Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2007, 14:16   #41
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik kan ook niets erover vinden. Maar laten we er gemakshalve maar even van uitgaan dat in het uiterste zuid-oosten de concentratie toch boven de 90% uitkomt, dan zouden sowieso die gebieden bij Koerdistan kunnen.
En jij denkt dat dat zo simpel is?
De Vlamingen hebben ook de meerderheid in Vlaanderen+Brussel, willen we dat even afscheiden?
En ook trouwens in Vlaanderen+Brussel+Moeskroen.

Aan de andere kant hebben de Franstaligen ook de meerderheid in Brussel en de zes faciliteitengemeenten.
Enz....

Citaat:
Da's een keus maken tussen het ene probleem of het andere. Een volk ervoor onderdrukken lijkt me nou niet precies de meest geschikte oplossing.
Neen, dit is geen keuze tussen twee problemen.
De Koerden hun dorp laten onderlopen is immers blijkbaar geen probleem. En ze onderdrukken ook niet.

Citaat:
Maar laten we reëel blijven. Als de Turkse regering net als de Spaanse met de Catalaanse en Baskische beweging, nou eens probeerde te overleggen, dan zou er misschien ruimte zijn voor een compromis. Maar er wordt niet eens gesproken.
Tja, met terroristen onderhandelt men ook niet in de VSA. En het is waar dat er Koerdische terroristen zijn maar...
Oud 14 april 2007, 14:18   #42
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
De Vlamingen hebben ook de meerderheid in Vlaanderen+Brussel, willen we dat even afscheiden?
Ik weet niet of ik je goed versta maar dan hebben wij Vlamingen ook een meerderheid in Belgie en kunnen we beter heel het land opeisen...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 14:24   #43
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hoe moet dit dan? Er zijn geen grenzen? Er zijn geen duidelijke cijfers zelfs over het aantal Koerden? Zijn er eigenlijk betrouwbare peilingen over de wenst tot onafhankelijkheid? Er is dus ook geen parlement om daar een referendum te laten doorgaan en de onafhankelijkheid uit te roepen?
Nee, nee, nee en nee. Is het zo duidelijk?

Citaat:
Op basis waarvan is die kaart gemaakt? In mijn kaartje (http://www.politiek.net/illustraties.../640_after.jpg)
hadden de Koerden een corridor naar de Zwarte Zee.
Op die kaart staat er trouwens veel meer gebied van Irak bij dan in de werkelijke huidige Koerdische Autonome Regio in Irak :

De koerdisch autonome regio omvat dan ook niet alle Koerdische gebieden in Irak, netzomin dat alle gebieden in de regio overwegend Koerdisch zijn.
Oud 14 april 2007, 14:40   #44
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Nee, nee, nee en nee. Is het zo duidelijk?
Ja.

Citaat:
De koerdisch autonome regio omvat dan ook niet alle Koerdische gebieden in Irak, netzomin dat alle gebieden in de regio overwegend Koerdisch zijn.
Dat zal voor de Koerden dan ook niet genoeg zijn waarschijnlijk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik weet niet of ik je goed versta maar dan hebben wij Vlamingen ook een meerderheid in Belgie en kunnen we beter heel het land opeisen...
Sommigen dromen daar misschien van (om België echt te overheersen en dus ook over elke taalkwestie lompweg te stemmen tegen de Franstaligen)...maar daar willen ze dan wel niet de negatieve gevolgen van dragen (denk maar aan het gedoe over de Croo en zijn regering die geen meerderheid geniet aan Vlaamse zijde )
Oud 14 april 2007, 16:36   #45
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg het nogmaals Otoman is gedaan beste Kenan, De koerden zijn op deze moment het spilfiguur in het Midden-Oosten, zij zullen komende decenia's geschiedenis schrijven. Er zal een onafhankelijk Koerdistan komen! Eerst en vooral moet je de geschiedenis goed weten, Koerden zijn een van oudste volkeren ter wereld. En zij leven Tussen Tigris en Eufraat, Koerden hebben een geschiedenis van minstens 5000 jaar. Turken die destijds van China naar Koerdistan zijn gesukkeld, hebben ons land tot op heden bezet. Niet alleen bezet, maar alles wat met koerd of met het woord koerd temaken had werd verboden, Koerdische namen, zelfs Koerdisch spreken werdt verboden. Daarmee dat we door mensen gelijk kenan bergturken worden genoemd. Maar hoe je het draait of keert onze strijd gaat verder! We zullen ijveren voor meer autonomie en zelfs een onafhankelijke Koerdische staat, wat het ook zou mogen kosten! we gaan ervoor. Elke vlaming zal mij gelijk geven! ONAFHANKELIJK VLAANDEREN! VRIJHEID VOOR KOERDISTAN!
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 16:41   #46
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Ik zeg het nogmaals Otoman is gedaan beste Kenan, De koerden zijn op deze moment het spilfiguur in het Midden-Oosten, zij zullen komende decenia's geschiedenis schrijven. Er zal een onafhankelijk Koerdistan komen! Eerst en vooral moet je de geschiedenis goed weten, Koerden zijn een van oudste volkeren ter wereld. En zij leven Tussen Tigris en Eufraat, Koerden hebben een geschiedenis van minstens 5000 jaar. Turken die destijds van China naar Koerdistan zijn gesukkeld, hebben ons land tot op heden bezet. Niet alleen bezet, maar alles wat met koerd of met het woord koerd temaken had werd verboden, Koerdische namen, zelfs Koerdisch spreken werdt verboden. Daarmee dat we door mensen gelijk kenan bergturken worden genoemd. Maar hoe je het draait of keert onze strijd gaat verder! We zullen ijveren voor meer autonomie en zelfs een onafhankelijke Koerdische staat, wat het ook zou mogen kosten! we gaan ervoor. Elke vlaming zal mij gelijk geven! ONAFHANKELIJK VLAANDEREN! VRIJHEID VOOR KOERDISTAN!
insgelijks!!

