Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2007, 12:22   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Och toen de eerste stoomtreinen reden gingen de koeien zwarte melk geven en de lucht zwart zien, in de jaren 60 zeiden ze dan in 2000 de mens uiteroeid ging zijn door vervuiling,de koude oorlog, in de jaren 70 ging de olie binnen 10 jaar opzijn, toen was er een gat in de ozonlaag, toen ging de ijstijd komen, toen gingen alle kerncentrales ontploffen, Belgie gaat Turks worden, dan was er WMD's die toch niet bleken te bestaan, het VB, nu gaan terroristen de dubbele laag beton van kerncentrales opblazen, vergrijzing, de aarde warmt op,het regent al een maandje niet(in Ukkel), ...

Hoeveel rampen komen er nog voordat we eindelijk een derde wereld land zijn?
Of zit het einde van de wereld ook in het BNP berekent?

Jij bent natuurlijk slimmer dan het hele puikje van 's werelds beste wetenschappers bij elkaar...meneer de ooievaar, ik bedoel, mevrouw de struisvogel.

Juist, de manier waarop we de voortdurende groei van het BNP blind nastreven, ipv ons Bruto Nationaal Geluk, zoals de Koning van Nepal terecht voorstelt, bewandelt het pad naar het einde van de wereld. Had je dat nog niet begrepen? Ook weeral een soldaat van de derde wereldoorlog (die tegen de planeet) blijkbaar...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:46   #22
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jij bent natuurlijk slimmer dan het hele puikje van 's werelds beste wetenschappers bij elkaar...meneer de ooievaar, ik bedoel, mevrouw de struisvogel.

Juist, de manier waarop we de voortdurende groei van het BNP blind nastreven, ipv ons Bruto Nationaal Geluk, zoals de Koning van Nepal terecht voorstelt, bewandelt het pad naar het einde van de wereld. Had je dat nog niet begrepen? Ook weeral een soldaat van de derde wereldoorlog (die tegen de planeet) blijkbaar...
Ja ma dat zeggen wel al 200 jaar. En de laatste 50 jaar wordt dat van alle kanten beweert. Er zijn altijd wetenschappers die beweren dat er een ramp aankomt.
Die komt er ook wel. Gaat de wereld daaraan dood. Wordt de mensheid uitgeroeit omdat Europa een woestijn wordt?
Je moet het verschil zien tussen problemen en doemdenken.

Trouwens de koning van Nepal is da niet die dictator die net afgezet is?
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:50   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ma dat zeggen wel al 200 jaar. En de laatste 50 jaar wordt dat van alle kanten beweert. Er zijn altijd wetenschappers die beweren dat er een ramp aankomt.
Die komt er ook wel. Gaat de wereld daaraan dood. Wordt de mensheid uitgeroeit omdat Europa een woestijn wordt?
Je moet het verschil zien tussen problemen en doemdenken.

Trouwens de koning van Nepal is da niet die dictator die net afgezet is?
Het was die van daarnaast maar ik ben de naam even kwijt. Ah ja, de Koning van Bhutan.

Maar goed, hou jij je maar best buiten de maakbaarheid van de samenleving, je zou alleen rampjes veroorzaken...
Oud 4 mei 2007, 13:10   #24
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het was die van daarnaast maar ik ben de naam even kwijt. Ah ja, de Koning van Bhutan.

Maar goed, hou jij je maar best buiten de maakbaarheid van de samenleving, je zou alleen rampjes veroorzaken...
Pffff omdat ik er niet van overtuigd ben dat de mensheid niet binnen 50 jaar uitgeroeid is ben jij er van overtuigd dat ik alleen kleine rampjes ga veroorzaken.

De koning van Bhutan is idd iets anders ja. Das een boeddhist die de natuurlijke schoonheid van zijn land wil behouden en zo lang mogelijk het roofsysteem van het kapitalisme wil buitenhouden. Bhutan is ook het moeilijkste land om als natuurtoerrist binnen te geraken.

Als je met Bhutan met ons vergelijkt zijn we idd onszelf aan het uitroeien ja.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 13:27   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Pffff omdat ik er niet van overtuigd ben dat de mensheid niet binnen 50 jaar uitgeroeid is ben jij er van overtuigd dat ik alleen kleine rampjes ga veroorzaken.

De koning van Bhutan is idd iets anders ja. Das een boeddhist die de natuurlijke schoonheid van zijn land wil behouden en zo lang mogelijk het roofsysteem van het kapitalisme wil buitenhouden. Bhutan is ook het moeilijkste land om als natuurtoerrist binnen te geraken.

Als je met Bhutan met ons vergelijkt zijn we idd onszelf aan het uitroeien ja.
Fijn dat we het daarin eens zijn.

Verder kan ook dit nog helpen:

[FONT='Trebuchet MS']Het derde rapport van de internationale klimaatdeskundigen brengt goed nieuws: de opwarming van de aarde kan nog worden tegengehouden. De technieken zijn voorhanden en de economische kost blijft beperkt. Maar er is wel nood aan politieke wil. Als de politiek blijft talmen, lopen de kosten zeer snel op.[/FONT]
[FONT='Trebuchet MS'][/FONT]
[FONT='Trebuchet MS']Wereldwijd is een vermindering van 50% nodig van de broeikasgassen tegen 2050. Voor de industriële landen betekent dit een vermindering met minimum 80 �* 90%.[/FONT]
[FONT='Trebuchet MS']Om dat doel te bereiken verwachten de klimaatexperts het meest van investeringen in energie-efficiëntie en hernieuwbare energie. Ze benadrukken ook dat in alle sectoren inspanningen nodig zijn: bij de productie van energie, in het verkeer, in de bouwsector, land- en bosbouw en de afvalverwerking. Ook in de industrie zijn bijkomende inspanningen nodig, vooral bij de energie-intensieve bedrijven. [/FONT]
Oud 4 mei 2007, 22:09   #26
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als het hier zo warm word begin ik een canabis plantage of iets dergelijks. Khou wel van een leven als Tony Montana.
Dan gaan we concurrenten worden
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 22:10   #27
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft die Cubaanse hereboer daar niet een ..chipie aan de lijn?
Nog veel plezier met het varken uit te hangen op Forum, Chipke...

