![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij bent natuurlijk slimmer dan het hele puikje van 's werelds beste wetenschappers bij elkaar...meneer de ooievaar, ik bedoel, mevrouw de struisvogel. Juist, de manier waarop we de voortdurende groei van het BNP blind nastreven, ipv ons Bruto Nationaal Geluk, zoals de Koning van Nepal terecht voorstelt, bewandelt het pad naar het einde van de wereld. Had je dat nog niet begrepen? Ook weeral een soldaat van de derde wereldoorlog (die tegen de planeet) blijkbaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die komt er ook wel. Gaat de wereld daaraan dood. Wordt de mensheid uitgeroeit omdat Europa een woestijn wordt? Je moet het verschil zien tussen problemen en doemdenken. Trouwens de koning van Nepal is da niet die dictator die net afgezet is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, hou jij je maar best buiten de maakbaarheid van de samenleving, je zou alleen rampjes veroorzaken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De koning van Bhutan is idd iets anders ja. Das een boeddhist die de natuurlijke schoonheid van zijn land wil behouden en zo lang mogelijk het roofsysteem van het kapitalisme wil buitenhouden. Bhutan is ook het moeilijkste land om als natuurtoerrist binnen te geraken. Als je met Bhutan met ons vergelijkt zijn we idd onszelf aan het uitroeien ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder kan ook dit nog helpen: [FONT='Trebuchet MS']Het derde rapport van de internationale klimaatdeskundigen brengt goed nieuws: de opwarming van de aarde kan nog worden tegengehouden. De technieken zijn voorhanden en de economische kost blijft beperkt. Maar er is wel nood aan politieke wil. Als de politiek blijft talmen, lopen de kosten zeer snel op.[/FONT] [FONT='Trebuchet MS'][/FONT] [FONT='Trebuchet MS']Wereldwijd is een vermindering van 50% nodig van de broeikasgassen tegen 2050. Voor de industriële landen betekent dit een vermindering met minimum 80 �* 90%.[/FONT] [FONT='Trebuchet MS']Om dat doel te bereiken verwachten de klimaatexperts het meest van investeringen in energie-efficiëntie en hernieuwbare energie. Ze benadrukken ook dat in alle sectoren inspanningen nodig zijn: bij de productie van energie, in het verkeer, in de bouwsector, land- en bosbouw en de afvalverwerking. Ook in de industrie zijn bijkomende inspanningen nodig, vooral bij de energie-intensieve bedrijven. [/FONT] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof van heel die heisa weinig of niets en als de menselijke soort moest verdwijnen...denk je nu dat iemand of iets daar gaat om malen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() Ooit zei een groot denker : "God is opium voor het volk", maar dat volk heeft nu zich gekeerd tegen God, dus zijn de leiders op zoek gegaan naar een nieuw fenomeen en voila, hoe lang zal het nog duren voor een groot filosoof zal zeggen: "Global Warming is opium voor het volk"?
Laatst gewijzigd door studentje : 7 september 2009 om 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga nog maar wat studeren, dringend nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om je een voorbeeld te bezorgen, door de crisis ben ik mijn job kwijt als loontrekkende en mag ik gaan stempelen als invalide gezinshoofd. Inkomstenverlies bedraagt zo'n kleine 150€ per maand. Winst door dit jobverlies. Eén auto minder te verzekeren en belastingen op te betalen en te onderhouden. Verzekering kost 350€ per jaar, wegentaks zo'n zo'n 250€ per jaar, onkosten aan onderhoud vorig jaar zo'n 1200€. Meer tijd voor mijn kids, meer tijd voor mijn bijberoep, meer tijd om van het leven te genieten. De meeste Vlamingen denken echter dat ze door hard en veel te werken rijk worden. Niets is minder waar. Mijn grootste inkomsten komen zelfs van zelf binnen en vragen slechts een inzet van enkele uren per maand. Zelfs doppen brengt minder op dan deze luiaardenjob en vraagt meer inspanningen. En is enkel goed om RSZ in orde te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |