![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Vlamingen hebben ook de meerderheid in Vlaanderen+Brussel, willen we dat even afscheiden? En ook trouwens in Vlaanderen+Brussel+Moeskroen. Aan de andere kant hebben de Franstaligen ook de meerderheid in Brussel en de zes faciliteitengemeenten. Enz.... Citaat:
De Koerden hun dorp laten onderlopen is immers blijkbaar geen probleem. En ze onderdrukken ook niet. Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Ja.
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zeg het nogmaals Otoman is gedaan beste Kenan, De koerden zijn op deze moment het spilfiguur in het Midden-Oosten, zij zullen komende decenia's geschiedenis schrijven. Er zal een onafhankelijk Koerdistan komen! Eerst en vooral moet je de geschiedenis goed weten, Koerden zijn een van oudste volkeren ter wereld. En zij leven Tussen Tigris en Eufraat, Koerden hebben een geschiedenis van minstens 5000 jaar. Turken die destijds van China naar Koerdistan zijn gesukkeld, hebben ons land tot op heden bezet. Niet alleen bezet, maar alles wat met koerd of met het woord koerd temaken had werd verboden, Koerdische namen, zelfs Koerdisch spreken werdt verboden. Daarmee dat we door mensen gelijk kenan bergturken worden genoemd. Maar hoe je het draait of keert onze strijd gaat verder! We zullen ijveren voor meer autonomie en zelfs een onafhankelijke Koerdische staat, wat het ook zou mogen kosten! we gaan ervoor. Elke vlaming zal mij gelijk geven! ONAFHANKELIJK VLAANDEREN! VRIJHEID VOOR KOERDISTAN!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 april 2007 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Ik las gewoon dat ze zelf niet zoveel rekening houden met Turkmenen en Arabieren in de door hen geclaimde steden. Ik zeg, etnische onderdrukking door staten verantwoordt geen onderdrukking van andere etnische minderheden (door die staten misschien zo gecreëerd (bijv. Arabiseringscampagnes van Saddam)) door de vrijgevochten onderdrukten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Men zegt vaak dat Irak verdeeld kan worden over sjieten en soennieten, de ene controleert olie, de andere water,...maar als de Koerden eigenlijk het laatste woord over de Tigris hebben......
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de president wordt niet rechtstreeks door de bevolking gekozen maar wordt door een meerderheid in het parlement aangeduid. Vandaar die zenuwachtigheid in Turkije de voorbije maand. Erdogan heeft de meerderheid in het parlement en zijn eventuele kandidaatstelling (er is nog niks beslist!) zal zeker resulteren in presidentschap. Vandaar dat de Kemalisten vandaag in Ankara massaal bijeengekomen zijn (net heb ik op VTM 300 000 gehoord) om extra-parlementair druk uit te oefenen op Erdogan om zich niet kandidaat te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Die hoge Turkse militairen sturen wel vaker stoere praatjes de wereld in. Het enige wat Turkije in de praktijk gaat doen is diplomatieke druk uitoefenen op de Verenigde Staten om Irak één geheel te laten blijven. Waar de Amerikanen, vermits de Turken een van hun weinige partners in het Midden-Oosten zijn, hoogstwaarschijnlijk op in zullen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Echte linksen in de ware zin van het woord zijn nooit echte nationalisten.Een echte nationalist is rechts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Over politiek wordt niet gelachen.Betrokkene moet oprotten opgeacht wie hij is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() toch niet. Allé, in de realiteit niet. Trouwens, wat is "rechts". Tegenwoordig betekent het dat ge dan een anglofiele zionistische atlantist moet zijn, liefst voor een zo liberaal mogelijke economie bent. Pech hoor, maar ik zie niet in wat dat met nationalisme te maken moet hebben. Meer nog, ik ben ervan overtuigd dat een sociale economie het meest complementair is met een radicaal volksnationalisme. Rechts en links zou ik in deze zelfs onnuttige begrippen vinden. Beter kan men spreken over liberaal versus sociaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() redenering
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Ik heb er totaal geen problemen mee als u mij op taalfouten wijst, maar de woorden redenatie en redenering zijn (in deze zin) inwisselbaar. Het is dan ook beide goed en uw "correctie" is dan ook totaal overbodig.
![]()
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() misschien zeggen ze dat in Nederland zo..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |