Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2007, 17:58   #141
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ofwel was het onzin ofwel was het aan te vechten. Kies.
Mss kiespijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 21:26   #142
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Er worden mi. geen belastingen geheven waarmee de bedrijfsactiviteit van een onderneming wordt gefinancierd.
Ooit gehoord van bedrijfssubsidies?

Maar dat was eigenlijk mijn punt niet. Het ging erom dat je negeert dat winsten enkel mogelijk zijn als iemand anders ze betaalt (de consument namelijk). De burger geeft dus een deel uit aan belastingen (voor het algemeen belang en voor wie het nodig heeft) en een ander deel aan winsten (voor het belang van enkelen, die het niet nodig hebben).

Bovendien zijn voor een bedrijf die winsten groter dan de belastingen die het betaalt. Daarom is het ook een bedrijf. Omdat het denkt uit deze maatschappij geld te halen.
Citaat:
Ondernemingswinsten zijn gerealiseerd door privé initiatief en privé risico, want als de zaak mislukt sta je achteraan in de rij bij de sociale zekerheid die je zelf hebt gefinancierd en krijg je nog minder als die bewuste bloedzuigers.
Dat het pijn doet om failliet te gaan, dat zal wel, maar dat maakt het niet okee om (woeker)winsten te maken. Wat zou je vinden van een inbreker die zijn inkomsten verdedigt met het argument dat hij "wel een serieus risico neemt" en dat hij als de zaak mislukt niks meer heeft?

Citaat:
Hetzelfde geld voor de eeuwige linkse tantra die overigens door elk economisch model wordt ontkracht.
Dit soort gebazel zet weinig zoden aan de dijk. Als je het hebt over een 'linkse tantra' (je bedoelt wellicht "mantra") gelieve dan ook aan te geven welk, zeker als je beweert dat het 'door elk economisch systeem wordt ontkracht'. Waarover heb je het?
Oud 9 mei 2007, 21:53   #143
Chipie
Banneling

Standaard

Dat men nog over communisme bazelt als 'het' model, is wel echt ongelooflijk...

Laat ze het hebben over de miljoenen, al dan niet hongerdoden, de persoonlijke onvrijheden, de folteringen en andere schendingen van de mensenrechten, de armoede, het gebrek aan inspraak van de arrebeider (zelfs geen vakbonden)...

Men moet in feite al van lotje getikt zijn...

Laatst gewijzigd door Chipie : 9 mei 2007 om 21:55.
Oud 9 mei 2007, 22:17   #144
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, voor het communisme dat jij daar schetst moet je van lotje getikt zijn. Gelukkig zijn we frisse, kritische, weldenkende mensen. Wanneer we het communisme dus als het model zien dan gaat het om zijn kernwaarden, niet zozeer om zijn historische, culturele en politieke verschijningsvormen.

Zo, da's ook weer opgelost
Oud 9 mei 2007, 23:41   #145
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

ach iemand die een typ fout een post of drie kan aanhouden als topic en die zich zelf citeert zegt voor mij genoeg.
Een verhaal vol onzin en misschien wel leugens. Mijn verachting slaat om in medelijden.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 08:17   #146
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Dat het pijn doet om failliet te gaan, dat zal wel, maar dat maakt het niet okee om (woeker)winsten te maken. Wat zou je vinden van een inbreker die zijn inkomsten verdedigt met het argument dat hij "wel een serieus risico neemt" en dat hij als de zaak mislukt niks meer heeft?

Er al ooit eens aan gedacht dat niemand nog een zaak zal willen opstarten als er geen winst mag gemaakt worden? Als je enkel verlies of break even mag draaien moet je al goed gestoord zijn om iets uit de grond te stampen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 08:22   #147
Don Quichote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er al ooit eens aan gedacht dat niemand nog een zaak zal willen opstarten als er geen winst mag gemaakt worden? Als je enkel verlies of break even mag draaien moet je al goed gestoord zijn om iets uit de grond te stampen.
Toch zijn er hier een aantal die dat voorstaan.
Alles afpakken van degenen die meer verdienen dan hunzelve.
Iedereen dus rijk.

Dat getuigt van een intelligentie waar ik niet tegen opkan.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 08:25   #148
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ze moeten nu al een volgnr trekken voor hun faillisementen.
Oud 10 mei 2007, 11:55   #149
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
je zou ook enkele van je hersencellen kunnen gebruiken ! Of is dat teveel gevraagd ?
O sorry, werken is een absoluut taboe voor jou. De maatschappij moet je maar geld leven om rond te komen, en jij wil daar geen enkele tegenprestatie voor doen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 12:02   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haat collaboratie met het kapitalisme, al vanaf mijn vroege jeugd noemen "ze" me Rudy Dutchke"....
Mijn einddiploma is me door de inrichtende macht geweigerd vanwege het leiden van een studentenopstand .
Het ene multinationale bedrijf waarvoor ik als industrieel topverkoper 15 jaar gewerkt heb, heeft na 15 jaar klantenaanbrengen de hele aangebrachte portefeuille zonder meer op zak gestoken door me zonder vergoeding op straat te gooien. (Zoals ook vier vijf oudere collega's voor mij). Ik kon moeilijk veranderen van bedrijf want ik had een anti-concurrentiebeding in mijn contract.