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 april 2007 om 16:41.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 16:49   #47
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Etnisch is niet sektair.De koerden hebben recht op een eigen staat maar een linkse zak zoals gij wilt dat natuurlijk niet inzien.
Heb ik het tegendeel beweerd?
Ik las gewoon dat ze zelf niet zoveel rekening houden met Turkmenen en Arabieren in de door hen geclaimde steden. Ik zeg, etnische onderdrukking door staten verantwoordt geen onderdrukking van andere etnische minderheden (door die staten misschien zo gecreëerd (bijv. Arabiseringscampagnes van Saddam)) door de vrijgevochten onderdrukten.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 18:08   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aan de andere kant hebben de Franstaligen ook de meerderheid in Brussel en de zes faciliteitengemeenten.
Enz....
Als de Vlamingen even strijdlustig waren als de Koerden, dan was die scheiding allang een feit geweest. Velen zijn zelfs tot geweld bereid. Alleen is er hier een Turkse regering die dreigt en handelt.
Citaat:
Neen, dit is geen keuze tussen twee problemen.
De Koerden hun dorp laten onderlopen is immers blijkbaar geen probleem. En ze onderdrukken ook niet.
Jawel, het is ofwel de Koerden onder de duim houden ofwel geen druk kunnen uitvoeren op Irak e.d. Dat noemt men een keus (probleem, maar ik had het inderdaad verkeerd geformuleerd )
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 18:16   #49
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als de Vlamingen even strijdlustig waren als de Koerden, dan was die scheiding allang een feit geweest. Velen zijn zelfs tot geweld bereid. Alleen is er hier een Turkse regering die dreigt en handelt.

Jawel, het is ofwel de Koerden onder de duim houden ofwel geen druk kunnen uitvoeren op Irak e.d. Dat noemt men een keus (probleem, maar ik had het inderdaad verkeerd geformuleerd )
De Koerden zouden volgens Ambiorix's kaartje wel eens heel comfortabel kunnen zitten.
Men zegt vaak dat Irak verdeeld kan worden over sjieten en soennieten, de ene controleert olie, de andere water,...maar als de Koerden eigenlijk het laatste woord over de Tigris hebben......
Oud 14 april 2007, 18:38   #50
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
een topic over Turkije en de koerden, daar kan ik natuurlijk niet uit wegblijven

In mei zijn het presidentverkiezingen en in november parlementsverkiezingen. Vandaag zijn tientallen duizenden demonstranten bijeengekomen in Ankara om te protesteren tegen Erdogan. De "moderne" delen van de maatschappij vrezen Erdogan's kandidaatschap. Nu de "islamisten" het parlement domineren, was het de president die sommige wetten kon tegenhouden. Als dat laatste bastion ook veroverd wordt door de "islamisten"...

Tja, dan komt opnieuw het leger op de voorgrond als "behoeder van het laicisme". Het Turks leger heeft zich altijd al deze rol toebedeeld.

Een dergelijk scenario betekent de doodsteek voor Turkije. In de geest van de jaren 80 kon een staatsgreep nog enigzins door de beugel. Maar nu?

En uitgerekend op dit moment wordt alle aandacht verschoven naar de PKK. Een massale oorlog staat op til. De goede verstaander weet welke gevolgen dit heeft voor de politiek in Ankara: als het parlement en de regering van AKP en wie weet misschien ook de nieuwe AKP-president de lijn van het leger niet volgt...

De gewone Turkse man heeft in de Koerden-kwestie altijd al een nationalistische reflex vertoond. In tijden van oorlog zal het kiezen voor diegene die het meeste rept over de "éne en ondeelbare natie". En Erdogan is nu niet bepaald de man van de "éne en ondeelbare natie".

Met andere woorden: het leger is de bevolking aan het conditioneren en Erdogan in een lastig parket aan het brengen. Immers in Turkije is het etiket van volksverrader snel geplakt... Het leger hoopt op die manier dat de bevolking massaal op de Kemalisten en andere nationalisten zal stemmen en niet meer op Erdogan bij de komende presidentsverkiezingen en later ook niet voor de AKP bij de parlementsverkiezingen.
rechtzetting

de president wordt niet rechtstreeks door de bevolking gekozen maar wordt door een meerderheid in het parlement aangeduid.

