het vandaag nog steeds. De actie van vandaag was laf omdat ze spontaan was.
maar pakweg een VW-directie die de mensen drie uur gratis laat werken, en 2miljard euro aan winsten binnenrijft is niet egoitsisch of crapuleus, zekerst.
Oud 14 april 2007, 07:23   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Werkgevers moeten hun gegeven woord maar houden,dus de staking was terecht,de manier waarop daarintegen
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 07:27   #36
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Er is geen verschil tussen wilde stakers en crilinele afpersers;wilde stakers horen thuis achter de tralies.Ze hadden ook kunnen onderhandelen.
schrijft de man die stelt:
Citaat:
Diplomatie stelt niets voor;gewauwel zonder inoud.
Citaat:
Burgerslachtooffers zijn een secundaire overweging.
Oud 14 april 2007, 07:53   #37
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja...

Maar wat hebben die paasagiers daarmee te maken?
Wanneer je in onderhandelingen zit en je blijft halstarrig nee zeggen weet de directie dat dergelijke zaken kan gebeuren. Nu zit je wel de hele tijd op de vakbonden te kappen maar. Het feit dat het een spontane staking is heeft de vakbond in eerste instantie hier niets mee te maken. Een spontane staking is een staking die door het personeel spontaan gestart wordt. Dus niet op iniatief van de vakbond.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 07:56   #38
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik denk niet dat die mensen zomaar beslist hebben om eens spontaan te gaan staken, waarschijnlijk zijn die discussies met de directie al maanden aan de gang en wilden ze nog niet toegeven. Ze hebben groot gelijk dat ze staken, dat de reizigers moeten opdraaien voor incompetent management is jammer maar in sommige gevallen onvermijdelijk.

Zelfde bij de spoorwegen, het personeel klaagt al heel lang over onveiligheid op bepaalde spoorlijnen en de directie doet er niks aan. Maar als er gestaakt wordt dan kan er blijkbaar wel iets gedaan worden.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 08:04   #39
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En dan bent U, zoals ik me meen te herinneren, tegenstander van het 'eigen volk' eerst... maar dus niet van 'eigen zak'" eerst...
Dat hoor ik altijd graag zeggen. Die mannen denken enkel aan hun eigen (geld)zak eerst. <zeg mij eens wie gaat er werken voor de schoon ogen van de mensen. Als je persoonlijk gaat onderhandelen met uw baas is het ook voor uw (geld)zak. Ik heb hier al verschillende keren gelezen dat wanneer ze vinden dat ze te weinig verdienen ze op een ander werk zoeken. (niet iedereen heeft de kans/talent om ander werk te zoeken en te vinden) Dat is ook niet voor hun (geld)zak zeker? Het is een andere (individuele) manier maar iedereen kijkt uiteindelijk voor zijn (geld)zak. En soms is dit in samenwerking met andere collega's.

Dit los van het feit of deze aktie goed of afkeur.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 14 april 2007 om 08:14.
Oud 14 april 2007, 08:13   #40
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Ik denk niet dat die mensen zomaar beslist hebben om eens spontaan te gaan staken, waarschijnlijk zijn die discussies met de directie al maanden aan de gang en wilden ze nog niet toegeven. Ze hebben groot gelijk dat ze staken, dat de reizigers moeten opdraaien voor incompetent management is jammer maar in sommige gevallen onvermijdelijk.

Zelfde bij de spoorwegen, het personeel klaagt al heel lang over onveiligheid op bepaalde spoorlijnen en de directie doet er niks aan. Maar als er gestaakt wordt dan kan er blijkbaar wel iets gedaan worden.
Het kan idd een aanslepende discussie zijn. Wanneer het echter zolang aansleept kan een kleine vonk voldoende zijn dat het vuur in de pan slaat en dat de mensen spontaan (niet op vraag van de vakbond) beginnen staken. De vakbond heeft zich aan bepaalde regels te houden. Ze moet een stakingsaanzegging indienen. Personeelsleden kunnen spontaan gaan staken zonder een stakingsaanzegging in te dienen. Als het een spontane staking is betekend dit in mijn ogen (let wel ik ken de situatie niet ten gronde) dat er reeds een tijdlang iets aan het sluimeren is die door één of ander voorval de boel laten ontploffen heeft.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be