Een geluk dat je je abismale verbaliteit zich met handige fototruukjes van laag allooi laat opvangen...

Wat een mentaliteid...
Piep piep piep...daar is de forumpolUtie
Oud 4 mei 2007, 22:13   #28
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe graag mensen toch doemdenken. In de helft van alle threads wordt een ramp voorspeld de komende 50 jaar.
Idd...de godsdiensten gaan nog gouden zaakjes doen de komende jaren.
Ik geloof van heel die heisa weinig of niets en als de menselijke soort moest verdwijnen...denk je nu dat iemand of iets daar gaat om malen?
Oud 5 mei 2007, 09:22   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Idd...de godsdiensten gaan nog gouden zaakjes doen de komende jaren.
Ik geloof van heel die heisa weinig of niets en als de menselijke soort moest verdwijnen...denk je nu dat iemand of iets daar gaat om malen?
Hoe subtiel.
Oud 5 mei 2007, 09:23   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Piep piep piep...daar is de forumpolUtie
Ik zie je hier echt niet lang flitsen.
Oud 5 september 2009, 15:56   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen derdewereldland over 5O jaar?
We zijn al goed op weg.
Oud 5 september 2009, 16:11   #32
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn al goed op weg.
Hoezo?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 08:19   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hoezo?
20 miljard begrotingstekort...
Oud 7 september 2009, 08:32   #34
studentje
Burger

studentje's schermafbeelding

Standaard

Ooit zei een groot denker : "God is opium voor het volk", maar dat volk heeft nu zich gekeerd tegen God, dus zijn de leiders op zoek gegaan naar een nieuw fenomeen en voila, hoe lang zal het nog duren voor een groot filosoof zal zeggen: "Global Warming is opium voor het volk"?

Laatst gewijzigd door studentje : 7 september 2009 om 08:32.
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 08:44   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
Ooit zei een groot denker : "God is opium voor het volk", maar dat volk heeft nu zich gekeerd tegen God, dus zijn de leiders op zoek gegaan naar een nieuw fenomeen en voila, hoe lang zal het nog duren voor een groot filosoof zal zeggen: "Global Warming is opium voor het volk"?

Ga nog maar wat studeren, dringend nodig.
Oud 7 september 2009, 08:49   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hoezo?

De bankiers hebben ons leeggeplunderd.
Oud 7 september 2009, 10:35   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er hier die denken, dat de klimaatwissel in Vlaanderen alleen voordelen heeft en dat de lasten voor een armere andere zijn.
Welaan dan!
Door de Zuiderse warmte zullen we ook in de zuiderse mentaliteid verzakken van fiesta en siesta, bewust of onbewust, gewild of ongewild...
En daar gaat dan het hele bouwwerk van de noeste, nijvere, hardwerkende Vlaming tegen de hete plaveien, om niet te zeggen; het hete zand...
We worden een derdewereldland tegen 2050...
Het dwaze is dat het net deze zijn die niet hard werken, die het meeste verdienen.

Om je een voorbeeld te bezorgen, door de crisis ben ik mijn job kwijt als loontrekkende en mag ik gaan stempelen als invalide gezinshoofd.
Inkomstenverlies bedraagt zo'n kleine 150€ per maand.
Winst door dit jobverlies.
Eén auto minder te verzekeren en belastingen op te betalen en te onderhouden.
Verzekering kost 350€ per jaar, wegentaks zo'n zo'n 250€ per jaar, onkosten aan onderhoud vorig jaar zo'n 1200€.
Meer tijd voor mijn kids, meer tijd voor mijn bijberoep, meer tijd om van het leven te genieten.

De meeste Vlamingen denken echter dat ze door hard en veel te werken rijk worden. Niets is minder waar.

Mijn grootste inkomsten komen zelfs van zelf binnen en vragen slechts een inzet van enkele uren per maand. Zelfs doppen brengt minder op dan deze luiaardenjob en vraagt meer inspanningen. En is enkel goed om RSZ in orde te houden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 09:06   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het dwaze is dat het net deze zijn die niet hard werken, die het meeste verdienen.

Om je een voorbeeld te bezorgen, door de crisis ben ik mijn job kwijt als loontrekkende en mag ik gaan stempelen als invalide gezinshoofd.
Inkomstenverlies bedraagt zo'n kleine 150€ per maand.
Winst door dit jobverlies.
Eén auto minder te verzekeren en belastingen op te betalen en te onderhouden.
Verzekering kost 350€ per jaar, wegentaks zo'n zo'n 250€ per jaar, onkosten aan onderhoud vorig jaar zo'n 1200€.
Meer tijd voor mijn kids, meer tijd voor mijn bijberoep, meer tijd om van het leven te genieten.

De meeste Vlamingen denken echter dat ze door hard en veel te werken rijk worden. Niets is minder waar.

Mijn grootste inkomsten komen zelfs van zelf binnen en vragen slechts een inzet van enkele uren per maand. Zelfs doppen brengt minder op dan deze luiaardenjob en vraagt meer inspanningen. En is enkel goed om RSZ in orde te houden.
Welaan gelukgewenst dan, je krijgt natuurlijk méér dan een doorsnee dopper.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be