Vandaar die zenuwachtigheid in Turkije de voorbije maand. Erdogan heeft de meerderheid in het parlement en zijn eventuele kandidaatstelling (er is nog niks beslist!) zal zeker resulteren in presidentschap.

Vandaar dat de Kemalisten vandaag in Ankara massaal bijeengekomen zijn (net heb ik op VTM 300 000 gehoord) om extra-parlementair druk uit te oefenen op Erdogan om zich niet kandidaat te stellen.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 19:03   #51
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Die hoge Turkse militairen sturen wel vaker stoere praatjes de wereld in. Het enige wat Turkije in de praktijk gaat doen is diplomatieke druk uitoefenen op de Verenigde Staten om Irak één geheel te laten blijven. Waar de Amerikanen, vermits de Turken een van hun weinige partners in het Midden-Oosten zijn, hoogstwaarschijnlijk op in zullen gaan.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 06:16   #52
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
wat zeker niet? geloof je mij niet? tis nochtans waar ze.
En ik denk dat ge mss eens verder moet kijken dan ons klein Vlaanderen. In gans Europa zijn de grote meerderheid van volksnationalisten economisch absoluut links te noemen.
Echte linksen in de ware zin van het woord zijn nooit echte nationalisten.Een echte nationalist is rechts.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 06:18   #53
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik vrees U te moeten teleurstellen beste JBH,maar voor zover mij bekend bevindt Ke'Nans "vaderland" zich in de Maasvallei...alwaar,maar dat is U misschien ontgaan,er ook al eens gelachen mag worden,en zelfs al eens een prikje uitgedeeld .
Over politiek wordt niet gelachen.Betrokkene moet oprotten opgeacht wie hij is.
Oud 15 april 2007, 06:22   #54
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Heb ik het tegendeel beweerd?
Ik las gewoon dat ze zelf niet zoveel rekening houden met Turkmenen en Arabieren in de door hen geclaimde steden. Ik zeg, etnische onderdrukking door staten verantwoordt geen onderdrukking van andere etnische minderheden (door die staten misschien zo gecreëerd (bijv. Arabiseringscampagnes van Saddam)) door de vrijgevochten onderdrukten.
Niet juist.In een vrij koerdistan mogen de anderen met overtuiging buitengegooid worden net zoals dat in een onafhankelijk vlaanderen met de franstaligen en allochtonen zou moeten gebeuren.
Oud 15 april 2007, 08:17   #55
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Echte linksen in de ware zin van het woord zijn nooit echte nationalisten.Een echte nationalist is rechts.

toch niet. Allé, in de realiteit niet. Trouwens, wat is "rechts". Tegenwoordig betekent het dat ge dan een anglofiele zionistische atlantist moet zijn, liefst voor een zo liberaal mogelijke economie bent. Pech hoor, maar ik zie niet in wat dat met nationalisme te maken moet hebben.
Meer nog, ik ben ervan overtuigd dat een sociale economie het meest complementair is met een radicaal volksnationalisme.

Rechts en links zou ik in deze zelfs onnuttige begrippen vinden. Beter kan men spreken over liberaal versus sociaal.
Oud 15 april 2007, 10:30   #56
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Niet juist.In een vrij koerdistan mogen de anderen met overtuiging buitengegooid worden net zoals dat in een onafhankelijk vlaanderen met de franstaligen en allochtonen zou moeten gebeuren.
In Turkije mogen dus ook alle Koerden worden buitengegooid? Of bent u niet consequent in uw redenatie?
Oud 15 april 2007, 10:33   #57
Ambiorix

Standaard

redenering
Oud 15 april 2007, 10:47   #58
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
redenering
Ik heb er totaal geen problemen mee als u mij op taalfouten wijst, maar de woorden redenatie en redenering zijn (in deze zin) inwisselbaar. Het is dan ook beide goed en uw "correctie" is dan ook totaal overbodig.
Oud 15 april 2007, 10:48   #59
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik heb er totaal geen problemen mee als u mij op taalfouten wijst, maar de woorden redenatie en redenering zijn (in deze zin) inwisselbaar. Het is dan ook beide goed en uw "correctie" is dan ook totaal overbodig.
misschien zeggen ze dat in Nederland zo..
Oud 15 april 2007, 12:13   #60
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:

toch niet. Allé, in de realiteit niet. Trouwens, wat is "rechts". Tegenwoordig betekent het dat ge dan een anglofiele zionistische atlantist moet zijn, liefst voor een zo liberaal mogelijke economie bent. Pech hoor, maar ik zie niet in wat dat met nationalisme te maken moet hebben.
Meer nog, ik ben ervan overtuigd dat een sociale economie het meest complementair is met een radicaal volksnationalisme.

Rechts en links zou ik in deze zelfs onnuttige begrippen vinden. Beter kan men spreken over liberaal versus sociaal.
Zeer simplistische voorstelling van zaken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be