Geld motiveert me ook helemaal niet, de tijd dat ik alleen dingen doe voor geld, is al 25 jaar voorbij.

Goed bekeken hé...

Ik kon natuurlijk nergens anders in de branche meer terecht... en dan, zonder diploma kan niemand iets aanvangen..
Vijftien jaar topverkoper en nu arm zijn... Dat gaat er bij mij niet in. Blijkbaar heeft u rijkelijk geleefd en het geld door venster en deuren gegooid...

Zonder diploma? Er zijn honderden werkjes en baantjes te vinden waar mensen niet de minste diploma's moeten hebben. Ga maar eens kijken naar de horeca. Men smeekt daar gewoon om weekendarbieders: afwassen, opdienen, schoonmaken... Als je wil, kan je onmiddellijk beginnen. Ik heb evenwel de indruk op basis van wat je zelf schrijft, dat je gewoon niet wil werken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 12:03   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ik internet is mijn zaak.
Op toestellen van het OCMW, als je het wil weten...
Bij mijn weten biedt geen enkel OCMW de mogelijkheid haar "klanten" gratis te laten internetten...
Oud 10 mei 2007, 12:10   #152
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
O sorry, werken is een absoluut taboe voor jou. De maatschappij moet je maar geld leven om rond te komen, en jij wil daar geen enkele tegenprestatie voor doen.
om moeten gaan met mensen zoals jij is op zich al een tegenprestatie - een zwaar onderbetaalde bovendien
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 mei 2007 om 12:11.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 12:11   #153

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vijftien jaar topverkoper en nu arm zijn... Dat gaat er bij mij niet in. Blijkbaar heeft u rijkelijk geleefd en het geld door venster en deuren gegooid...

Zonder diploma? Er zijn honderden werkjes en baantjes te vinden waar mensen niet de minste diploma's moeten hebben. Ga maar eens kijken naar de horeca. Men smeekt daar gewoon om weekendarbieders: afwassen, opdienen, schoonmaken... Als je wil, kan je onmiddellijk beginnen. Ik heb evenwel de indruk op basis van wat je zelf schrijft, dat je gewoon niet wil werken.
waarom zou dat er bij u in moeten gaan ?

met dezelfde maat als dat gij anderen meet zult ge zelf gemeten worden janneke
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 10 mei 2007, 12:14   #154

Standaard

en als ge zo graag over de werkbereidheid van werklozen oordeelt jantje waarom dan in uw luie zetel blijven hangen en waarom niet gaan soliciteren bij de rva voor de functie van rva controleur.

dan wordt ge zelfs nog betaald om werklozen te wegen en zwaar genoeg of te licht te bevinden
Oud 10 mei 2007, 12:16   #155

Standaard

indien jantje een minimum aan niveau en manieren had dan zou hij verder komen dan een ad hominem "argumentatie"

hij zou maw op de bal spelen in plaats van op de man

hij zou spreken over werkloosheid in het algemeen ipv over de werkloosheid van eno2

maar het is natuurlijk logisch dat we niet meer kunnen verwachten van één vd" medestichters" van het vlaams behang

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 mei 2007 om 12:18.
Oud 10 mei 2007, 12:21   #156

Standaard wie zijn gat brandt moet op de pruimen zitten

jante zag eens pruimen hangen

onder de pruimenboom lag echter een luie werkloze die te lui was om pruimen voor jantje te plukken

jantje moest dus zelf pruimen gaan plukken

hij kreeg zijn zak echter niet vol en at meer pruimen dan hij plukte

toen hij thuis kwam was moeke boos omdat hij geen volle zak pruimen bij had

je bent een lui jantje zei moeke en als je niet oppast zal je nog een werkloze worden

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 mei 2007 om 12:28.
Oud 10 mei 2007, 12:26   #157
Chipie
Banneling

Standaard

Nogal een geluk dat onze OPEN VLD fan niet op de man speelt...
Oud 10 mei 2007, 12:27   #158

Standaard

ik heb nooit nergens beweerd niveau te hebben he spitsmuis

maar als het nodig is kan ik mij inderdaad ook verlagen ja

je moet de mensen benaderen vanop hun eigen niveau

anders begrijpen ze het niet

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 mei 2007 om 12:31.
Oud 10 mei 2007, 15:54   #159
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb nooit nergens beweerd niveau te hebben he spitsmuis

maar als het nodig is kan ik mij inderdaad ook verlagen ja

je moet de mensen benaderen vanop hun eigen niveau

anders begrijpen ze het niet
Idd de armen en hun niveau hé

Je hebt een praatniveau,en je het een doenniveau,dat laatste,daar wil ik bij horen als gewezen arme

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 10 mei 2007 om 15:54.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 18:26   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom zou dat er bij u in moeten gaan ?

met dezelfde maat als dat gij anderen meet zult ge zelf gemeten worden janneke
Men mag mij gerust met die maat meten, beste vriend. Om mijn gezin te onderhouden werk ik. Op mijn werk, daarbuiten en thuis.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be